Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Ideeen en opmerkingen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-12-2005, 01:01
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ik ben 22 en heb bijna 2 jaar no-claim..

ok it's not much, maar wel zelf verdiend, dus ben er dubbel trots op. mijn oldtimer kost me niet veel aan verzekering, maar ik heb wel 1 1/2 jaar een 86er passat gereden. Verzekering wordt vaak bepaald adv nieuwwaarde, gewicht en vermogen..

g40 of polo gt is een goede optie qua verzekering....

oldtimer is nog beter.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #22  
Old 06-12-2005, 09:13
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
ik ben 19 1/2 en heb al 1 jaar mijn rijbewijs.
Beste Erik, je bedoelt dat je pas 1 jaar je rijbewijs hebt. Als je een GTItje wilt rijden horen daar ook de kosten bij. De verzekeringspremie is daar een onderdeel van, je auto verbruikt ook benzine en heeft onderhoud nodig, twee zaken die bij een GTI relatief zeker meer geld kosten

Een leuke optie zou zijn om een niet-gti te kopen, daar eens wat aan te knutselen en te profiteren van de lagere kosten, en het opbouwen van no-claim. tzt kun je dan overgaan op een gti, of je eigen golf ombouwen naar gti-specs. Uiteraard kan ik begrijpen dat geduld oefenen in zown situatie niet makkelijk is, het is ook niet mijn sterkste punt...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 06-12-2005 at 09:16.
Reply With Quote
  #23  
Old 06-12-2005, 12:24
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Heb je ook nog ergens een paar cellen zitten die 't kunnen verklaren waarom de verzekering van een GTI voor een 19,5 jarige, met 1 jaar rijbewijs wat duurder kan uitvallen dan voor een simpele 1300?

egt wel!

Als je toch zo graag een eigen auto wil hebben,. betaal er dan ook gewoon voor! Wil je dat antwoord helemaal niet horen, check dan een ander forum ofzo, of vraag 't gewoon niet.

tis gwoon maar een vraag hoor , ik weet ook wel wat een gti voor reputatie heeft en het is hier een forum waar je vragen kunt stellen en als je een vraag van iemand niet respecteerd dan antwoord je toch gwoon niet
het is niet zo dat ik nooit op de weg kom, voor mijn werk zit ik gemiddeld wel 5 a 6 uur per dag op de weg en regelmatig richting A'dam dus kilometers maak ik genoeg.
verder kan ik het geld (nog) niet 1..2..3 neerleggen want sommige mensen zitten ook nog met betalen van eigen appartement...

verder bedankt voor wel positieve advies op mijn vraag.
ik moet nog even kijken hoe ik het doe want moet zowiezo nog een buffertje sparen en dan komt die gti ( heel misschien G40) er wel tegen het begin van de zomer

Last edited by Erik_Edition#1 : 06-12-2005 at 12:30.
Reply With Quote
  #24  
Old 06-12-2005, 13:30
Griffin's Avatar
Griffin Griffin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Send a message via MSN to Griffin
Default

wat ik vooral lullig vind is dat de regels zo inflexibel zijn. Ik werd uitgelachen over de telefoon door de maatschappij waar wij onze 1e auto al 2 jaar schadevrij hadden verzekerd toen ik melde dat ik n gti erbij had gekocht. En ik was 'nog maar' 25!! Rijd al 5 jaar schadevrij... uiteindelijk ben ik ook bij unive uitgekomen, maar goedkoop is t nog steeds niet
__________________
rust never sleeps
Reply With Quote
  #25  
Old 06-12-2005, 13:44
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

dus jullie doen het via unive, enige probleempje is dat als ik het via internet probeer te berekenen hoeveeel mijn premie word dat ze zeggen dat ik die niet af kan sluiten, maar zou dat anders kunnen zijn als je het via de telefoon afsluit of gwoon naar het kantoor gaat ??
Reply With Quote
  #26  
Old 06-12-2005, 16:00
Griffin's Avatar
Griffin Griffin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Send a message via MSN to Griffin
Default

ja dan bellen dus jongen. blijkbaar kan dat programma de combi jonger dan 20, gti en geen schadevrije jaren niet aan...
succes, want ik ben bang dat t lastig wordt vooral ivm je leeftijd.
__________________
rust never sleeps
Reply With Quote
  #27  
Old 06-12-2005, 16:12
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

via een tussenpersoon gaat het altijd beter dan via internet.

ff bij zoon verzekeraar langsgaan en laten zien dat je liefhebber bent blabla en dan is er meestal wel een mouw aan te passen.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #28  
Old 06-12-2005, 16:30
oneillboy oneillboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 13
Send a message via MSN to oneillboy
Default

hey Erik

Ik ben altijd verzekerd geweest op men moeder haar naam toen ik pas men rijbewijs had op 17 en 9maanden en das nooit een probleem geweest, ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit een ongeluk heb gehad waarin ik in fout was, wel 2 waarbij de tegenpartij in fout was en der heeft de verzekering nooit problemen over gemaakt. Op men 25 heb ik dan de verzekering op mijn naam genomen, de auto echter staat nog op naam van men moeder maar ik rij ermee.

Dat ik de verzekering op mijn naam heb genomen was ook i v m een oldtimer die ik aangekocht had en dan moet je ook een dagelijkse wagen op jouw naam verzekerd hebben.
Op je vader of moeder haar naam kan je wel heel wat uitsparen natuurlijk maar dan moet je er rekening mee houden zelf niet teveel brokken te gaan maken en goed overeen komen met je vader of moeder.

In ieder geval succes ermee, en laat je niet tegenhouden te genieten van je eigen wagen

jan
Reply With Quote
  #29  
Old 06-12-2005, 17:03
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Kijk ook eens bij een rabobank in d buurt. Op m'n 19e had ik een type 1 gti waar ik bij m'n verzekering 200 gulden WA p/m moest gaan betalen. Navraag bij een maat van me die ook een 1 gti reed bleek dat de rabobank een speciaal jongerenplan had omdat er bij ons in de buurt weinig problemen waren met zulk soort auto's/verzekering. Toen kostte de premie in 1x 90 gulden. Daarmee naar m'n eigen verzekering gegaan en toen kon ik ineens wel voor dat bedrag - m'n no claim verzekeren! Was in 1x voor 65 gulden WA klaar... (praat over 6 jaar geleden...) Misschien werkt dit nu nog wel..

Grz Niels
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #30  
Old 06-12-2005, 19:31
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

ja ik heb eens via interpolis gekeken en dan betaal ik voor een 2 16v iets van 886 euro voor een jaar maar dan komt er wel nog een beetje bij voor registratiekosten bij, dus maar ik ga iig eens wat rond kijken hier in de buurt of er misschien nog wat regelingen zijn , bedankt voor de tip!! het duurt tog nog ff voordat ik egt tot kopen over ga (komende zomer), maar ik ga tog ff al wat rondsnuffelen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum