Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Olielekkage MH blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112691)

Bastiaan86 30-03-2013 15:41

Olielekkage MH blok
 
Ik zag vandaag dat er laatste maanden flink wat olielekkage is bijgekomen op een bepaalde plek.

Het komt vermoedelijk ergens vandaan waar ook je motornummer staat. Heeft iemand een vermoeden?

Foto ter verduidelijking:



Blok is verder best droog.

De Limburger 30-03-2013 16:01

Kijk je brandstof pomp maar eens na, die willen na een tijdje wel uitdrogen, en gaan lekken, omdat je blok niet recht ligt in de auto loopt het dus naar voren en naar onderen aan de voorzijde. De olie ligt dan op je motornummer. Ik dacht toen ook dat mijn keeringen lekte, maar het was alleen de brandstofpomp. Ik heb toen voor niks mijn motor compleet gereviseerd, terwijl een brandstofpomp van nog geen 5 tientjes de reden was.

Dus kijk het even na. Anders zou je kunnen kijken naar je klepdeksel pakking die is van kurk en kan ook uitdrogen, en natuurlijk je beide keeringen als laatste.

Succes voor info kun je altijd een pbtje sturen

jorg-maashees 30-03-2013 16:55

Nokkenas kering als ik het zo bekijk. Komt van boven. Haal je db kap er eens af om even te kijken :thumbup:

Schijthuis 30-03-2013 23:13

Nou dat zijn al twee verschillende mogelijke oorzaken.
De derde zou de oliedoorvoer bij de koppakking kunnen zijn als dit overeenkomt met een NZ blok. Dan beginnen ze op de hoek bij het nummer te zweten en dat loopt naar beneden langs de dynamo.

o.a. deze posts
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15969

Berrychello 31-03-2013 21:39

Ik heb het bij mijn grijze Golf ook. Als ie een paar minuten draait dan lekt ie al stevig. Ik vermoed overigens de koppakking. Als ik 'm laat draaien, zie je het er tussenuit komen bij o.a. het motornummer.

Johan1982MK1 31-03-2013 21:45

Als erder genoemd zijn idd de mechanische benzinepompjes intern vaak stuk waardoor de olie uit het motorblok door dit pompje heen naar buiten lekt.
Ook lekjen ze wel eens bij de oliepomp omdat wat ik vaker heb gezien de boutjes niet goed zijn aangedraait of zelfs vergeten. Waarschijnlijk na een distributie wissel oid.

mk2d 31-03-2013 21:48

koppakking zonder twijfel zit op de hoek een rubber ring in de pakking, deze dicht een oliekanaal af (of niet helemaal meer).
Pakking vernieuwen is gelukkig werkje van niks en de kosten hoef je het ook niet voor te laten.

Bastiaan86 01-04-2013 21:55

Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp dat er een aantal mogelijkheden zijn. Mocht het de nokkenaskeerring zijn, dan kom ik dat binnenkort tegen want ik ga de distributieriem vervangen. De kleppendekselpakking schat ik in dat die het niet is, maar ook dat zou ik dan moeten kunnen zien.

Maar waar vind ik dat brandstofpompje?

De Limburger 01-04-2013 22:05

rechts achter op de kop zit een soort van paddenstoel met twee aansluitingen op. Daar lopen je benzine leidingen vandaan.

Ik heb er een plaatje bij gedaan en de rode cirkel dat is je pomp.


Spierings 01-04-2013 22:19

Quote:
Originally Posted by Bastiaan86
Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp dat er een aantal mogelijkheden zijn. Mocht het de nokkenaskeerring zijn, dan kom ik dat binnenkort tegen want ik ga de distributieriem vervangen. De kleppendekselpakking schat ik in dat die het niet is, maar ook dat zou ik dan moeten kunnen zien.

Maar waar vind ik dat brandstofpompje?

Vervang dan ook de waterpomp mee, is namelijk de spanner van de riem.

Persoonlijk zou ik eerst de lekkage opsporen, je hebt er niks aan om de riem te vervangen om deze vervolgens weer los te halen omdat bv de koppakking lek is.

Bastiaan86 01-04-2013 22:37

waterpomp staat ook op het lijstje ;)

dat brandstofpompje is nu helder,heel erg bedankt! ik ga weer op onderzoek uit.

Schijthuis 02-04-2013 07:32

Brandstofpomp kan dan toch nooit de boosdoener zijn van de hierboven gefotografeerde lekkage aan dynamo kant zijn?
De brandstofpomp zit zowat spiegelbeeld overzijde van de lekkage lokatie.

Bastiaan86 02-04-2013 19:57

Ik begrijp van De Limburger dat de olie langs je koppakking zeg maar naar voren loopt, zal dan wel zijn als de auto weer stilstaat. Ik zal het in ieder geval even checken.

marcoijpelaar 05-04-2013 08:08

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem met mijn 1.3 met motorcode NZ, schijnt net boven de dynamo bij de pakking een oliekanaaltje te lopen.en opdat punt lost de pakking dan als het ware op.

Volgens mijn monteur komt dat veel voor bij deze motoren en is het een zwak punt. Ik laat dit zaterdag maken en tevens ook de keerringen van kruk en nokken as.

Schijthuis 05-04-2013 20:52

Heb vanavond mijn NZ kop gelicht met zelfde euvel, goed te zien dat olie kanaal lek was, rest was tip top.
Morgenvroeg ding er weer op bouwen en weer lekker tuffen.
Sleutelt mooi zo'n golfje II

Berrychello 17-04-2013 19:53

Bij mijn grijze Golf (ook met dit probleem) gaan we waarschijnlijk zaterdag de kop er af halen. Ik hou jullie op de hoogte.

Bumper83 17-04-2013 23:03

Ik heb precies dezelfde olielekkage op de hoek van de kop ter hoogte van de dynamo met m'n MH blok, vermoedde de koppakking ook al van dit euvel want ik heb het distributieriem deksel verwijderd maar geen lekkende nokkenaskeerring..

Schijthuis 18-04-2013 06:22

Koppakingkjes in de groupbuy haha

gelukkig weinig werk.

Bumper83 18-04-2013 11:19

komen we al in aanmerking voor collectiviteitskorting? haha :D :D

Berrychello 23-04-2013 15:31

Bij de grijze Golf hebben we de koppakking, samen met alle andere pakkingen, vervangen. De koppakking lekte inderdaad bij het oliekanaaltje, in de hoek van de motorcode.
Echter, er was nog een probleempje: het T-stuk waar het overdruk/ontluchtingsslangetje (vanaf het kleppendeksel) op aansluit was helemaal gaar. het slangetje hing los in de motorruimte en het T-stuk was helemaal gescheurd. Dit in combinatie met een overkill aan olie (bijna 2x te veel...) zorgde voor een oliesproeier onder de kap als je ook maar naar het gaspedaal keek.
Intussen is ie gerepareerd en rijdt ie geweldig! Heerlijk autootje! Staat wel te koop, want we hebben ook de blauwe nog.


All times are GMT +1. The time now is 18:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.