ATi
12-08-2009, 06:31
Beste VW liefhebbers...
Mijn buurman zijn GTi uit het jaar 25-09-1995 heeft al jaren het volgende
probleem...
loopt stationair een beetje te hokken en te stoten. net of er een bougiekabel doorslaat, of dat de gasklep vervuild is.
hij loopt trouwens het slechtst stationair als hij warm is. !!!!!!
Uitlezen geen foutmeldingen!
het probleem is er al zolang ze de auto hebben
ik doe voornamelijk het onderhoud, maar hij klaagt nog steeds over dat stationair
geschok hokken... en voornamelijk zoals hierboven al gezegd bij warme motor het ergste!
Wat ik al heb gedaan:
- gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd
- gasklephuis door gemeten. (uitgewisseld met een andere! > geen verschil)
- bougiekabels uitgewisselt (nu ook nieuw erop gezet)
- bougies vervangen
- verdelerkap en rotor vervangen (2e keer)
- luchtmassa meter door gemeten (ook even losgekoppelt) valt bijna uit, probleem blijft!
- brandstof filter vervangen
- temperatuursensor vervangen!!! (geen verschil!)
- alle vacuumslangen gecontroleerd (ook die van de rembekrachtiger afgedopt)
- compressie meting gedaan (12.5 bar op alle cilinders)
- Benzinedrukregelaar vervangen (dik 75 euro!!!) > geen verschil!
zit zelf nog te denken aan injectoren en dan de O ringen vervangen
of Klopsensor?
wat ik ook even heb gedaan is de lambda sonde losgekoppelt en daarna weer gestart, maar het probleem blijft aanwezig
zou het iets kunnen zijn met de timing van de distributie?
bij normaal rijden verneem je totaal niks! geen inhouden geen slechte acceleratie of wat dan ook...
als je zelf het toerental wat verhoogt (gaspedaal) voel je dat hij ook wat licht schokt!
ik weet het niet meer... :(
alvast bedankt!
Mijn buurman zijn GTi uit het jaar 25-09-1995 heeft al jaren het volgende
probleem...
loopt stationair een beetje te hokken en te stoten. net of er een bougiekabel doorslaat, of dat de gasklep vervuild is.
hij loopt trouwens het slechtst stationair als hij warm is. !!!!!!
Uitlezen geen foutmeldingen!
het probleem is er al zolang ze de auto hebben
ik doe voornamelijk het onderhoud, maar hij klaagt nog steeds over dat stationair
geschok hokken... en voornamelijk zoals hierboven al gezegd bij warme motor het ergste!
Wat ik al heb gedaan:
- gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd
- gasklephuis door gemeten. (uitgewisseld met een andere! > geen verschil)
- bougiekabels uitgewisselt (nu ook nieuw erop gezet)
- bougies vervangen
- verdelerkap en rotor vervangen (2e keer)
- luchtmassa meter door gemeten (ook even losgekoppelt) valt bijna uit, probleem blijft!
- brandstof filter vervangen
- temperatuursensor vervangen!!! (geen verschil!)
- alle vacuumslangen gecontroleerd (ook die van de rembekrachtiger afgedopt)
- compressie meting gedaan (12.5 bar op alle cilinders)
- Benzinedrukregelaar vervangen (dik 75 euro!!!) > geen verschil!
zit zelf nog te denken aan injectoren en dan de O ringen vervangen
of Klopsensor?
wat ik ook even heb gedaan is de lambda sonde losgekoppelt en daarna weer gestart, maar het probleem blijft aanwezig
zou het iets kunnen zijn met de timing van de distributie?
bij normaal rijden verneem je totaal niks! geen inhouden geen slechte acceleratie of wat dan ook...
als je zelf het toerental wat verhoogt (gaspedaal) voel je dat hij ook wat licht schokt!
ik weet het niet meer... :(
alvast bedankt!