levis
04-12-2011, 11:09
Ik open even een nieuw topic, ook al is er al veel over geschreven, maar ik zou graag al mijn vragen en eventuele ombouw hier in 1 topic wil plaatsen.
Ik zie de laatste tijd iedereen bezig zijn met het ombouwen van een benzinemotor naar een dieselmotor. Nu heb ik een 54 pk diesel motor liggen voor een eventuele ombouw, maar dat kan blijkbaar beter.
Wat zou DE ideale dieselmotor (TDI) zijn om te gebruiken voor een ombouw, als ik een jetta met een 1.5 benzinemotor als basis neem? Zullen er ophangpunten gewijzigd moeten worden, want dat is iets dat ik echt niet van plan ben. Het mooiste zou dus zijn om de motor zo om te wisselen, zonder iets aan te passen.
Ik sprak laatst iemand die een golf 2 omgebouwd had naar een TDI, die een Seat Ibiza had gebruikt. deze beste man vertelde dat alle onderdelen 1 op 1 omgezet konden worden zoals motor, versnellingsbak, aandrijfassen, enz.
Weet iemand iets meer van deze toepasbaarheid van een seat ibiza t.o.v. een golf 3 of 4?
Ik neem aan dat je met een vermogenstoename zit van meer dan 30%, dat zou betekenen dat naast de motorkeuring, ook de auto technisch gekeurd moet worden om te kijken of de auto deze vermogenstoename aan kan.
Is het nodig om je standaard remmen aan te passen?
Uiteraard zal ik veel zaken vergeten zijn, maar die zullen gaande weg wel ontstaan.
Ik zie de laatste tijd iedereen bezig zijn met het ombouwen van een benzinemotor naar een dieselmotor. Nu heb ik een 54 pk diesel motor liggen voor een eventuele ombouw, maar dat kan blijkbaar beter.
Wat zou DE ideale dieselmotor (TDI) zijn om te gebruiken voor een ombouw, als ik een jetta met een 1.5 benzinemotor als basis neem? Zullen er ophangpunten gewijzigd moeten worden, want dat is iets dat ik echt niet van plan ben. Het mooiste zou dus zijn om de motor zo om te wisselen, zonder iets aan te passen.
Ik sprak laatst iemand die een golf 2 omgebouwd had naar een TDI, die een Seat Ibiza had gebruikt. deze beste man vertelde dat alle onderdelen 1 op 1 omgezet konden worden zoals motor, versnellingsbak, aandrijfassen, enz.
Weet iemand iets meer van deze toepasbaarheid van een seat ibiza t.o.v. een golf 3 of 4?
Ik neem aan dat je met een vermogenstoename zit van meer dan 30%, dat zou betekenen dat naast de motorkeuring, ook de auto technisch gekeurd moet worden om te kijken of de auto deze vermogenstoename aan kan.
Is het nodig om je standaard remmen aan te passen?
Uiteraard zal ik veel zaken vergeten zijn, maar die zullen gaande weg wel ontstaan.