PDA

View Full Version : Mijn eerste aanwinst


Pages : 1 2 [3] 4 5 6

ErikvanBilsen
30-01-2011, 20:14
Bedankt allemaal.
Er was ongeveer 1 tot 1.5cm per kant stof over, dus genoeg gerekt.

Yellowbug
30-01-2011, 21:22
Ik neem aan dat die vraag voor mij geldt?
Maar mijn schoonvader doet dat wel vaker ja.
Heeft in mijn Golf 3 compleet lederen interieur gemaakt, in de cabrio van mijn vrouw, in de cabrio van de neef van mijn vrouw, zijn eigen cabrio, de BMW cabrio van mijn broer. En zo nog wat projecten.
Hij is meubelstoffeerder van beroep en auto's bekleden is zijn hobby.
Hij doet alles met de hand.
Was algemeen gesteld, maar idd voor jou bedoeld ;)
Da's wel handig om je beroep in een hobby door te laten gaan buiten werktijd.
Ik neem aan dat hij geen eenheidsprijzen heeft, maar alles laat afhangen van het te verwachten werk?!
Ik heb ook nog een interieur dat opgeknapt mag worden (voorstoelen niet kapot maar wel los).
Je mag me eventueel via pm een antwoord sturen.

ErikvanBilsen
03-02-2011, 11:14
Gisteren de Golf weggebracht naar de straler, meteen de deuren en achterklep opgehaald, deze staan al in de epoxy.
Alleen zijn er 3 deuren waar wat laswerk aan de onderkant van de deur.
De overige deur en de achterklep zijn meteen afgeleverd bij de strakmaker, zodat deze daar al mee aan de slag kan gaan.

Wat foto's van de deuren:

https://farm4.staticflickr.com/3697/19612553816_59c4bc79b0_b.jpg

Deur 1:

https://farm1.staticflickr.com/434/19643180321_c195da56a8_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/557/19612551576_300a1c974d_b.jpg

Deur 2:

https://farm1.staticflickr.com/264/19450707228_3763d4af8f_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/412/19452133819_385532f874_b.jpg

Deur 3:

https://farm4.staticflickr.com/3825/19017795313_fcdf96a19b_b.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3671/19017794693_14b5f7a3d2_b.jpg

Thijs.
03-02-2011, 21:02
Stoelen zagen er echt goed uit gisteren. Zie dat je nog wat las werk hebt aan de deur, maar ach dat houd je bezig ;) Als je hulp nodig hebt na het weekend hoor ik het wel. Kan ik misschien weer wat leren lassen haha.

ErikvanBilsen
04-02-2011, 10:49
Is goed, laat je zondag wel even weten welke dag ik tijd heb.
Want moet nog 2x naar school denk ik.
Dan mag jij aan mijn deuren lassen.

ErikvanBilsen
04-02-2011, 21:22
Zo vandaag al aan 1 van de deuren begonnen,
Zoals altijd kom je meer roest tegen dan je aanvankelijk denk.
Ben begonnen met de onderste strip alle puntlassen door te boren en eraf te slijpen, hier viel het nog allemaal mee.
Toen zag ik een hoekje waar het plaatwerk dun was,

https://farm1.staticflickr.com/436/19018760003_3cc1c40042_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/550/19632658232_2d47d94c8f_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/309/19018759503_d04f86ce56_b.jpg

Dit verder uitgeslepen en toen de binnenste plaat op maat gemaakt en erin gezet,

https://farm1.staticflickr.com/329/19644144051_7a27c14163_b.jpg

Daarna de buitenste plaat op maat gemaakt en erin gezet, daarna epoxy erop gedaan. Deze kon ik fijn met de kwast aanbrengen,

https://farm1.staticflickr.com/330/19018758953_43f34c8bc3_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/307/19639774475_71bd892e2b_b.jpg

Ook zijn de velgen inmiddels terug van het ontlakken,

https://farm1.staticflickr.com/319/19644246001_ba89e87639_b.jpg

Het enige nadeel is dat 2 van de 4 velgen de voorzijde is afgedaaid, nu ben ik aan het denken om de andere 2 ook af te draaien of om de randen van de 2 aafgedraaide velgen rond te schuren. Al lijkt me dit niet de makkelijkste klus.
Eventueel wil ik de 2 afgedraaide velgen ruilen voor 2 niet overgedraaide velgen, of anders om.

ErikvanBilsen
05-02-2011, 19:22
Zo ook de auto is terug van de straler, hij ziet er aardig groen uit.

https://farm1.staticflickr.com/416/19017283054_64e254c77f_b.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3698/19632827632_1bf8b92da2_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/290/19613689996_cf99a20ba2_b.jpg
https://farm1.staticflickr.com/556/19451870070_a851e9dc71_b.jpg

Nu de deuren afmaken en naar de strakmaker brengen zodat de auto er uiteindelijk ook heen kan en dat hij gespoten kan worden.

DennieMeister
05-02-2011, 20:30
Ziet er goed uit, en de beugel ook meteen in de epoxy zo te zien. Twee vliegen in een klap haha.

Yellowbug
05-02-2011, 21:54
Nog even en dan kan de opbouw beginnen :D

Sjeesbeest
05-02-2011, 22:27
oe oe oe .. ff zeuren...... waarom de kentekenplaatbevestigingsgaten (3 keer de woordwaarde) niet ff dichtgelast en dat ene andere gaatje

ErikvanBilsen
05-02-2011, 22:41
Nog even en dan kan de opbouw beginnen :D

Ja heb er al zin in.

oe oe oe .. ff zeuren...... waarom de kentekenplaatbevestigingsgaten (3 keer de woordwaarde) niet ff dichtgelast en dat ene andere gaatje

Haha ja toen ik de foto's aan het bekijken was dacht ik er ook aan, maar heb nog epoxy staan dus die gaan denk ik dicht. Maar wil de kentekenplaat vast zetten zonder gaten in de auto te maken of een kentekenplaathouder te gebruiken, nu zag ik er hier op het forum zuignappen met schroefdraad te koop. Alleen houd dit niet op de zwarte achterplaat denk ik.

Wat zou een mooie oplossing zijn?

golf1gti83
05-02-2011, 22:44
ruitenkit

Yellowbug
05-02-2011, 23:15
Ja heb er al zin in.



Haha ja toen ik de foto's aan het bekijken was dacht ik er ook aan, maar heb nog epoxy staan dus die gaan denk ik dicht. Maar wil de kentekenplaat vast zetten zonder gaten in de auto te maken of een kentekenplaathouder te gebruiken, nu zag ik er hier op het forum zuignappen met schroefdraad te koop. Alleen houd dit niet op de zwarte achterplaat denk ik.

Wat zou een mooie oplossing zijn?
Klittenband ;)

ErikvanBilsen
05-02-2011, 23:31
ruitenkit

Dat is zeker een mogelijkheid alleen zie ik die niet zo zitten.
Ook vind ik het zonde voor de plaat erachter, deze zie je niet veel meer en vooral niet te koop.

Klittenband ;)

Dat is zeker een goede optie, hopenlijk hangt het dan een beetje stevig maar dat zien we t.z.t. wel.

Sjeesbeest
05-02-2011, 23:42
Klittenband ;)

Met die 3M plastic-klittenband zit het ook op mijn Cabrio :thumbup: zit al meer dan 5 jaar :D

ErikvanBilsen
06-02-2011, 00:09
Ah nice, dan gaat dat hem worden.
Nu zo het ook een mooie oplossing zijn om de zwarte plaat vast te zetten.
Alleen zou dat dan zonde zijn omdat ik de bevestiging van die plaat moet vernielen, dus dat ga ik toch maar niet doen. Tenzij iemand nog een nette heeft liggen waar deze al vanaf zijn.

GolfMania
06-02-2011, 21:16
ik was daar zelf ook al een oplossing voor aan het bedenken en ik denk dat ik dat met magneten ga doen. gewoon 2 magneten inpakken in vilt en die vastmaken aan de kentekenplaat. heel makkelijk te gebruiken bij meetings als je geen kenteken zichtbaar wil hebben.

Yellowbug
06-02-2011, 21:31
Dat is zeker een mogelijkheid alleen zie ik die niet zo zitten.
Ook vind ik het zonde voor de plaat erachter, deze zie je niet veel meer en vooral niet te koop.



Dat is zeker een goede optie, hopenlijk hangt het dan een beetje stevig maar dat zien we t.z.t. wel.
Ik ken iemand van GC-forum met een cabrio met een G60 ingebouwd. Die heeft dat ook zo en de plaat valt er tijdens optrekken niet van af :D en ook niet tijdens heeeeel hard rijden :eek:

sponzenbroekske
06-02-2011, 21:32
Vermits een nummerplaat bij de wagen blijft in Nederland is er toch niets mis mee om die te plakken?
Die magneten of klittenband gaat met de tijd ook wel beschadigingen meebrengen en die klittenband moet ook geplakt worden. En de kans op verlies of diefstal is ook groter.

De Pul
06-02-2011, 21:43
ik begrijp het ook niet helemaal erik,snap wel dat je het netjes wil hebben maar dit is imo wat vergezocht.als het nou in een cleane bumper was ofzo?

ErikvanBilsen
06-02-2011, 21:49
Vandaag weer wat gedaan aan de eerste deur, de ander hoek eruit gehaald en de binnenste plaat van roest ontdaan,

http://nellys.org/uploader/files/tvjf0c8p.JPG

Daarna de buitenste plaat vervangen en ook de onderste rand,

http://nellys.org/uploader/files/04gp2ymc.JPG

En als laatste de lassen afgeslepen en in de epoxy gezet,

http://nellys.org/uploader/files/78d9sh40.JPG

Toen begonnen aan de 2de deur. Deze was gelukkig in betere staat. Heb alleen de puntlassen doorgeboord, en de rand omgebogen,

http://nellys.org/uploader/files/2t6dz9kw.JPG

Daarna weer dichtgeklopt, gelast en in de epoxy gezet. Ook nog wat kleine plekjes van roest ontdaan.

http://nellys.org/uploader/files/hxk0q4pt.JPG

Edit:

En even terug komend over die kenteken plaat, ik wil het gewoon netjes hebben, en er zijn opties voor om dit te doen. Dus wil ik het ook gewoon netjes doen. En vind het zeker zonde als ik 2 gaatjes moet maken in mijn nummerplaat om hem vast te schroeven, en voor blauwe platen zijn geen kentekenplaathouders. Had ze nu ingekort maar dat zie je er ook aan.

bprijs
06-02-2011, 22:08
Mooi werk hoor, nu komt het mooiste de boel weer opbouwen ;)
Je pakt het in ieder geval goed aan, ben benieuwd naar het eindresultaat.

golf1gti83
06-02-2011, 22:13
petje af :thumbup:
negen van de tien durven niet aan een deur te lassen
ik heb zelf ook ergens een klein plaatje in gelast. ;)

ErikvanBilsen
06-02-2011, 22:31
Bedankt,
Kan echt niet wachten tot hij gespoten in de garage staat, maarja eerst nog maar eens laten strakmaken. En hier zal toch wel wat tijd in gaan zitten aangezien hij alles na de tijd doet.
En heb zelf ook heel voorzichtig aan de deuren gelast, was bang dat het ging trekken aangezien het een rechte plaat is. Maar vind het zelf aardig gelukt.

GolfMania
06-02-2011, 22:41
bij de automaterialenzaak hier in de buurt kun je voor blauwe kentekenplaten gewoon houders kopen voor 17 euro per stuk

ff als voorbeeld:
http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_2007.jpg

ErikvanBilsen
06-02-2011, 22:43
Klopt heb het ook niet echt duidelijk omschreven.
Je kunt niet de gewone halen, enkel deze chrome.
En deze vind ik weer niet netjes staan.

Yellowbug
06-02-2011, 22:55
Die kun je ook zwart maken Erik!

sponzenbroekske
06-02-2011, 23:16
Die kun je ook zwart maken Erik!
Wat een idee! :D

Thijs.
08-02-2011, 10:59
Die Erik blijft maar bezig aan die zeepkist ;) Jammer dat ik niet mee kan gaan om de schermen te halen :( Ik kan woensdag avond na het werk wel nog even komen buurten?

ErikvanBilsen
08-02-2011, 13:00
Ja moet toch mijn tijd om krijgen he :tongue:
En het gaat trouwens om 1 scherm, alleen heb ik niks meer van hem gehoord dus moet even kijken wanneer ik hem zou kunnen gaan halen.
Van mij mag je langs komen, ben dan denk ik wel aan het werk.

Vandaag ook nieuwe orginele achteras rubber/lagers gehaald, en het voorste rubber van de draagarm nieuw orgineel vw.
Alleen zoek ik nog 2x het achterste rubber op de draagarm, deze was niet meer leverbaar bij de dealer.

Nr. 171 407 181 A

Heeft iemand die nog orgineel liggen en die doet hij in de verkoop dat hoor ik het graag. Anders ga ik bij vw-classicparts eens proberen.

Edit:

Plaatje bij praatje:
http://www.nellys.org/uploader/files/ybnwgq6z.JPG

Thijs.
08-02-2011, 18:07
Ja moet toch mijn tijd om krijgen he :tongue:
En het gaat trouwens om 1 scherm, alleen heb ik niks meer van hem gehoord dus moet even kijken wanneer ik hem zou kunnen gaan halen.
Van mij mag je langs komen, ben dan denk ik wel aan het werk.

Vandaag ook nieuwe orginele achteras rubber/lagers gehaald, en het voorste rubber van de draagarm nieuw orgineel vw.
Alleen zoek ik nog 2x het achterste rubber op de draagarm, deze was niet meer leverbaar bij de dealer.

Nr. 171 407 181 A

Heeft iemand die nog orgineel liggen en die doet hij in de verkoop dat hoor ik het graag. Anders ga ik bij vw-classicparts eens proberen.

VW Dealer in Roermond al geprobeerd? Misschien dat die wat hebben.

ErikvanBilsen
08-02-2011, 18:24
Jep daar ben ik ook geweest,
Salimans in Roggel is dealer af.

Audilimburg
08-02-2011, 20:07
Netjes laswerk aan die deuren. Misschien je dat lasapparaat maar eens moet meebrengen deze kant op ;)

Gaat de goede kant op. Enig idee wanneer de auto strak gemaakt word en waarom probeer je dit niet ook zelf te doen?

ErikvanBilsen
09-02-2011, 11:26
De strakmaker/spuiter is momenteel bezig met 3 deuren en de achterklep, ik moet hier nog een klein beetje werk doen aan de laatste deur, het schuifdak en de motorkap. Wanneer dat af is gaat hij verder daarmee. Daarnaast moet ik nog nieuwe voorschermen hebben, alleen nog geen geschikte gevonden. Ofja 1tje maar daar heb ik al 3 dagen niks meer van gehoord. Wanneer alle losdelen klaar zijn dan neem hij de auto zelf mee naar het werk en maakt hem daar klaar na de tijd. En dan word hij ook daar gespoten.

En ik doe het niet zelf omdat ik het bij deze auto perfect wil hebben, en wanneer ik het zelf doe zal het niet perfect zijn aangezien ik het nog nooit heb gedaan en ook de werkwijze nog niet precies weet. Ik wil het zeker eens gaan proberen/leren, maar niet op deze auto.

Yellowbug
09-02-2011, 17:35
Vaak wil een spuiter ook niet dat je de auto zelf strak maakt. Als het resultaat dan tegenvalt is de spuiter degene die zijn werk niet goed heeft gedaan. Wanneer hij zelf strakmaakt en het is niet goed, dan verbetert hij het nog en is het resultaat iig goed.

ErikvanBilsen
09-02-2011, 18:49
VW Dealer in Roermond al geprobeerd? Misschien dat die wat hebben.

Heb net even op classic parts gekeken en die hadden ze nog.
Dus daar meteen een aanvraag gedaan voor dat en een paar andere onderdeeltjes.

ErikvanBilsen
16-02-2011, 23:26
Zo de laatste tijd weer wat kleine dingentjes gedaan,

Ben begonnen aan de laatste deur, de slechtste van alle 3.
Heb al wat plaat eraf gehaald, verder nog niet veel eraan gedaan,

http://www.nellys.org/uploader/files/87jhcpkt.JPG
http://www.nellys.org/uploader/files/ksmd2nh7.JPG

De motorkap is klaar voor strakgemaakt te worden,
Alle verstevings profielen kaal gemaakt en sommige stukken voor de zekerheid wat roestomvormer op gedaan,

http://www.nellys.org/uploader/files/jywb05s8.JPG

Daarna epoxy erop,

http://www.nellys.org/uploader/files/cgzqyjt2.JPG

Ook al wat spullen weg gebracht voor te poedercoaten,

http://www.nellys.org/uploader/files/y7zmcng2.JPG

Inmiddels voorzien van 1 nieuw orgineel vw voorscherm en 1 gebruikt maar in goede staat. De verkoper (JEREMY) had er toevallig nog 1tje extra liggen die te koop was en dus die heeft Thijs zich maar gekocht.

http://www.nellys.org/uploader/files/hyjctsbd.JPG

Hier de sticker, en als je goed kijkt zie je iets erboven nog het VW AUDI logo erin geslagen,

http://www.nellys.org/uploader/files/rb3mpjtw.JPG

Jeremy nogmaals bedankt voor het scherm.
Het andere scherm had toevallig een oude meneer hier in het dorp nog op zolder liggen en aangezien hij erstig ziek was was hij alles aan het opruimen.

golf1gti83
17-02-2011, 08:44
wauw :eek: dat is nog eens NOS (nieuw original stok) ;)

LRR
17-02-2011, 11:01
Mooie "barnfind" zo'n spatbord !!

Goed bezig !!

ErikvanBilsen
17-02-2011, 22:28
Ja ben er zelf ook heel blij mee.
Niet verwacht dat ik nog een nieuw scherm zou vinden.
En al helemaal niet dat er daar 2 lagen die weg mochten.

monark
17-02-2011, 23:01
leuk dat je nog een orgineel scherm trof :thumbup:

nu zie ik pas wat mij te wachten staat met mijn swalow :D

super project :thumbup:

gr pieter.

Audilimburg
18-02-2011, 23:11
Zijn die schermen allebei nieuw? Cool dat je zoiets nog steeds kunt vinden!
Jammer dat je niet links en rechts nieuw hebt kunnen vinden, hadden we kunnen ruilen.

ErikvanBilsen
19-02-2011, 09:10
Nee de rode op de foto is gebruikt, de vorige eigenaar had deze al geschuurd.
En de 2 grijs/blauwe op de foto zijn wel nieuw en orgineel vw.

ErikvanBilsen
24-02-2011, 19:20
Zo het blokje is nu compleet uit elkaar gehaald, behalve de kleppen zitten nog in de kop maar verder is alles eruit en ook het onderblok is nu helemaal kaal.

Wat foto's:
http://nellys.org/uploader/files/x2rv7n10.JPG
http://nellys.org/uploader/files/149723qb.JPG
http://nellys.org/uploader/files/5bsf6xqc.JPG
http://nellys.org/uploader/files/m8snkjh9.JPG

Verder ook weer wat spul van de Dealer vandaan,
De rechtse op de foto was de laatst leverbare bij de Dealer, dus had nog geluk,

http://nellys.org/uploader/files/p6fvqmsg.JPG

Ook nog nieuwe stofkappen binnen gekregen van de Keverspecialist, deze heb ik niet op foto maar worden nog gecoat dus dan volgt de foto wel.

Thijs.
24-02-2011, 22:13
Was weer leuk avondje gisteren! Blokje ziet er echt nog goed uit van binnen, ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden :D

ErikvanBilsen
24-02-2011, 22:18
Jep zag er inderdaad nog goed uit,
Alleen dan de rechtse cilinder op de laatste foto van het onderblok waar dan meer olie aan de wand zat dan de andere 3.
Nu maar een goede manier vinden om het allemaal schoon te maken en weer netjes te spuiten.

sponzenbroekske
25-02-2011, 09:23
Nachtje in de benzine/cleaner laten weken (als er geen rubbers en dergelijke aanzitten) :)

ErikvanBilsen
25-02-2011, 21:58
Zo het eerste spul is terug van het coaten,
Zoals eerder vermeld in dit topic zie je wel wat puntjes van waar roest heeft gezeten op de achteras en op de draagarmen, echter is het niet zo veel zodat ik het niet storend vind.
Heb liever deze putjes erin dan imitatie draagarmen.

http://nellys.org/uploader/files/rbt82cvf.JPG
http://nellys.org/uploader/files/jftk6hq7.JPG

Nachtje in de benzine/cleaner laten weken (als er geen rubbers en dergelijke aanzitten) :)

Er zitten geen rubbers aan enzo dus hij gaat binnenkort maar eens in een benzine badje. Eens kijken hoe hij er dan uit gaat komen.
Hopenlijk kan ik hem dan redelijk snel spuiten en nieuwe lagerschalen/zuigerveren en pakkening plaatsen bij het opbouwen.

Ook na de de vakantie maar de rest naar de coater brengen zodat er geen tijd verloren gaat met opbouwen.

Yellowbug
26-02-2011, 22:52
Erik, dat draaispit waar jij je auto in had hangen, zit die op de auto bevestigd op het zwaartepunt?
Ik bedoel als hij in het spit hangt, kun je hem dan op iedere gewenste positie draaien en hem dan loslaten zonder dat hij terugdraait?
Als hij wél terugdraait, waar draait ie dan naar toe, met de onderkant naar beneden of naar boven en hoeveel kracht heb je dan nodig om hem te draaien?

Zo nu mag je huiswerk gaan maken voor me :D

golf1gti83
27-02-2011, 10:55
golf zit altijd vast op de punten waar normaal de bumper gemonteerd wordt
dus zal altijd op de kop gaan hangen (dak onder)
daarom moet je aan de as van de draaibok aan de bovenkant een moer lassen
zodat je daar weer een bout in kan draaien om hem te blokkeren :thumbup:

Yellowbug
27-02-2011, 11:12
Okee bedankt alvast. Nu ga ik even verder denken. Als ik nu het draaipunt van het spit richting dak verplaats, maar de bevestiging aan de bumperbevestiging houd, verplaats ik het zwaartepunt dan richting vloer :confused:
De blokkering was ik sowieso al van plan :thumbup:
Andere vraag; wat weegt de lege koets van een drie of vijfdeurs golf 1?

Sorry voor de off topic Erik :redface:

ErikvanBilsen
27-02-2011, 17:01
Maakt niet uit Ronald.

De auto draait inderdaad met het dak naar onder.
Je moet wel redelijk wat kracht zetten voor het draaien, maar dat doe je niet vaak en is ook goed te doen als je alleen bent. Ik had eerst 1 bout per kant maar deze kon ik niet genoeg aantrekken en daar draaide uiteindelijk ook de draad van kapot. Als je gewoon recht of op de kop hing was dat niet het probleem maar wel als je hem schuin of verticaal hing.

Toen heb ik de bovenkant opgeslepen om het erin hangen makkelijker te maken en had ik 2 bouten per kant, dit hield het wel maar uiteindelijk ging de draad er ook aan omdat je hem goed vast moest draaien omdat het een U was geworden en de zijkant een beetje meeveerde. Ik heb a

Nu heb ik aan de voorkant een ketting aan de bijde zijde van de "voorbumper" gemaakt en in het midden van het spit een haak gemaakt waar je de ketting inhangt. Zo kan deze nooit meer draaien als de ketting vast zit.

Ik wil zelf nog eens gaan kijken voor het zwaartepunt te verplaatsen. Dit ook omdat de auto nu een grote slag maakt en het maar net bij mij in de garage past kwa hoogte.
Alleen ga ik dit pas doen bij de volgende auto.

Mijn casco is met 3 man op te tillen maar voor het erin tillen heb je toch wel 4 man nodig. Thijs zijn Golf hebben we toen met 2 man eruit gekregen om de "voor- en achterbumper" met een takel omhoog te tillen en het spit aan de kant te duwen en zo te laten zakken met de takkels.

Ook moet je opletten met de achterbumper de bevestiging zit niet haaks erop maar zo
\__/, de voorzijde zit hij wel zo |__|.
De achterkant moet ik bij mij ook nog aanpassen omdat ik er van uit was gegaan dat deze gewoon haaks waren.

Yellowbug
27-02-2011, 17:12
Mooie uitleg Erik :thumbup:

Ik ga huiswerk maken. Wil toch ook zoiets gaan maken voor de projecten die ik nog te gaan heb.
Met die ketting is wel een goeie, was ik nog niet opgekomen, maar ik wil meteen zorgen dat mijn zwaartepunt op een redelijke plaats komt te liggen (desnoods in stapjes nastelbaar).
Kun je voor het in en uithangen van je chassis geen takel(s) ophangen in de garage, desnoods met wat extra verstevigingsbalken? Ik schat dat de koets dan zo'n 400kg weegt (max) :rolleyes:

ErikvanBilsen
27-02-2011, 17:16
Geen probleem. Ik heb in 3 pdf bestandjes de tekeningen staan die ik heb gebruikt, laterna nog eens wat aangepast. Dan weet je de maten al behalve de achterbumper en dan moet je even kijken voor waar het zwaartepunt ongeveer moet liggen. Ik denk dat je dit moet doen door te proberen omdat het berekenen ervan niet heel makkelijk zal zijn.

Mocht je interesse hebben in de pdf bestanden stuur dan even een PM met je mailadres. Dan stuur ik ze je door.

Yellowbug
27-02-2011, 17:24
Pm :d

ErikvanBilsen
27-02-2011, 17:26
You've got mail.

Lasse00
27-02-2011, 17:59
Hele mooie Mk1 hoor.
maar dat wist je waarschijnlijk al. :D

verbreed staal+omlaag :thumbup: verder niet teveel aan doen behalve restoreren dan.

Veel Succes
Gr. Lasse

Audilimburg
27-02-2011, 18:08
Waar heb jij die spullen laten coaten Erik? En mag ik weten wat dat ongeveer gekost heeft zodat ik een prijsindicatie heb. Mag per PM.
Ik moet een hoop spul van de bus wegbrengen en ik zoek nog een goed adres in de buurt.

ErikvanBilsen
27-02-2011, 18:55
Hele mooie Mk1 hoor.
maar dat wist je waarschijnlijk al. :D

verbreed staal+omlaag :thumbup: verder niet teveel aan doen behalve restoreren dan.

Veel Succes
Gr. Lasse

Danke,

Zal niet veel aan gebeuren behalve restaureren, verlagen, OZ Turbo's en orgineel staal.

Waar heb jij die spullen laten coaten Erik? En mag ik weten wat dat ongeveer gekost heeft zodat ik een prijsindicatie heb. Mag per PM.
Ik moet een hoop spul van de bus wegbrengen en ik zoek nog een goed adres in de buurt.

Ik heb de spullen laten coaten bij Straalbedrijf Asten, kosten waren 90 euro voor alles wat daar ligt. Hij bekeek eens wat ik in de kofferbak had liggen en maakte er 9 tientjes van. Niet te veel als je het mij vraagt. Denk enkel dat Asten een beetje voor jouw uit de richting aan het raken is.

ErikvanBilsen
03-03-2011, 22:49
Weer wat laswerk gedaan en ook weer wat spullen binnen.

Het laswerk, 1 voorscherm en de laatste deur.
Ook het dakraampje in de Rustyco gelegd. Daarna alles in de zinkspray


Het knipperlichtgat in het voorscherm dichtgelast:
http://nellys.org/uploader/files/qd18nz5j.JPG

Dakraam en voorschermstrip in de Rustyco:
http://nellys.org/uploader/files/z1s4h7q3.JPG

De strip erafgehaald, in de Rustyco en weer erop gelast:
http://nellys.org/uploader/files/xc80mrzd.JPG

Dakraampje in de zinkspray:
http://nellys.org/uploader/files/ms9w3c0z.JPG

Nieuw binnenhoekje in de RA deur:
http://nellys.org/uploader/files/qcdykvn8.JPG

Ook een nieuwe buitenhoek en onderstrip erin gelast:
http://nellys.org/uploader/files/p00hgj2z.JPG

Ook wat spul van VW-Classicparts binnen en nog een verstelknop van de stoel bij de Dealer gehaald (helaas niet op de foto), het torentje linksboven is de kap aan de achterzijde van het Spucknapf stuur:
http://nellys.org/uploader/files/hd0z84vm.JPG

Alleen de draagarmrubber is niet meer orginele voorraad de rest wel, ook de onderlip:
http://nellys.org/uploader/files/9m07g5nx.JPG

ErikvanBilsen
21-03-2011, 21:00
Zo na lang maar weer eens een update,
Ben eigenlijk nog steeds aan het wachten tot de auto gespoten gaat worden.

Ondertussen is het hele blok kaal en ben ik begonnen met het onderblok af te plakken en te stralen. Hij moet nog een keer nagestraald worden.

Zo ziet hij er op het moment uit:
http://nellys.org/uploader/files/3vsj56dz.JPG
http://nellys.org/uploader/files/6r4kvqgs.JPG

De lagerschallen, zuigerveren, pakkingen, keringen en kopbouten zullen vernieuwd worden.

Nu ben ik bijna zover dat het onderblok gespoten kan worden echter vraag ik me af met welke lak ik het beste kan gaan spuiten.
Want was eigenlijk niet van plan om het met het knikkerbusje te gaan doen.
Het moet namelijk goed houden en een goede bescherming geven.

Yellowbug
21-03-2011, 21:43
Wil je het perfect heben, kun je het met een 2K lak spuiten, maar met een knikkerbus en hittebestendige lak kun je ook zeer goede resultaten boeken. op het Golfcabrioforum zijn ook diverse mensen die het met gewone hittebestendige lak (bijv van de Gamma) hebben gedaan (ja ook ervaren beroepsspuiters :tongue: )

Goed bezig weer. :thumbup:

ErikvanBilsen
21-03-2011, 21:53
Dank u.

Ik ga toch voor de 2K lak.
Geef liever iets meer uit en dat het resultaat beter is dan dat het minder mooi uitziet of dat ik al snel weer over nieuw mag beginnen.

De spuiter komt morgen als het goed is nog even langs dus dan kan ik hem dan meteen vragen of hij wat lak voor mij weet te regelen.

Hopenlijk staat einde deze week/begin volgende week het blok weer in de lak.

Thijs.
22-03-2011, 19:03
Toch het blokje gestraald :D Als je nog een verfspuit moet hebben, moet je het maar vragen. Volgens mij heeft mijn pa er nog eentje liggen.

ErikvanBilsen
22-03-2011, 19:06
Ja kon het niet laten.
Anders kreeg ik de roest toch nooit goed weg.

Ik heb nog wel een verfspuit nodig denk ik.
Maar eerst verf regelen en het blok nog eens nastralen.

ErikvanBilsen
08-04-2011, 18:08
Zo al een tijdje geen update meer geweest maar wel nog wat gedaan in de tussentijd.

Het blok nog eens gestraald en in de epoxy gezet,

http://nellys.org/uploader/files/mjz3s075.jpg

Daarna een laklaagje erover, beetje slecht te zien maarja,

http://nellys.org/uploader/files/bnv6jh1k.jpg

Ook de rembekrachtiger gestaald en in de epoxy gespoten, incl 2 tandwieltjes (1tje niet op foto),

http://nellys.org/uploader/files/rntdvbgs.jpg

En ook de kleur erop,

http://nellys.org/uploader/files/zq9816s5.jpg

Dinsdag komen de motoronderdelen binnen excl de zuigerveren want daar zat 4 weken levertijd op. Ik kon ze wel ook dinsdag binnen hebben maar dan moest ik 35 euro aan extra verzendkosten tellen. Dus probeer ik het eerst ergens anders.

Yellowbug
08-04-2011, 18:12
Erik, goed bezig geweest. :thumbup:
ik heb alleen een vraag.
is het verstandig (geweest) om de vertanding van het tandwiel mee te spuiten? Als dat straks weer slijt, tijdens draaien, blijft het op je distributieriem achter. ik weet niet of dat wenselijk is.
Ik persoonlijk zou het loopvlak van het tandwiel onbehandeld laten :rolleyes:

sponzenbroekske
08-04-2011, 18:25
Erik, goed bezig geweest. :thumbup:
ik heb alleen een vraag.
is het verstandig (geweest) om de vertanding van het tandwiel mee te spuiten? Als dat straks weer slijt, tijdens draaien, blijft het op je distributieriem achter. ik weet niet of dat wenselijk is.
Ik persoonlijk zou het loopvlak van het tandwiel onbehandeld laten :rolleyes:

verf gaat er niet al te dik opzitten denk ik, dus dat mag geen probleem vormen :)

Yellowbug
08-04-2011, 19:32
verf gaat er niet al te dik opzitten denk ik, dus dat mag geen probleem vormen :)
Ja maar dan nog heeft het geen zin om het te spuiten, het gaat er toch weer af.
Je weet niet hoe dik het er op zit, het verandert de rondingen van het tandwieloppervlak met als risico dat je riem er niet meer mooi overheen loopt.
Maar goed, misschien zie ik spoken :eek:

sponzenbroekske
08-04-2011, 20:19
je hoort em Erik pak de vijl almaar xD :p

Yellowbug
08-04-2011, 20:35
je hoort em Erik pak de vijl almaar xD :p
Slijptol :tongue:

ErikvanBilsen
09-04-2011, 08:20
Dit was ook 1 van de dingen waar ik over twijfelde,
Daarom heb ik er niet al te dikke laag opgespoten.
Ik zag hier bij meerdere op het forum dat ze deze gespoten hadden. Echter lag daar de riem er al op en kon ik niet meer zien of ze de vertanding meegespoten hadden.

Maarja laagje verf is er ook zo weer afgehaald als het moet.

ErikvanBilsen
13-04-2011, 20:48
Zo weer wat spul terug wat gecoat is:

http://nellys.org/uploader/files/xgyb8np0.JPG
http://nellys.org/uploader/files/dt50vkjw.JPG

En ook al de lagers geperst:

http://nellys.org/uploader/files/9tczyd8g.JPG

Nu wou ik vanavond beginnen met het blok weer in elkaar te zetten alleen kom ik erachter dat ik de verkeerde lagerschalen heb besteld.

Je hebt dus JB blokken met 2 verschillende en met 3 verschillende lagerschalen voor de krukas.
Ik meende dat ik die met 2 had aangezien de middelste lagerkap lagerschalen had met opstaande randen. Maar er zit dus verschil en de bovenste en de onderste lagerschaal, dit ivm met een gat voor de smering (denk ik).
Morgen dus nieuwe bestellen en vrijdag hopenlijk weer verder eraan.

bas.
13-04-2011, 20:54
Wat ziet het er toch allemaal heerlijk uit!!

golf1gti83
13-04-2011, 21:27
wat is poeder coaten toch mooi :thumbup: :eek:

Martijn1300
13-04-2011, 22:57
wat is poeder coaten toch mooi :thumbup: :eek:
:thumbup:

ErikvanBilsen
15-04-2011, 16:35
Dank u,

Ben zelf ook zeer tevreden.
Nu nog mijn laatste lading een keertje ophalen.

ErikvanBilsen
20-04-2011, 21:30
Zo weer wat gedaan:

Vanavond met Thijs wat aan het blok lopen te beunen.

Nu zit het onderblok weer in elkaar.

Alles gereiningd
Nieuwe lagerschalen
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe pakkingen
Nieuwe keeringen

Beetje slechte foto's:

http://nellys.org/uploader/files/gj9tvk2b.JPG
http://nellys.org/uploader/files/t3bs2z49.JPG

Thijs.
21-04-2011, 18:49
Blokje ziet er heerlijk uit. Heb net nog even met mijn pa gebabbeld over de kop, maar er moet toch echt een bus oid voor gemaakt worden.

staande golf
21-04-2011, 19:32
ziet er goed uit! Heb je de juiste poelie bij die (nieuwe?) waterpomp? er zijn namelijk voor JB blokken verschillende waterpompen te krijgen. Past allemaal perfect, alleen is het hart van de ene poelie groter dan die van de andere soort ;) 3 x raden hoe ik aan deze wijsheid kom :D

ErikvanBilsen
22-04-2011, 19:28
Blokje ziet er heerlijk uit. Heb net nog even met mijn pa gebabbeld over de kop, maar er moet toch echt een bus oid voor gemaakt worden.

Jep heb er nu 4 eruit, straks nog eens de andere 4 doen.

ziet er goed uit! Heb je de juiste poelie bij die (nieuwe?) waterpomp? er zijn namelijk voor JB blokken verschillende waterpompen te krijgen. Past allemaal perfect, alleen is het hart van de ene poelie groter dan die van de andere soort ;) 3 x raden hoe ik aan deze wijsheid kom :D

Haha je bent niet de enige die heeft gemerkt dat de JB uit meerdere verschillende dingen bestaat.

De lagerschalen zijn ook in 2 type leverbaar.

Waterpomp is inderdaad nieuw. Maar ik heb nog de orginele, deze word opnieuw verzinkt en dan ziet het ook weer netjes uit.

ErikvanBilsen
01-05-2011, 19:26
Zo inmiddels moeten alleen de kleppen nog geslepen worden en dan kunnen die er weer in en kan het blok weer geheel in elkaar gezet worden.

Ondertussen is de kop schoongemaakt,

http://nellys.org/uploader/files/4fpzqbm6.jpg

GOLFMEISTER
18-05-2011, 18:57
Hej Erik,

Wat is het stil? ;)

hoe gaat het met de carosserie?

golf1gti83
18-05-2011, 19:37
tip, kop glasparelen, kun je zelf met een huis tuin en keuken straalkastje

ErikvanBilsen
18-05-2011, 21:45
Het schiet nog niet echt op met de carrosserie helaas.
De strakmaker was omgekiept en heeft nog even in het ziekenhuis gelegen enzo.
Hij hoopte komende week weer verder te kunnen gaan.
Ik hoop dat hij over 1,5 maand gespoten hier in de garage staat.

Heb vanavond uitleg gekregen hoe ik de kleppen moet slijpen en hoop daar morgen nog wat vaart achter te kunnen zetten.

@ Golf1GTI83,

Dat is zeker een mooie oplossing alleen zit je dan ook weer met het zand wat overal zit waar je het niet hebben wilt.

Of hoe raad jij het aan schoon te maken allemaal.

staande golf
18-05-2011, 22:44
borselen met een borstel op de boormachine? Eventueel spuiten!

golf1gti83
19-05-2011, 06:44
tja, alles is er nu uit, dus moet niet moeilijk zijn
met de hogedrukspuit?
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik de kop heb laten doen :)
Emming zet hem daarna in de wasmachine :D

ErikvanBilsen
24-05-2011, 20:51
Ben nu aan het kijken voor een RVS uitlaat.

Nu heb ik een op het oog van Powersprint.
Dit is een Group A en de pijp is 60mm.
Je hebt er ook van Group N en die is 45mm.

Nu wil ik eigenlijk een van 60mm maar dan wil ik niet z'n brulpijp eronder.
Als ik die Group A van Powersprint pak is dat een beetje een beschaafd geluid?

Dub-Detail
24-05-2011, 21:25
60mm powersprint is beschaaft mits je een middendemper erop neemt.
Pasvorm ben ik niet echt over te spreken.
Een keer onder een jetta mk1 gebouwd en een keer onder een golf 1.
Alles moeten aanpassen.
Maar als het zit is het een prima systeem.

Mvg, Pim Bonne


Ben nu aan het kijken voor een RVS uitlaat.

Nu heb ik een op het oog van Powersprint.
Dit is een Group A en de pijp is 60mm.
Je hebt er ook van Group N en die is 45mm.

Nu wil ik eigenlijk een van 60mm maar dan wil ik niet z'n brulpijp eronder.
Als ik die Group A van Powersprint pak is dat een beetje een beschaafd geluid?

Ralph
25-05-2011, 06:31
Ben nu aan het kijken voor een RVS uitlaat.

Nu heb ik een op het oog van Powersprint.
Dit is een Group A en de pijp is 60mm.
Je hebt er ook van Group N en die is 45mm.

Nu wil ik eigenlijk een van 60mm maar dan wil ik niet z'n brulpijp eronder.
Als ik die Group A van Powersprint pak is dat een beetje een beschaafd geluid?


Als je hier een spagettie spruitstuk bij pakt, kun je het vergeten om de auto echt laag te leggen... Komt namelijk heel ver onder de auto uit, probleem had ik destijds ook met mijn GTI. Komt wel een lekker geluidje uit. :D

ErikvanBilsen
25-05-2011, 15:32
60mm powersprint is beschaaft mits je een middendemper erop neemt.
Pasvorm ben ik niet echt over te spreken.
Een keer onder een jetta mk1 gebouwd en een keer onder een golf 1.
Alles moeten aanpassen.
Maar als het zit is het een prima systeem.

Mvg, Pim Bonne

Oke mooi.
Alleen minder van de pasvorm, maarja ik zie nog wel wat ik daar mee doe.

Als je hier een spagettie spruitstuk bij pakt, kun je het vergeten om de auto echt laag te leggen... Komt namelijk heel ver onder de auto uit, probleem had ik destijds ook met mijn GTI. Komt wel een lekker geluidje uit. :D

Wat is echt laag?
Zo laag als met de classic zal het zowizo niet meer worden aangezien er 15 inch onder komt.
Ik heb het spaghetti wel nodig ivm met mijn carburateurs.
Anders past het niet mooi en kan ik er niet van die hittebestendige tape (of hoe je het ook noemt) omdoen, om ervoor te zorgen dat de carburateurs zo min mogelijk warme lucht krijgen.

Ralph
25-05-2011, 19:21
Ik zal morgen even een foto posten van hetgene ik bedoel, ik heb nu even geen foto voor handen.

Ralph
26-05-2011, 08:31
Onderstaand mijn oude GTI voorzien van een spagettie van powersprint. Zoals je ziet ligt hij voor niet echt laag en eigenlijk was de hoogte zoals op de foto ook al te laag, raakte geregeld de grond met het spruitstuk...



http://www.volksforum.com/albums/files/4/5/6/4/retromania2006021.jpg

caddy ron
26-05-2011, 12:32
Dit vind ik raar dat hij de grond raakt met het spruitstuk. Ik heb namelijk zelf ook de golf heel erg liggen, 14 inch pirelli wielen, 40-er bandjes en de schoefset op zijn laagst. Ik raak met alles de grond hahaha, carterpan, ophangingen, noem maar op, behalve met het spruitstuk.
Nu we het toch over een spagettiespruitstuk hebben, ik heb er ook een van supersprint opzitten, zonder middendemper en originele eindemper van een gti.
Het irritante wat ik hieraan vind is dat knetterend geluid met gas geven.
Heeft dat nog iemand hier?
Groetjes Ron

Ralph
26-05-2011, 12:35
Hier heeft niemand het over supersprint gehad... Powersprint is echt heel anders dan supersprint, en zeker niet te vergelijken qua maatvoering.

En de oplossing voor knetterend geluid is een gewoon een originele uitlaat monteren.

caddy ron
26-05-2011, 12:45
Sorry Ralph, beetje snel gelezen, powersprint, ik heb dan supersprint, lijkt me sterk dat er zoveel verschil in zit, maar het kan.
Ik heb een originele uitlaat eronder, alleen geen middendemper, is dat knetterend geluid kenmerkend voor een spagettiespruitstuk???
Groetjes Ron

Ralph
26-05-2011, 13:53
Achja kan gebeuren... Kan zeker invloed hebben op het geluid ja !

Whoppa ON TOPIC maar weer !! :D :thumbup: :thumbup:

ErikvanBilsen
26-05-2011, 15:58
Mmm ja dat is ook 15 inch.
Dan ben ik toch benieuwd of die allemaal zo zijn.
Aangezien er meer mensen met een spaghetti spruitstuk zullen rijden van Powersprint.

knedel16vweber
26-05-2011, 17:10
ik heb ook een powersprint group A systeem en op 13inch en zeer laag!
heb alleen een 5mm dikke staalplaat op de carterpan gelast zodat ie niet door slijt.
wel ga ik op de snelweg al met de vlammendover over de grond.
maar stil is het me de 16v echt niet!

ErikvanBilsen
03-06-2011, 15:04
Zo weer eens een update.
Uitlaat is besteld.

Powersprint Group A van voor tot achter incl. middendemper en Spaghetti spruitstuk.
Ben ook nog bij een revisiebedrijf geweest,
Hij raade mij aan de kop niet te glasparellen omdat er dan zand in de oliekanaaltjes kon komen die je er zeer slecht uit zou krijgen.

Hij maakte ze altijd schoon in z'n wasmachine of hoe je het ook noemt.

Hij gaat dus de kop voor mij vlakken en schoonmaken.

ErikvanBilsen
27-06-2011, 19:42
Zo na lang weer eens een update.

Het blokje is zo goed als af, enkel nog wat kleine dinge erop doen maar in grote lijnen is het af.
Kop is gevalkt en in zoon wasmachine geweest.

Foto:

http://nellys.org/uploader/files/d2xpc31k.JPG
http://nellys.org/uploader/files/4r8q916p.JPG

Ook een RVS plaatje gemaakt voor de brandstofpomp uit het zicht weg te werken:

http://nellys.org/uploader/files/42grnjkm.JPG

Of ga ik hier in de knoei komen met mijn aandrijfassen?
Want dan moet ik hem ergens anders weg zien te duwen.
En mocht dit gaan dan moet ik nog even een stukje draadeind van M10 2cm afdraaien en M8 erop tappen, zodat de M10 in het blok past en de M8 door de bevestiging van de brandstofpomp.

Ook een aantal dingen geel laten verzinken:

http://nellys.org/uploader/files/k4sv8cn5.jpg
http://nellys.org/uploader/files/2mbdkn56.jpg

Voor de remklauwen heb ik een prop gedraaid met draad erin, deze moet ik er nog uitkloppen.

http://nellys.org/uploader/files/89ckf0ht.jpg

Ook nog wat onderdeeltjes gespoten:

http://nellys.org/uploader/files/v4zy3dwx.jpg
http://nellys.org/uploader/files/bx1dv59p.jpg

Zo dat was het volgens mij wel weer wat er de afgelopen 3 weken is gebeurd.

De Pul
27-06-2011, 19:45
netjes:thumbup:

Oldskool_Ivo
27-06-2011, 20:09
ziet er netjes uit !

Yellowbug
27-06-2011, 20:52
Mooi werk Erik. Waar heb je de spullen laten geelverzinken?

wildeknak
28-06-2011, 06:28
Ziet er allemaal netjes uit hoor!!

Maar die brandstof-pomp op die plek? Waar laat jij je startermotor dan?
Die van jou was toch ook een automaat?

caddy ron
28-06-2011, 12:23
startmotor komt normaal toch gewoon voor en niet achter het blok of is dat bij automaat weer anders. Kan het mis hebben maar heb zelf ook dit blok gehad wel gewoon geschakeld.
Ziet er allemaal zeer netjes uit :thumbup:
Groet Ron

ErikvanBilsen
28-06-2011, 15:25
Heren bedankt voor de complimenten.

@ Yellowbug:

Ik heb het spul laten verzinken bij Metamorfose in Reuver.
Deze doen vernamelijk chroomwerk maar ook verzinken, vernikkelen enz.
Je moet bij hun wel niet je spullen snel terug willen want hier zat een week of 3/4 op voordat zei dit konden doen. Dit omdat ze meerder partijen tegelijk doen om het rendabel te maken en omdat ze het nu erg druk hadden.

@ Wildeknak & Caddy Ron:

Nee ik heb een geschakelde en daar zit de startmotor voor van, of hij bij een automaat achter zit durf ik niet te zeggen.

Thijs.
28-06-2011, 15:35
Godverdomme Erik dat ziet er weer heerlijk uit :D Nog 1 dag en heb ik vakantie dus dan kunnen we flink gaan beunen. Tot morgen iig ;)

MipMip
28-06-2011, 15:35
Zit je brandstofpomp niet wat dicht bij je uitlaatspruitstuk? Als je een keer een lek hebt zit het zo op je hete uitlaat.
Alhoewel die carbs er natuurlijk ook bovenhangen, komt daar nog een hitteschild tussen ofzo?

PimVW
28-06-2011, 15:50
Ik had by mn 8v op Weber's van die hittebestendige band over mn spruitstuk gewikkeld, wordt nl erg warm zo... Ziet er verder erg netjes uit hoor!

ErikvanBilsen
28-06-2011, 17:21
@ MipMip:

Nee dat valt wel mee, heb er een foto van maar niet op deze pc.
Er komt tevens geen hitteschild tussen maar ook z'n hittebestendige band zoals PimVW ook heeft/had.

GOLFMEISTER
28-06-2011, 17:27
Verry nice Erik :thumbup:

als je de heatwrap wilt bestellen laat dan maar even wat weten ik moet ook nog bestellen in de usa laat ik voor jou ook een setje meekomen

ErikvanBilsen
28-06-2011, 21:28
Bedankt,

Je hebt PM over de heatwrap :thumbup:

De Limburger
28-06-2011, 21:38
Brandstofpomp zou ik niet daar zetten, ivm de warmte van het blok je wilt de brandstof zo koel mogelijk in de carb's krijgen ivm het vermogen, koude benzine is beter, en natuurlijk wat meen je wat die pomp op zijn zak krijgt van die hitten. En RVS geleid de warmte echt veel te langzaam af. Dus ik zou er voor kiezen om het of weg te werken achter het schutbord of misschien spatbord, maar niet daar maar goed dat is mijn idee.

Verder ziet die motor er erg lekker uit.
Ga zo door.
Gr Ronnie

ErikvanBilsen
29-06-2011, 16:39
Ja daar zit mss ook nog eens wat in.
wat mss ook nog een optie is om het ergens op het stuurhuis te bevestiggen.

Wil hem het liefst niet op de carrosserie zelf bevestigen, of iig helemaal niks aanpassen aan de carrosserie om hem weg te werken. Ik wil hem namelijk weer helemaal origineel terug kunnen bouwen zonder dat je er ergens iets van zou kunnen zien.

Kessels
29-06-2011, 17:08
erik, goed bezig ziet er mooi uit!

groet roy

René
29-06-2011, 17:11
Blokje ziet er netjes uit :)

MM Designs MK1
02-07-2011, 00:28
mooi project hoor :thumbup:
ik zag dat jij ook met motorfiets carbs rijd heb je er ook nog een extra benzine pomp tussen?
ik heb namelijk een 1.8 16v waar ook motor carbs op komen en vroeg me af or er bijv een facet benz pomp tussen moet?

ErikvanBilsen
02-07-2011, 09:56
Bedankt.

Ik heb de originele vervangen voor een facet.
De originele gaf te weinig, ik zou even na moeten kijken wat deze levert maar volgens mij was het 4.5 psi.

DennieMeister
03-07-2011, 07:54
Dit is gewoon keiharde Duitse porno deze foto's :eek: :screwy:

Pewi Vwteam
03-07-2011, 10:51
wel leuk bedacht die plek voor je pompje, maar haal em der maar weer af, dit gaat niet goedkomen je aandrijfas komt er straks tegen aan.

ErikvanBilsen
03-07-2011, 16:04
Ja daar was ik ook al bang voor.
Maar ik ga hem denk ik proberen te plaatsen ergens op het stuurhuis.

MM Designs MK1
07-07-2011, 18:07
Mooi project hoor goed bezig.
ik zag dat jij ook met motorfiets carbs rijd,
ik wil dat ook graag gaan doen zijn er dn nog dingen
waar ik op moet letten of aan moet passen bijv benz toevoer?

ErikvanBilsen
07-07-2011, 18:53
Ik heb alleen het vacuum afgedopt, de onsteking vroeger gezet en een andere brandstofpomp gemonteerd.
Bij mij gaat de toevoerleiding naar de pomp
Van de pomp gaat het met een Y-Stukje 1 naar de carbs en 1 naar de retour

Eerst heb ik een pomp ertussen gehad die ik erbij kreeg maar hier kreeg ik het allemaal niet goed mee aan het lopen, hij zoop veel en goeide de helft weer door de overloop van de carbs eruit. Hij verbruikte toen 1:5/1:6.
Daarna iemand van het forum gesproken en die had het bij hem zelf toen ook gehad dat de pomp te veel gaf en gaf door met welke pomp het wel ging lukken.
Deze vervangen en de onsteking wat vroeger gezet en het liep allemaal goed.

De pomp die ik had gaf volgens mij 6.0 psi en deze geeft 4.5 psi.

MM Designs MK1
07-07-2011, 21:00
ok dankje voor de uitleg wat voor soort
pomp heb je er tussen zitten?
moet ik ook een dikkere pomp hebben want ik
heb namelijk 1.8 16v?

ErikvanBilsen
07-07-2011, 21:10
Ik heb nu een Facet ertussen.
Wat jij precies nodig hebt zou ik niet durven te zeggen.
Misschien dat andere hier op het forum wel een idee hebben?

Sjeesbeest
07-07-2011, 22:12
ok dankje voor de uitleg wat voor soort
pomp heb je er tussen zitten?
moet ik ook een dikkere pomp hebben want ik
heb namelijk 1.8 16v?

Ik rij met een immitatie yamaha r1 brandstofpomp op mijn 1.8 16v kosten 40 euri :D
Heb geen retour aangesloten.
Koelpijp vooraan de kop (alu buis) aangepast, anders passen de carbs niet.
En ik rij met een programmeerbare ECU om de ontsteking te regelen, omdat de vacuum erg slecht is met yamaha R1 carbs. Ook heb ik een lambdasonde aangebracht om de verbranding in de gaten te houden.

Sorry voor de offtopic Erik :rolleyes:

MM Designs MK1
08-07-2011, 15:37
ok bedankt voor jullie info :thumbup:

ErikvanBilsen
18-07-2011, 20:23
Zo de auto staat inmiddels bij de spuiter, plamuur zit er al op en toen ik daar was zat hij al voor een groot gedeelte in de spuitplamuur.

Foto's:

http://nellys.org/uploader/files/cwrn5b2j.jpg
http://nellys.org/uploader/files/jgfw60s8.jpg

knarfmk1
18-07-2011, 21:21
lekker!

De Pul
18-07-2011, 21:24
top:thumbup:

GOLFMEISTER
19-07-2011, 07:48
Dat begint er op te lijken erik :thumbup:

wanneer gaat de kleur er op?

ErikvanBilsen
19-07-2011, 15:14
Danke, nu maar hopen dat ik hem voor mijn vakantie nog kan gaan halen.

@ Jeroen: Marsrood, de originele kleur.

Thijs.
19-07-2011, 20:34
Damn, dat ziet er toch wel erg vet uit. Nu begint eindelijk het leukere werk. Hopelijk staat die van mij ook snel zo erbij :) Maar dat komt vast goed als we zo doorgaan als de afgelopen dagen :D Bedankt nog van net he ;)

Ralph
19-07-2011, 20:48
Goed bezig Erik !!

Audi1981
19-07-2011, 23:07
Niceeee mk1 5 deurs :thumbup::thumbup::thumbup:

SlimMasterShady
20-07-2011, 17:49
Beter! Gaat al de goede kant op! :thumbup:

ErikvanBilsen
20-07-2011, 19:12
Heren bedankt,

Vandaag ook weer wat gedaan,
Heb de remklauw op mijn Golf 2 gemonteerd met een stukje remleiding, en zo de prop eruit geperst. Dit ging opzich aardig goed alleen was het wel even remmen.

Daarna nog wat spul in elkaar gezet, zie hieronder de slechte foto's:

http://nellys.org/uploader/files/j8b4twfp.jpg
http://nellys.org/uploader/files/fj4bztgh.jpg

ErikvanBilsen
21-07-2011, 20:43
Zo net weer bij de spuiter geweest.

Alle lossen delen staan in de filler behalve 1 deur en de motorkap.
De auto staat van binnen en buiten in de epoxy en de binnen zijde is al geschuurd en de buitenzijde niet.

http://nellys.org/uploader/files/cy1kj8pq.jpg
http://nellys.org/uploader/files/y9cjq64f.jpg
http://nellys.org/uploader/files/cmt0986z.jpg
http://nellys.org/uploader/files/rt71mvds.jpg

De binnenkant is afgeplakt omdat hij deze al had geschuurd.
Als hij daarna de buitenkant weer had gespoten had hij de binnenkant weer kunnen gaan schuren door de nevel.

Thijs.
21-07-2011, 21:54
Begint al op te schieten. Voor je vakantie zul je hem toch nog niet kunnen gaan halen hé? Volgende keer mij niet meer zo bang aankijken als ik op je roep hé ;) Tot morgen iig! Oja, je mag ook je verfspuit morgen even komen poetsen, mijn pa was nogal boos omdat er allemaal zwarte verf aan de buitenkant op de verfspuit zit :tongue:

schenk
22-07-2011, 10:35
Erg gaaf om je project zo te volgen. Succes verder :)

bas.
22-07-2011, 10:39
Feit dat de spuiter zo te werk gaat kunnen heel wat spuiters een voorbeeld aannemen, de auto moet wel strak worden opdeze manier.

GOLFMEISTER
22-07-2011, 11:40
verry nice Erik :thumbup: ziet er super strak uit

laat je hem ook in de blanke lak zetten als het rood er op zit ?

ps ik bel je maandag of disdag wel ff dan is de wrap binnen als het goed is

ErikvanBilsen
22-07-2011, 21:42
@ Thijs:

Ja had nog met mijn vader een discussie of ik nu beter de buitenkant of de binnenkant kon schoon maken, ik zei binnen en hij zei buiten. Had ik nu toch maar naar hem geluisterd, heb nu 3/4 uur schoongemaakt en nog niet goed. :D

@ Schenk:

Bedankt, altijd leuk als mensen je project volgen

@ Bas:

Ja hij wil het wel goed doen, hij schuurt ook alles na een laag gespoten te hebben weer op en zelfs de binnenkant en motorruimte enzo worden netjes geschuurd. En nu maar hopen dat hij echt goed strak word.

@ Jeroen:

Bedankt, ja heb lang getwijfeld of ik er wel en geen blanke lak op zou doen maar toch maar gekozen om er blanke lak op te laten spuiten.

Ja is goed, hopenlijk is hij dan binnen.

schenk
22-07-2011, 22:26
Waarom zou je er geen blanke lak op spuiten dan? Normaliter doe je dat toch altijd op auto's?

GOLFMEISTER
23-07-2011, 07:29
normaal niet op uni lakken dat hoeft niet maar met blanke lak er op kun je hem laten glimmen als een piano

ErikvanBilsen
23-07-2011, 09:04
Ja Inderdaad.

De reden waarom ik dit niet wou laten doen was omdat het origineel ook zonder is.

ErikvanBilsen
26-07-2011, 20:32
Zo een 2,5 uur geleden is hij dan in kleur gespoten.
Nu word hij nog eens opgeschuurd en in de blanke lak gespoten.
Ik had het er nog met hun over om hem weg te brengen voor te polijsten maar zij vertelde mij dat als hij klaar was dat niet nodig zou zijn.
Dus die moet wel helemaal strak terug komen zonder al te veel sinasappelhuid.
Tevens is de binnenkant ook al gespoten echter waren de foto's al gemaakt voordat de afplakking eraf ging. Daarna vergeten nieuwe te maken.
Alleen de onderkant moet nog in de bodyschutz (of hoe je het ook schrijft) en dan in kleur. En daarna natuurlijk nog de blanke lak over de auto.

Foto's van vandaag (niet werelds beste kwaliteit maarja):
http://nellys.org/uploader/files/s3zx7h2c.jpg
http://nellys.org/uploader/files/ctfm18yn.jpg
http://nellys.org/uploader/files/73ckzwd8.jpg
http://nellys.org/uploader/files/tw7ghsrj.jpg
http://nellys.org/uploader/files/1mfh5b0p.jpg

De Pul
26-07-2011, 20:33
dat ziet er strak uit!netjes hoor....

Sjeesbeest
26-07-2011, 20:41
erg netjes !!

Yellowbug
26-07-2011, 20:44
Ziet er al superzzzzzz uit Erik. ben benieuwd naar de volgende foto's.

PS nog veel last gehad van rook afgelopen zondag?

ErikvanBilsen
26-07-2011, 20:49
Heren bedankt,
Ben zelf ook erg tevreden en al benieuwd naar hoe hij eruit ziet met blanke lak.

@ Yellowbug:

Nee viel bij ons wel mee. Woon er maar 100m vanaf maar ging net voorbij onze achtertuin. En veel rook was er zeker wel, en veel vuur ook. Mijn moeder merkte het ook omdat ze het bos een stukje achter onze tuin niet meer kon zien.

golf1gti83
26-07-2011, 21:07
oh? goed bezig ziet er schitterend uit man.
mooiste van het project
ik hoop dat de kleur niet te roze/oranje wordt van de blanke lak, gebeurt wel eens
bodem en wielkasten ook in kleur?

ErikvanBilsen
26-07-2011, 21:21
Dankje,
Denk dat het niet te oranje word. Vond hem nu donkerder lijken als hij eerst was, zover ik me kan herinneren.
Bodem en wielkasten komen ook in kleur, maar eerst in de bodyschutz. Wielkasten waren al af alleen vergeten een foto van de te maken. Zit ook die structuur in zoals het origineel ook is.

golf1gti83
26-07-2011, 21:51
mooi hoor :thumbup:
ik zag net halverwege je project 147 uur staan
heb je je uren bijgehouden?
en zo ja, waar zit je nu dan op?
want het opbouwen is zo gepiept nu alles klaar ligt
:rolleyes:
ik heb het bij mijn project niet bijgehouden, laatst zei iemand
1000 uur, dat zal toch wel niet :shake:

mijn golf is nu helemaal af, en wat is dat super!
overal naartoe scheuren, en van iedereen complimenten krijgen ;)

SlimMasterShady
26-07-2011, 22:04
Precies Peter, zo gaat dat! Ik ken het: 'is dat een oldtimer meneer??? Die ziet er als nieuw uit' en meer van dat soort opmerkingen...

Ik weet nog wel dat ik met een smult van oor tot oor stond in de cabine toen mijn jetta net gespoten was!
Het opbouwen heeft bij mij alleen wat langer geduurd...
Maarja het is een hobby ;-)

Dit ziet er iig ook mooi uit! Ga vooral zo door!!! :thumbsup:

ErikvanBilsen
27-07-2011, 08:17
Heren nogmaals bedankt,

@ Golf1gti83 (Peter?):
Heb mijn uren niet meer echt bijgehouden,
Ik verwacht dat ik iig over de 400 zal zitten.
Moet nog wel wat dingen in orde maken, helaas is nog niet alles af.
Moet nog bumpers zien te vinden, grijs met chrome lijsten in goede staat.
De versnellingsbak nog wegbrengen en mijn tank oplappen of een nieuwe halen.
En nog wat klein spul.
Maar kan iig al een groot gedeelte op gaan bouwen.

Heb jouw topic ook al meerdere keren gezien en ziet er super uit.
Vond het al altijd al super leuk om ermee te rijden toen hij nog niet gerestaureerd was dus laat staan hoe het nu gaat zijn als hij af is.

Jettameister
27-07-2011, 10:10
net je hele topic doorgelezen.. :eek:
hoedje af !! mooi werk geleverd en het aftellen is begonnen nu hij bijna in de blanke lak staat :thumbup:

Thijs.
27-07-2011, 11:44
Heel nice Erik! Niet dat je effe had gebeld dat die gespoten was. Ben benieuwd hoe het in het echt uit ziet.

ErikvanBilsen
27-07-2011, 12:13
Bedankt!

@ JettaMeister:

Inderdaad het aftellen is begonnen, al neem ik wel de tijd tot na de komende winter.
Dan heb ik lekker genoeg tijd om alles rustig af te bouwen.

@ Thijs:

Kwam er zelf ook pas achter toen ik daar was dat hij in kleur stond. Maar ik zal je blij maken, je mag me helpen met hem hierheen te verhuizen. Dit wil ik volgendeweek Zaterdag tegen de avond gaan doen. Maar bel je die zaterdag nog wel. Nu eerst even op vakantie.

LRR
27-07-2011, 13:53
Lekker kleurtje !!!!!!!!

Sinaasboom
27-07-2011, 15:00
Zeker mooi project! Heb het blokje al gezien in het echt.
Ziet er zeker goed uit :thumbup:

Johan1982MK1
27-07-2011, 21:49
Wow, die is kewl :eek: :eek:
Ziet er echt super uit. :thumbup:
Respect voor het werk wat je aan de auto gedaan hebt :thumbup: :thumbup:

ErikvanBilsen
01-08-2011, 20:01
Heren bedankt.
Er zit inderdaad al een aantal uurtjes werk in, maar dan heb je ook wat he.

Heb nu al zin in zaterdag om hem op te halen en het resultaat te zien.

ErikvanBilsen
08-08-2011, 21:16
Hier zijn dan de foto´s van het resultaat!
Heb hem vanavond weer op zijn pootjes gezet bij de spuiter en hem de aanhanger op gerold. Nu staat hij weer veilig thuis en kan het opbouwen beginnen.

Foto´s:
http://nellys.org/uploader/files/q0jwyg7b.jpg
http://nellys.org/uploader/files/p7j1q2fc.jpg
http://nellys.org/uploader/files/zxy5b0cn.jpg

Ben zeer tevreden over het resultaat.
Ohja maak morgen betere foto's, nu even geen zin in.

guusvandevenne
08-08-2011, 21:27
Echt super mooi gedaan allemaal!
Nieuwe lak ziet er prachtig uit, ik ben jaloers :)

Sjeesbeest
08-08-2011, 21:30
Zodeknetter.... die is lekker !! mooi werk.

Maarre toch ff een vraagje, waarom heb je aan de voorkant achter de bumper die ene plaat er niet uitgeslepen?

Thijs.
08-08-2011, 22:27
Auto zag er echt heel goed uit, nu maar dat ding snel in elkaar draaien ;)

ErikvanBilsen
09-08-2011, 18:22
Heren bedankt.

Ik heb de carrosserie zo origineel mogelijk gelaten, dus ook dat stukje plaat niet eruit gehaald. Hadden niet alleen de GTI's dat eruit?

Hoeft niet snel in elkaar, deadline staat op na de winter.

Hier iets meer details op de foto:

Binnenscherm:
http://nellys.org/uploader/files/85dzj3t7.jpg

Dit is de onderkant, beetje moeilijk op de foto te zetten:
http://nellys.org/uploader/files/b10dwf3y.jpg

A-Stijlhoek:
http://nellys.org/uploader/files/cq67d01m.jpg

Achterscherm:
http://nellys.org/uploader/files/86prbhy0.jpg

Dak (beetje slechte foto):
http://nellys.org/uploader/files/v53t17qz.jpg

Motorruimte (heel slechte foto):
http://nellys.org/uploader/files/skp98d7f.jpg

Zit nog een klein beetje sinasappelhuid op, met name de achterschermen, maar hier gaat hij weer voor terug als hij in elkaar zit.

Thijs.
09-08-2011, 18:25
Ga je nog wat doen aan de auto vanavond? Anders kom ik wel even die kant uit, ben me toch aan het vervelen :(

ErikvanBilsen
09-08-2011, 18:26
Nee moet trainen vanavond.
Morgenavond ga ik er wel nog iets aan doen.

Maartenmk1
09-08-2011, 20:44
Mooi hoor.

golf1gti83
09-08-2011, 21:25
mooi hoor, mag je terecht trots op zijn, de meeste komen niet zo ver
die zetten halverwege de las werkzaamheden het project alweer te koop

het leuke werk kan nu beginnen, ben benieuwd naar de (goede) foto's

gr Peter

ErikvanBilsen
09-08-2011, 21:50
Bedankt.

Wist/weet zeker dat deze niet snel weggaat, en zeker niet als hij nog niet af is.
Heb hier de plaats ervoor en vind het werk super leuk om te doen.
Ook het laswerk vond ik leuk om te doen. Maar daar zie je zo weinig resultaat van.
Maarja dacht ondertussen de hele tijd hoe hij kon gaan worden en wat mijn plannen waren.

Yellowbug
10-08-2011, 08:05
heel heel heel errug mooi geworden jongûh. Je mag met recht trots zijn op je zelf! Mijn complimenten voor het resultaat tot nu toe. En nu komt het echte leuke werk. :thumbup:

ErikvanBilsen
11-08-2011, 16:04
Zo gisteravond met Thijs aan de auto gewerkt. Eerst de bitumen matten gelegd.

http://nellys.org/uploader/files/1mr4pbw7.jpg

Daarna de isolatie, de stuurkolom en stuurhuis geplaats en toen begonnen met de bekabeling. Het viel me nog aller since mee hoe het ging, had namelijk erger verwacht. Moet alleen nog het stukje naar de achterklep. Als laatste nog het kachelpaneel geplaatst. Ook dit viel niet tegen.

http://nellys.org/uploader/files/89wbk1jf.jpg
http://nellys.org/uploader/files/n6j5hptv.jpg

Wat is trouwens een mooi alternatief ter vervanging van de isolatie die tegen het dak aanzat. Deze was namelijk slecht en heb ik weggegooid.

heel heel heel errug mooi geworden jongûh. Je mag met recht trots zijn op je zelf! Mijn complimenten voor het resultaat tot nu toe. En nu komt het echte leuke werk. :thumbup:

Dankje, ben ook trots op mijn wagentje. Het is ook mijn eerste project en heb al veel dingen geleerd vanaf dat ik deze auto heb. En dat alleen door te doen.

golf1gti83
11-08-2011, 21:47
Wat is trouwens een mooi alternatief ter vervanging van de isolatie die tegen het dak aanzat. Deze was namelijk slecht en heb ik weggegooid.



ik heb bij een bouwmarkt in duitsland (toom)
een rolletje opgehaald.
ziet er net zo uit als het origineel, maar dan dunner
en heb dat er dubbel opgeplakt met ruitenkit
:thumbup:

golf1gti83
11-08-2011, 21:49
[QUOTE=ErikvanBilsen]Zo gisteravond met Thijs aan de auto gewerkt. Eerst de bitumen matten gelegd.

:eek:
prachtig, hoe heb je dat er zo mooi ingekregen?
ik heb het laten doen door en dakdekker, wel heel netjes
maar niet zo mooi als bij jou :thumbup:

ErikvanBilsen
11-08-2011, 22:02
Wat is trouwens een mooi alternatief ter vervanging van de isolatie die tegen het dak aanzat. Deze was namelijk slecht en heb ik weggegooid.



ik heb bij een bouwmarkt in duitsland (toom)
een rolletje opgehaald.
ziet er net zo uit als het origineel, maar dan dunner
en heb dat er dubbel opgeplakt met ruitenkit
:thumbup:


Mooi, weet je toevallig hoe die isolatie heet?
Of kan ik het beste naar een bouwmarkt gaan en kijken wat op de originele isolatie lijkt?

Zo gisteravond met Thijs aan de auto gewerkt. Eerst de bitumen matten gelegd.

:eek:
prachtig, hoe heb je dat er zo mooi ingekregen?
ik heb het laten doen door en dakdekker, wel heel netjes
maar niet zo mooi als bij jou :thumbup:

Bedankt :thumbup:
Het alles eerst op maat gesneden en daarna op het plaatwerk geplakt aangezien er een plakkant aanzat, toen de matjes warm gemaakt met de fohn en en de vorm van het plaatwerk gedrukt. Heb zoveel mogelijk met hele matjes bitumen geprobeerd te werken.
Heb het trouwens op maat geknikt met de plaatwerkschaar, werkte echt super.

PJMR
12-08-2011, 06:24
Zo Erik!

Ik kom net terug van twee weken Italië en zie nu pas de vorderingen van je Golf. Wordt tijd dat ik nog eens even binnen wip daar.

Nog naar MIVW geweest?

Heb een geïnteresseerde voor de Lupo. Hopen dat die doorzet, dan komt er snel een kever!

gr
Patrick

wildeknak
12-08-2011, 06:41
Ziet er allemaal weer super uit!

Ga zo door! En neem je tijd om hem weer netjes op te bouwen!

Succes :thumbup:

ErikvanBilsen
12-08-2011, 15:25
Bedankt!

@ Patrick:

Na al die tijd dat hier weinig is gebeurd ben je er gewoon en als je dan net 2 weken weg bent gaat het ineens hard.
Langs komen mag altijd.

Ben nog naar MIVW geweest ja, was dik.
Ben wel al passagier gegaan, heb namelijk geen auto meer behalve dit project.

Hopenlijk gaat het door met de Lupo, een Kever is toch net wat leuker.

@ Wildeknak:

Moet nog zoveel dus zal niet snel klaar zijn, en wil hem niet in de winter af hebben. Liever als de winter net voorbij is.
Anders ga ik er toch niet rijden.

De Pul
12-08-2011, 16:56
dit word een pareltje,echt super dat je tot hier bent gekomen,nou word het genieten!

ErikvanBilsen
12-08-2011, 21:40
Zo vandaag weer wat aan de Golf gedaan.
Dashboard geplaatst, vulhals geplaatst, grill geplaatst, rembekrachtiger en remcilinder geplaatst en zo nog wat kleine dingen als kenteken verlichting enzo.
Nu bezig met de het kachelpaneel alleen moet ik nog kijken waar de de kabeltjes precies heen moeten.

Foto's:

http://nellys.org/uploader/files/cf28sr0n.jpg
http://nellys.org/uploader/files/cdy6n7z4.jpg
http://nellys.org/uploader/files/pz7cvyft.jpg

dit word een pareltje,echt super dat je tot hier bent gekomen,nou word het genieten!

Bedankt.

Sjeesbeest
12-08-2011, 21:44
U gaat hard !!...... Mooi om het weer samen te bouwen allemaal he :)

bprijs
12-08-2011, 22:15
Pure Porno zal ik maar zeggen :D
Maar het is toch altijd gekut met die spuiters er is altijd wel weer iets te vinden wat je niet aanstaat.
Of je nu 500 betaald of 3000 het maakt allemaal niets uit.
Maar goed ik denk dat je straks een super gaaf golfje hebt, succes nog met de opbouw.

supersprint
13-08-2011, 09:37
mooi project, heb je de originele isolatie kunnen gebruiken?

ErikvanBilsen
13-08-2011, 15:16
U gaat hard !!...... Mooi om het weer samen te bouwen allemaal he :)

Ja probeer er aan te werken wanneer ik tijd heb, en dat is nog z'n 3 avonden in de week.
En het is zeker mooi om alles weer in elkaar te zetten.

Pure Porno zal ik maar zeggen :D
Maar het is toch altijd gekut met die spuiters er is altijd wel weer iets te vinden wat je niet aanstaat.
Of je nu 500 betaald of 3000 het maakt allemaal niets uit.
Maar goed ik denk dat je straks een super gaaf golfje hebt, succes nog met de opbouw.

Bedankt.
Is inderdaad altijd hetzelfde met de spuiters.
Heb nu een paar dingen gevonden waar ik niet tevreden over ben. Deze heb ik allemaal genoteerd en daar gaat hij nog voor terug wanneer hij af is.
Dit is ook al besproken met de spuiter dus dat gaat wel goed komen.
En het heeft een aardige cent gekost dus dat mag dan ook wel goed zijn.

mooi project, heb je de originele isolatie kunnen gebruiken?

Bedankt, heb inderdaad de originele isolatie kunnen gebruiken bij het schutbord en de voorste stoelen. Deze was nog goed toen ik hem er voorzichtig uit had gehaald en heb hem toen netjes opgeborgen.
Die dunne matjes die daarna komen zijn wel nieuw gehaald.

ErikvanBilsen
16-08-2011, 20:50
Weet iemand toevallig waar de kabels van het kachelpaneel allemaal aan verbonden moeten worden? Ik bedoel dan de kabels waarmee je de eigenlijk de kachel regelt. Dus de warmte en of hij op de ruit moet enzo.
Weet alleen zo uit mijn hoofd waar ik de warmte op moet aansluiten maar de andere 2 niet.

B.v.d.

Sinaasboom
29-08-2011, 22:22
Foei foei begint er goed uit te zien! :thumbup:

ErikvanBilsen
06-09-2011, 18:18
Hier dan een kleine update,

Naar de dealer gegaan voor nieuwe ruitenwisserasjes incl lagers maar helaas was er nog maar 1 kant leverbaar. En tussen links en rechts zit 4 mm verschil op de strip van de as. Dus maar besloten om 2x de linkerkant te kopen die dus als enige nog leverbaar was en deze aan te passen zodat ik hem ook als rechtkant kan gebruiken.

De linkerkant was dus 4 mm te lang, deze afgetekend en een stukje ertussenuit gehaald. Daarna weer aan elkaar gelast en in de bak gedaan voor het zinkwerk. Dan is deze ook weer als nieuw en past alles weer mooi.

Ik heb ze vernieuwd omdat de asjes van de oude waren ingesleten en er dus spelling op zou zitten.

http://nellys.org/uploader/files/w76bqrk2.jpg
http://nellys.org/uploader/files/p3w95ygx.jpg

Ook de velgen vandaag opgehaald bij de spuiter. Meteen even velgrand erop gedaan voor de passen en de velg even snel gemonteerd.

Nu nog even 2 smallere buitenranden zien te vinden, de randen polijsten, alles in elkaar zetten en bandjes erom.

http://nellys.org/uploader/files/txjfhsc4.jpg
http://nellys.org/uploader/files/kzdm0tvn.jpg
http://nellys.org/uploader/files/vdbkmjz4.jpg
http://nellys.org/uploader/files/91pfvdqr.jpg

Foei foei begint er goed uit te zien! :thumbup:

Bedankt!

GOLFMEISTER
07-09-2011, 12:47
goed bezig erik !!!

de wielen zien er echt super uit !!!


ps niet vergeten hoe de kabels aan de kachel moeten mag je als je wilt mij mee komen helpen :D

Thijs.
07-09-2011, 21:12
Verdomme Erik, die wielen zien er wel heel erg dik uit hoor :eek:

Sjeesbeest
07-09-2011, 21:19
Daar heb je een mooie combie hoor !! Supers

ErikvanBilsen
07-09-2011, 21:23
Bedankt,

Ben toch wel erg blij dat ik rood heb gekozen :tongue:
Als weet ik niet hoe zwart eruit had gezien natuurlijk.

Maar zal allebij wel dik staan/hebben gestaan.

DennieMeister
09-09-2011, 14:05
Had niet verwacht dat ik die rode harten vet zou vinden, maar na de foto's kan ik niet anders!

ErikvanBilsen
09-09-2011, 16:24
Danke Meister.

Denk dat het met de logotjes erop en iets meer blinkende velgranden nog beter gaat staan.

Rob077
09-09-2011, 18:19
Mijn eerste gedachte?

Het lijkt wel een brandweerauto...

Niet negatief bedoeld hoor! Ziet er netjes uit allemaal :thumbup:

De Pul
09-09-2011, 18:46
echt gaaf,veel vetter dan ik had verwacht!

vwcrazy
10-09-2011, 15:43
:thumbup: super strakke combie zo :thumbup:

ErikvanBilsen
10-09-2011, 17:17
Bedankt,
Toen ik deze foto zag twijfelde ik ook:

http://i147.photobucket.com/albums/r290/oneaudivw/ozturbos14.jpg

Maar nadat ik zelf een velg zwart had gespoten en 1 velg marsrood heb ik besloten om ze rood te maken.

Trouwens @ Jeroen (Golfmeister):

Ik weet nog niet hoe het zit, maar zal het wel te weten komen. Dan ik kom je tegen die tijd wel eens helpen.

ErikvanBilsen
15-09-2011, 16:56
Na precies 371 dagen opzoek te zijn naar grijze bumpers met chrome sierlijsten in nieuwe of perfecte staat verkeerde bumpers (origineel vw) heb ik er nu dan toch eindelijk 1tje gevonden.

Het gaat om een nieuwe originele grijze voorbumper met de chrome sierlijstjes.
Arosaboy had deze bij aankoop (of inruil, weet het niet meer) gekregen bij zijn Golf 1 cabrio. Maar aangezien daar de dikke bumpers op zaten (origineel) was hij toch niks van plan met deze bumper. Nu zag hij mijn gezocht topic en stuurde hij een berichtje, waarna ik maar snel heb gereageerd en z.s.m. de bumper ben gaan ophalen.

Nu dus nog alleen een achterbumper zien te vinden.

Foto:
http://nellys.org/uploader/files/dmpgwh71.jpg
http://nellys.org/uploader/files/0njs6zr5.jpg

golf1gti83
15-09-2011, 18:08
Na precies 371 dagen opzoek te zijn naar grijze bumpers met chrome sierlijsten in nieuwe of perfecte staat verkeerde bumpers (origineel vw) heb ik er nu dan toch eindelijk 1tje gevonden.

Het gaat om een nieuwe originele grijze voorbumper met de chrome sierlijstjes.
Arosaboy had deze bij aankoop (of inruil, weet het niet meer) gekregen bij zijn Golf 1 cabrio. Maar aangezien daar de dikke bumpers op zaten (origineel) was hij toch niks van plan met deze bumper. Nu zag hij mijn gezocht topic en stuurde hij een berichtje, waarna ik maar snel heb gereageerd en z.s.m. de bumper ben gaan ophalen.

Nu dus nog alleen een achterbumper zien te vinden.

Foto:
http://nellys.org/uploader/files/dmpgwh71.jpg
http://nellys.org/uploader/files/0njs6zr5.jpg


ohw jonge, wat wordt die auto mooi
originele bumper!, daar doen mensen een moord voor, ik ook trouwens ;)

ErikvanBilsen
15-09-2011, 21:38
Bedankt,

Ik was ook heel blij toen hij hem aanbood.
Was al zo lang aan het zoeken naar een nieuwe of goede gebruikte maar er is gewoon weinig te vinden van die grijze bumpers. Nu maar hopen dat ik binnen een half jaar nog een mooie achterbumper vind.

golfr32
15-09-2011, 23:04
Ik had bij de wagen standaard de grijze bumpers met de 2 chromen biesjes.
Heb de bumpers destijds bij het restafval gegooid, waren fors beschadigd en de achterconstructie was gaar.

Vond toen chromen bumpers leuk staan, dus daar voor gegaan.
Nu begin ik steeds meer te twijfelen of ik het toen wel een goed besluit heb genomen; het is nu bijzonderder een golfje te spotten met plastic bumpers dan met stalen bumpers.
Kan ze wel weer gaan monteren, maar dan moet ik de gaten weer in de spatschermen maken :screwy:, die toen bij de nieuwe schermen zijn weggewerkt.

Ik vind het prachtig te zien dat je de auto geheel origineel wil presenteren, met uitzondering van de velgen en schroefset.

Weer een leuke vordering!

ErikvanBilsen
16-09-2011, 21:32
Bedankt, vind zelf de stalen bumper en de zwarte bumpers met chrome biezen ook mooier. Maar vind het grijze ook weer wat hebben omdat ze er origineel op horen. Dus vandaar ik ook perse deze erop wil hebben.

Heb ook weer wat nieuw spul binnen, waaronder een nieuwe originele tank.

http://nellys.org/uploader/files/n4fhp906.jpg
http://nellys.org/uploader/files/2bxsmdvt.jpg

Nieuw tegen oud:
http://nellys.org/uploader/files/87wy32zf.jpg
http://nellys.org/uploader/files/g9t7snpj.jpg

Ben nu alleen nog aan het denken om de tank nog te laten coaten, want nu is er op een paar plaatsen wat lak van de tank af en hij is heel mat dus het lijkt me mooier en beter om het te laten coaten. Niet dat hij achter een paar jaar zo uitziet als de oude.

ErikvanBilsen
17-09-2011, 16:32
Mijn vader moest nog wat gespoten hebben dus kwam de spuiter langs met wat zwarte lak. Hij had nog lak over dus is meteen maar mijn tank gespoten, een stuurstang en een afdekplaatje voor de brandstofpomp. Ziet die er nog beter als dan als nieuw.

http://nellys.org/uploader/files/kghrvmby.jpg
http://nellys.org/uploader/files/sg709ybn.jpg

En de auto stond buiten omdat er in de garage dus gespoten moest worden dus meteen maar paar plaatjes gemaakt,

http://nellys.org/uploader/files/89kyhg72.jpg
http://nellys.org/uploader/files/9dftxp0k.jpg
http://nellys.org/uploader/files/0kry4bh7.jpg

Sjeesbeest
17-09-2011, 18:10
Erg mooi man !

Heb je heel toevallig het VW nummer van die plaat die tussen je achterlichten zit?

Thijs.
17-09-2011, 18:33
Komt het autotje weer eens buiten! Die rubber is wel heel erg lang, die kunnen we op mijn auto nog eens gebruiken bijna :screwy:

Yellowbug
17-09-2011, 19:17
Wordt al heel erg mooi erik, zeker als ie zo buiten staat :thumbup:
Maar ik heb een vraagje, is het bewust dat je de rubber van de achterklep aan de bovenzijde aan elkaar hebt gemaakt of is dat alleen om de lengte ervan te bepalen ?
Normaal zit de hechting van de uiteinden aan de slotkant :confused:

ErikvanBilsen
17-09-2011, 21:18
Heren bedankt!

@ Sjeesbeest: Heb ik voor jouw: 171 853 441

@ Thijs: Rubber is inderdaad lang genoeg, maarja beter dan te weinig he.

@ Yellowbug: Meende eerst dat hij boven zat, maar mijn vader kwam er ook al mee dat hij onder hoorde te zitten. Eigenlijk ook logisch, anders kan het water er makkelijker door. Dus die moet ik nog een keertje omdraaien en dan op maat knippen.

Sjeesbeest
17-09-2011, 21:27
Dank is groot Erik :)

ErikvanBilsen
18-09-2011, 09:56
Geen probleem, mocht hij nog ergens leverbaar zijn dan hoor ik het graag.
Mijn is namelijk 1 bevestiging afgebroken, deze heb ik er wel weer aangelijmt.
Maar ben bang dat hij daar snel weer zal loslaten.

Sjeesbeest
18-09-2011, 13:57
Ben al een tijd opzoek naar zo'n plaat, misschien dat ik nu met dat nummer wat verder kom. Het kunstof lijmen ben ik ook vaak sceptisch in, maar het blijkt dat het lijm van steeds betere kwaliteit wordt en langer blijft zitten (mits goed voorbehandeld)

ErikvanBilsen
18-09-2011, 15:30
@ Sjeesbeest: Achja we zien wel hoelang het gaat houden, heb hem iig vast kunnen zetten.

Wat is trouwens een mooi alternatief ter vervanging van de isolatie die tegen het dak aanzat. Deze was namelijk slecht en heb ik weggegooid.



ik heb bij een bouwmarkt in duitsland (toom)
een rolletje opgehaald.
ziet er net zo uit als het origineel, maar dan dunner
en heb dat er dubbel opgeplakt met ruitenkit
:thumbup:

Om hier nog maar even op terug te komen,

Ik ben hier al naar een aantal zaken geweest maar niet gevonden van wat ik wou. Heb je toevallig een foto van hoe je het bij jouw gedaan hebt.

Of heeft iemand anders een oplossing hiervoor?

Yellowbug
18-09-2011, 15:36
Erik, hoe ga je straks de nieuwe hemel monteren? zelf doen of door een bekleder?

ErikvanBilsen
18-09-2011, 15:48
Ik wil het zelf gaan doen.
Maarja moet eerst die isolatie er tegen aan hebben.

golfcabriolet
18-09-2011, 15:51
Na precies 371 dagen opzoek te zijn naar grijze bumpers met chrome sierlijsten in nieuwe of perfecte staat verkeerde bumpers (origineel vw) heb ik er nu dan toch eindelijk 1tje gevonden.

Het gaat om een nieuwe originele grijze voorbumper met de chrome sierlijstjes.
Arosaboy had deze bij aankoop (of inruil, weet het niet meer) gekregen bij zijn Golf 1 cabrio. Maar aangezien daar de dikke bumpers op zaten (origineel) was hij toch niks van plan met deze bumper. Nu zag hij mijn gezocht topic en stuurde hij een berichtje, waarna ik maar snel heb gereageerd en z.s.m. de bumper ben gaan ophalen.

Nu dus nog alleen een achterbumper zien te vinden.

Foto:
http://nellys.org/uploader/files/dmpgwh71.jpg
http://nellys.org/uploader/files/0njs6zr5.jpg


voor de achter grijze bumpers met chrome sierlijsten nieuwe,probeer het eens bij jeroen rison.
volgens mij heeft hij nog een nieuwe liggen.

Yellowbug
18-09-2011, 15:52
Heb je al een adres waar je een goede hemel kunt kopen of heb je hem al?
Als je hem gaat monteren wil ik met jou goedvinden eens komen kijken hoe dat gaat (en eventueel een handje helpen ;) ). Heb er ook een of twee met een slechte (zeg maar redelijk kapotte) hemel en ben benieuwd of het een beetje goed er in te krijgen is.

ErikvanBilsen
18-09-2011, 16:02
@ Golfcabriolet: Heb wel eens gehoord van hem ja, maar hoe kom ik het beste met hem in contact.

@ Ronald: Ik heb hem bij Newton-commercial.co.uk besteld. Daar zitten ook de A,B en C stijlen bij. Je mag zeker langs komen dan, kun je meteen bekijken hoe de hemel bevalt.

Der Typ Siebzehn
18-09-2011, 17:10
Ben al een tijd opzoek naar zo'n plaat, misschien dat ik nu met dat nummer wat verder kom. Het kunstof lijmen ben ik ook vaak sceptisch in, maar het blijkt dat het lijm van steeds betere kwaliteit wordt en langer blijft zitten (mits goed voorbehandeld)

supersprint van hier op 't forum had zich afgelopen Juli op 't Golf 1 treffen te WOB zo'n plaat van iemand 2e hands gekocht omdat hij dacht dat ze voor 'n Jetta 1 was, maar dat bleek dus niet het geval zag hij nadat hij die plaat ter plekke effe te hebben gekeken/gepast bij 'n Jetta 1. Dus hij die plaat meteen weer terug gegeven, en hij weer vervolgens zijn pieken (ergens tussen de 15 en 20 pleuros wat hij ervoor had betaald) terug gekregen.

@Erik van Bilsen: om contact op te nemen met Jeroen Rison klik! (http://2miljoen.nl/details-37092205-0000-0000/Jeroen_Rison) Hij heeft helaas geen web-site. Hij is overigens wel elk jaar ook weer op 't Golf 1 treffen te WOB aanwezig.

W.b.t. de auto mijn complimenten, begint er goed uit te zien.

asjemenoudje
21-09-2011, 17:17
Het project vordert al aardig zie ik...
En de golf word al erg mooi!!

Gtz. Noud

p.s. Als je de wielen ziet die je me toen hebt verkocht, dan zul je ze niet meer herkenne:P

ErikvanBilsen
21-09-2011, 21:55
Bedankt.
Ben vanavond naar Jeroen Rison geweest voor de nieuwe achterbumper. Hij had er namelijk eentje liggen.
Hij heeft wel iets meer gekost dan de voorbumper en was ook een stukje verder rijden maar de heb je ook wat. Was ook even zeuren bij mijn ouders voordat ze er vrede mee hadden. Was gewoon mooi om te zien wat hij nog had liggen en hoe hij daar een Golf 1 aan het bouwen was.

Hier nog een fototje van de tank voordat hij gemonteerd werd,

http://nellys.org/uploader/files/ftpdcrqn.jpg

Beetje lastig te zien maar zo ziet het aan de onderkant van de auto uit,

http://nellys.org/uploader/files/tscxg2v7.jpg

En hier een snel fototje van de bumper,

http://nellys.org/uploader/files/n918dcfx.jpg

@ Noud:

Ben benieuwd, zal zo eens in je crossauto topic gaan kijken.

Yellowbug
21-09-2011, 21:59
Hè bah, wat mooi :D

Thijs.
21-09-2011, 22:04
Dat was me daar waal ff volkswagen parts heaven zeg! Vrijdag maar weer eens beunen ipv onderdelen kopen, dit kost tijd en geld ;) maar wel dubbel en dik waard!

golfr32
21-09-2011, 22:23
Bedankt voor de link erik.
Ik zocht nog altijd deze lapjes (http://www.newtoncomm.co.uk/cars/vw-golf/model-134/roof-accessories/2533-products-2533/).
Nu wel nodig omdat ik de deurafdekkers van de voordeuren gemonteerd heb, de A-stijl zwart bekleed is (originele stukje nog voor restauratie) en de C-stijl bekleed is met witte hemelbekleding.
Wel jammer dat volkswarenhaus het spul van hen heeft, gaat het bijna 2 maal over de kop.

Wat zat er precies in de zakjes van classicparts ?

PimVW
22-09-2011, 09:46
Mooi dat je nog n bumper hebt kunnen vinden! Mooi project zeg!

GOLFMEISTER
22-09-2011, 09:59
Hej Erik,

Dat ziet er helemaal top uit !!

Zo te zien ben je al bijna klaar :D

ErikvanBilsen
22-09-2011, 15:55
Heren bedankt!

@ Thijs: Ja er lag gewoon spul waarvan je dacht dat het niet meer nieuwe bestond, of iig niet in z'n hoeveelheid. Erg mooi om te zien.

@ Golfr32: Die lapjes zijn jouw B-Stijl bekleding. Deze zitten er bij Golf1onderdelen.nl volgens mij niet bij. En waar ik besteld heb wel. Weet ook niet of ze los te krijgen zijn maar zal wel.

In de zakjes van Classicparts zitten de sierklipjes voor de sierlijsten in de raamrubbers voor en achter, het motorkapslot gedeelte wat aan de motorkap zit, 1 pakje wat op de radiateur van het kachelpaneel komt en nog een aantal bevestigings clipjes.

@ Pim: Je ben er zeer blij mee, koste wel het dubbele dan waar jij hem jaren geleden voor aanbood maar dat kan je natuurlijk wel verwachten.

@ Jeroen: Zal wel meevallen, word voor hij af is nog weg gebracht voor een laatste keer te laten opschuren en polijsten. En dat gebeurd niet als er nog zout op de weg ligt. En ervoor ga ik nooit halen.

PimVW
22-09-2011, 16:14
Meen je dat nou! Dat is wel jammer maar ja...
Ik had m lang voor 175 euro te koop en alleen jankmail's ;)

Wordt wel n héle mooie 1 zeg :thumbup:

ErikvanBilsen
22-09-2011, 16:24
Thanks.

Ja had trouwens niks meer gehoord van Sjoes85 (of hoe je het precies schrijft).
Maarja was al blij dat ik hem tegen kwam dus eerst mijn ouders moeten overhalen, omdat zij het veel te duur vonden enzo, en toen meteen gaan halen. En had de voorbumper voor een hele goede prijs kunnen kopen dus deze mocht wat duurder zijn.
En als iets zeldzaam word ben je bereid er meer voor te betalen he.

PimVW
22-09-2011, 16:27
Idd, zo is t, en t wordt alleen maar schaarser! Myn ouders hoor ik ook nog wel s als ik met iets aan kom hoor hahaha!

ErikvanBilsen
22-09-2011, 22:22
Haha zo zie je maar weer dat ouders allemaal hetzelfde denken.
Hier was vaders er alleen echt niet blij mee. Vooral omdat er al zoveel geld inzit wat hij al niet kan begrijpen. Maar blijft mijn auto dus mijn keuze.

Achja is hobby he.

PimVW
22-09-2011, 23:04
Oh mn pa snapt me wel, die is echt cool wat dat betreft!
Gaat altyd mee naar Edition38 enzo en samen sleutelen.

Ga vooral zo door, wordt n mooie 1 :thumbup:

Joris_MK1
23-09-2011, 05:51
Ik hoor al dat ik nou ”ff moet stoppen” omdat ik winterbanden van een Golf 2 met velgen koop, en daar dan de naafkapjes en ringen graag bij heb... Ooit, ooit ga ik het huis uit ^^

Wordt echt een fantastisch mooie MK1 man, echt gaaf!

ErikvanBilsen
25-09-2011, 15:18
Thanks, uit huis is misschien af en toe fijner en minder gezeur maar heb nu lekker veel plaats er ruimte.
Dat is dan ook weer fijn. Dus het heeft z'n voor en z'n nadelen.

Inmiddels de nieuw verzonken motorkap slot gemonteerd,

http://nellys.org/uploader/files/mby863p2.jpg

En gisteren een velgrand geschuurd en de eerste 2 stappen gepolijst en vandaag afgemaakt. Daarna boutjes erin voor de foto, de moeren moeten er nog op en moet nog uitgeklokt en gekit worden. Alleen even kijken hoe het zit met het uitklokken. Of dit zelf te doen is of dat je dit moet laten doen? Kan de rand namelijk een klein beetje zijdelings bewegen.

Ohja, en nog even logo's scoren.

http://nellys.org/uploader/files/q8jbn29x.jpg

De Pul
25-09-2011, 17:57
:spankit:

ErikvanBilsen
29-09-2011, 15:56
Danke,
Ben zelf ook zeer tevreden over het resultaat. Had niet gedacht dat het zo mooi zou worden.

Even nog een vraagje:

Ik zie in etka dat er bij de 2 bouten waarmee de scharnieren van de achterklep op de carrosserie worden bevestigd een pakking tussen zit. Maar er staat bij te maken uit: D 486 020 A5

Weet iemand toevallig wat dat is en hoe ik dat het beste kan doen?

Ralph
29-09-2011, 19:22
Hier kun je gewoon rubber van een binnenband voor gebruiken.

ErikvanBilsen
29-09-2011, 21:04
Thanks. Kan ik daar volgende keer weer mee verder.
Vond het zo jammer als anders mijn nieuwe hemel ze snel ondet het water zou zitten.

De Limburger
29-09-2011, 21:18
Erik ik zou die wielen even door Sixpack laten in elkaar zetten. Dan ben je zeker dat je ze dicht en goed terug krijgt.
En voor de prijs hoef je het niet te doen, want als het mis gaat blijf je klooien.
Gr Ronnie

ErikvanBilsen
29-09-2011, 21:31
Ja had de search al eens geraadpleegt en zag dat jij een enorm gekloot had, totdat je ze naar Sixpack had gebracht. En voor de afstand hoef ik het nou ook weer niet te doen. Moet alleen nog 3 randen schuren en polijsten, waarvan er nog 2 moeten binnen komen, en dan kunnen ze in elkaar gezet worden.

Moet ik dan de velgen trouwens brengen met de boutjes er al in of kan ik ze beter los van brengen?

ErikvanBilsen
19-10-2011, 17:41
Zo weer wat delen van classic parts binnen.
O.a. een nieuwe tankvulhals, bevestiging voor het hitteschild, rubbere stopjes voor de carrosserie, lagerbussen en rubbers voor de pedalen, clipjes voor de deurpanelen, handrem en nog wat klein spul. En natuurlijk alles nieuw en origineel VW.

Nu zit ik alleen ermee dat ik een andere vulhals heb binnengekregen dan ik er onder had, niet echt kwa vorm maar wel kwa ontluchting. Het bovenste gedeelte is dikke en de aansluiting is haaks, en langer als bij mijn oude. De imitatie die ik ook nog heb liggen ziet er echter weer hetzelfde uit als die ik had.
Het nummer is: 171 201 129 N

Weet iemand waar deze onder hoort te zitten? En neem aan dat hij gewoon gebruikt kan worden voor de mijne?

Foto's:

http://nellys.org/uploader/files/kxvrqg7j.jpg

Hitteschild incl. het nieuwe bevestigingsmateriaal,

http://nellys.org/uploader/files/0thm7wsn.jpg

De pedalen met de nieuwe lagerbussen en nieuwe rubbers,

http://nellys.org/uploader/files/gn7m8v5d.jpg

En hier de voor mij nog onbekende vulhals,

http://nellys.org/uploader/files/3kyrc897.jpg

Zal even kijken of ik nog een goede foto gemaakt krijg van de binnenkant van de ontluchting.

Yellowbug
19-10-2011, 17:50
Vulhals is misschien een verbeterde versie. Als de vorm verder hetzelfde is, zou ik hem gewoon monteren.

ErikvanBilsen
19-10-2011, 18:04
Wou net een foto maken van de binnenkant maar kwam erachter dat ik hem niet kan gebruiken. Er zit namelijk een verschil de bevestiging van de tankdop als het ware.

http://nellys.org/uploader/files/dh607c2b.jpg

Dus ben nu wel erg benieuwd waar deze op hoort.

Edit: Weet eigenlijk ook niet meer hoe ik aan het nummer ben gekomen voor het te bestellen.

Yellowbug
19-10-2011, 18:25
Dat is idd een verschil. Gewoon melden bij VW classicparts. Nummer wat op de online shop staat is hetzelfde als dat jij hebt geplaatst. "Fout" zit dus waarschijnlijk bij classicparts.

Ralph
20-10-2011, 06:18
De eerste type's 1 hadden een kleinere vul opening, ik dacht '74 tot en met '76. Dit zou dus betekenen dat jij de grotere nodig zou hebben. Heb je de diameter van de flens en het gat in jou carroserie al eens gemeten ?

Succes.

Johan1982MK1
20-10-2011, 08:13
Sommige duitse golfjes zijn naderhand voorzien met een katalysator, dan komt er ook een andere vulpijp op met een klep erin zodat je geen "verkeerde" benzine kan tanken.
Een golf 1 cabriolet heeft dit volgens mij ook..

Is dat misschien niet het verschil?

Street Performance
20-10-2011, 09:21
Vulhals van een cabrio is inderdaad anders.

ErikvanBilsen
20-10-2011, 17:42
Ik ben vandaag bij de Dealer geweest en wat ik daar zo 1.2.3. in ETKA kon zien was deze van een GTI, GLI en nog een paar uitvoeringen.
Klopt dit of heb ik dat verkeerd gezien.