Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-05-2012, 16:28
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default Tuning mogelijkheden 1.8 8v PB

Aangezien ik de blok toch open gooi, zou ik natuurlijk wat willen bijwerken, dus zit met enkele vragen;:
- Hoe scherp kan ik gaan met de nokkesnas vooraleer ik de veren ook moet veranderen of kan ik dit beter altijd doen??
Welke is prijs/kwaliteit het beste, want zie dat ze in alle maten en prijzen zijn :wacko:
- Hoeveel mag het vliegwiel afgedraaid worden vooraleer het problemen geeft??
- Injectoren ook direct verzwaren of de originele laten reviseren??
- Welke uitlaat is aan te raden??
- Verstelbaar tandwiel ook nodig of niet persé nodig??
- Uitboren van de cillinders ben ik nog niet uit, aangezien ik de ovaliteit nog niet heb kunnen meten
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2012, 19:34
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Voor straatgebruik is een 276 nokker toch wel max, en als je dan ook nog je vliegwiel af gaat draaien zal het niet zo geweldig stationair meer draaien. Je kunt wel je orginele stoters/veren behouden. Je vliegwiel kan maximaal 30% van het gewicht af om het veilig de houden. Je injectie systeem kun je gewoon gebruiken, injectoren laten testen of eventueel nieuwe kan nooit geen kwaad. Als uitlaat zou ik sowiso een spaghettie spruitstuk plaatsen, in combinatie met een supersprint pijp van voor tot achter ( 55mm o.i.d. ) Een verstelbaar nokkenas tandwiel is aan te raden als je hem goed af wilt kunnen stellen.

Succes
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #3  
Old 17-05-2012, 20:07
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Voor straatgebruik is een 276 nokker toch wel max, en als je dan ook nog je vliegwiel af gaat draaien zal het niet zo geweldig stationair meer draaien. Je kunt wel je orginele stoters/veren behouden. Je vliegwiel kan maximaal 30% van het gewicht af om het veilig de houden. Je injectie systeem kun je gewoon gebruiken, injectoren laten testen of eventueel nieuwe kan nooit geen kwaad. Als uitlaat zou ik sowiso een spaghettie spruitstuk plaatsen, in combinatie met een supersprint pijp van voor tot achter ( 55mm o.i.d. ) Een verstelbaar nokkenas tandwiel is aan te raden als je hem goed af wilt kunnen stellen.

Succes




Dit advies kan ik beamen, mooi stukje

Teven zou je er een bolku chip in kunnen drukken, kost weinig en daardoor loopt die toch wat soepeler.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-05-2012, 15:00
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Voor straatgebruik is een 276 nokker toch wel max, en als je dan ook nog je vliegwiel af gaat draaien zal het niet zo geweldig stationair meer draaien. Je kunt wel je orginele stoters/veren behouden. Je vliegwiel kan maximaal 30% van het gewicht af om het veilig de houden. Je injectie systeem kun je gewoon gebruiken, injectoren laten testen of eventueel nieuwe kan nooit geen kwaad. Als uitlaat zou ik sowiso een spaghettie spruitstuk plaatsen, in combinatie met een supersprint pijp van voor tot achter ( 55mm o.i.d. ) Een verstelbaar nokkenas tandwiel is aan te raden als je hem goed af wilt kunnen stellen.

Succes

En welke injectoren zitten er origineel juist in??
Volledige supersprint wilde ik zoiezo al steken
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2012, 15:09
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Vergeet niet, dat als je je vliegwiel afdraait, je hem daarna ook moet balanceren als je hem niet rond je oren wilt hebben .
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2012, 22:04
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
Vergeet niet, dat als je je vliegwiel afdraait, je hem daarna ook moet balanceren als je hem niet rond je oren wilt hebben .


anders zwaai maar vast naar je eerste cilinder
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2012, 11:45
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Dat wist ik dat het vliegwiel uitgebalanceerd moet worden, maar dat laat door bolku doen dan (afdraaien + balanceren)
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #8  
Old 19-05-2012, 15:37
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by HB24
Dat wist ik dat het vliegwiel uitgebalanceerd moet worden, maar dat laat door bolku doen dan (afdraaien + balanceren)

Afgedraaide vliegwielen van bolku welke op de site staan zijn niet gebalanceerd
Heb hier ooit naar geinformeert.
Balanceren is vaak wel mogelijk i.c.m. krukas en koppeling (je blok moet dus helemaal uit elkaar) .
Reply With Quote
  #9  
Old 19-05-2012, 15:42
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Dat is geen probleem, krukaslager en drijfstanglager gingen zoiezo vervangen worden
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #10  
Old 20-05-2012, 18:34
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Gewoon doen wat ik je verteld heb bennie dan loopt die goed kerel!
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-05-2012, 19:06
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Gewoon doen wat ik je verteld heb bennie dan loopt die goed kerel!

Dan komt het niet goed met mij, moet gewoon vlot de bergen op kunnen
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum