Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-10-2007, 22:46
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Allemaal bedankt voor de reacties, ik heb het nog eens goed overlopen. En aangezien ik iemand ben die altijd realistisch probeert te denken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn ambities maar wat moet intomen en gewoon ga blijven geilen op motoren als die van de link een paar posts hoger, alles custom made precies...damn that's nice!

Ik ga het haalbaar houden voor een student van 20 jaar zoals ik, namelijk rustig het blokje weer betrouwbaar maken met nieuwe parts en hier en daar een paar aanpassingen die nog iets meer rijplezier en pk's moeten opleveren, maar min. 160pk word het doel voor de toekomst.

De auto verlichten is natuurlijk een prachtig idee, maar waar haal ik dat gewicht weg als de auto er mooi origineel moet uitzien, niet dus.
Reply With Quote
  #22  
Old 23-10-2007, 07:41
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Als student denk ik dat dat een hele goede conclusie is. In de toekomst kun je hier altijd nog aan uitbreiden
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #23  
Old 23-10-2007, 11:51
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Heb ook zitten spelen met het ITB idee, maar ik laat het lekker varen, veel te duur imo.

Ga volgend jaar ws voor een 278 graden nokkenasje, lichter vliegwiel, Sachs koppeling, shortshifter, spaghetti, EPS of SuperSprint uitlaatlijn en misschien nog een BMC airbox met CAI...
Reply With Quote
  #24  
Old 23-10-2007, 12:04
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Heb ook zitten spelen met het ITB idee, maar ik laat het lekker varen, veel te duur imo.


Op welk bedrag kwam je uit? En voor wat voor setup heb je gekozen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #25  
Old 23-10-2007, 12:40
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
wil je 200+/- pk uit je 16 klepper halen? Gooi dat blok gelijk ergens achter in de schuur en bouw een 1.8t in, als je een beetje handig ben scheelt het gelijk een paar eurie en je hebt en redelijk nieuwe motor in plaats van een 20 jaar oud beestje.....


Atmosferisch tunen is gewoon een sport, een 1.8T erin hangen is kiezen voor de makkelijke weg en de 1.8T maakt lang niet zo'n mooi geluid als een lekkere ongeblazen motor met ITB's en haalt het ook niet met de "looks"
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #26  
Old 23-10-2007, 12:41
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Heb alleen maar met een half oog naar de sites van Freddy Cane en KMS zitten kijken, dat was al voldoende om de gedachte er aan te laten varen.
Reply With Quote
  #27  
Old 23-10-2007, 12:53
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Atmosferisch tunen is gewoon een sport, een 1.8T erin hangen is kiezen voor de makkelijke weg en de 1.8T maakt lang niet zo'n mooi geluid als een lekkere ongeblazen motor met ITB's en haalt het ook niet met de "looks"

Daar ben ik het met je eens, (alhoewel, dump valve afblazen is ook mooi)......
Maar ik bedoeld alleen dat dat de meest kost effectieve manier was om 200pk uit je type2 te halen....
Throttle bodies zijn echt super maar wel duur voor je +/-30pk winst (volgens Jenvey, ja ik heb ook met de idee gespeeld )
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #28  
Old 23-10-2007, 13:08
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Heb alleen maar met een half oog naar de sites van Freddy Cane en KMS zitten kijken, dat was al voldoende om de gedachte er aan te laten varen.


Precies. Dat probleem had ik in het begin ook, tot een vriend van me mij een kostenvoorstel deed dat nog niet eens half zo veel was als dat het normaal zou kosten. Dan wordt het opeens een stukje aantrekkelijker.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #29  
Old 23-10-2007, 13:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Daar ben ik het met je eens, (alhoewel, dump valve afblazen is ook mooi)......
Maar ik bedoeld alleen dat dat de meest kost effectieve manier was om 200pk uit je type2 te halen....
Throttle bodies zijn echt super maar wel duur voor je +/-30pk winst (volgens Jenvey, ja ik heb ook met de idee gespeeld )


Ik denk dat het juist een beetje een sport is, vooral bij Golfjes, om weer eens wat anders te doen dan alle anderen. Met een 1.8T er in lepelen en klaar is Kees zul je dat niet halen.

En met itb's gaat je blok ook gelijk een stuk anders lopen. Je hebt geen turbo-gat en je auto reageert veel directer op het gas. Niet voor niets dat ze dit in de racerij zo veel gebruikt hebben.
En bovendien maakt het een ontzettend lekkere herrie!

Klik maar eens.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #30  
Old 23-10-2007, 13:12
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies. Dat probleem had ik in het begin ook, tot een vriend van me mij een kostenvoorstel deed dat nog niet eens half zo veel was als dat het normaal zou kosten. Dan wordt het opeens een stukje aantrekkelijker.


Jenvey maakt een kompleet kit vor de vw 1.8 en 2.0 motoren, komt uit op rond de 1000 euro als ik me goed kan herinneren......is ook wel handig als je iemand uit engeland kent die je flink korting kan krijgen
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #31  
Old 23-10-2007, 21:44
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

ITB's van een motorfiets pakken als je het goedkoop wilt doen, megasquirt eraan, ford edis ontsteking.

Spruitstukje zelf bouwen van de onderste buizen en alu pijpen. Voor 1000 euro of minder zelfs heb je iets leuks
Reply With Quote
  #32  
Old 23-10-2007, 23:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Jenvey maakt een kompleet kit vor de vw 1.8 en 2.0 motoren, komt uit op rond de 1000 euro als ik me goed kan herinneren......is ook wel handig als je iemand uit engeland kent die je flink korting kan krijgen


De badger5 is zo'n complete set, maar je kunt ook nog wat andere samenstellingen kiezen. Zolang je maar betaalt.

Over het onderblok ben ik me nog niet zeker. 2 liter of 1.8...

En je komt inderdaad op ongeveer dat bedrag uit voor de onderdelen als je ze direct bij hun bestelt. Als je goedkopere wegen kent kun je hier makkelijk nog een flink bedrag af krijgen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #33  
Old 24-10-2007, 09:48
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by saus
ITB's van een motorfiets pakken als je het goedkoop wilt doen, megasquirt eraan, ford edis ontsteking.

Spruitstukje zelf bouwen van de onderste buizen en alu pijpen. Voor 1000 euro of minder zelfs heb je iets leuks


DIS ontsteking van Peugeot erop Passen VW Bougiekabels PnP op.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum