Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-12-2011, 15:58
Driesen Driesen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 6
Default Vocht in diesel? T3

Van de zomer heb ik uit Duitsland een T3 Camper gehaald. 1989. T3 170.000 km 1,6 TD met 5 versnellingsbak, diesel roetfilter, electrische ramen en centrale deurvergrendeling. Ik wist niet eens dat dit allemaal op een T3 te krijgen was.
Maar nu mijn vraag: als de auto koud is start hij prima. Als hij warm is duurt het wat langer. Motor is prima zonder rook of iets dergelijks. Toe ik bij de RDW weg wilde rijden na de keuring had hij ook weer wat moeite. De man van RDW vroeg of ik misschien vocht in mijn diesel had??? Ik vond dat een beetje vreemd maar ok verder geen aandacht aan besteed. Nu zag ik bij de "restauratie" dat het rubber vulstuk bij de benzine vuldop grote scheuren had en heb een nieuwe besteld. Zou via deze slang die achter het voorwiel zit toch water in de tank gekomen kunnen zijn? Hoe kan ik dit controleren en verhelpen. Hebben andere eenzelfde ervaring?
Ik hoor het graag. m.vr.gr.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2011, 16:51
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Ik weet niet of de bus lang stil gestaan heeft voordat je 'm aangeschaft had of dat ie tijdens jouw restauratie lang stil heeft gestaan, want het kan dan ook wel gewoon liggen aan 'overdatum' brandstof. Benzine en diesel is aardig veranderd de laatste decennia(lees: slechter geworden) en ik hoor meer mensen met problemen hiermee na een winterslaap oid. van hun auto/motor.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2011, 20:42
Driesen Driesen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Ik weet niet of de bus lang stil gestaan heeft voordat je 'm aangeschaft had of dat ie tijdens jouw restauratie lang stil heeft gestaan, want het kan dan ook wel gewoon liggen aan 'overdatum' brandstof. Benzine en diesel is aardig veranderd de laatste decennia(lees: slechter geworden) en ik hoor meer mensen met problemen hiermee na een winterslaap oid. van hun auto/motor.


Bedankt voor je reactie. De auto heft inderdaad lang stilgestaan. De vorige eigenaar heeft er echter recent ca. 400 km mee gereden en ik heb hem vanuit Duitsland naar huis gereden ca. 350 km met nieuw getankte diesel en een diesel motor cleaner dus dat zal het niet zijn.

Ik ben toch bang dat er vocht in gekomen is tijdens het recente 500 km gebruik van de vorige eigenaar tijdens regen via de gescheurde vulslang.
Nog iemand adviezen? Ik hoor ze graag.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2011, 22:43
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Ja, dan is het idd geen ouwe brandstof. maar staar je ook niet blind op één opmerking over vocht in de diesel, hoewel dat uiteraard heus wel kan natuurlijk, maar kijk ook es naar de brandstofslangen naar de motor, rondom de pomp en de retourslangetjes op de verstuivers. Als die door ouderdom poreus zijn en/of lek gaat ie ook vaak slecht starten. Succes!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2011, 23:03
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

zit er geen aftappunt onderaan de brandstoffilter? zit vaak een schroefwieltje wat een opening op het laagste punt in het filter opent waardoor water afgetapt kan worden.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-12-2011, 11:18
Driesen Driesen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by casss
zit er geen aftappunt onderaan de brandstoffilter? zit vaak een schroefwieltje wat een opening op het laagste punt in het filter opent waardoor water afgetapt kan worden.



Ok bedankt ga e.e.a. eens onder handen nemen en controleren.
Hoogstwaarschijnlijk kan het ook geen kwaad om de verstuivers en gloeispiralen eens te vervangen.
Ik kan nl. nergens vinden dat het ooit al eens gedaan is.
Groetjes en nogmaals bedankt.
H. Driesen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum