![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg me af of er misschien voor bepaalde Volkswagens ook een enkele koelwaterbuis geleverd zijn.
Ik weet dat de 1500JB te veel aftakking heeft volgens mij is de DX hier gelijk aan. Ik dacht dat ik nu die van een Corrado heb gebruikt of anders die van de ABA maar deze heeft nog altijd 1 aftakking. En deze zit precies bij de flens die aan de zijkant van de kop zit. Hier heb ik nu de afgeslepen wielbout in gedaan met een stukje siliconen slang. Maar echt handig en mooi is het niet ![]() ![]() Deze is dus helemaal fout die van de JB,DX ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten bestaat die niet. Je zou ook zelf een stukje staal/rvs-buis van diezelfde diameter kunnen laten buigen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() Daar was ik al bang voor zelf laten maken zoi idd ook nog kunnen.
Maar goed wat zouden daar de kosten van zijn pijpje RVS valt wel mee volgens mij. Maar het buigen ? zou niet weten of je hier lang mee bezig bent of niet. Durf het bijna niet vragen maar het mag zeker niet met koper ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 09-03-2013 at 18:53. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Waarom zou dat niet mogen dan?
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht dat misschien het koper zou oxideren en dat er dan misschien van die groenen troep door het systeem gaat dwalen
![]() Maar aan jouw reactie te merken is dit niet het geval. Werkt een stuk makkelijker voor de doe het zelver ![]() Plus ik moet er natuurlijk ook 2 bevestigings plaatje op maken en dat zie ik ook wel zitten met koper en soldeer.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb je de binnenkant van de buis wel eens bekeken die er nu op zit?
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bedankt Rene jammer dat het morgen Zondag is anders ging ik gelijk aan de gang
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ff fitten jonguh
![]() Mocht t niet lukken; http://www.volksforum.com/forum/sho...&postcount=7178 Ik wil ook nog wel een poging wagen voor je ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit
![]() Zit nou te denken moet hij zo als altijd volledig van een metaal soort zijn ? Zo niet kan ik ook twee rechte aluminium buizen halen met wat siliconen bochten ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
![]() Moet niet, maar voor de strakheid is het wel lekker...het oog wil ook wat
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb je ook een punt en te veel siliconen is ook niet alles
![]() Mocht me het niet lukken na 10m pijp verkloot te hebben klop ik wel bij je aan ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
|||
|
|||
![]() waarom slijp je niet gewoon dat pijpje eraf en (laat) er een stukje over de ontstane opening lassen? Heb je dezelfde passing zoals nu, geen gerommeld met stukken koper en ga zo maar door.
Kun je niet lassen en heb je niemand in de omgeving die dat kan, kun je ook nog het pijpje afzagen en een stukje koelslang over het gat schuiven. Voor de zekerheid twee klemmetjes eromheen, gaat ook prima! Edit: Dit laatste idee gaat niet werken ivm draadeinden en ophangbeugels zie ik. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Zo zit het nu ook zo als je op de eerste foto ziet en van dat stompie wil ik af
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#14
|
||||
|
||||
![]() Van de rode koelwaterbuis was er ook een variant zonder dat korte buisje eraan.
Die werd gebruikt voor Golf/Scirocco waar het expansievat in de radiateur ingebouwd zat. Volgens mij t/m modeljaar 1978. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Volgensmij is dat 055 121 065 M
![]() Maar die heeft een dopje zitten op die stomp... 055 121 324 ![]() En de TS heeft die splitsing op het eind niet nodig geloof ik... ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Huh, volgens mij heb ik hem wel met een enkele aansluiting achter. Kan helaas waarschijnlijk pas vrijdag avond voor je kijken.
Als je het nieuw kan maken is dit natuurlijk altijd het mooist |
#17
|
||||
|
||||
![]() gewoon afzagen en dichtlassen, da's naar mijn mening het makkelijkst
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |
#18
|
||||
|
||||
![]() Als die optie voor handen lag had ik dit ook wel gedaan
![]() Net nog even de pijp bekeken maar dat het zelf buigen is misschien wel een klein beetje groot spraak ![]() Wat een bochten zo dicht bij elkaar wordt ieder geval als ik het doe een minder gecompliceerd iets ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#19
|
||||
|
||||
![]() Hey sorry om je thread te highjacken, maar kan je mij vertellen welke koelwaterflens die is? Lijkt me ideaal voor de zijkant van de kop op mijn 16vg60, wil hier 2 sensoren in kwijt kunnen ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Deze is van een ABA net als de cilinderkop die je ziet.
Heeft wel een ovale aansluiting op de achterkant zo als je op de 2 de foto goed kan zien.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |