View Single Post
  #48  
Old 04-01-2018, 20:25
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Je zal misschien denken daar heb je hem weer

Maar zoals ik een jaar geleden tegen je heb gezegd. Waarom bouw je het zooitje niet om naar een ander en moderner management?

Ik heb een perfect lopende KR maar met moderne injectie gebouwd vorig jaar binnen twee maanden. Krukassensor, tps sensor (allemaal orgineel vw), wide band lambda, dis, etc.. Ja ik heb wat hulp nodig gehad maar enorm veel geleerd. Kan nu via blauwe tand mijn ECU continu uitlezen weet op elk moment mijn air fuel ratio. Kan warmdraai regeling en alles automatisch laten inleren en aanpassen op een druk van een knop. Zelfs mijn vriendin kan de motor tunen en heeft dit zelfs gedaan.
Heb afgelopen jaar al me eerste 9000 kilometer probleemloos gereden met bovenstaande setup. Uiteraard heb ik wel wat verbeter punten maar normale zaken zoals verbeteren van koeling e.d.

Waarom jezelf pijnigen met die oude achterhaalde zooi en er geen plezier van je autotje beleven? Er is geen meer waarde dat injectie systeem orgineel te houden.

Heb ook een perfect lopende PG op digifant, gechipt en een wide band lambda als standalone systeem om toch het e.a. in de gaten te kunnen houden. Maar mocht het ooit beroerd worden dan gaat daar ook een krukassensor op en vrijprogrammeerbaar systeem want ook digifant is een dinosaurus waar je weinig ziet voor moderne maat staven.


Ik volg je volledig, soms heb ik veel zin om gewoon alles eraf te zwieren en zelf iets te bouwen. Ik heb een hogeschool opleiding in de autotechniek gevolgd, dus dat ombouwen zou vrij snel gebeurd zijn. Maar het probleem dat ik daar heb is dat ik momenteel daar geen budget voor heb.

Ik ben ook vreselijk koppig en kan er niet tegen dat ik het niet opgelost krijg, ik wil dit dus gewoon gemaakt krijgen Het is voor mij ook een mooie leerschool, tijdens mijn hogeschool opleiding hebben we nauwelijks over dit soort oude systemen geleerd, dus dit is voor mij een kans om wat kennis op te doen. Vandaar dat ik ook het probleem wil vinden, want blijkbaar is er dus nog ergens een gat in mijn kennis over de KE-jet, iets dat ik niet zie.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote