PDA

View Full Version : GTI 16v poulie voor V-riem


KJ-Golf
14-09-2010, 17:56
Het volgende gaat over een Golf 2 GTI 16v PL uit 1990:

Mijn V-riem is afgelopen weekend voor de tweede keer geknapt doordat er speling in de poulie zit waar deze overheen liep. Als je hem vastpakt kun je deze dus heen en weer bewegen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Het gaat om de poulie welke ik op onderstaande foto omcirceld heb:

http://i396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Extra/poulimetspeling.jpg

Zoals je op de foto ziet, zit de riem van de stuurbekrachtiging er nog aan en daar is ook niks mis mee. Het gaat dus om de riem waar de dynamo op draait.

Mocht iemand de goede poulie inclusief een zgan riem hebben, dan heb ik ook wel interesse. Maar niet als het een oude/versleten riem is, want een nieuwe kost slechts 12 euro had ik al gezien.

Alleen is zo'n poulie helaas niet nieuw meer te leveren.

René
14-09-2010, 18:02
Denk dat dan eerder dat er speling zit op het lager in de stuurpomp.

KJ-Golf
14-09-2010, 20:58
De vorige keer dat de V-riem geknapt was had ik die poulie ook al eraf gehaald, omdat er toen ook wat speling in zat. Heb hem toen recht/vast geslagen met een hamer, maar dat was dus van korte duur.

Lijkt mij daarom wel aan die poulie liggen, maar heb er verder ook niet heel veel verstand van moet ik zeggen..

KJ-Golf
15-09-2010, 15:18
up

René
15-09-2010, 22:28
als je de poelie van de pomp af haalt...kan je dan het asje ook naar binnen en buiten schuiven? zo ja, dan ligt het niet aan je poelie.

met een hamer erop meppen wordt een lager ook niet beter van :)

J-9A-N
15-09-2010, 22:45
Ben ik de enige die zo raar tegen de foto aankijkt?
Het lijkt wel of de riem van de stuurbekrachtigingspomp ook over de poelie van de waterpomp loopt.
Met 2 verschillende diameters gaat dat niet werken!

KJ-Golf
16-09-2010, 21:39
Hierbij ff een filmpje in plaats van een foto. Misschien dat het dan wat duidelijker is.

http://i396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Extra/th_CIMG1563.jpg (http://s396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Extra/?action=view&current=CIMG1563.mp4)

J-9A-N
16-09-2010, 22:05
Ja duidelijk.
Het lager van je waterpomp is kapot.
Tijd voor een nieuwe pomp dus.

Gr Jan.

mk2 td driver
16-09-2010, 22:56
nee, waarschijnlijk is de poulie losgelaten (zit namelijk geperst op een bus die er binnenin zit, motor zou ook wel snel warmlopen ofniet?


als je het spulletje eraf haalt kun je het wel zien, wijst zich vanzelf, de poulie kun je weer vastlassen aan het binnenwerk. heb dit zelf ook een keer gehad

KJ-Golf
17-09-2010, 15:15
nee, waarschijnlijk is de poulie losgelaten (zit namelijk geperst op een bus die er binnenin zit, motor zou ook wel snel warmlopen ofniet?


als je het spulletje eraf haalt kun je het wel zien, wijst zich vanzelf, de poulie kun je weer vastlassen aan het binnenwerk. heb dit zelf ook een keer gehad
Een aantal weken terug was mijn V-riem ook al geknapt en toen kon je die poulie ook al zo heen en weer bewegen. Ik had hem toen losgehaald en kwam er toen inderdaad achter dat het ding wat erin zit gewoon los erin zat.

Ik had hem toen vastgeslagen met een hamer en toen leek het verholpen te zijn. Maar dit bleek dus van korte duur te zijn.

Gewoon vastlassen zeg jij dus?

golf mkII 16v
17-09-2010, 18:04
Vastlassen komt niet goed
Is een vrijlooppoelie
Krukas stuurbekrachteging en waterpomp
De andere is krukas waterpomp[vrijloop]deze is groter als de voorste en de dynamo
Je kan met andere poelie's ook naar een andere setup
Krukas dynamo en waterpomp
Krukas stuurbekrachteging
Had het ook eerst als bij jou[en zelfde probleem] en nu de andere

KJ-Golf
17-09-2010, 18:34
Dus gewoon andere poulie nemen (+ nieuwe v-riem) en dan zal het opgelost moeten zijn?

golf mkII 16v
18-09-2010, 12:40
Krukas,waterpomp en stuurbekrachtegingspomp
Die 3 moeten anders
Dan ben je die vrijlooppoelie kwijt[en ook het probleem]

KJ-Golf
18-09-2010, 18:05
Moet ik dan een andere soort poulie + riem kopen? En welke moet ik dan hebben?

KJ-Golf
19-09-2010, 10:57
up