#1
|
|||
|
|||
Golf 2 16v turbo
Omdat ik een nieuw project wil starten komt de 16v turbo te koop. Auto is een originele Nederlandse 1.8 GTI 16v van januari ‘91 die in de loop der jaren opgebouwd is. Aan de opbouw van de auto en het blok is serieus tijd, geld en moeite besteed. De auto heeft 289000 kilometer op de teller staan, maar is in de afgelopen 6 jaar bijna geheel opnieuw opgebouwd. Na opbouw van het blok is er ruim 16000 kilometer mee gereden. Voor de opbouw van het blok zijn alleen nieuwe onderdelen gebruikt. Auto is nooit op de rollenbank geweest. Geschat vermogen 250 pk en 350 Nm koppel. Maximale turbodruk 1 bar.
Omschrijving en specificaties: Motorisch - 16v turbo op basis van 16v PL blok - Cilinderkop en onderblok volledig en professioneel gereviseerd - Cilinders opgeboord naar 82.5 mm - JE zuigers met een compressieverhouding van 8.5:1 - S2 drijfstangen - Glyco drijfstanglagers - Stalen koppakking - Standaard PL nokkenassen - Verstelbaar nokkenastandwiel - Scirroco inlaatspruitstuk 50 mm (dikke versie) - Aangepaste carterontluchting - 380 cc injectoren - RVS injectierail - KKK K24 turbo - S2 uitlaatspruitstuk met verwijderde 5e cilinder - Tial 38 mm externe wastegate - RVS downpipe 63.5 mm - RVS EPS uitlaat 63.5 mm met twee dempers - MB sprinter intercooler - Forge blow off valve - Brandstofdrukregelaar - Externe oliekoeler met thermostaat - Wideband lambda meter - Vibratechnics motorsteunen - 16v versnellingsbak, alle pakkingen vervangen - Digifant 1 motormanagement - Chip op maat (HTT) Veel nieuwe onderdelen zoals dynamo, ontsteking, lambdasonde, stationairregelklep en diverse sensoren. Alle bonnen aanwezig. ARP headstuds worden meegeleverd. Exterieur - Golf 3 groen (kleurcode D6P) - Kenteken in ruiten gegraveerd - Verwijderde stootlijsten - Verwijderde knipperlichten in zijschermen - Bumpers, dorpels en lijsten glad afgewerkt en in kleur mee gespoten - Dichte achterklep, elektronisch te ontgrendelen - Achterbumper met kentekenuitsparing en verlichting - G60 reminrichting - Canonica Racing lichtmetalen velgen, 16’’ (ééndelig) - Dunlop 195/40/16 banden met 6 mm profiel - Intrax schroefonderstel - Heldere koplampen - Mistlichten aan de voorzijde - Groene Hella achterlichten - Enkele wisser - Embleemloze grill - Slotloze deurgrepen - Veerpootbrug tussen draagarmen Interieur - Elektrisch schuif kanteldak - Zwart lederen dakbekleding - Sparco kuipstoelen, in lengterichting verstelbaar - 3-punts gordels - Zwarte vloerbedekking - Originele, zwarte deurpanelen - Kenwood radio/MD speler - MB Quart composet - Votex middenconsole - VDO turbodrukmeter - VDO oliedrukmeter - VDO brandstofdrukmeter - Wideband lambda display - Victor sportstuur - Startonderbreking - Veerpootbrug achter Origineel interieur wordt meegeleverd. APK tot 3 april 2008. In overleg met nieuwe APK. Van alle gekochte onderdelen, het spuitwerk en blokrevisie zijn de bonnen aanwezig. Dit is een betrouwbare 16v turbo waaraan je zeker veel rijplezier gaat beleven. Vraagprijs 6500,- euro. Foto's volgen zsm Jan |
#2
|
|||
|
|||
Bij deze de foto's. Auto is te bezichtigen in omgeving Breda.
|
#3
|
||||
|
||||
Hoe heb je hem afgesteld? Aangezien hij nooit op een rollenbank heeft gestaan.
|
#4
|
||||
|
||||
Motor aan een testbank?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
|||
|
|||
Het blok is rijdend afgesteld in combinatie met een breedband lambda en ervaring en gevoel van de tuner, na een inrijperiode van ongeveer 1500 zonder turbodruk. Komt er op neer dat het een kwestie van rijden en aanpassen van de software is totdat over het hele bereik een goede AFR verkregen wordt. Motor loopt erg soepel zonder twijfelen of stotteren.
|
#6
|
||||
|
||||
Kleur enz niet mijn smaak,maar het blok en het verhaal erover zien er erg goed uit!Succes met de verkoop!
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
|||
|
|||
Maandagochtend schopje
|
#8
|
|||
|
|||
En up!
|
#9
|
|||
|
|||
Up!
|
#10
|
|||
|
|||
Omhoog
|