PDA

View Full Version : van rot naar hot 73er kever


bas.
09-05-2007, 15:00
op een regenachtige avond in april was ik samen met een maatje van mij aan het touren puur uit verveling,reden we een ''verkeerde'' straat in zagen we daar een schitterende kever 1300 staan die wij in de stromende regen maar is gingen bekijken.
hij kwam ons ergens bekend voor en met die gedachten gingen we weer naar huis, onderweg naar huis schoot hij mij te binnen ik had hem op 2dehands.nl gezien :) wij als een gek naar huis en ja hoor daar stond ie te koop voor 500euro we wisten niet wat we zaggen we wouden de beste man meteen bellen maar geen telefoon nummer :( wel een voor en achternaam
gelukkig is er een telefoongids.nl en opgezocht en de man meteen gebeld we konden de volgende dag meteen langskomen maar we moesten niet teveel verwachten want hij stond al 2 jaar stil.

wij erheen de kever had last van kroepoek ( roest) maar daar keken we zo verliefd als we waren doorheen, toen kwam het we wouden hem starten ... je raad het al accu leeg, geen probleem afgesproken dat we morgen met een volle accu em wat gereedschap langs zouden komen.

volgende dag gedaan meteen verse bougies en contactpuntjes meegenomen en aan de sleutel, en ja hij deed :) starten slecht maar toch :)
betaald en naar huis.

eenmaal thuis aangekomen kregen we de ontstekking maar niet goed we snapte er niks van totdat ik naar de busbrothers ging en die zag het meteen 1ste en 2de bougiekabel waren verkeerd, verwisseld nieuwe olie erin weer nieuwe bougies en hij reed echt super :)

paar foto's gemaakt aardig wat km gereden in 1,5week tijd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=C4NUPHUL
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DZFHZJNH
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OSBEUJJ7

maar ik vond dat het tjd was voor apk en nieuwe remmen, zogezegd zo gedaan nieuwe remmen erop laten zetten, en toen werd ik gebeld: hoeveel geld wil je nog in dat HOK stoppen zei de beste man. Ik wist niet wat ik hoorde wattan zei ik, ding is kats verrot ik schrok en ging er meteen heen en wou het zien alleen de man had geen zin om hem weer op de brug te zetten ....

contact opgenomen met martijn van aircooled.nl en die zei kom maar langs en dan kijken we wel ff...
naar deventer gereden en de schrik van me leven gehad de kroepoek die je bij de chinees kreeg was sterker dan het chassis van me geliefde kevertje rijp voor de sloop zei martijn, maar daar kon ik niet overin en hij moest en zal gemaakt worden.

na erg lang overleggen ( toch zeker een uurtje of 2) besloten dat we dan maar een body off resto gaan doen. martijn had nog een goed chassis voor mij en die ben ik hellemaal tot het metaal toe kaal gaan maken en in de primer en textil gaan zetten, dit was nog een aardig klusje..

de volgende dag was het tijd om de carrosorie van de bodem te halen

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/zonderwielen.JPG

begonnen met de spatborden en de wielen eraf te halen

daarna de bouten losgedraaid, had verwacht dat ze vast gerot zouden zitten dit viel goed mee ze waren allen erg goed vast gekit, wat een rot spul is dat

onderweg kwam ik nog wat plekjes tegen
kokerbalk rechts
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/kokerbalkrechts.JPG

krikpunt zat hier dus ook niet meer vast

bandenbak rechts
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=A4RBW7LH

carrosorie ophanging rechts voor
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/ophangingcarrechts_95582.JPG

toen we alle bouten los hadden wouden we hem er dus aftillen, maar dat ging niet en waarom, er was een plaatje ergens overheen gelast. toen die los was kwam dit naar voren

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/rotlinksvoor.JPG

en dit

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/rechtvoor.JPG

toen kon de carrosorie van de bodemplaat af

toen ben ik de carrosorie er af gaan tillen

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/loshalen_340466.JPG

naar...

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/opvat.JPG

en niet te vergeten...

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/losvoorkant.JPG

en dit is geen modder maar verot metaal :(

dus ook nog maar een nieuwe vooras gekocht en toebehoren en meteen een die ook verstelbaar is..

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vanelkaarrechts.JPG

de carrosorie was in zo slechte staat prikte op heel veel plekken veel gaten erin en heb toen besloten om een nieuwe carrosorie er op te zetten.
na 2 belletjes een goed stevige basis gevonden. Martijn wist er nog wel 1 te staan maar hij wist alleen niet in welke staat deze was, de eigenaar opgebeld en kon meteen langskomen en wat was ik blij het was niet in friesland of limburg maar lekker dicht bij huis in epe :)

Bij de beste man aangekomen kreeg ik een zaklamp een schroevendraaier en een hamer in de hand en hij zei zoek jij maar is een rot plekje en je hoeft niet voorzichtig te zijn. en daar heb ik me ook niet aangehouden de carrosorie was knetterhard en bovendien al hellemaal kaal er zat echt niks meer op geen tapijt geen lijm hellemaal niks :) scheelt weer een hoop werk.

de koets ga ik vanavond ophalen en naar martijn brengen om het neusje er op nieuw op te lassen met orgineel nos plaatwerk wat al 4 jaar naast de kever ligt te w8

de bodemplaat die nog over is

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/bodemcompleet.JPG

en de koets...

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/carroslos1.JPG

wanneer ik de koets heb maak ik meer foto's en de foto's die ontbreken bij de demontage voeg ik er ook bij.

update..........................

de koets is vorige week opgehaald en zoals je ziet zat er geen bandebak meer op en ook geen achterkant.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/nieuwkaal2.JPG

meteen door gebracht naar martijn en de bandenbak, achterkant en nog een paar kleine plekjes laten lassen

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/front.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/interieurkaal.JPG

hier zat een klein gaatje in de kokerbalk maar deze is dicht gebakken

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/carrosoriegelast.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/achterkantlas.JPG

en hem zo mee naar huis genomen en vandaag zijn nieuwe onderkomen gemaakt om hem te schuren.

updateupdate


http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/motornieuw.jpg

het nieuwe hart van de kever is klaar

het is een 1641cc met dubbele solex carberateurs en empi spruitstukken een electronische ontsteking en snelle nokjes etc meer specs volgen morgen als ik heb opgehaald heb

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/DSCF2107.JPG

het nieuwe onderstel

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/DSCF2106_914018.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/DSCF2108_296120.JPG

en de geschuurde body

volgende update komt morgen weer :)


update :) een hele mooie

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/1641motor.jpg

dit is hem dan de 1641cc met dubbele empi carb. (solex) empi sport gt snelle nokken 009 ontstekking empi kleppendeksel afgedraaid vliegwiel nieuwe koppeling + drukgroep en lager, carterontluchting electrische benzinepomp en nog veel meer dingen die ik vergeten ben

ben als een kind zo blij hiermee :)

blokje was vanochtend nog niet klaar toen ik bij martijn aan komt, en heb hem dus nog ff kunnen horen en wat een geluid kwam er uit dat blokje...

hoop dat alles snel in elkaar kan eind van de maand moet hij wel zon klein beetje klaar wezen hoop ik

zoals de bodem er nu bij staat, het is alleen nog even wachten op een paar onderdeeltjes zoals de beugel die het stuurhuis vast houdt van die kleine dingetjes kan ik als het goed is vandaag ophalen en kan ik overmorgen weer verder gaan met bouwen.

hellaas gaf de camera niet op tijd aan dat de batterijen op waren en dus heb ik maar 3 foto's kunnen maken.

dit is de bodem zoals hij er nu bij staat nieuwe kabels, hoofdremcillinder, pedalen, schakelgedeelte en niet op de foto zichtbaar zijn de nieuwe remleidingen en brandstof slangen.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/bodembegin3.JPG

oja dit was wel grappig de kever had veel c kwaliteit onderdelen maar dit sloeg echt alles

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/schakelstang.JPG

ze hebben met alluminium folie de schakelpook op gedoft

moet niet gekker worden

de volgende update komt er weer snel aan...

duurt ff maar dan is de volgende update er ook weer...

veel werk verricht woensdag de complete vooras is klaar op 2 schroefjes die waren nog niet binnen, erg vervelend is dat altijd

de schakelpook handrem en verwarming is klaar om aangesloten te worden alles heeft nieuwe kabels.

de gaskabel haal ik morgen op met de rest van de kleine spulletjes en hoop dinsdag de voorkant op zijn tijdelijke wieltjes te kunnen zetten.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vooras1klein.jpg


en toen kwam het vervelende werk de versnellingsbak heeft nieuwe pakkingen en keeringen maar toen kwam het.. jullie mogen raden wat het probleem is

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/chassis2puntklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/bakophangingklein.jpg

inderdaad een bak met een 3punts bevestiging en een 2 punts chassis, ik had hier niet echt op gerekend en moest een nieuw neusje voor de bak hebben, en gevonden dit hele spulletje haal ik morgen op en ga ik dinsdag er meteen onder zetten en hopen dat de bak eronder kan.

volgende updat staat op de volgende pagina....

evilnyntje
09-05-2007, 15:06
Foto's kun je het beste even uploaden hier in het foto album, linken mag denk ik niet van de site waar ze opstaan.

bas.
09-05-2007, 15:07
jah was ik eigenlijks net van plan maar doe ik vanaaf meteen wanneer ik terug ben :)

airkewled
16-05-2007, 15:48
Update?

bas.
17-05-2007, 19:50
jah :) zeker

de koets is gelast en al en ben licht begonnen met het opschuren van de koets, foto's volgen zometeen

carbreaker de autosloper
17-05-2007, 22:47
soms kun je beter in je broek schijten.......wat een boel werk maar succes enne we houden het topic in de gaten,,

Stijn
17-05-2007, 23:01
Wat ga je met de oude koets doen? Zo slecht is ie niet (echt niet :))

bas.
18-05-2007, 08:31
viel egt heel erg tegen hoor,

de napoleon was doormidden en zat vast met 1 puntlas,

kokerbalk was geen koker meer zeg maar, kriksteunen voor waren er al niet meer en achter was hellemaal 3 keer niks.

etc ik zal is foto posten hoe die was . maar eerst werken vandaag :(

Gijs
18-05-2007, 10:03
Koets is op zich wel slecht, maar op een gegeven moment maakt het niet meer uit of je een gat van 10cm hebt, of van 50cm. Je moet dan toch de hele kokerbalk vervangen (tenzij je van oplappen houdt ;)) :)

bas.
18-05-2007, 11:27
dat is ook wel zo maar waren niet alleen de kkerbalken, en ik houd niet van plaatje daar plaatje daar etc.... er gaat veel geld in en dan wil ik geen bij elkaar galast kevertje hebben.

moet wel eerlijk toegeven dat de koets die ik nu had gekocht 2 plekjes had die ik niet gezien had een klein plekje in het achter raam (afwateringsgat) en iets voor de kokerbalk.

dit kwam wel door mijn eigen lompheid


ben alleen nog niet over de kleur uit, atlaswit of een grijs tint (geen metalic) maar meer groen grijs
iemand ideeen?

bas.
21-05-2007, 19:43
en de kleur wat atlaswit, orgineel (op het kenteken :P)
en hij word een week eerder gespoten dan gepland dus volgende week volgas schuren en dan naar de spuiter :)

bas.
12-06-2007, 14:39
kever is hellemaal geschuurd en al :) wat een werkje is dat zeg niet normaal

spatborden, bandenbak,en achterpaneel hellemaal kaal net als de deuren worden deze in de epoxy primer gezet en de rest in de normale primer.

de tapijtlijm resten er ook afgehaald dit heeft de meeste tijd in beslag genomen.
Maandag word hij naaar de spuiter gebracht en van binnen en buiten gespoten, omdat ik niet weet welke motorklep ik ga gebruiken laat ik ze allebei spuiten en dan merk ik vanzelf welke het mooist tot zn recht komt

de fotos hoe die er nu bij staat upload ik vanavond :)

bas.
08-07-2007, 18:45
heb weer een paar updates vandaag,

ik heb een nieuwe 1641 motorblok gekocht bij martijn met dubbele solex carberateurtjes en de body staat in de primer bij de spuiter :)

morgen post ik nog wat betere en meer foto's van het blok en de auto :)

maniacmark
09-07-2007, 10:13
Echt heel goed bezig
Iedere kever verdient een baas met zoveel liefde voor de auto als jij
Keep up the good work!!

vwcrewcab
09-07-2007, 12:35
Je hebt lekker het tempo erin zitten!
Mooi brommertje!

bas.
09-07-2007, 16:17
heel eerlijk gezegt gaat het niet in de vaart die ik wil, de spuiter is 4 weken op vakantie dus duurt 3 weken langer dan ik had gehoopt :(

vwcrewcab
09-07-2007, 16:29
heel eerlijk gezegt gaat het niet in de vaart die ik wil, de spuiter is 4 weken op vakantie dus duurt 3 weken langer dan ik had gehoopt :(

Oke, maar dat heb je zelf niet in de hand.

bas.
09-07-2007, 16:52
nee helaas niet :( maar het is aan de andere kant ook wel weer goed
de carroserie staat nu ook niet in de weg en kan dus ook niet beschadigen etc
Grote voordeel is dat ik nu rustig het onder gedeelte kan maken, heb er toch ook maar voor gekozen om nieuwe schokdempers etc er bij te nemen was eigenlijk het enige wat ik niet nieuw had gekocht dus kon er ook nog wel bij.

hopelijk is de volgende update woensdag, heb schoolvakantie dus kan er lekker ff wat meer tijd aan besteden :)

jeroenbryan
18-07-2007, 14:40
Ben je al weer iets verder?

bas.
18-07-2007, 16:11
jah een heel stuk :) ben net van plan om de foto's op mijn mac te zetten en dan te uploaden op het forum.

ik ben begonnen met het opbouwen van de bodem de vooras zit er op alleen zit nog op de draagarmen te wachten en dan is die klaar,

de remcillinder en de pendalen en bij behorende kabels zitten er ook weer in en op.

de torsieplaat achter zit er ook op en vanavond in deventer mijn versnellingsbak pakkingen ophalen en dan van het weekend de bak er op zetten en hopelijk de motor.
het ligt er alleen aan wanneer mijn koets terug is,als deze nog een paar weken duurt laat ik het blok nog lekker in de woonkamer staan.

ik ga de foto's ff uploaden en dan zien jullie ze weer van zelf

bas.
22-07-2007, 10:31
na uren bezig geweest te zijn met de oude vooras heb ik de moed opgegeven en ben weer naar deventer gereden of hij niet nog wat had liggen.

eenmaal aangekomen had hij nog wel wat in een schuurtje liggen en dat ging er een stuk sneller af binnen 10 minuten had ik nieuwe draagarmen en torsieas :S

deze ga ik er vandaag op zetten en hopelijk heb ik dan de voorkant weer op zijn wielen staan zodat de versnellingsbak er weer onder kan,en dan is het weer wachten op de spuiter voordat we verder kunnen :(

Rookie
22-07-2007, 18:54
Wow wat een project zeg! Maar je pakt wel degelijk aan. Succes en toer ze dadelijk!

bas.
23-07-2007, 09:56
was de camera gister vergeten dus heb geen foto's kunnen maken :(

maar de vooras is zo goed als klaar, net bij de spuiter geweest en de kleur uitgezocht ik wou kiezen tussen l90z en l91z oftewel polizeiweiss of atlasweiss het is l90z geworden. l91z was me net te beige is niet verkeerd hoor die kleur is super maar niet bij mijn idee wat ik van plan ben.

vanavond gaan we de versnellingsbak is schoonmaken en nieuwe pakkingen en keeringen in stoppen.

update komt binnekort weer is :)

bas.
29-07-2007, 19:18
na het probleem met de bak viel alles op zijn plek, ik kwam ook niet hellemaal uit met de remslagen die klopte niet hellemaal.
Na alles uitgezocht te hebben bleek dat ik de verkeerde leidingen heb besteld ipv voor trommels heb ik schijf leidingen besteld.

maandag haal ik alle spullen op en hopelijk kan hij dan op zijn tijdelijke wielen staan.

volgende updat zal woensdag zijn

bas.
02-08-2007, 21:23
update duurde ff maar beetje druk met werk,
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/bakneus2.jpg
dit was dus het onderdeel waar ik op moest wachten het neusje van de bak waardoor je van een 3punts naar een 2punt bevestiging gaat

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/achterkant2.jpg

de bak en remleidingen benzine leidingen zijn getrokken het ziet er een beetje rommelig uit maar nu ligt alles stak op de bodem en vast.

nog een paar fototjes van de voorkant

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/front2.jpg

en nu is het wachten op de koets en kunnen we verder en dat zal voorlopig nog wel ff duren :(

bas.
11-08-2007, 19:51
moest te lang wachten met niks doen dus besloot ik maar het motorblok aan te sluiten om een sfeer beeld te geven...

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/motoraanbak1klein.jpg

en no 1 van de zijkant..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/motoraanbak3klein.jpg

en nu is het echt nog ff wachten :(

bas.
30-08-2007, 20:26
het lang verwachten belletje is dan eindelijk gekomen de koets en de deuren waren gespoten en al :)
het resultaat :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf1.jpg

eerst heb ik het chassis klaar gezet om hem er op te zetten :)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf2.jpg

toen de koets van de trailer af
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf3.jpg

toen kwam een licht obstakel waardoor we door de knieen moesten...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf4.jpg

toen was het een beetje klooien en meten en...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf5.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf6.jpg

en toen moest ie weer naar zn tijdelijke onderkomen...

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf7.jpg

overigens blijven deze wielen er niet onder en word ie voor nog wat omlaag gezet...


tot de volgende

RubenD
30-08-2007, 21:04
Gefeliciteerd man, je hebt weer een auto! Maak er wat mooi's van!

vwcrewcab
03-09-2007, 16:39
Nice update!

Tevreden over spuitwerk?

bas.
05-09-2007, 20:55
jewel paar plekjes die overgedaan moeten worden.
alle wielkasten etc zijn getextileerd kabelboom zit er in en het hemeltje gaat er ook in deze week hopelijk. binnekort hopelijk fotos wat me pc is verrot en moet nu alles op me telefoon doen :(

volksfahrer.nl
06-09-2007, 21:09
Tof project!

Wel zonde dat je de wielkasten tektyleer!
Een overlakbare bodyschutz had mooier/beter geweest.

levis
06-09-2007, 21:22
ziet er super uit. wit blijft toch een top kleur!

bas.
07-09-2007, 14:49
in principe is de textiel er ook zo weer af want heeft niet egt gepakt :(

en waar had jij het over heb je er wat meer info over?

bas.
10-10-2007, 15:54
duurt ff maar soms heb je meer tegenslagen dan meezitters :(

op het moment ben ik druk bezig met de spatborden monteren en klaar maken om hem weg te brengen zodat aircooled.nl de draadboom en eventueel de hemel erin te zetten.

op moment staat hij er zo bij

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/spatbordachterklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/frontklein.jpg

alleen hij moet op een paar plekjes overnieuw gespoten worden want de verf is gaan los laten :(

kwam tijden de grote schoonmaak ook deze nog tegen

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/golfoktober2klein.jpg
zodra de kever af is gaan we dit projectje maar weer is afmaken

Dasher
10-10-2007, 16:01
Mooie wagens............moet ook eens achter een kever aan :rolleyes:

vwcrewcab
11-10-2007, 07:07
Zonde dat het plaatselijk los laat!
verder ziet het er wel erg netjes uit zo op foto!

Pedaalemmer
11-10-2007, 12:24
Mooie lak..ben benieuwd naar het eindresultaat.

-Jens!-
11-10-2007, 13:04
Tof ding man!
leuk motortje ook, mzzls jens!

Sander
11-10-2007, 13:36
Is dat dezelfde kleur als die van Stijn? Zo ja, mooi kleurtje!

bas.
12-10-2007, 21:01
nee geloof dat stijn panelweiss had en dit is polizeiweiss

maar er is weer is een tegenslag nadat ik het hemeltje erin geplakt had en het echt voor geen meter zat en met dezelfde vaart er weer uit getrokken is, is er een orininal style headliner van tmi besteld en laat ik deze er denk ik maar inzetten

gdraanen
05-11-2007, 20:23
Hoi Bas. Ik zag dat je er een 1641 blok in hebt zitten. Erg mooi opgebouwd trouwens. Op de foto's zag ik geen ontluchting op de empi klepdeksels. Ik heb zelf ook recent een 1641 blok in m'n kever cabrio, en heb problemen met de carterdruk/ ventilatie. Bij klepdeksels: vette bende, Bij de ontluchting/ overloop aan de onderkant: vette bende, en bij de 'normale' carterventilatie waar dat filtertje op zit blijft het 'netjes'. Voor mij helaas dus maar even compressiedruk meten en dan terug naar de verkoper !!

Zijn er overigens meer mensen die met 4 plekken van carterventilatie rondrijden in plaats van 1 ? Vooral degene onder de motor lijkt nu wel een extra uitlaat; ik zet de hele straat blauw !!

bas.
05-11-2007, 21:32
ik heb er nog niet mee gereden dus heb geen flauw idee, zover ik weet moet het zo goed gaan, wil namelijk zo min mogelijk kabeltjes,slangetjes etc zien dus vandaar dat er voor 1 ventiel gekozen is... zal straks nog wat fototjes uploaden...

op het moment staat de kever in deventer en is het hemeltje gemonteerd en word de kabelboom aangesloten en dan is het kijken wat er allemaal nog moet gebeuren..

bas.
05-11-2007, 21:51
op weg naar deventer

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/PA200018klein.jpg
ps. hij lekt niet das kruipolie :P
het achterkantje
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/rearklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/motorinbouwklein.jpg


en voor het plaatje even kijken hoe het zit met z'n 2e
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/cruisin.jpg

en alleen

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/inkeverklein.jpg

vwcrewcab
08-11-2007, 16:39
Mooie ruimte om te werken, gast!

bas.
08-11-2007, 22:23
dit is maar een kwart heb zojuist de rest er ook bij gehuurd :)

vwcrewcab
08-11-2007, 22:50
dit is maar een kwart heb zojuist de rest er ook bij gehuurd :)

Sweet!

bas.
10-11-2007, 19:24
duurt ff voor er weer een update is ,

de kever staat nu nog bij aircooled.nl voor het aansluiten van de draadboom zodra die daar mee klaar is word ie op de goede hoogte gebracht en schiet het al een beetje op hopelijk niet al te veel tegenslagen meer en dan kunnen we naar het kever winterfestijn :)

bas.
21-11-2007, 12:59
als eerst het hemeltje wat er super ingezet is

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/hemelkleinklein.jpg

daarna is mijn kever verhoogd ja je leest het goed verhoogd ik had nogal een foutje gemaakt met het verlagen van de achterkant dus deze moest weer iets verhoogd worden

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/tijdenverlagen2klein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/verhogenachterklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/verlaagd2klein.jpg

en de voorkant met de nieuwe spindels

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/spindelsklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/voorwielklein.jpg

alleen moeten de schokdempers aangepast worden want de voorkant wil niet verder inzakken.

de wielen worden voorlopig zwart gepoedercoat met smart bandjes en voorzover mogelijk komer er whitewalls onder :)

dat was hem weer voor vandaaf hopelijk deze week meer updates

de Rooij
21-11-2007, 17:28
mooi project zeg! je pompt er een hoop geld in (maar dat is wel te zien:) )

succes..

bas.
21-11-2007, 18:43
Ja en vooral dat laatste vind alleen dat je er in principe zo weinig van ziet omdat het allemaal verstopt zit zoals een bodemplaat en remmen kabelboom etc, maar hopelijk is het eind resultaat er ook na we zullen het zien op het winterfestijn :-)

vwmark
22-11-2007, 17:32
zeker goed bezig :thumbup:
ben zelf ook bezig met een kever en je hebt gelijk alleen de bodemplaat gaat gewoon behoorlijk wat centen kosten maar goed het gaat erom dat jij weet dat je kever honderd procent in orde is en ik denk dat er heel wat mensen zijn die weten wat het kost om een kever zo op te knappen zoals jij nu doet
ik neem er mijn petje voor als en hoop dat ik het er net zo goed afbreng als jij

bas.
22-11-2007, 22:31
je haalt de woorden uit mijn mond,

maar er komt schot in maar dat is ook nodig heb in december eigenlijk geen dag vrij dus alles moet nog in de avond gebeuren dus word nog druk zat..

vwmark
24-11-2007, 17:26
je bent in ieder geval goed op weg!
ik hoop dat ik hem kan zien bij het keverwinterfestijn

wij staan er ook met onze club maar helaas is mijn kever dan nog lang niet klaar

bas.
24-11-2007, 18:18
Nu weet ik zeker dat hij er met winterfestijn staat, ga hem maandag ophalen en dan zo snel mogelijk alles opbouwen :-)

vwmark
25-11-2007, 18:38
dan ga ik hem zeker bewonderen daar :thumbup:

bas.
29-11-2007, 21:43
paar kleine dingetjes gedaan van versnellingsbak olie bijvullen tot de kachelpot vervangers monteren, voor het beeld heb ik weer wat fototjes bijgevoegd.....

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/achterkantklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/frontklein_636382.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/zijkantklein.jpg

ik denk dat ik hem nog wat lager ga zetten, wacht alleen nog op de nieuwe wielen en smart bandjes om te kijken hoe die dan staat en dan de nieuwe schokdempers monteren.

heeft iemand een idee hoeveel olie er eignelijk in de versnellingsbak gaat?

Gijs
29-11-2007, 22:20
Wow, dat is snel gegaan met jou Kever :eek: Ik ben nu 2,5 jaar bezig en de bodem is net klaar...
Het is in ieder geval super netjes geworden! :D

DeNB3rt
29-11-2007, 23:42
mooie keverr & stoere smoel :D

VWrijder
30-11-2007, 09:05
Ziet er goed uit zeg! :woowoo:

bas.
30-11-2007, 09:30
Sinterklaas heeft gister een briefje achter gelaten dat ik een dakrek en zonneklep heb gekregen maar dat deze niet op de pakjesboot mee kon en dat ie wat later komt :-)

levis
30-11-2007, 10:01
heb je nu ook verlaagde spindels erop zitten?

bas.
30-11-2007, 12:40
Ja alleen de schokdempers zijn td hoog dus moeten er korte dempers op gezet worden vandaar dat hij zo hoog in de lucht zweeft

levis
30-11-2007, 13:01
verlaagde vooras met verlaagde spindels en velgen met smartbanden gaat de auto al echt laag. zo laag dat je vooras op de grond komt te liggen. je zult hem dan toch weer moeten verhogen. misschien lukt het dan toch wel weer met langere schokdempers die je nu hebt.

bas.
30-11-2007, 15:39
Daar wacht ik ook nog even op. De bedoeling is alleen wel dat de banden in de wielkasten vallen, wil als het waren het bovenste stukje band niet zien.

vwcrewcab
30-11-2007, 19:53
Daar wacht ik ook nog even op. De bedoeling is alleen wel dat de banden in de wielkasten vallen, wil als het waren het bovenste stukje band niet zien.

Thats the spirit :D

bas.
01-12-2007, 12:23
Thats the spirit :D
je moet wat ;-)

huinkroese
12-12-2007, 18:14
He Sebas,

Toch nog even je topic terug gezocht nav. vorige week.
Echt een supermooie kever geworden / aan het worden! Maandag met Martijn de T2a opgeladen dus die krijgt nu een nieuw leventje.

:D

Intussen al iets gevonden wat meer binnen jouw tijdsbestek past als nieuwe daily?
In elkgeval succes met de projecten!

bas.
12-12-2007, 21:05
Haha nee nog niet, heb wel alle motoronderdelen gekocht voor de golf. Geloof dat martijn ook wel wat plannen heeft met de t2a. Meteen een update... Kever gaat weer even langer duren dus hoop dat ik het winterfestijn wel ga halen :-/

vwmark
14-12-2007, 17:12
maar ben je niet bang als je hem zo laag legt dat je bodem dan ontzettend veel voor z'n kiezen krijgt?
ik vind zelf ook hoe lager hoe mooier maar bij mijn project heb ik alleen een verlaagde vooras en dan ligt de kever niet echt verkeerd daarbij wil ik smartbandjes monteren zodat ie nog iets lager wordt en heb veel kevers gezien met deze combinatie en zijn alle dan redelijk laag.

bas.
14-12-2007, 18:16
De spindels heb ik ook alleen gekozen zodat mijn fusee pennen niet zo "krom" gaan staan. En de hoogte achter ben ik ook zelf nog niet hellemaal kapot van....

vwmark
14-12-2007, 19:35
dus eigenlijk zijn die spindels een oplossing om te zorgen dat je fuseepennen niet zoveel te lijden hebben?
want dan is dat ook misschien iets voor mij dan stel ik de vooras gewoon hoger af, of maakt dat dan niet zoveel meer uit met de rijhoogte?

bas.
14-12-2007, 22:05
ja in principe wel als je een orgineel vooras gebruikt en je alleen spindels monteerd dan zakt hij 6 centimeter, wat ik doe is de vooras hellemaal op zn laatste punt zetten en vervolgens 3 ''streepjes'' omhoog zodat deze niet op zn uit einde staat dan de spindels eronder smart bandjes en je zit redelijk laag.

maar wat ik nuj heb is dat mijn schokdempers te lang zijn en hij dus voor geen millimeter meer veert ik ga dus nu korte schokdempers monteren zodat ik weer vering heb :)

vwmark
17-12-2007, 22:28
die heb ik gelukkig al maar ga denk ik toch wel effe sirieus nadenken over die spindels

bas.
18-12-2007, 09:21
Ben alleen nog van plan om de vooras te versmallen. Maar voorlopig heb ik nog even geen tijd er moet veel gewerkt worden deze weken...

vwmark
19-12-2007, 18:15
ja dat snap ik ik hoop hem te kunnen bewonderen bij het keverwinterfestijn maar ik vind het wel erg mooi een versmalde vooras maar echt praktisch is het niet he tenminste als je echt smal wilt gaan maar voor de looks is het zeker super

bas.
22-12-2007, 19:39
ja dat zijn ook nog wat dingetjes die ik moet bedenken,maar op het winterfestijn staat hij er denk ik niet bij zoals ik wil dus zonder fatsoenlijk interieur etc en nog niet bijgespoten :(

vwmark
22-12-2007, 19:45
het mooiste is inderdaad als ie helemaal klaar is zoals je wil dat de kever wordt maar als je hem in een keer bouwt het je daarna alleen de plezier van het rijden.
langzaam aales maken zoals je wilt tijdens het rijden vind ik zelf mooier omdat je dan regelmatig iets nieuws hebt om naar uit te kijken.

maar goed ik begrijp je punt heel goed

bas.
22-12-2007, 19:50
dat is ook allemaal waar maar houd nooit zo van auto's die niet af zijn :(

bas.
08-01-2008, 08:25
een sneak peak van hoe de kever er nu bij staat.
velgjes zijn binnen 4.5j voor en 5,5j achter voor smartbandjes en achter 185-65-r15 is inderdaad hoog maar vind ik wel wat hebben.

voor komen nu dus toch de korte schokdempers want heb nog steeds geen vering :( en nadat ik het hele weekend tegen versmalde voorassen heb aangekeken wil ik dat toch eigenlijk ook wel :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/Nokiafoto016.jpg

hoop vandaag de ramen te kunnen afbouwen en dan zijn we weer een stukkie verder

tot de volgende :)

froggy
08-01-2008, 12:39
sneak peak is wel heel miniem, zie enkel rode kruisejes ;)

bas.
08-01-2008, 12:48
zo is het weer beter :)

vwcrewcab
09-01-2008, 17:59
Nice, maar een paar extra plaatjes zijn altijd welkom!!!

bas.
16-01-2008, 20:47
sorry vwcrewcab maar beter laat dan nooit :P

internet lag er een tijdje uit en super drukmet school en werk dus kevertje moest even wat aandacht missen.

toto nu toe schiet het niet echt op, het hang en sluit werk zit erop, van de week de deur rubbers etc erop bevestigen en als ik nog wat tijd kan vinden de tochtruitjes oppikken bij aircooled.nl.
hopelijk kan ik volgende de week meer doen want zou het leuk vinden als hij volgende maand toch nog even zou kunnen rijden.

een paar fototjes...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf1_600729.jpg

de 1 vindt het mooi de anders niks en ik moet er nog achter komen...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/empishifter.jpg

een empi shifter op de kop getikt op het winterfestijn.

foto's zijn niet al te best maar binnekort weer op vakantie en dan meteen een nieuwe halen :) en dan is het weer leuk om te update.

tot de volgende

edit:
de achterkant gaat nog vol omlaag en er komt ooit nog is een 3inch versmalde vooras :)

jeroenbryan
16-01-2008, 22:19
Misschien een domme vraag, maar wat doet een empi shifter :confused:

Bij de weg, je kever ziet er nu al super uit!

martijnvanderh
16-01-2008, 22:22
mooi man!

Samurai
16-01-2008, 23:01
Dat vindt ik echt een mooie kever, mooi kleurtje.
Netjes hoor!

marcelvangender
16-01-2008, 23:05
Super leuk project word weer een mooie Auto, maar ik lees dat je uit amersfoort komt en als ik vragen mag hoe vind je zo'n mooie groote sleutelruimte hier? ben zelf ook nog op zoek naar zo iets.

Groet marcel

vwcrewcab
17-01-2008, 11:36
Staat er netjhes bij!!!
Wou dat ik al zo ver was.

bas.
17-01-2008, 15:32
Doet me goed de reacties :-) ff een paar antwoorden..... Het sleutelen doe ik ook niet hier in amersfoort maar in harderwijk, ben wel bezig om een ruimte erbij te krijgen in amersfoort eo. Maar dat duurt nog wel even denk ik. Empi shifter. Schakel je korter door ?!? Vond hem gewoon mooi eigenlijk ;-) en vwcrewcab.. Dit is een rot punt je blijft steeds steken op kleine dingen. Tot de volgende

bas.
31-01-2008, 19:48
poe poe duurt allemaal eventjes langer dan ik eigenlijk had gewild maar zondag is het weer zover kan weer is een hele dag sleutelen.

heeft iemand een idee hoe je de ''aandrijfassen'' los van de bak halen?
ik had die 6 of 9 boutjes/moeren los gehaald maar kreeg de assen er maar niet uit.

en hoeveel nm moet je die moertjes allemaal aandraaien?

bas.
11-03-2008, 19:48
tijdje niks gedaan omdat ik te druk was met allemaal dingen,maar ik heb weer is wat gedaan.

mijn dempers veerde voor geen milimeter dus heb ik korte dempers erop gezet en nu werkt het al weer een stuk beter :)

ben van plan om hem nog wat lager te zetten aan de achterkant..
foto time..

new vs old
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/schokdempersklein.jpg

had een krik nodig om demper er makkelijk op te zetten anders moest je de demper op zn max zetten en vervolgens de demper vast aan de as zetten.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/nieuwedemper2klein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/kevermetdempers2klein.jpg

en toch zit ik zwaar over na te denken aan een versmalde as

levis
11-03-2008, 22:05
mooie wagen!! een versmalde as zou wel mooi zijn, zeker als je ooit nog andere wielen eronder gaat steken, maar zo is ie ook net. je moet maar denken, dat kan altijd nog. hou je de velgen zwart?

bas.
11-03-2008, 22:23
zijn nieuwe velgen voor is het een 4,5j velgje en achter 5 of 5,5j die ik opnieuw heb laten poedercoaten, dus die blijven zwart :) komen whitewalls op en nieuwe chromen dopjes.

ga als die rijdt is even experimenteren met een versmalde as en maybe zit ik eraan te denken om er airride in te gooien.
alleen ben ik niet zo airide fan.

Gijs
13-03-2008, 00:31
Erg gaaf geworden! Ik zou de vooras gewoon zo laten, nette hoogte en breedte :)

bas.
13-03-2008, 22:12
zet eerst de achteras wat lager en dan zie ik het wel :)

denk als ik een stukje gereden heb dat de auto ook wel een stuk beter op zijn wielen staat (inzakken etc)

De Limburger
13-03-2008, 23:09
indd eerst ff rijden dan misschien as nog een paar tandjes verdraaien en dan zou ik naar mijn smaak indd een smalle vooras er op zetten met een paar smart bandjes om de velgen heen getrokken ik vind dat persoonlijk echt super uit zien, maar zo als hij nu is was ik er ook al heeeel erg blij mee. zeer leuke kever keep up the good work.

gr ronnie

bas.
13-03-2008, 23:56
Er zitten al smart bandjes op ;-)

bas.
25-03-2008, 21:18
Ik heb de kever dit weekend maar is van stal gehaald om hem in het zonnetje te zetten ?

Ik heb maar paar kleine dingen gedaan zoals de draadboom netjes ingetyped etc de ruitensproeier geplaatst en hier en daar wat puntjes op de i gezet.

Even wachten tot ik weer wat onderdeeltjes binnen krijg en dan kan het grote werk weer van start ?

Hier weer wat foto’s

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vfkleinnummerouno.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vf2keverklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vfgroot1.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vfkeverklein.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vfkeverklein4.jpg

nu kan je ook zien dat de kever nog van zijn hoogte vrees af moet maar als je naar de onderstaande foto kijkt gaat dit nooit lukken, iemand een idee?

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/vfkeverlaagzat.jpg

(kon even geen meetlint vinden, dus maar even pakje west geleend van een maatje van me zodat jullie een idee van de hoogte krijgen)

en ik zit nog te twijfelen over de bumpers de orginele ''vierkante'' met zwarte bies,of de half ronde bumpers

martijnvanderh
25-03-2008, 21:33
hoe heb je hem verlaagd? wat voor bandenmaat?

bas.
25-03-2008, 21:39
verkorte schokdempers, verstelbare as,spindels, smartbandjes 15inch geloof 40 hoog??

levis
25-03-2008, 22:52
het gaat niet lukken als in "de kever komt dan te laag" of als in "hij kan niet lager".

mocht je straks een versmalde as maken, kun je de adjusters wel onder een andere hoek erin lassen zodat ie nog lager komt.

ik zou vierkante bumpers doen.

en toch kan een later type ook zo mooi zijn, met een paar mooie wielen en goede verlaging

http://img.photobucket.com/albums/v32/Foxsy/Picture132b.jpg

bas.
27-03-2008, 08:40
het gaat niet lukken als in "de kever komt dan te laag" of als in "hij kan niet lager".

mocht je straks een versmalde as maken, kun je de adjusters wel onder een andere hoek erin lassen zodat ie nog lager komt.

ik zou vierkante bumpers doen.

en toch kan een later type ook zo mooi zijn, met een paar mooie wielen en goede verlaging

http://img.photobucket.com/albums/v32/Foxsy/Picture132b.jpg

ben ik met je eens, worden de vierkante bumpers.
ik twijfelde namelijk omdat de ronde bumpers een betere kwaliteit chroom hebben en van rvs zijn


oja hij kan niet lager :p hij blijft ergens op steken waardoor die niet verder wilt zakken.

tinusg60
08-04-2008, 19:21
T-bars misschien een optie????

Gijs
08-04-2008, 21:42
Ik zou ook gewoon vierkante bumpers monteren, niks lelijks aan en hoort gewoon bij dit bouwjaar :). Als je ronde had gewild had je maar een oude kever moeten kopen :tongue: ;)

bas.
08-04-2008, 22:42
Heb de kever gekregen :-p nee maar de keuze is inderdaad voor vierkant geworden mede omdat er een zwart lijntje in zit, past mooi bij de auto. T-bars vindt ik persoonlijk alleen bij een ouder type mooier staan :-)

bas.
08-09-2008, 19:55
oja ik had ook nog een topic lopen :shake:
denk dat iedereen het wel kent het onderschatten van een redelijke restauratie, ik geef het toe ik ook:(
een tijdje geleden ik geloof in mei begonnen de tegen slagen, de lak van de kever begon al af te breken. en het interieur of eigenlijk de stoelen van de kever paste niet opd e bodem van de kever. en oja de motor liep ook nog steeds niet lekker .

laat ik maar beginnen bij het begin de lak.
mijn spuiter (die overigens een auto schade hersteller is, en dus mag verwachten dat hij goed werk levert) heeft mijn auto strak gezet en gespoten, maar waarschijnlijk is deze niet goed ontvet en is dus op sommige plaatsen gaan scheuren en er afgevallen, gelukkig wordt dit wel opgelost binnekort.

het interieur is super geworden maar de bodemplaat moest nog wel even verlast worden omdat de stoel geleiders er dus gewoon niet inpaste, ook dit is opgelost.

nu had ik een gereviseerd motorblok gekocht en er in gezet maar deze wou maar niet lekker lopen van alles geprobeerd tig keer de carberateurs uit elkaar in elkaar maar ding kreeg maar geen benzine genoeg en als die het wel kreeg spoot het eruit.
na veel denken en doen toch alles inclusief leidingen vervangen en ja hoor bij het laatste dingentje wat ik wou los halen zag ik het, het brandstof filter aan de benzine tank kant was dmv. een slangeklem per ongeluk dicht geknepen.

maar goed dat dus vorige week opgelost en ja hoor het eerste ritje naar huis :) :thumbup: :D :cool: van deventer naar amersfoort :cool: op en lekker cruise tot dat ik bij apeldoorn een fikse kanl hoorde en de kever dood was, ding wou wel aan maar met een raar geluid en ik vertrouwde het voor geen meter.
anwb gebeld en weg gesleept naar een parkeerplaats wat bleek cillinder zat los, er was te kort tapeind ingezet.

dus auto kon op transport terug naar deventer waar die nog staat te wachten op martijn die terug moet komen van vakantie.

heb een foto om te zien hoe die er nu bij staat van de week komen de detail foto's :)

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/0/8/keverbas.JPG

vwcrewcab
08-09-2008, 20:45
Hij ziet er wel super vet uit!
Wel zuur van al die tegenslagen achter elkaar, heb je veel schade door de losse cilinder?!

bas.
08-09-2008, 20:55
doet me goed een beetje positieve reacties, wat ik kon dat ding wel schieten, ik snap dat er dingen tegen kunnen zitten maar op geve moment sloeg het alles dan weer dit dan weer dat.

valt heb de auto direct stil gezet ging gelukkig ook niet hard +- 80 en en stoterstangen waren kapot en de zuiger voor de zekerheid mischien vervangen cillinder had niks :) ga de overige schade deze week bekijken.

wel meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de complete motorbeplating te poedercoaten netals dynamosteun gasklep stelsel en nog paar kleine dingen.
net als dat de dynamo er op de kop erin gezet zodat er nauwelijks kabels door de motorruimte gaan.

moet je eerlijk bekennen dat ik stiekem al opzoek was naar wat anders een pre 67er of een bus en dan een crewcab ;)

Ferry24
10-09-2008, 12:56
elk nadeel heeft z'n voordeel. nu is alles straks netjes. maar zeker klote dat je zoveel tegenslagen achter elkaar hebt. dat is echt niet grappig meer

Gijs
10-09-2008, 16:56
Leuk of niet, je leert er wel weer mee :)

bas.
11-09-2008, 07:46
klopt dat is ook wel zo.

gister avond kever opgehaald en precies 10km verder dan de vorige keer stil gestaan de gas stang was los geschoten dus langs de kant van de weg zitten hobby om hem vast te krijgen.

voor de rest wat loopt dat ding goed en snel heb weer even dat ouwe vertrouwde gevoel terug :)

levis
11-09-2008, 10:51
ik ik zou gewoon op deze auto voort borduren!! je hebt een super basis en als iets je niet aanstaat, dan verander je het toch weer.

bas.
11-09-2008, 17:55
ik ik zou gewoon op deze auto voort borduren!! je hebt een super basis en als iets je niet aanstaat, dan verander je het toch weer.

klopt dat heb ik ook wel deze zal ik ook niet zo snel weg doen, maar wil er gewoon wat anders bij zoals een t1 crewcab kan ik mijn vespa's ( en nee niet die citta achtige dingen) ook fatsoenlijk weg brengen.

anyway, het motorblok van de kever moet weer aangepast worden, het ding heeft zoveel compressie dat de olie er uitgespoten wordt.
ik ga er nu een paar dingen veranderen zoals carter ontluchting etc.

ook zet ik er deze week een temperatuur meter/toerenteller en oliedruk meter, kan ik alles in de gaten houden.

zaterdag heb ik even de tijd om veel foto's te maken :)

-Frank-
13-09-2008, 18:53
Wat een gedoe zeg, na zoveel werk nog niet op je gemak rond cruisen :(
Hij ziet er iig vet uit, hopelijk komt de rest ook snel weer in orde. :)

Keep it up :thumbup:

bas.
16-09-2008, 07:44
op dit moment staat ie op 2 assteunen met zn kont omhoog :p

carterontluchting zit er op vanavond de gasstang vast zetten en dan gaan met de banaan :S

-Jens!-
16-09-2008, 13:22
anyway, het motorblok van de kever moet weer aangepast worden, het ding heeft zoveel compressie dat de olie er uitgespoten wordt.
ik ga er nu een paar dingen veranderen zoals carter ontluchting etc.

ook zet ik er deze week een temperatuur meter/toerenteller en oliedruk meter, kan ik alles in de gaten houden.

zaterdag heb ik even de tijd om veel foto's te maken :)


:wow:
Dan heb je juist compressieverlies........zuigerveertjes maar eens vervangen. of liever nog, compleet reviseren dat blokje. Is zonde als hij helemaal in elkaar jankt toch? (Ik heb ook een 'snellere' :redface: motor maar heb echt geen last van olielekkages, m.a.w. dit moet niet kunnen.)

leuk ding verder, mooi laag! (setje white walls zou het afmaken denk ik :cool: )

bas.
16-09-2008, 14:22
Klepdeksel was ook niet goed aangedraaid. Maar laatste keer (vorige week) is de motor weer losgeweest en nieuwe zuigerveren geloof ik gemonteerd. White walls, dakrek en ausie visor zijn onderweg net als nieuwe pook etc