PDA

View Full Version : egons gtitje!


knedel16vweber
08-11-2008, 21:37
http://www.volksforum.com/albums/files/7/1/3/6/Egon_einser_566297.jpg

egon doe je best :thumbup: :D

Ritske
08-11-2008, 21:45
Ziet er leuk uit, meer foto's?? :D

egon
08-11-2008, 21:51
jongens ik zit met een dilemma..
ik heb dit gtitje van 76 al vanaf 29-05-01 in me bezit,
nou ben ik van plan hem over te laten spuiten en strak (onder de kap) te maken
maar aan de andere kant wil ik er ook nog wel eerst een jaartje mee rijden
aangezien hij al 4.5 jaar stil staat kriebelt het toch om volgend jaar ff te rijden.
alleen het probleem is dat er in m`n linker voor scherm een klein deukje zit
en achter bij het dakgootje is de lak wat slecht
ook heb ik iets of wat roest bij het raamstijl links.
daarom rij ik er al zolang niet meer in.
ook heb ik de bumpers weg gedaan omdat ik originele stale bumpers heb gekocht
velgen niet op letten komt 13inch onder moest er ff wat onder hebben
(13inch gotti`s of ats)
ik zou graag wat reacties horen
groetjes egon

knedel16vweber
08-11-2008, 22:03
ja egon meer foto`s? :D :D :thumbup:

Ritske
08-11-2008, 22:12
jongens ik zit met een dilemma..
ik heb dit gtitje van 76 al vanaf 29-05-01 in me bezit,
nou ben ik van plan hem over te laten spuiten en strak (onder de kap) te maken
maar aan de andere kant wil ik er ook nog wel eerst een jaartje mee rijden
aangezien hij al 4.5 jaar stil staat kriebelt het toch om volgend jaar ff te rijden.
alleen het probleem is dat er in m`n linker voor scherm een klein deukje zit
en achter bij het dakgootje is de lak wat slecht
ook heb ik iets of wat roest bij het raamstijl links.
daarom rij ik er al zolang niet meer in.
ook heb ik de bumpers weg gedaan omdat ik originele stale bumpers heb gekocht
velgen niet op letten komt 13inch onder moest er ff wat onder hebben
(13inch gotti`s of ats)
ik zou graag wat reacties horen
groetjes egon

Zou ik hem eerst volledig origineel klaarmaken, 76'er gti moet wel orgineel worden, hoe zeldzaam wil je het hebben :eek:

Emiel
08-11-2008, 22:38
idd orgineel is het leukste, is het een zwaluwstaartje of niet, als hij dat wel is is hij helemaal bijzonder!

egon
09-11-2008, 08:52
Zou ik hem eerst volledig origineel klaarmaken, 76'er gti moet wel orgineel worden, hoe zeldzaam wil je het hebben :eek:

helaas is er al wat door de vorige eigenaar al wat aan versleutelt zoals ruitenwissr gat in het midden geplaatst en andere verwijderd,
motor is geen 1600gti meer maar 18 dx die iets of wat gekieteld is.
nieuwe type daschbord gemonteerd en dan nog vele klijne detailes
dus terug naar origineel helaas.....

evilnyntje
09-11-2008, 09:45
helaas is er al wat door de vorige eigenaar al wat aan versleutelt zoals ruitenwissr gat in het midden geplaatst en andere verwijderd,
motor is geen 1600gti meer maar 18 dx die iets of wat gekieteld is.
nieuwe type daschbord gemonteerd en dan nog vele klijne detailes
dus terug naar origineel helaas.....
Maar dat is toch nog wel allemaal origineel te maken? Leuke uitdaging toch. Persoonlijk zou ik voor de originele staat gaan, een GTI uit 1976, uniek toch. En dat staat ook veel beter bij die mooie Gotti's :D

chris
09-11-2008, 10:06
@Emiel...een zwaluwstaart GTI bestaat niet...

Ik zou hem ook zo origineel mogelijk maken,worden regelmatig oud type dash's aangeboden enz...

siepgti1978
09-11-2008, 13:30
Ik zeg ORGINEEL maken die auto!
De orginele kleur / bumpers / dachbord enzzz er op.
Ruite wissers op orginele plek
Is wel te doen en je hebt een SUPER AUTO!
Gr Siep :thumbup:

Roy-16VT
09-11-2008, 16:27
optisch en motorisch zien he weer origineel te krijgen dan heb je een auto die uniek is.

egon
09-11-2008, 17:00
julie maken het me wel moeilijk he!
aangezien ik zoveel materiale heb voor een latere type einser.
ook weet ik niet hoe het zit met de oude type kabelboom?????
maar ik zal er eens over na denken.
en als het zover zal zijn heb ik denk ik toch veel infomatie van julie nodig.

groeten egon

mischatdi
09-11-2008, 17:16
maak hem aan de buitenkant origineel en het dash boeiuh wat in het vooronder zit niet bij zo'n oud type mk1 hoord

egon
09-11-2008, 19:35
maak hem aan de buitenkant origineel en het dash boeiuh wat in het vooronder zit niet bij zo'n oud type mk1 hoord

echt mie, onder de kap moet het ook perfecht zijn anders kan ik hem beter zo laten zoals ie is. :shake:

SpiderClass
09-11-2008, 21:02
alleen het probleem is dat er in m`n linker voor scherm een klein deukje zit
en achter bij het dakgootje is de lak wat slecht
ook heb ik iets of wat roest bij het raamstijl links.
daarom rij ik er al zolang niet meer in.


Dat is toch niet echt een reden om niet te rijden :rolleyes:
Ik zou er lekker ff in rond tuffen en ondertussen de onderdelen verzamelen om hem orgineel te maken en daarna weer netjes opbouwen :thumbup:

egon
10-11-2008, 10:04
En als je het echt niet meer weet; je kunt hem altijd nog verkopen... :wink:

ha ha grappermaker. :screwy:
waarom denk je dat ik hem al zolang heb.
ZE STAAN NAMELIJK NIET MEER OP ALLE HOEKEN VAN DE STRATEN

breadfan83
10-11-2008, 10:16
't Golfje ziet er zo al netjes uit, maar niet echt mijn smaak.
Ik zeg ook origineel maken die handel, en dan zo goed mogelijk doorvoeren.

En zoals de paashaas al zei, het past ook veel mooier dalijk bij je velgkeuze. ;)

knedel16vweber
10-11-2008, 22:32
Dat is toch niet echt een reden om niet te rijden :rolleyes:
Ik zou er lekker ff in rond tuffen en ondertussen de onderdelen verzamelen om hem orgineel te maken en daarna weer netjes opbouwen :thumbup:

sluit ik me helemaal bij aan! :thumbup:

Emiel
11-11-2008, 06:27
@Emiel...een zwaluwstaart GTI bestaat niet...


Volgens mij ben je verkeerd geinformeerd...

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/4/w76_GTI_bw_rear_left.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/4/GTI_in_Magazine.jpg


de fotos zijn niet zo scherp maar het is te zien! Hoeveel er gemaakt zijn weet ik niet...

Erg veel zullen het er niet zijn geweest, ze zijn maar 1 maand gemaakt, van 6/76 tot 7/76 zie ik net op www.swallowtail.info.

egon
11-11-2008, 13:38
dat klopt niet helemaal wat je zegt...
deze foto is waarschijnlijk al in 1975 gemaakt.
ik heb hier ook een foto voor me liggen van de IAA autoshow in 1975
en daar klopt het dat het een zwaluwstaart gti is maar als ik verder kijk dan geeft het boek aan dat de 1976 gti geen zwaluwstaart meer heeft
zo, wie heeft er nu gelijk?????????????????
(voor de liefhebbers het boek heet -schrader motor ghronik- vw-golf 1 1974-1983)

Der Typ Siebzehn
11-11-2008, 16:39
Echte 76er GTI´s, en dan bedoel ik ook échte 76ers, dus gebouwd tot en met juni 1976, en het chassisnummer beginnend met het getal 176 (schijnen er niet veel te zijn geweest, want de produktie van de GTI begon pas in die maand) hadden geen zwaluwstaart.

12 jaar geleden stond er in de VW Scene ter gelegenheid van `t toenmalige 20 jarige jubileum van de GTI een reportage van iemand wat een zilverkleurige échte 76er GTI had gekocht en gerestaureerd, die auto had géén zwaluwstaart achterpaneel.

GTI´s overigens die gebouwd zijn vanaf augustus 1976 zijn al `77er modeljaar (dus geen "échte" 76er meer), daarbij begint ´t chassisnummer met 177, deze hadden al wat veranderingen t.o.v. de allereerste GTI´s.

Zwaluwstaart GTI ´s waren alleen maar prototypes, op de onderste foto wat Emiel hier heeft geplaatst ziet men dat `t `n prototype is alleen al vanwege `t lettertype van "GTI", bij de produktiemodellen was dat duidelijk anders, het ieders hier bekende dus, en met de montage van `t zwaluwstaart achterpaneel was men sowieso al ergens in de herfst van 1975 gestopt.

"Schrader Typen Chronik VW Golf 1 1974-1983" van Motorbuch Verlag heb ik overigens ook :thumbup:

Verder heb ik nog het Golf GTI boek van Etzold/Lewandowski (NL uitgave) + Das Grosse VW GTI Buch (beide hier (http://www.golf1-ig.de/golf/literature/index.php) te zien op de 2e + 3e plaats van bovenaf) + nog o.a. `n oude Auto Motor & Sport uitgave van september 1975, daarin staat `n klein bericht over de GTI + foto´s van de prototypes op de IAA te Frankfurt am Main.

Emiel
11-11-2008, 17:14
interessante discussie, ik heb zelf ook een 76 golf 1 (geen GTI) en die van mij heeft ook geen zwaluwstaartje (helaas!!!) dat is omdat hij van na aug/76 is, daarvoor hadden alle mk1 golfjes wel een zwaluwstaart.

gezien de GTI in juni voor het eerst gebouwd werd zullen het er inderdaad niet veel zijn, maar ik denk toch nog wel een paar honderd. (kan het mishebben natuurlijk want het is maar een gokje)

ik ben benieuwd, wie weet er meer van....?

Der Typ Siebzehn
11-11-2008, 17:21
ik heb zelf ook een 76 golf 1 (geen GTI) en die van mij heeft ook geen zwaluwstaartje (helaas!!!) dat is omdat hij van na aug/76 is, daarvoor hadden alle mk1 golfjes wel een zwaluwstaart.

Dat is niet waar...zoals ik al zei, gestopt met `t monteren van `t zwaluwstaart achterpaneel was men al in de herfst van 1975, dus er waren never nooit zwaluwstaart GTI´s vanuit de produktie.

Een Golf van begin 1976 met `n zwaluwstaart paneel is nog uit `75er produktie, of vroege `76er produktie (vanaf aug. 1975 dus, tot ergens in de herfst van dat jaar), want begin 1976 werden er toch al Golfje´s gebouwd en verkocht zonder zwaluwstaart.

En nogmaals, de onderste foto die je hebt geplaatst is er een met `n prototype, dat kun je alleen al aan de letters "GTI" zien, deze zijn veel rechter, hoekiger dan die van in de produktie.

Emiel
11-11-2008, 18:32
dus er waren never nooit zwaluwstaart GTI´s vanuit de produktie.

das nou es jammer!

egon
11-11-2008, 18:54
"Schrader Typen Chronik VW Golf 1 1974-1983" van Motorbuch Verlag heb ik overigens ook :thumbup:

Verder heb ik nog het Golf GTI boek van Etzold/Lewandowski (NL uitgave) + Das Grosse VW GTI Buch (beide hier (http://www.golf1-ig.de/golf/literature/index.php) te zien op de 2e + 3e plaats van bovenaf) + nog o.a. `n oude Auto Motor & Sport uitgave van september 1975, daarin staat `n klein bericht over de GTI + foto´s van de prototypes op de IAA te Frankfurt am Main.[/QUOTE]

zeer interesant heb zelf ook een hoop van die boeken. :thumbup:
ben altijd op zoek naar speciale golf-1 boeken. (leuk om te weten heb de 1e oplagen van so wird er schneller ui 1978 daar staat de 1800 gti nog niet eens in originele duitse versie)... :D
spaar ook miniatuur 1ers is een leuke hobby toch

Der Typ Siebzehn
11-11-2008, 19:22
Die 2 boeken wat ik nog heb opgenoemd zijn allang niet meer nieuw te krijgen. van "So wird er schneller" heb ik ook een uitgave, maar helaas een van uit de 90er jaren, dus al met de Golf 2 erbij.

Ik kijk altijd op Oldtimerbeurzen (Interclassics in Mecc en Technoclassica in Essen) uit naar oude uitgaves uit de jaren 70 en begin jaren 80 van b.v. "Auto, Motor & Sport", "Gute Fahrt" e.d. met daarin reportages + foto´s over de Golf 1, ik heb er al `n stuk of 10, loont zich echt, tenminste als je wat meer wil weten over deze auto´s, en dan is de info ook nog `ns van destijds.

Miniatuur 1er heb ik ook enkele.

Sjoes 85
11-11-2008, 19:32
GTI's zijn inderdaad nooit geproduceerd met Swallowtails. Op de allereerste originele Brochure van de GTI zie je wel de swallowtail, daar staat ook inderdaad het GTI embleem anders op (op de kofferklep helemaal cursief) en in de grille ook anders.

Ik heb een replica van die brochure en daar staat dat dus op.

Maar ff ontopic: ORIGINEEL MAKEN DIE GTI!! Welke kleur heeft ie origineel????:D:D:D

Golf1onderdelen
11-11-2008, 20:14
:stupidme: en ik heb mijn gti van 1/10/1976 verkocht.

beetje spijt nu.

Emiel
11-11-2008, 22:33
:stupidme: en ik heb mijn gti van 1/10/1976 verkocht.

beetje spijt nu.

kan het me goed voorstellen!

Sjoes 85
12-11-2008, 13:58
:stupidme: en ik heb mijn gti van 1/10/1976 verkocht.

beetje spijt nu.

Een beetje of een beetje heel veel?
Heb je er nog foto's van? Zou ik wel eens willen zien..

egon
12-11-2008, 20:50
Maar ff ontopic: ORIGINEEL MAKEN DIE GTI!! Welke kleur heeft ie origineel????:D:D:D[/QUOTE]

helaas de kleur is niet bekend.
hij ie kompleet over gespoten en de sticker zit er niet meer in
dus??????????.

Golf1onderdelen
12-11-2008, 21:15
nee sorry daar heb ik geen foto's van.

iemand bood mij 3500 voor auto die compl verrot was.
en mij stond hij toen in de weg.nu heb ik wel plek voor 20 auto's.
een '78 gti heb ik ook eens een paar weken gehad maar ook verkocht.

net een goed bod op een '79 gedaan maar was net te laat.
maar had ook al een gti van '79 origineel nl.
een '82 er gti 16s oettinger en een koper bruine '83 er staat bij
mij in de loods.verder 4 jetta's en 2 gewone golfjes 1.
dus heb eerst wel genoeg.

Der Typ Siebzehn
12-11-2008, 21:25
helaas de kleur is niet bekend.
hij ie kompleet over gespoten en de sticker zit er niet meer in
dus??????????.

Sticker in de kofferbak hebben die hele oude Golfje's niet gehad.

Wat je kan doen is 't volgende, schrijf 'ns 'n mail in 't duits (of in engels)naar volgend adres:

history@volkswagen.de

Dat is 't mailadres van de afdeling van VW wat zich met historische voertuigen van hun merk bezighoudt, hun zoeken 't dan voor je uit via 't chassisnummer, die dienst is gratis! (kan wel 'n paar weken duren voor je antwoord krijgt).

Wat je ook kan doen is via dit formulier (http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html) bij 't VW Museum te WOB 'n oorkonde aanvragen, oorkonde kost 35 pleuro's, daar staan dan alle gegevens van je auto op zoals op onderstaande afbeelding is te zien
http://i36.tinypic.com/2wmp2pt.jpg
Dat is de oorkonde die ik voor m'n auto heb laten maken, helaas staan daar enkele fouten op, zo is de kleur van m'n Einser weliswaar marsrood, maar niet 't oudere marsrood (L31B wat op de oorkonde staat) maar 't nieuwere (LA3A), en zo staan er nog enkele fouten op, die ik nu niet ga opnoemen, anders wordt 't teveel. Op 'n nieuwe oorkonde met daarop alles juist, ben ik ook overigens alweer inmiddels enkele weken aan 't wachten, hun zouden alles nog 'ns gaan "überprüfen" schreven ze me via mail terug. (hoewel de sticker in de kofferbak van m'n '82 verschaft duidelijkheid, maar toch moeten hun 't "überprüfen" :screwy: ).

De allereerste GTI's waren maar in 2 kleuren verkrijgbaar, in Marsrot (L31B, 't oudere dus, in 't geval van 'n exemplaar van modeljaar 76 tot en met 80) en in Diamant silber metallic, in een van deze 2 kleuren moet jou GTI oorspronkelijk zijn geweest, iets anders kan niet! (in Alpinweiss b.v. was de GTI pas vanaf feb 78).

egon
12-11-2008, 21:27
nee sorry daar heb ik geen foto's van.

iemand bood mij 3500 voor auto die compl verrot was.
en mij stond hij toen in de weg.nu heb ik wel plek voor 20 auto's.
een '78 gti heb ik ook eens een paar weken gehad maar ook verkocht.

net een goed bod op een '79 gedaan maar was net te laat.
maar had ook al een gti van '79 origineel nl.
een '82 er gti 16s oettinger en een koper bruine '83 er staat bij
mij in de loods.verder 4 jetta's en 2 gewone golfjes 1.
dus heb eerst wel genoeg.

wil je een museum beginnen. :D :D :D

mels
13-11-2008, 12:41
[QUOTE=Golf1onderdelen]nee sorry daar heb ik geen foto's van.


een '78 gti heb ik ook eens een paar weken gehad maar ook verkocht.

QUOTE]


Die GTI heb ik gekocht!! Origineel Nederlands...

egon
13-11-2008, 13:35
ik zou zeker gebruik maken van de history site..
een goede vriend van me (met een relly) had er verleden jaar bij tachno classica
ook al infomatie over gevraagd.

The_Rabbit
13-11-2008, 13:37
Sticker in de kofferbak hebben die hele oude Golfje's niet gehad.

Wat je kan doen is 't volgende, schrijf 'ns 'n mail in 't duits (of in engels)naar volgend adres:

history@volkswagen.de

Dat is 't mailadres van de afdeling van VW wat zich met historische voertuigen van hun merk bezighoudt, hun zoeken 't dan voor je uit via 't chassisnummer, die dienst is gratis! (kan wel 'n paar weken duren voor je antwoord krijgt).

Wat je ook kan doen is via dit formulier (http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html) bij 't VW Museum te WOB 'n oorkonde aanvragen, oorkonde kost 35 pleuro's, daar staan dan alle gegevens van je auto op zoals op onderstaande afbeelding is te zien
http://i36.tinypic.com/2wmp2pt.jpg
Dat is de oorkonde die ik voor m'n auto heb laten maken, helaas staan daar enkele fouten op, zo is de kleur van m'n Einser weliswaar marsrood, maar niet 't oudere marsrood (L31B wat op de oorkonde staat) maar 't nieuwere (LA3A), en zo staan er nog enkele fouten op, die ik nu niet ga opnoemen, anders wordt 't teveel. Op 'n nieuwe oorkonde met daarop alles juist, ben ik ook overigens alweer inmiddels enkele weken aan 't wachten, hun zouden alles nog 'ns gaan "überprüfen" schreven ze me via mail terug. (hoewel de sticker in de kofferbak van m'n '82 verschaft duidelijkheid, maar toch moeten hun 't "überprüfen" :screwy: ).

De allereerste GTI's waren maar in 2 kleuren verkrijgbaar, in Marsrot (L31B, 't oudere dus, in 't geval van 'n exemplaar van modeljaar 76 tot en met 80) en in Diamant silber metallic, in een van deze 2 kleuren moet jou GTI oorspronkelijk zijn geweest, iets anders kan niet! (in Alpinweiss b.v. was de GTI pas vanaf feb 78).

Zo'n oorkonde lijkt me wel interessant. Helaas is men Duits beperkt. Kan men die 35€ ook via overschrijving betalen? Grtz!

Der Typ Siebzehn
13-11-2008, 17:16
Zo'n oorkonde lijkt me wel interessant. Helaas is men Duits beperkt. Kan men die 35€ ook via overschrijving betalen? Grtz!

Ik heb ze dit jaar voor de helft van de prijs, dus 17,50,- Euro gekregen. Dat zat zo, elke bezoeker van `t Original Golf 1 (en Jetta 1, Caddy 1) Treffen dit jaar afgelopen zomer te WOB, kreeg bij aankomst bij dat Treffen`n tegoedbon van 17,50 Euro voor zo´n oorkonde, deze kon men inleveren voor zo´n oorkonde bij bezichtiging van `t VW museum, de resterende 17,50,- Euro moest men zelf meteen bij de kassa van `t museum betalen.

9 weken heb ik erop moeten wachten tot ze per post bij me thuis werd bezorgd. En dan flink wat fouten erop :mad: Toen heb ik gewoon via dit aanvraagformulier voor zo `n oorkonde (http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html) contact met hun (`t museum dus) opgenomen, en geschreven dat er meerdere fouten (en wat er fout was) op die oorkonde staan. Kreeg ik dezelfde dag nog `n mail van hun, hun vonden `t jammer dat ik zo niet tevreden was met die oorkonde, maar hun zouden die zaak toch nog `ns "überprüfen" (bekijken/onderzoeken), ben inmiddels alweer ongeveer `n zelfde tijd `t wachten, nog niets gehoord of gezien over `n evt. nieuwe (met daarop de juiste gegevens) oorkonde...

Die 35,- Euro voor zo´n oorkonde zal men normaal gesproken, als men ze via dat formulier (http://automuseum.volkswagen.de/kontakt.html) dus aanvraagt, via overschrijving moeten betalen, tenminste, kan ik me niet anders voorstellen.

Als je duits te beperkt is, vraag je gewoon in `t engels aan, er zijn ook wel mensen daar die in `t engels kunnen lezen + schrijven.