PDA

View Full Version : nokkenassen inbouw tips??


getto geta
11-06-2007, 17:57
Heb dus met het injectie systeem ook nog een stel nokkenassen gekocht :rolleyes:
Hier den info die ik heb:
Het gaat om kent cams
Part No Part Type Description
GF1605 Camshaft Supersports

Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration
Supersports 4000/8000 11.55 11.30 304 Deg

Timing Full Lift VC (mm) LTDC
46/78 78/46 106 Deg E 106 Deg 0.25 I 3.05mm E 2.84mm

Required Parts
CF42 / VS34
Kan ik deze gewoon in mijn cullas plaatsen met een verstelbaar tandwiel en het hyd kleppenregeling of moet ik deze ombouwen naar een mech systeem?
andere klepveren heb ik ook nodig zeker? :redface:
En welke onderdelen heb ik nodig voor een ombouw van hydro naar mech systeem.
Ik heb dit nog nooit gedaan dus daarom dat ik met veel vragen zit :redface:
Welk vinden jullie van deze set up?
Grtz hans
en al vriendelijk bedankt voor de hulp he :thumbup:

O.Z racing
11-06-2007, 22:02
de meeste mensen gaan eerst bedenken wat ze willen met een motor,dus ongeveer een pk doel,wat voor een max toerental je wil draaien,koppel?
En van daaruit gaan ze kijken wat ze gaan aanschaffen om dit alles te behalen,maar jij begint precies andersom :screwy:

maar toch veel succes met je project. :)

RKR
11-06-2007, 22:05
304 graden...erg scherp hoor! Zeker voor een injectie systeem... Zou een stuk beter lopen op carbs :D

Maar goed, je moet mechanische stoters en sterkere klepveren hebben. De lift is een stuk groter. De as is gemaakt voor toeren en dus moet je zweven van kleppen ook voorkomen.

O.Z racing
11-06-2007, 22:08
De GF 1605 Supersport is voor mechanische stoters.dus de kop maar ff aanpassen dus.

RKR
11-06-2007, 22:12
Je hebt een profi injectie systeem las ik, sorry :)!

Maar aanpassen is geloof ik het hele klepgedeelte, dus kleppen (van mech. zijn langer), sterkere veren en mechanische stelplaatjes. Maar correct me if i'm wrong...

O.Z racing
11-06-2007, 22:38
i will correct,hij heeft de benodigde onderdelen al in zijn 1e post staan

Required Parts
CF42 / VS34

en als je gewoon op internet zoekt,net als ik.dan vind je een pdf file met alle gegevens over alle nokkenassen en bijbehorende onderdelen.

getto geta
11-06-2007, 22:39
@O.Z racing: heb dit als een pakket gekocht voor een mooie prijs dus kon ik het niet laten liggen.
daarom da ik nu aan het kijken ben voor alles aan te passen aan mijn 16v blok.
Deze hangt al 2 jaar in mijn wagen en hij werd een beetje te traag :D
Dus deze aanbieding kwam voor mij goed uit :)
Iemand nog meer info over die ombouw van de kop?
Grtz hans

O.Z racing
12-06-2007, 22:54
je kunt bij sorg motorsport mechanische stoters kopen (waarschijnlijk ergens anders ook,maar daar had ik ze laatst gevonden) en dan kan je tot max 8400 toeren draaien,daarboven moet je verder aanpassen.
sterkere veren,lichtere schotels e.d

http://www.sorgmotorsport.de/sonderangebote

recaro
13-06-2007, 18:22
kijk even bij www.ahnendorp.de en daar vind je al het nodige incl. een xx aantal jaren ervaring.
suc6