![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Beste VW liefhebbers...
Mijn buurman zijn GTi uit het jaar 25-09-1995 heeft al jaren het volgende probleem... loopt stationair een beetje te hokken en te stoten. net of er een bougiekabel doorslaat, of dat de gasklep vervuild is. hij loopt trouwens het slechtst stationair als hij warm is. !!!!!! Uitlezen geen foutmeldingen! het probleem is er al zolang ze de auto hebben ik doe voornamelijk het onderhoud, maar hij klaagt nog steeds over dat stationair geschok hokken... en voornamelijk zoals hierboven al gezegd bij warme motor het ergste! Wat ik al heb gedaan: - gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd - gasklephuis door gemeten. (uitgewisseld met een andere! > geen verschil) - bougiekabels uitgewisselt (nu ook nieuw erop gezet) - bougies vervangen - verdelerkap en rotor vervangen (2e keer) - luchtmassa meter door gemeten (ook even losgekoppelt) valt bijna uit, probleem blijft! - brandstof filter vervangen - temperatuursensor vervangen!!! (geen verschil!) - alle vacuumslangen gecontroleerd (ook die van de rembekrachtiger afgedopt) - compressie meting gedaan (12.5 bar op alle cilinders) - Benzinedrukregelaar vervangen (dik 75 euro!!!) > geen verschil! zit zelf nog te denken aan injectoren en dan de O ringen vervangen of Klopsensor? wat ik ook even heb gedaan is de lambda sonde losgekoppelt en daarna weer gestart, maar het probleem blijft aanwezig zou het iets kunnen zijn met de timing van de distributie? bij normaal rijden verneem je totaal niks! geen inhouden geen slechte acceleratie of wat dan ook... als je zelf het toerental wat verhoogt (gaspedaal) voel je dat hij ook wat licht schokt! ik weet het niet meer... ![]() alvast bedankt! Last edited by ATi : 12-08-2009 at 06:36. |
#2
|
||||
|
||||
![]() stationair regelmotor al gereinigt?
En even de blauwe tempsensor doormeten, daarna kan je nog de timing idd controleren zowel van distributie als van de ontsteking. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Het betreft hier een ADY blokje met elektronisch gasklephuis! (is brandschoon)
heb ook al een tweede op de kop getikt en toen ook schoongemaakt en geplaatst, probleen exact hetzelfde (helaas) KVS Temperatuursensor is vervangen! (geen verbetering) dus ik zit vast een stoboscoop meeting op de ontsteking? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Vraagje
Kunnen de O-ringen van de injectoren veel invloed hebben? |