Zo... bij deze maar eens een gigantische achterstand aan foto's posten
We waren gebleven bij de kachel radiateur. De nieuwe radiateur die ik had besteld bleek anders te zijn dan de originele. Zie foto:
Om dit probleem op te lossen heb ik de flens van de oude radiateur gebruikt. De flens van de nieuwe heb ik weg geknipt en gevijld zodat de nieuwe eroverheen kon.
Daarna goed vastgelijmd en zie hier het resultaat, let ook op waar de oude heeft gezeten, het was een behoorlijk verschil.
Toen de kachelradiateur klaar was ben ik aan het kachel huis begonnen, het lag toch allemaal al los.. Het schuim op de kachelkleppen was helemaal vergaan, daar moest dus iets nieuws op. Hiervoor heb ik een soort Sponsdoekjes gebruikt. Kost maar iets van 2 euro, dus voor 4 euro had ik gereviseerde kachelkleppen.
Eerst alle zooi van de kleppen gehaald.
Wil je zelf ook je kleppen reviseren? Zie foto's hieronder voor de maten van het schuim.
Kleppen weer op zijn plaats
Toen ik het kachelhuis weer wilde monteren was mijn hele auto dichtgevroren, was geen beweging meer in de deur te krijgen.. Dus maar even de föhn van mams gebietst.
Toen deze er weer in zat en het koelsysteem aangesloten en ontlucht was kon ik de auto weer in de garage rijden. Hij moest namelijk warm staan ivm de vorst omdat ik tectyl wilde smeren en de voorruit dichtkitten.
Dat laatste ging erg makkelijk en als het goed is heb ik nu een waterdichte voorruit!
Maar de gaten in de bodem afdoppen en met tectyl besmeren was een hel... Bleek dat door het lange buitenstaan er vocht onder de laag met dempingzooi was gekomen waardoor er erg veel oppervlakkige roest was ontstaan, op de foto lijkt het iets erger ivm de gele bouwlamp die erop stond. Sommige gaten waren deels weggerot, maar dat was bekend.
Na wat slijpen en bodyschutz weghalen:
Hierna alles in de fertan gezet, en een paar dagen laten inwerken..
Intussen nog wat pretfoto's gemaakt
Deze speakers komen er weer in, volgens mij zijn dit de originele.. Is er iemand die dat kan bevestigen?
Nadat de fertan uitgewerkt was heb ik de gaten afgedopt die nog mooi rond waren, en de andere 2 dichtgelast. Om alles weer te beschermen had ik er tectyl over gedaan, maar mijn pap zei dat dat ontiegelijk zou gaan stinken in de zomer als dat warm werd, dus alles er meteen maar af halen met een plamuurmes en daarna met terpentine de rest. Toen ingespoten met zinkspray, dat oranje achtige wat eronder door komt is geen roest, maar nog wat tectyl..
Resultaat na het plamuurmes:
Daarna met terpentine verder verwijderd, dat was zo'n smeerboel, die foto's bespaar ik je.
Alles in de zinkspray:
Komende plannen:
-Geluidsdempende vloermatten voor onder de bekleding op maat maken.
-Zeil op de portieren.
-Voorscherm rechts vastzetten en die naad tectyleren.
-Interieur verder opbouwen.
To be continued...