#1
|
|||
|
|||
1.7 sdi in mk1
ik heb al wat zitten zoeken maar ben t niet tegen gekomen.
ik kan aan aan 1.7 uit een lupo komen. past de motor in een golf mk1. dwz in mn golfje ligt nu een 1900 tdi, dus de steunen zitten voor dat blok op de juiste plaats. of zijn er grotere bezwaren tegen deze vorm van ombouw dan alleen evt een steun verzetten? Last edited by keesf : 10-03-2013 at 12:15. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
1.7 sdi uit een lupo is gemonteerd als een small blok (voorover gekantelt), een 1.9 tdi als een big blok (achterover gekanteld). Dus motorsteunen zal je niet veel aan hebben, ook krijg je een heel ander type bak.. Maar waarom zou je zoveel moeite doen om vervolgens een trage diesel erin te gooien ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
|||
|
|||
waarom zoveel moeite? nou ik kan gemakkelijk aan zon blok komen. en ik was benieuwd hoe gemakkelijk dat in te plaatsen was.
|
#4
|
|||
|
|||
Is dus gewoon evenveel werk als een tdi ombouw, ook al heb je nu een tdi erin. Je zal weer je bedrading aan moeten passen en omdat het een andere setup is ook je steunen.
Persoonlijk zou ik er nog geen sdi in gooien als ik het blok gratis is, betaal dan iets meer en je hebt een tdi welke wel vooruit wilt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
Ik zie het nut er ook niet van in om nu aan deze ombouw te beginnen..
Loopt toch lekker zo die TDI.. |
#6
|
||||
|
||||
Je moet de carterpan en de oliepomp vervangen.
Inlaat spruitstuk is niet te gebruiken bij een andere blokhoek (55 graden achterover kantelen en hij past in een golf...)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |