View Single Post
  #46  
Old 04-01-2018, 19:14
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dit verhaaltje is nog niet ten einde.

Gisteren mij er nog maar eens aan gezet. Met moeite kunnen starten en dan warm laten lopen. Bij koude motor blijft hij stationair niet draaien, en klonk het als een tractor. Denk dat hij maar op drie cilinders liep, gasrespons was ook vreselijk. Plofte ook regelmatig uit de uitlaat. Eens hij wat opwarmt kon ik hem stationair verder laten opwarmen en liep hij al ietsje beter.

Eens de motor warm was heb ik mijn testsetje voor de DPR weer aangesloten (grijs blokje op de zijkant van de spinnenkop) en de stroom uitgelezen. Deze was nul, dus de auto liep veel te rijk. Bijgeregeld tot hij schommelt tussen de 4 en 6 milliampere. Bij gas geven schiet de stroom mooi omhoog dus dat is ook OK, bij gas los valt de stroom eventjes weg dus ook OK.

Dan met de stationair schroef hem tot 1500rpm stationair gekregen, lager viel hij uit.
Af en toe hoorde ik ook nog een plofje uit de uitlaat, maar verder liep de motor vrij goed. Reageerde redelijk goed op de gas.

Ondertussen zijn de injectoren ook vervangen, dit heeft een groot verschil gemaakt maar het probleem is dus nog niet helemaal verholpen. Ook de stationair regelklep is vervangen.

Daarstraks probeerde ik hem te starten, en koud starten gaat vreselijk moeilijk. Eens hij wel in gang is en ik hou hem op de gas loopt hij redelijk. Maar als ik gas los laat en hem onder de 1500-2000rpm laat komen valt hij stil, hij wil dus niet stationair lopen. Snel gas intrappen helpt niet om hem nog te laten herpakken. Hij loopt dus koud een pak slechter dan warm.

Wat kan ik hieruit concluderen? Help??
Gezien het verschil tussen koud en warm zou ik direct richting koudstartinjector gaan zoeken. Ik heb deze echter al getest zowel elektrisch als in werking en deze is goed. Toch lijkt het mij ofwel een brandstoftekort ofwel een brandstofoverschot? Gezien het mengsel vrij goed was met warme motor zou ik dan eerder zeggen dat hij te weinig brandstof krijgt. Dit is dan weer in strijd met wat ik ruik, hij ruikt namelijk erg rijk.

Iemand een idee?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote