Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-04-2012, 19:01
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default Meer info 1.8 8v PB gti

Ik ben mij gisteren donor gehaald voor de jetta, dit is een golf gti PB.
Ik zoek hier info over, maar vind er eigelijk niet veel over, kan iemand mij helpen??
Vooral over type inspuiting, onsteking, als er veel aanpassingswerk nodig is voor over te gaan naar motorfietscarburators, wat de beste mogelijkheden zijn qua motorische tunig kortom alles wat met de techniek te maken heeft
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2012, 19:20
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

EV: 112PK bij 5500 toeren
PB: 112PK bij 5400 toeren
PF: 107PK bij 5400 toeren

EV: 153Nm bij 3500 toeren
PB: 159Nm bij 4000 toeren
PF: 157Nm bij 3800 toeren

EV: K-Jetronic injectie
PB: Digifant 2 injectie
PF: Digifant 2 injectie

EV: Geen katalysator/lambda
PB: Geen katalysator/lambda
PF: met katalysator + lambda

Persoonlijk zou ik het blok NIET ombouwen na motor carburateurs, zo`n PB is snel zat. Het digifant elektronische injectiesysteem is zeer betrouwbaar en zuinig. Daarnaast denk ik niet dat je niets of nauwelijks iets gaat winnen met motor carburateurs op dit motorblok. Behalve een hoop afstel werk, een hoop gezuip, en een motor die zich niet aanpast aan alle condities.

De ombouw van een K-Jetronic motorblok kan ik begrijpen, de spinnekop zorgt vaak voor problemen. Ik zelf groot digifant(2) fan, de combinatie met de 8v motor is zeeeeerrr betrouwbaar en lekker zuinig.

Wil je sneller, klap er een bolku chip in icm met een scherpe nokkenas. frisse motor rijd dan zo een KR voorbij, zuiniger wordt hij er dam uiteraard niet op
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2012, 19:33
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Hoe scherp kan ik ongeveer gaan met de nokkenas en afdraaien van het vliegwiel aan te raden of beter niet??
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #4  
Old 14-04-2012, 16:36
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Nokkenas voor straatgebruik rond de 268 graden. Vliegwiel afdraaien zou je kunnen doen, maar of het verstandig is i.c.m. die nokkenas? aangezien hij dan erg zenuwachtig zal worden, en moeilijk stationair wil lopen. Daarbij is afdraaien van een orgineel vliegwiel geen pretje zijn echt super hard! ( spreek uit ervaring)
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 14-04-2012, 16:59
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Nokkenas voor straatgebruik rond de 268 graden.


Daar kan ik mee instemmen. Heb zelf ook 268 graden welliswaar op een PF, maar ik ben er zeer over te spreken. Beter koppel bij lage toeren en pakt makkelijk op.
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum