Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2024, 17:19
ToineW ToineW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2024
Posts: 1
Default Bij warm weer geen koele lucht.

Ik heb een vervelend probleem met mijn Golf GTE uit 2015.
Wanneer het buiten warm weer is en ik rij een tijdje met mijn auto, dan neemt de hoeveelheid lucht dat uit de roosters komt steeds meer af, totdat er nagenoeg geen (koude) lucht uit de roosters komt. De blaasstand stast dan op maximaal.het wel of niet recirculeren van de lucht heeft geen invloed.
Je hoort de ventitalor wel draaien, maar geen lucht komt uit de roosters. Het lijkt alsof de auto de lucht dan wegblaast naar buiten (onder de motorkap?) soms hoor ik buiten aan de bijrijders kant een ratelend geluid.
De VW dealer heeft de aircopomp al vervangen en kan geen andere foutcodes vinden. Wat lastig is dat het probleem zich voordoet met warm weer en als ik wat langer in de auto zit, dus meestal met vakantie of in het weekend. Ik kan dus ook niet naar de dealer rijden en het probleem laten zien. Als ik de auto een tijdje uit zet (plm 20 min) en dan weer start doet hij het weer…

Is iemand bekend met dit probleem?

Hier een link naar een filmpje met het geluid:
https://youtube.com/shorts/8_f3UU9b...8Oeqj8kD6-IsT9g

Last edited by ToineW : 19-05-2024 at 17:30.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2024, 15:00
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,809
Default

Àuto met airco neem ik aan? Dan zou ik zeggen dat je condensator bevriest. Dit kan door een lekkage in het aircosysteem. Je kunt deze theorie testen door de airco uit schakelen met het airco knopje. Op een gegeven moment zul je merken dat er weer meer lucht door de roosters komt en mogelijk zelfs het ijs horen smelten (vallen van ijsbrokken in het ventilatiecircuit)
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum