Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2015, 10:18
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 325
Default Golf 2 gti 84 start niet

Zoals de titel al zegt start mijn gti opeens niet meer.
benzinepomp werkt gewoon en ik heb remreiniger in de inlaat gespoten om te testen of het een benzine toevoer probleem is maar er was bijna geen verschil.
Wat zou het kunnen zijn, welke dingen zou ik kunnen testen?

Mvg
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984
-Golf MK4 1.8 20vt GTI
-Golf MK2 2.0 16v ABF
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2015, 11:15
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Test de ontsteking
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2015, 11:27
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 325
Default

Nou ik heb net een aantal bougies aan het chassis gehouden en er zijn geen vonken, ik had iemand eerst toen de verdelerkap zijn punten zien opschuren en wou het zelf ook doen en heb helaas een puntje kapot gemaakt
Nou heb ik dus gelijk een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en ga dat zodadelijk proberen.
Wat zijn de andere dingen waar het aan kan liggen ik wil zodadelijk alles testen.
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984
-Golf MK4 1.8 20vt GTI
-Golf MK2 2.0 16v ABF
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2015, 11:39
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

de bobine moet een constante +12V krijgen (iig "+ na contact") en de GND wordt onderbroken. Meet het, of die +12V daadwerkelijk aankomen.

Als er geen vonken komen, is het niet perse zinvol om bijvoorbeeld je inlaatspruitstukpakking of zo te controlleren.. als eerste moet de ontsteking werken

Als die +12V aankomen, dan werkt het onderbreken van GND niet. Dan zit de fout daar, waar dat gebeuren moet.. en ik weet het niet zeker, maar het lijk mij in de verdeler te moeten gebeuren...
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2015, 11:46
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 325
Default

Ik vindt het wel raar hoe het van de ene op de andere dag kan gebeuren, ik zal iig de verdelerkap weer monteren en daarna even laten omslaan of dt al heeft gewerkt en anders de bobine controleren zoals je zei.
Thnks SciroccomTDI
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984
-Golf MK4 1.8 20vt GTI
-Golf MK2 2.0 16v ABF
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2015, 12:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hall gever kan ook overleden zijn...dit kan van het 1 op andere moment gebeuren.
Volgens mij is dit aan te tonen met een toerentellernaald die blijft liggen als de startmotor het blok in het rond draait..
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2015, 13:08
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 325
Default

Opgelost, bleek toch de rotor/verdelerkap te zijn
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984
-Golf MK4 1.8 20vt GTI
-Golf MK2 2.0 16v ABF

Last edited by SelimGTI : 03-03-2015 at 13:16.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum