Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2005, 23:44
patrickv84 patrickv84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 6
Default olie lekkage

Hallo,

Ik heb een probleem met de auto golf 2 1.3 cab

Ik heb een maand geleden mijn olie laten verversen.
maar sinds dien lekt de auto olie bij koppaking. nu telkens al de auto stilstaat liggen er 2 kleine plasje van ongveer diameter van 2 cm op de grond.

Kan de lekkage door de olie nieuwe olie komen? of betekend dit dat ik straks een lekke koppaking krijg?

gr patrick
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2005, 23:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

is waarschijnlijk je kleppendekselpakking vervangen door een rubbere pakking
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2005, 00:21
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

lekt ie langs de voorkant of langs de achterkant vh blok? mijn golfje2 1.3 lekte onlangs langs de rubber afdichting van het benzinepompje (kan je lang naar zoeken, ik spreek van ondervinding )
ik zou eerst ff alles goed nakijken vooraleer het ergste (koppakking) te gaan denken. hij kan nl op zoveel plaatsen gaan lekken als ie wat km heeft gelopen
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2005, 23:19
patrickv84 patrickv84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 6
Default

bedankt voor jullie antwoorden.
de motor lekt aan de linker voorkant bij de motor. dan bij de pakking in het midden van de motor kwa hoogte.

olie valt op bovenkant dynamo.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2005, 23:58
Dukard's Avatar
Dukard Dukard is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 41
Default

Vrij bekend probleem van een 1.1 en een 1.3 motor .....

In die hoek van de koppakking wil het olie kanaal nog wel eens gaan lekken .... enige remedie is om dan je koppakking te verversen ..... met lang doorrijden gaat je dynamo anders ook nog naar de eeuwige jachtvelden .....

Bij mijn weten is VW nooit echt met een oplossing gekomen voor dit probleem.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2005, 00:25
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

dat is idd een vrij bekend probleem. het enige voordeel is dat het nog een vrij makkelijk blokje is om een koppakking te vervangen. als je een beetje handig bent in die dingen ben je op een halve dag terug aan het rijden. alleen ff rekenig houden dat je de bouten van de culasse moet veranderen, dit zijn nl "rekbouten" dsu ze zijn best niet terug te gebruiken
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2005, 18:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
dat is idd een vrij bekend probleem. het enige voordeel is dat het nog een vrij makkelijk blokje is om een koppakking te vervangen. als je een beetje handig bent in die dingen ben je op een halve dag terug aan het rijden. alleen ff rekenig houden dat je de bouten van de culasse moet veranderen, dit zijn nl "rekbouten" dsu ze zijn best niet terug te gebruiken

voor de zekerheid kop even laten vlakken is niet zo prijzig en later geen gezeur als je een andere koppakking haalt geen imitatie pakken is wel een stuk goedkoper maar bestaat de kans dat het over een jaar weer is kijk even voor prijs op www.partsbase.nl

Last edited by golf mkII 16v : 06-01-2006 at 08:27.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2005, 20:20
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
dat is idd een vrij bekend probleem. het enige voordeel is dat het nog een vrij makkelijk blokje is om een koppakking te vervangen. als je een beetje handig bent in die dingen ben je op een halve dag terug aan het rijden. alleen ff rekenig houden dat je de bouten van de culasse moet veranderen, dit zijn nl "rekbouten" dsu ze zijn best niet terug te gebruiken


In de golf 2 worden al geen rekbouten meer gebruikt, mits het een diesel is
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 06-01-2006, 08:12
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Hallo ieder een ik heb ook olie lekkage bij mij Golf NZ moter volgens mij is het niet de nokkenaskeerring want die zit hoger ik heb nog niet gekeken maar als het me nokkenaskeerring is breng ik hem naar de dealer (ik blijf er natuurlijk wel bij staan haha) mogen ze het voor € 130,- maken het is toch een klote klusje en ze stellen hem meteen af. hij lek volgens mij niet op de koppakking want de olie zit hoger b.v.d. Tino
Reply With Quote
  #10  
Old 06-01-2006, 08:23
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Tino
Hallo ieder een ik heb ook olie lekkage bij mij Golf NZ moter volgens mij is het niet de nokkenaskeerring want die zit hoger ik heb nog niet gekeken maar als het me nokkenaskeerring is breng ik hem naar de dealer (ik blijf er natuurlijk wel bij staan haha) mogen ze het voor € 130,- maken het is toch een klote klusje en ze stellen hem meteen af. hij lek volgens mij niet op de koppakking want de olie zit hoger b.v.d. Tino


Hey Tino,

Motorblok afspuiten, en vervolgens goed in de gaten houden waar ie olie zweet. Dus niet na drie maanden de kap weer eens los, maar gewoon vanaf de wasstraat naar huis, en zoeken. Niets gevonden? Volgende dag weer eens kijken.

Nokkenaskeerring is GEEN klote klusje, tenminste: als je 2 rechterhandjes hebt, of zoals ik: gewoon 1 linker en 1 rechter . Misschien t makkelijkste om (als ie toch binnenkort aan de beurt is) de distributieriem + waterpomp ook gelijk te vervangen: Die riem moet er namelijk af, en daarvoor moet de waterpomp even ontspannen. Dan is toch alles los...

Maar goed; ik heb geen idee hoeveel technische handigheid je hebt: bij de dealer je auto laten onderhouden,.. moter ipv motor.. Who Knows.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-01-2006, 11:04
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Ik kan heel wat aan me Golfje sleutelen maar ik heb het erwel voor over en ik laat ook mijn snaren vervangen dan heb ik weer 2 jaar garantie. Normaal rij ik altijd diesel en dan is het slim om je ditributie bij de dealer telaten doen want als ze dan een roetmeteting doen en hij knapt kan je het onder die garantie laten repareren ook al zeggen ze dat als er bijde roetmeting iets knap dat niet onder de garantie valt tijdens de roetmeting maar dat maakt niets uit want je hebt 2 jaar van de distributiesnaar vervanging.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-02-2006, 08:27
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Quote:
Originally Posted by Tino
Ik kan heel wat aan me Golfje sleutelen maar ik heb het erwel voor over en ik laat ook mijn snaren vervangen dan heb ik weer 2 jaar garantie. Normaal rij ik altijd diesel en dan is het slim om je ditributie bij de dealer telaten doen want als ze dan een roetmeteting doen en hij knapt kan je het onder die garantie laten repareren ook al zeggen ze dat als er bijde roetmeting iets knap dat niet onder de garantie valt tijdens de roetmeting maar dat maakt niets uit want je hebt 2 jaar van de distributiesnaar vervanging.



Roetmeting is volgens mij vaak eigen risico hoor...
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #13  
Old 28-02-2006, 06:29
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

ja dat klopt Dennis roetmeting is voor eigen risico maar daarom laat ik de snaren en waterpomp daar vooral vernieuwen en ook al gaat het dan stuk verhaal ik het op die 2 jaar garantie die ik had op de reparatie daarvan.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2006, 06:37
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

Patrick, bij lekte en zweete ook van alles krukas en nokkenas keering en koppakking de Golf die ik kocht voor heel weinig had schijnbaar heel weinig onderhoud gehad en ik heb er te lang mee doorgereden dus dynamo stuk, gelukkig was zo'n beetje alles aan vervanging toe en ik heb veel bij de groothandel gekocht van Bosch met veel korting (30%)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum