Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2009, 17:31
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default Luuk's Golf 2 GTI 8v

Hallo,
Sinds eind vorig jaar in het bezit van een Golf II GTI 1.8L 8V uit '89.

Heeft enige schade aan achterkant en zijkant. Auto is dwars voor een vrachtwagen uitgeschoven, enigste schade waren de deur (is door de vorige eigenaar al een nieuwe in gezet) en een diepe kras/deuk in de zijkant.
Schade aan de achterkant door een of andere grapjas die niet op zat te letten en er achterop knalde.
Hier wat foto's:






Op onderstaande foto's is de schade aan de achterkant goed te zien:






En de schade aan de zijkant...



De rotte plekken:
Dorpel en bodemplaat bestuurderskant..



Wielkast rechts achter.. Rondom de schokbreker is alles ook rot, het is dus eigenlijk een doodskist op wielen



Raamhoek links achter..



Grille waar de zwaan tegen aan is gekomen..



Smerig boeltje allemaal onder de motorkap etc.
Wat ik wel leuke dingen aan de auto vond:
Mooie jetta lampen met leuke gele verlichting met een blauwe gloed



En de dubbele remus einddemper is natuurlijk ook niet verkeerd...

Het blokje loopt prima, stinkt een beetje van achteren maar geen rare gekleurde walmen.
Ondanks de vrachtwagen rijd hij nog kaarsrecht en trilt niet, wel was goed aan de banden te zien dat hij flink geschoven heeft.

Al met al veel werk..!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V

Last edited by LuukGTI : 03-03-2009 at 17:35.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2009, 17:33
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,157
Default

om heel eerlijk te zijn,... ik zou er geen werk instoppen.. elk van die problemen gaat meer kosten dan een fatsoenlijke koets.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2009, 17:47
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,384
Default

Hier op het forum staat nog een mooie g60 body te koop kompleet alleen zonder motor.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2009, 17:48
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,171
Default

Denk inderdaad dat je voor weinig een betere basis kunt vinden
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2009, 17:53
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Ik ben al begonnen er werk van te maken... Heb me inderdaad goed gerealiseerd dat het me veel tijd gaat kosten.. qua kosten valt het goed mee, heb hem helemaal gestript en ben verder geen gekke dingen tegen gekomen.


Begroting:

- Nieuwe achterkant €54,- nieuw
- Wat kleine plekjes aan de onderkant aanpakken €0,- (Eigen materiaal)
- Binnendorpel links €22,- nieuw
- Buitendorpels links en rechts 2x €16,- nieuw
- Dat stukje bij die ruit Gratis van de sloop
- Wielkast rechtsachter €15,- sloop
- Achterklep €40,- sloop (nieuwstaat)
- Rubbers €15,- sloop
- Achterlichten €20,- sloop
- Knippers €7,50 nieuw
- Grille compleet met lijst en embleem €20,- nieuw

Dat zijn de grote kosten aan dit project, bij elkaar een goeie 200 euro. Daarbij komt dan nog ongeveer 300 euro aan verf.
En om niet te vergeten, heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel werk. Maar dat heb ik er voorover. Want het is natuurlijk een hobby...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2009, 18:10
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

ben het wel met de rest eens. denk niet dat je voor 500,- ff die auto oplapt...

maarja, positief blijven!

succes!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2009, 18:13
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Wat denken jullie dat ik er nog voor zou kunnen krijgen als ik hem weg doe?
Blok loopt prima en interieur is in in goede staat...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2009, 18:23
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Wat denken jullie dat ik er nog voor zou kunnen krijgen als ik hem weg doe?
Blok loopt prima en interieur is in in goede staat...


Bar weinig vrees ik...
kan je beter zoals eerder genoemd een harde basis zoeken en blok, interieur en ander spul overzetten.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2009, 18:45
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Nog even kort nagedacht om hem te verkopen, maar eigenlijk was de beslissing een tijdje terug al gemaakt, ik ga hem opknappen.


10-03-2009
Een paar weken terug was ik bij de sloop geweest om onderdelen te scoren voor de GTI, heb daar rood/zwarte Hella's vandaan zgan.
De sloop:



Mijn projectje:


Een hele Golf kapot geslepen voor een binnenspatbord...
Eerst moest het buitenspatbord weg :



Zodat ik bij het binnenspatbord kon komen :



Toen ik weg ging was er niet zoveel meer van de golf over...



Gisteren de auto even op as-steunen gezet aan de achterkant, velgen eronderuit omdat ik geen zin heb dat ze gejat worden . Schokbrekertje eronderuit, tank eronderuit.

Ik had bedacht dat ik het huis van de schokbreker zelf wil laten zitten voor een groot deel, en dat ik daaromheen alles wil vervangen.
Zo is ze er nu aan toe:









Zo ziet de wielkast eruit van binnen, de complete steun voor de ophanging van de vulslurf is dus weg gerot.
Oud:



Zo hoort het te zijn:



Het resultaat van gisteren middag:



Het plan voor morgen is om een koker tussen beide schokbrekers te lassen zodat de boel niet verschuift. Daarna kan ik rustig alles rondom de rechter schokbreker wegslijpen om vervolgens stukken van het nieuwe spatbord erin te lassen.

Ik heb er wel vertrouwen in
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2009, 20:17
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Ik heb er wel vertrouwen in


Ik ook dat het je heel, heel, heel, heel veel tijd zal gaan kosten . . .

Toch vind ik het top dat je het zo aanpakt . . . ene . . . tis en blijft een NL Gti,
vergis je er dus niet in wat zoiets waard blijft, zeker als je hem straks weer helemaal netjes hebt . . .
Reply With Quote
  #11  
Old 11-03-2009, 20:22
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by ReBo
Toch vind ik het top dat je het zo aanpakt . . . ene . . . tis en blijft een NL Gti,
vergis je er dus niet in wat zoiets waard blijft, zeker als je hem straks weer helemaal netjes hebt . . .


Waarom zijn nederlandse GTI'tjes zoveel waard dan? Dat het veel tijd ging kosten was me inderdaad duidelijk Vooral als ik hiernaa de dorpels moet doen Daar zie ik best wel tegenop, maargoed. Waar een wil is, is een weg.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V

Last edited by LuukGTI : 11-03-2009 at 20:26.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-03-2009, 21:16
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,336
Send a message via MSN to Gijs
Default

Pfoe hee, ik zou er ECHT niet aan beginnen. Ik heb de wielkast bij mijn oude Jetta 1 ook compleet vervangen (nog meer als bij jou auto). Het achterpaneel is ook aardig verfrommeld. Er zijn trouwens maar weinig Golfjes 2 die ik zo rot heb gezien (dorpel en RA )

Zoals al eerder is gezegt kun je beter eeb fatsoenlijke carroserie zoeken en alles ombouwen... maargoed, ieder z'n ding. Ik vind het iig knap dat je eraan begint

Succes, en hou ons op de hoogte!
__________________
'06 Passat variant TDI+ 4Motion
'86 Golf GTI 16v
'89 Golf CL VR6
'87 Golf GTI 16v ex-rally
'91 Golf Syncro Country
'96 Golf GTI 16v trackday
'81 Transport Pick-up
'79 LT35 2.4 Diesel
Reply With Quote
  #13  
Old 11-03-2009, 21:57
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Waarom zijn nederlandse GTI'tjes zoveel waard dan?


Bij mij zit dat ook een beetje tussen de oren denk ik . . . Ik heb een goede duitse auto te koop staan 100% origineel en onverprutst ( op een uitlaat na dan . . . ) ding gaat weg omdat ik een NL'er zoek . . .

Ik heb altijd NL Gti's en VR6'en gereden en voor mijn gevoel blijven die ook waardevaster . . . misschien geldt dat laatste alleen echt bij jongere auto's, maar toch . . . denk dat NL'se auto's ook wat gemakkelijker na te trekken zijn, kwa geschiedenis . . . .
Reply With Quote
  #14  
Old 11-03-2009, 22:06
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

ReBo, bij jou zit het inderdaad tussen de oren

Mij zelf maakt het helemaal niks uit waar een auto vandaan komt, als die maar netjes is. Deze auto is erg leuk voor de hobby. Maar er zijn zoveel andere GTI's te vinden die er beter aan toe zijn.

Die van Pedaalemmer, zijn oude GTI, komt wel een klein beetje in de buurt van deze auto, qua rotheid.

Wat voor een lasapparaat heb je eigenlijk?
Reply With Quote
  #15  
Old 11-03-2009, 23:12
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,336
Send a message via MSN to Gijs
Default

Die GTI van Henk was om eerlijk te zijn een erg goede auto vergeleken deze, en nog een 85'er ook als ik me niet vergis..
__________________
'06 Passat variant TDI+ 4Motion
'86 Golf GTI 16v
'89 Golf CL VR6
'87 Golf GTI 16v ex-rally
'91 Golf Syncro Country
'96 Golf GTI 16v trackday
'81 Transport Pick-up
'79 LT35 2.4 Diesel
Reply With Quote
  #16  
Old 12-03-2009, 08:40
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

@ Gijs:
Ja ik verbaasde me er ook al over hoe een auto uit 89 al zó rot kon zijn.

@ Ruben:
Ik las alles met een Co2 apparaatje, is een beetje klein ding waar zo'n goedkope fles op hoort (wegwerp) maar daar komt bijna geen gas uit, dus daar hebben we een goeie op gezet.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #17  
Old 12-03-2009, 13:09
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 10,956
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

precies op dezelfde plek als mijn gti uit 85 (ook orginele NL) zag op geeneen golf op dezelfde plek op de wielkast zo'n verroting totdat ik jouw auto zag. erg gaaf dat je hem gaat opknappen, succes!
Reply With Quote
  #18  
Old 12-03-2009, 16:09
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,341
Default

haha heb ik ook gehad op precies de zelfde plek zelf zo erg dat heel de hoek los zat waar de schokbreker in zat.
levensgevaarlijk en ook de verotting bij de vulpijp.
zal eens kijken of ik nog foto,s kan vinden.
zijn 6 a 7 avonden 3 uurtjes per avond bezig geweest met alles te lassen ook de bodem
ps:was ook een hollander van 89.
bij mn maat ook hetzelde aleen niet zo erg.
zag je niks van zat vloerbedekking overheen.
dus mensen kijk ff achter de vloerbedeking.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"

Last edited by redbull : 12-03-2009 at 16:11.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-03-2009, 16:48
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by redbull
zal eens kijken of ik nog foto,s kan vinden.
zijn 6 a 7 avonden 3 uurtjes per avond bezig geweest met alles te lassen ook de bodem


Zou leuk zijn die foto's! Die wil ik wel even zien. Het lijkt inderdaad veel erger dan dat het is... Maar zolang het dubbele plaatwerk niet rot is valt het goed mee.
Maarja, de helft van de golf eigenaren haakt hier al op af.. Óf omdat ze het gewoon niet kunnen (de mogelijkheden er niet voor hebben), of omdat het té erg lijkt

Maargoed. Update 12-03-2009:
Vanmiddag in de regen even de "stabilisator stang" tussen de schokbrekers gelast, zodat ik zonder zorgen straks rondom de schokbreker weg kan slijpen. En de puntlasjes voor de gordel steun losgeslepen.
Moest goed opletten dat ik niet te ver ging, anders zou ik door het dubbele plaatwerk heengaan.
Nu nog effe met de dremel alvast wat rot rondom weghalen, en dan post ik vanavond even de foto's van het resultaat. ....
Word vervolgt.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #20  
Old 12-03-2009, 19:24
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Puntlassen moet je uitboren. Met een puntlasboortje van midlands!
Daar zit een aanslag in, zo kun je niet te diep boren.




Heb hem ook, bevalt super!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum