PDA

View Full Version : open dumpvalve


edwingti
10-07-2008, 18:50
heeft het zin om een open dumpvalve op een gti met dsg te zetten?
alvast bedankt :)

Tomvw
11-07-2008, 23:58
Dit hang er vanaf.
waarschijnlijk niet omdat je al een by-pass valve hebt.

edwingti
12-07-2008, 19:48
Dit hang er vanaf.
waarschijnlijk niet omdat je al een by-pass valve hebt.

ok dus met andere woorden,,,,zonde van mijn geld bedoel je ??!! :( :)

Tomvw
13-07-2008, 11:06
Ehe ja.
De gana die jij er waarschijnlijk op hebt die stuwt de luchtstroom rond waar door je turbo op toeren blijft. De dump-valve blaast het weg in de buitenlucht "waste" (leuk voor het geluidje) maar daar door gaat de turbo wel minderhard in toeren wat weer effect heeft op de reactie van de turbo.
Dus gewoon niet doen zonde!

edwingti
13-07-2008, 17:41
Ehe ja.
De gana die jij er waarschijnlijk op hebt die stuwt de luchtstroom rond waar door je turbo op toeren blijft. De dump-valve blaast het weg in de buitenlucht "waste" (leuk voor het geluidje) maar daar door gaat de turbo wel minderhard in toeren wat weer effect heeft op de reactie van de turbo.
Dus gewoon niet doen zonde!

mmmm mij is juist verteld dat een open valve juist beter is voor je turbo ,want de de lucht die er normaal dus in blijft komt weer terug naar je turbo dus eigenlijk de verkeerde kant op je turbo weer in,waardoor het juist de turbo weer afremt tijdens het schakelen! en met een open dv gaat die lucht er juist weer uit waardoor je turbo dus juist niet afgeremd word!
nou weet ik het ook niet meer :screwy: :D

Tomvw
14-07-2008, 12:11
Wat jij bedoelt is dat hij geen van twee heeft en dan heb je gelijk.
Maar er zit een verschil in een dump-valve (die de druk is weg gooit) en een by-pass valve (die de over druk dus laat circuleren).

MORREN
18-07-2008, 08:55
Je hebt een divertervalve nodig.

Maar we bedoelen hetzelfde, alleen de vraag blijft: Heeft het zin met een DSG motor?

Tomvw
19-07-2008, 10:40
Morren;
Dat is het zelfde (de werking) als een dump-valve.

Gewoon niet doen als je het maximale uit je turbo wild halen.
Als je het afblaasfluidje wil dan kan je het doen (maar daar heb je ook andere oplossing voor).

MORREN
20-07-2008, 19:01
Morren;
Dat is het zelfde (de werking) als een dump-valve.

Gewoon niet doen als je het maximale uit je turbo wild halen.
Als je het afblaasfluidje wil dan kan je het doen (maar daar heb je ook andere oplossing voor).


Wat jij zegt is niet helemaal waar hoor.

De divertervalve van Forge vervangt gewoon die je origineel hebt en blaast een gedeelte terug en dat moet ook wel anders krijg je gelijk een foutmelding van de motor.

Je hebt dus geen foutmeldingen met die valve van Forge, en je turbo remt minder hard af en je hebt een mooi afblaas geluidje.

edwingti
22-07-2008, 18:29
Wat jij zegt is niet helemaal waar hoor.

De divertervalve van Forge vervangt gewoon die je origineel hebt en blaast een gedeelte terug en dat moet ook wel anders krijg je gelijk een foutmelding van de motor.

Je hebt dus geen foutmeldingen met die valve van Forge, en je turbo remt minder hard af en je hebt een mooi afblaas geluidje.

ja dit klopt zo ja!!
maar weet nou nog steeds niet of een open valve zin heeft met dsg?? :D
en volgende week vrijdag kan ik eindelijk mijn gti gaan halen :thumbup: :)

MORREN
23-07-2008, 07:49
Mischien kan je ff JD ( www.jdengineering.nl ) bellen die heeft er al zat op de bank gehad en getuned en heeft zelf ook DSG , die zal dat toch wel weten?

edwingti
23-07-2008, 17:44
Mischien kan je ff JD ( www.jdengineering.nl ) bellen die heeft er al zat op de bank gehad en getuned en heeft zelf ook DSG , die zal dat toch wel weten?
ja ga daar waarschijnlijk toch heen voor een chip(of g-force)en kan het dan daar vragen!! iig bedankt voor de info he :thumbup:

jan_gti_16v
23-07-2008, 19:14
mischien is deze site wel handig over de open dump valve...

dump valve info (http://www.205gti.com/techdumpvalveNL.htm)


ik weet uit ervaring dat de 1.8 20vt niet meer goed stationair loopt als er en open dup valve gemonteerd word... (lees afslaan bij teruggaan naar stationair)

daar de luchtstroom die terug gevoerd word de inlaat in door de diverter valve die meeberekend word in de waarden van de lmm...

weet niet precies hoe dit bij de 2.0 tfsi werkt...

maar zal is wat onderzoek doen... (lees even een open dumpvalve proberen op de auto vaan een kennis van me)

en dan even de bevindingen hier plaatsen...

Rog3rcas
30-12-2008, 07:51
Ik wou eigenlijk een nieuw topic openen :D maar gezien dit topic handig om hier op door te gaan.

Is er toevallig al wat meer informatie?
Mijn vrouw heeft een Golf V GTI met DSG ( en ABT chip ).

Heeft een dumpvalve wel zin, aangezien het schakelen dusdanig snel gaat vraag ik mij af of een dumpvalve wel genoeg tijd heeft om af te blazen.

Misschien heeft Edwingti al wat meer ontdekt?

Groeten Rogér

edwingti
19-01-2009, 22:05
:) sorry voor het late antwoord roger.
Maar ik heb er niet echt verder meer naar gezocht want denk dat het weinig zin heeft met dsg.gr edwin