Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Mk4 R32 blok in Mk4 2.8 V6 4Motion (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113605)

Joel_V6 22-05-2013 21:36

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Wat had je verwacht? 500 euro en een glaasje ranja voor diegene die het blok erin zet? Sorry hoor, maar een motorombouw zoals deze is zelden een koopje...;)


Maar man toch.
Ik weet ook dat het geld kost. Maar ga geen 5000 euro neertellen voor een mk 4 r32 blok hoor.
Als je al 2000 moet geven voor een blok zonder dan Ecu en kabelboom en dan nog is Ecu en kabelboom kopen en nog is plaatsing.
Sorry maar dan zit je snel aan 5000-6000 euro.
En dat voor eigenlijk 37pk meer.
Dan steek ik wel iets anders op mijn 2.8 blok.
Dan kan ik beter mijn mk4 verkopen en dat bedrag bijleggen en heb een r32 mk4.
Wel wat absurd he om dan een r32 blok in mijn mk4 te gooien.
Vergeet niet bij jullie in Nederland, is alles makkelijker op gebied van ombouw, dan in Belgie.
Op dat gebied is Belgie een kutland.
Wij mogen niets op tuning gebied.

Audi1981 22-05-2013 21:38

Is het dan niet beter idd om een R32 te kopen?

Joel_V6 22-05-2013 21:45

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Is het dan niet beter idd om een R32 te kopen?

Ik heb de 2.8 juist, en is binnen voor air, velgen + banden, en nog updates.
Dus ga ik nu geen r32 kopen.
Ga alleen maar verlies maken.
Was paar weken geleden te laat, stond een r32 blok met 90000km te koop , compleet met Ecu, kabelboom, en 6-bak.
En deze is weggegaan voor 1650€.
Maar als ik geen redelijk bij prijs blok vind, dan maken we van de mijne een 2.8T.

Pewi Vwteam 22-05-2013 21:59

de inschrijving van een r32 is ook erg duur in belgie toch??? zoals ik dat mag geloven van mijn belgiese vrienden post ff foto van de motor zonder afdekkap, ivm bekabeling.

Joel_V6 22-05-2013 22:02

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
de inschrijving van een r32 is ook erg duur in belgie toch??? zoals ik dat mag geloven van mijn belgiese vrienden post ff foto van de motor zonder afdekkap, ivm bekabeling.

Voila, jij bent helemaal mee.
Ik betaal al veel op de 2.8, laat staan op een 3.2
Mijn Mk4 staat bij Rob van Dub Supplies.
Zal hem vragen of hij foto kan maken en hier posten.

GerardMkIIVR6 25-05-2013 12:42

Quote:
Originally Posted by Joel_V6
Vergeet niet bij jullie in Nederland, is alles makkelijker op gebied van ombouw, dan in Belgie.
Op dat gebied is Belgie een kutland.
Wij mogen niets op tuning gebied.



Hier in Nederland is het ook duur en nietmakkelijk hoor om een auto na 1998 om te keuren ;)
Want na 1998 mag je niet meer ombouwen of naar Lelystad testcentrum kosten +/- 800 bovenop je ombouw ;)

giuliettaevo 25-05-2013 22:17

Zit er eigenlijk wel verschil in de kabelboom e.d. tussen de R32 en de 2.8? Kan me best voorstellen dat je zo de gehele kabelboom en toebehoren van de 2.8 op en R32 motor kunt schroeven en hem vervolgens bij een goede chiptuner op maat kunt laten chippen... Dan zou je met een kaal blok toch een heel eind klaar kunnen zijn.

Let wel, ik weet niet hoe dit bij VW zit maar bij Alfa Romeo werkt het wel zo. Daar kun je de complete injectie van een 2,5 zo op een 3,2 GTA zetten en hem afstellen, enkel moeten wel de injectoren en LMM van de 3,2 gebruikt worden. Verder zijn alle sensoren en kabels identiek. Best makkelijk dan..

WilcoGTI 26-05-2013 11:57

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Zit er eigenlijk wel verschil in de kabelboom e.d. tussen de R32 en de 2.8? Kan me best voorstellen dat je zo de gehele kabelboom en toebehoren van de 2.8 op en R32 motor kunt schroeven en hem vervolgens bij een goede chiptuner op maat kunt laten chippen... Dan zou je met een kaal blok toch een heel eind klaar kunnen zijn.

Let wel, ik weet niet hoe dit bij VW zit maar bij Alfa Romeo werkt het wel zo. Daar kun je de complete injectie van een 2,5 zo op een 3,2 GTA zetten en hem afstellen, enkel moeten wel de injectoren en LMM van de 3,2 gebruikt worden. Verder zijn alle sensoren en kabels identiek. Best makkelijk dan..


Als je even een stukje terug leest, dan legt Pewi het precies uit ;)

giuliettaevo 26-05-2013 20:28

je hebt helemaal gelijk... :redface:


All times are GMT +1. The time now is 19:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.