Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2013, 12:06
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default 1.7 sdi in mk1

ik heb al wat zitten zoeken maar ben t niet tegen gekomen.

ik kan aan aan 1.7 uit een lupo komen. past de motor in een golf mk1. dwz in mn golfje ligt nu een 1900 tdi, dus de steunen zitten voor dat blok op de juiste plaats.

of zijn er grotere bezwaren tegen deze vorm van ombouw dan alleen evt een steun verzetten?

Last edited by keesf : 10-03-2013 at 12:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2013, 12:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by keesf
ik heb al wat zitten zoeken maar ben t niet tegen gekomen.

ik kan aan aan 1.7 uit een lupo komen. past de motor in een golf mk1. dwz in mn golfje ligt nu een 1900 tdi, dus de steunen zitten voor dat blok op de juiste plaats.

of zijn er grotere bezwaren tegen deze vorm van ombouw dan alleen evt een steun verzetten?

1.7 sdi uit een lupo is gemonteerd als een small blok (voorover gekantelt), een 1.9 tdi als een big blok (achterover gekanteld).
Dus motorsteunen zal je niet veel aan hebben, ook krijg je een heel ander type bak..

Maar waarom zou je zoveel moeite doen om vervolgens een trage diesel erin te gooien ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2013, 22:01
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

waarom zoveel moeite? nou ik kan gemakkelijk aan zon blok komen. en ik was benieuwd hoe gemakkelijk dat in te plaatsen was.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2013, 22:21
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Is dus gewoon evenveel werk als een tdi ombouw, ook al heb je nu een tdi erin. Je zal weer je bedrading aan moeten passen en omdat het een andere setup is ook je steunen.

Persoonlijk zou ik er nog geen sdi in gooien als ik het blok gratis is, betaal dan iets meer en je hebt een tdi welke wel vooruit wilt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2013, 09:29
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ik zie het nut er ook niet van in om nu aan deze ombouw te beginnen..

Loopt toch lekker zo die TDI..
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2013, 22:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Je moet de carterpan en de oliepomp vervangen.

Inlaat spruitstuk is niet te gebruiken bij een andere blokhoek (55 graden achterover kantelen en hij past in een golf...)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum