View Single Post
  #66  
Old 01-08-2018, 11:18
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ok na wat verder zoeken:

Klopsensor systeem lijkt volgend de elektrische tests goed. Ontsteking is een andere zaak. Na het aanzetten van het contact zou de spanning tussen klem 1 en klem 15 op de bobine tot boven de 2 volt moeten stijgen om daarna terug naar 0V te vallen. Deze stijgt maar tot 1.5V. Wanneer pin 12 van de klopsensor stuurdoos aan massa wordt gelegd moet zich hetzelfde voordoen. Ook hier stijgt de spanning niet boven de 2V. Ze valt ook niet terug naar 0V maar blijft rond de 0.6V hangen. Er komt dan ook een zoemend/ratelend geluid van bij de distributeur.

Volgens de Bentley boek duidt dit op een slechte bobine of slechte ontstekingsmodule. De bobine heeft een primaire weerstand van 1 ohm en een secundaire van 7500 ohm. De secundaire is binnen specificatie, de primaire zou tussen de 0.8 en 0.6 ohm moeten liggen. Echter geloof ik niet dat een multimeter nauwkeurig genoeg is wanneer het op een ohmmeting aankomt.

De ontstekingsmodule heb ik eraf gehaald, en gezien deze maar 30€ is heb ik ervoor gekozen om deze open te prutsen. Geen van de componenten op de printplaat was beschadigd, al was er wel een zwartbruine vlek op de plaat zelf. Laten we hopen dat dit voor het vreemde gedrag zorgde.

Ik ben er nu in ieder geval wel uit dat het probleem ergens in het ontstekingssysteem moet liggen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote