#1
|
|||
|
|||
Meer info 1.8 8v PB gti
Ik ben mij gisteren donor gehaald voor de jetta, dit is een golf gti PB.
Ik zoek hier info over, maar vind er eigelijk niet veel over, kan iemand mij helpen?? Vooral over type inspuiting, onsteking, als er veel aanpassingswerk nodig is voor over te gaan naar motorfietscarburators, wat de beste mogelijkheden zijn qua motorische tunig kortom alles wat met de techniek te maken heeft
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#2
|
|||
|
|||
EV: 112PK bij 5500 toeren
PB: 112PK bij 5400 toeren PF: 107PK bij 5400 toeren EV: 153Nm bij 3500 toeren PB: 159Nm bij 4000 toeren PF: 157Nm bij 3800 toeren EV: K-Jetronic injectie PB: Digifant 2 injectie PF: Digifant 2 injectie EV: Geen katalysator/lambda PB: Geen katalysator/lambda PF: met katalysator + lambda Persoonlijk zou ik het blok NIET ombouwen na motor carburateurs, zo`n PB is snel zat. Het digifant elektronische injectiesysteem is zeer betrouwbaar en zuinig. Daarnaast denk ik niet dat je niets of nauwelijks iets gaat winnen met motor carburateurs op dit motorblok. Behalve een hoop afstel werk, een hoop gezuip, en een motor die zich niet aanpast aan alle condities. De ombouw van een K-Jetronic motorblok kan ik begrijpen, de spinnekop zorgt vaak voor problemen. Ik zelf groot digifant(2) fan, de combinatie met de 8v motor is zeeeeerrr betrouwbaar en lekker zuinig. Wil je sneller, klap er een bolku chip in icm met een scherpe nokkenas. frisse motor rijd dan zo een KR voorbij, zuiniger wordt hij er dam uiteraard niet op |
#3
|
|||
|
|||
Hoe scherp kan ik ongeveer gaan met de nokkenas en afdraaien van het vliegwiel aan te raden of beter niet??
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#4
|
|||
|
|||
Nokkenas voor straatgebruik rond de 268 graden. Vliegwiel afdraaien zou je kunnen doen, maar of het verstandig is i.c.m. die nokkenas? aangezien hij dan erg zenuwachtig zal worden, en moeilijk stationair wil lopen. Daarbij is afdraaien van een orgineel vliegwiel geen pretje zijn echt super hard! ( spreek uit ervaring)
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Daar kan ik mee instemmen. Heb zelf ook 268 graden welliswaar op een PF, maar ik ben er zeer over te spreken. Beter koppel bij lage toeren en pakt makkelijk op.
__________________
Cars: VW Golf V 2.0 TDI '07 VW Golf II 1.8 GTI 8V '89 Past: VW Golf IV GTI 20VT '99 VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87 VW Polo 9N 1.9 SDI '04 VW Golf I GL 1.1 '78 Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95 Ford Fiesta Flash 1.3 '94 |