View Single Post
  #14  
Old 26-08-2020, 12:24
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Wat ik bedoelde met dat het merkteken op de poelie niet altijd nauwkeurig is, is dat in die poelies vaak trillingsdempers zitten waardoor ze niet geschikt zijn voor afstellen met stroboscoop naar mijn mening. Daarvoor kijk ik liever naar het vliegwiel dan. Weet natuurlijk bij jouw motor niet of je op het vliegwiel ook een merkteken hebt, en of er zo een trillingsdemper in de poelie zit.

Ik heb het eens opgezocht en de distributie wordt gedaan via tandwielen bij de DF. Toch eens controleren of die geen tand verkeerd zitten, zou het beroerd lopen kunnen verklaren! Ik zou wel denken dat als de distributie fout zit, de tussenas van de dizzy ook niet uitgelijnd zou staan zoals de BDP stand die je op de foto toont. Maar goed, ik heb geen ervaring met de DF dus geen idee hoe alles in de distributie verbonden is met mekaar enz. Als je extra motivatie nodig hebt om uit te zoeken hoe de distributie gecheckt kan worden (zal wel in je boek staan) dan nog even dit: het krukastandwiel heeft 25 tanden, dat is 14.4° tussen elke tand. Twee tanden verkeerd = +/- 29°, bijna 30° dus. Is nogal toevallig.. Nu ja, het kan natuurlijk ook best toeval zijn
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote