PDA

View Full Version : How To's


Zestienkleppen
22-06-2004, 15:14
Jullie weten het nog wel, de How To's discussie op 't oude forum. Ik blijf het nog altijd een leuk idee vinden, al zijn er tegenwoordig weinig mensen die vragen naar de ISV stationairtoerentalstabimotorstappenmotor( :wink: ). Ik dacht zo aan een plekje in de catagorie "Techniek Overig". Of een wat ingewikkelder manier, ik meen dat iemand eens heeft aangeboden alle how to's op de een of andere manier (daar heb ik dus geen verstand van) te integreren met de pagina...
Zo heb ik nog ergens een bestandje voor het verwisselen van schijfremmen voor/achter toendertijd geschreven voor die topic.

Iemand anders daar een mening over?

Christiaan
22-06-2004, 15:21
lijkt me een goed idee om dat hier op het forum te zetten.....

Stijn
22-06-2004, 15:23
Goed idee, ik denk dat we heel wat write-up's/howto's kunnen verzamelen, en dat ze ook wel gewaardeerd zullen worden!

Christiaan
22-06-2004, 15:28
Denk alleen dat er wel iets bedacht moet worden, dat er een aantal mensen die dingen eerst reviewen ofzo voordat ze geplaatst zijn. (alhoewel daar wel veel tijd in gaat zitten)...dat ze allemaal een beetje in dezelfde stijl zijn...ennuh, met foto's

Matheo
22-06-2004, 16:12
is mischien wel heel erg handig ja! was dat ook niet ter sprake op het "andere" volkswagen forum? dingen als "maak je eigen 1 armige wisser" en "zo leg je je golf2 achterruittenwisser plat" hadden hun het over, meer om re-posts en andere vervuiling te voorkomen.

Zestienkleppen
22-06-2004, 16:18
Denk alleen dat er wel iets bedacht moet worden, dat er een aantal mensen die dingen eerst reviewen ofzo voordat ze geplaatst zijn. (alhoewel daar wel veel tijd in gaat zitten)...dat ze allemaal een beetje in dezelfde stijl zijn...ennuh, met foto's

Je kunt toch aangeven dat er iets niet klopt in een How To, en dat vervolgens veranderen in de eerste post...*ow sorry Sjampoo, dat zeg jij ook al :redface: *

Zestienkleppen
22-06-2004, 16:22
is mischien wel heel erg handig ja! was dat ook niet ter sprake op het "andere" volkswagen forum? dingen als "maak je eigen 1 armige wisser" en "zo leg je je golf2 achterruittenwisser plat" hadden hun het over, meer om re-posts en andere vervuiling te voorkomen.

Zo kan iedereen er z'n eigen invulling aan geven, ik dacht aan wat meer technische zaken (die elders soms ook wel te vinden zijn, maar beter goed gekopieerd...) zoals vervangen van drijfstanglagers, versnellingsbak, koppelingsplaat, wiellagers noem maar op.

Waldorf
22-06-2004, 17:58
Ik ben van mening, dat de How to's van begin af aan moeten kloppen.
Ik stel voor dat een ieder die how to...'s opstelt er ook foto's van maakt, en deze dan aanbiedt bij de beheerders. Vervolgens zouden ze door de moderators en een aantal "kenners" vertaalt moeten worden zodat iedereen het kan begrijpen.
Een moeilijkheidsgraad voor de uit te voeren werkzaamheden erbij is ook handig.

MauSeR35
22-06-2004, 19:56
Ja goed ID voorkomt volgens mij ook een hoop ergernis van -1 degene die de vraag die al 100 keer is gesteld en beantwoord is steld en -2 degene die die vragen al tig keer beantwoord heeft.

Zestienkleppen
23-06-2004, 07:07
Hey Mister Salad,.. HowTo's moeten vanaf t begin af aan kloppen..

Tuurlijk!

Maar een eenarmruitenwisserombouwbeschrijving is 1. De juiste onderdeelnummers van de lancia wisser erbij is 2.

En als er een omschrijving staat hoe je je voorwiellager kunt vervangen,. dan is de tip van meneer 2 wel handig,. dat je eerst een lasrups in je oude lager legt, en m er dan heel makkelijk uit drukt.

en meneer 3 kan je dan vertellen dat de pers ook best 'bankschroef' kan zijn..

en meneer 4 verteld dan dat je de oude lager-ring best makkelijk kunt gebruiken het nieuwe lager op z'n plaats te persen (zodat je het nieuwe lager niet beschadigd.

en meneer 1 doet dan ff editen zodat al die info weer goed in de eerste post staat, waarnaa meneer 2 3 en 4's postings door Tjaap worden verwijderd.. of een andere moderator.

PSIES! :D

Waldorf
23-06-2004, 17:50
Ik neem aan dat de beheerders de topics wel bij zullen werken.
Maarrrr Elsève. . . ga je gang, en laat zien wat je hebt.

Zestienkleppen
24-06-2004, 14:06
Er zou toch wel een soort van uniforme indeling moeten zijn. Dat je eerst duidelijk vermeld voor welke types het allemaal geschikt is, welk gereedschap je nodig hebt en hoe moeilijk je het vind (bijvoorbeeld :D:D;):(:( = heel moeilijk en :D = heel makkelijk).
Daarna je eigen verhaal, eventueel met foto's en aanvullingen van andere forumers.

Zestienkleppen
24-06-2004, 14:09
Of een kladblokbestandje in de eerste post die dient als blauwdruk...