Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-08-2009, 06:31
ATi's Avatar
ATi ATi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default Golf 3 GTi 2.0 8v ADY loopt slecht stationair

Beste VW liefhebbers...

Mijn buurman zijn GTi uit het jaar 25-09-1995 heeft al jaren het volgende
probleem...

loopt stationair een beetje te hokken en te stoten. net of er een bougiekabel doorslaat, of dat de gasklep vervuild is.
hij loopt trouwens het slechtst stationair als hij warm is. !!!!!!

Uitlezen geen foutmeldingen!

het probleem is er al zolang ze de auto hebben
ik doe voornamelijk het onderhoud, maar hij klaagt nog steeds over dat stationair
geschok hokken... en voornamelijk zoals hierboven al gezegd bij warme motor het ergste!

Wat ik al heb gedaan:

- gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd
- gasklephuis door gemeten. (uitgewisseld met een andere! > geen verschil)
- bougiekabels uitgewisselt (nu ook nieuw erop gezet)
- bougies vervangen
- verdelerkap en rotor vervangen (2e keer)
- luchtmassa meter door gemeten (ook even losgekoppelt) valt bijna uit, probleem blijft!
- brandstof filter vervangen
- temperatuursensor vervangen!!! (geen verschil!)
- alle vacuumslangen gecontroleerd (ook die van de rembekrachtiger afgedopt)
- compressie meting gedaan (12.5 bar op alle cilinders)
- Benzinedrukregelaar vervangen (dik 75 euro!!!) > geen verschil!

zit zelf nog te denken aan injectoren en dan de O ringen vervangen
of Klopsensor?

wat ik ook even heb gedaan is de lambda sonde losgekoppelt en daarna weer gestart, maar het probleem blijft aanwezig

zou het iets kunnen zijn met de timing van de distributie?

bij normaal rijden verneem je totaal niks! geen inhouden geen slechte acceleratie of wat dan ook...

als je zelf het toerental wat verhoogt (gaspedaal) voel je dat hij ook wat licht schokt!

ik weet het niet meer...

alvast bedankt!

Last edited by ATi : 12-08-2009 at 06:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-08-2009, 08:30
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

stationair regelmotor al gereinigt?

En even de blauwe tempsensor doormeten, daarna kan je nog de timing idd controleren zowel van distributie als van de ontsteking.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2009, 09:43
ATi's Avatar
ATi ATi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default

Het betreft hier een ADY blokje met elektronisch gasklephuis! (is brandschoon)
heb ook al een tweede op de kop getikt en toen ook schoongemaakt en geplaatst, probleen exact hetzelfde (helaas)

KVS Temperatuursensor is vervangen! (geen verbetering)

dus ik zit vast een stoboscoop meeting op de ontsteking?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-08-2009, 12:39
ATi's Avatar
ATi ATi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default

Vraagje

Kunnen de O-ringen van de injectoren veel invloed hebben?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum