Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-01-2006, 11:03
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
jup is wel een oettinger 16s..



Geen 16S toch?... hübraum von 1791 cm³ is gewoon kr/pl blokkie

Of ze moeten die 16S nog es opgeboord hebben...

Last edited by Menace : 11-01-2006 at 11:05.
Reply With Quote
  #22  
Old 11-01-2006, 11:08
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

16 s is de s van soupapes.. soupapes is frans voor het duitse ventiller.. wat in het engels valves is.. en in het nederlands kleppen.. dus betekent gewoon 16v
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #23  
Old 13-01-2006, 13:55
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

@ richard, de oettinger 16S was een 1.6 16V

@ Menace:een KR/PL is 1781, deze blokken zijn 1791cc

Last edited by DesertWind : 13-01-2006 at 13:58.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-01-2006, 14:15
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

oettinger 16s heb je als 1.6 , 1.8 gehad en als 2.0, zelfs als 2.2.. heb me er heel erg in verdiept aangezien we hier 5 jaar lang een 16s gehad hebben

de basis kr van van oettinger had gewoon het kr inlaat spruitstuk en niet het orginele oettinger inlaatspruitstuk..

wat je hier boven ziet is een inlaat van een 1.6 op een kr..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #25  
Old 01-02-2006, 12:08
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,007
Default

Op zich wel leuk spul 2 motoren in een scirocco. Denk wel dat het de moeilijkheid is om alles synchroom te laten lopen. En vooral het schakelen, koppeling en het gas.
Reply With Quote
  #26  
Old 01-02-2006, 20:38
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

moeilijk is het niet, gewoon een kwestie van een paar kleine berekeningen en even prutsen met de afstelling
Reply With Quote
  #27  
Old 01-02-2006, 20:54
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

hij is super een droompje en daneen golf 1 koetsje
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #28  
Old 01-02-2006, 21:33
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

en je koppeling dan met koppelen motoren komen toch noot tegelijk vrij??? hoe hebben ze dit opgelost?
Reply With Quote
  #29  
Old 01-02-2006, 21:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

tuurlijk wel, een hele lange koppelingskabel naar achteren en die aan je pedaal bevestigen (zelfde met gaskabel), of een hydraulisch systeem
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum