View Single Post
  #165  
Old 16-10-2018, 16:23
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Die word dan inderdaad niet meer gebruikt. Dat zal dan wel via de Dta lopen. Wel beunwerk om het zo weg te stoppen. Weinig moeite om alles weg te halen en een mooie nieuwe draadboom te maken.

Ik zou de kans aangrijpen gelijk alles netjes in orde te maken. Als ik hier een auto binnen krijg met zulke bedrading dan trek ik direct alles eruit en maak ik een nieuwe veilige en betrouwbare kabelboom. Wellicht dat je dan ook direct van je storing af bent?

Je zal niet de eerste zijn die z’n project net af heeft en het letterlijk in vlammen op ziet gaan...

Ben ik het wel mee eens! Is een hoop werk maar het is ook wel een pak ordelijker, en als je dan problemen hebt zoals dit dan is het ook een pak makkelijker zoeken! Als je dan bezig bent kan je direct zelf schema's tekenen waar nodig, zodat je ook gemakkelijk diagnose kan doen.


Wat betreft die bobine, ik vrees voor jou dat het hier niet aan gaat liggen. Toch niet als de weerstandwaarden die je gemeten hebt goed gemeten zijn. Stel er is echter kortsluiting tussen de wikkelingen van de spoelen, of een breuk ofzo, dan zou je dit zien bij de weerstandsmeting. Die bobine is eigenlijk niet meer dan een opgerolde koperen draad. Als die draad in orde is en de twee spoelen mekaar niet raken moet het werken.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote