Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-04-2006, 16:39
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default Maximaal uit een ongeblazen 1800 8v GTi?

Hallo mensen,

ik ben al druk aan het kijken en plannen wat er allemaal veranderd moet worden om een 1800 8v EV blokje sneller te krijgen. Zo ben ik nu op zoek naar een nokkenas, in de toekomst de kop en inlaat bewerken enz.

De search levert weinig op als ik zoek op het maximale wat uit een 8v te krijgen is. Waar kan je op rekenen? Ik zie hem nog niet voorbij de 150 pk komen met alleen een bewerkte inlaat + kop, scherper nokkenas en uitlaatspruitstuk. Terwijl ik af en toe wel las dat 200 pk te halen is, lijkt me te hoog gegrepen, niet? Welke dingen zou je nog meer aan kunnen passen? Het K-jetronic systeem moet wel blijven en het onderblok ook, anders kan je net zo goed over gaan op een compleet nieuw blok en is de uitdaging weg !

Bedankt alvast!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-04-2006, 16:43
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

de punten waar de meeste winst in te behalen zijn k jettronic eraf en onderblok balanceren.. kop bewerken..andere nokken etc.
goedkoper alternatief is om gewoon een ABF blokje te kopen
heb je een 2.0 16v en standaard al 150pk
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2006, 16:47
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

goedkoop alternatief...wat gaat dat kosten dan? En ja, het leukste vind ik om hem 8v te houden. Maar wat als je het k-jetronic vervangt door digifant, heb je dan al meteen winst...nee toch?
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2006, 22:18
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Het K-jetronic systeem van een 1.6 GTI derop zetten die laat net ff wat meer mengsel door, 16V gasklephuis derop en dan idd kop bewerken, onderblok opboren+ honen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #5  
Old 10-04-2006, 22:29
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Laat die meer mengsel door? Apart :|.

16V gasklephuis heeft geen zin, is net zo groot als wat er nu op zit.

En opboren...ik wil de inhoud niet vergroten juist!

Grotere kleppen misschien? Kan dit, zoja wat kost dit extra? (naast het bewerken van de kop)
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2006, 23:57
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

vraag voor prijzen bij een revisie bedrijf.
Dan weet je waar je op uit komet met je wensen .
EN wat wel en niet kan
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2006, 00:03
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Laat die meer mengsel door? Apart :|.

16V gasklephuis heeft geen zin, is net zo groot als wat er nu op zit.

En opboren...ik wil de inhoud niet vergroten juist!

Grotere kleppen misschien? Kan dit, zoja wat kost dit extra? (naast het bewerken van de kop)

Niet zo zeer groter maar je kunt je kleppen wel polijsten.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2006, 06:37
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Voor kop en klepbewerking kun je het beste contact opnemen met Serge: www.spottuning.nl dacht ik.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2006, 12:36
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Heb ik al gedaan , is voor de zomer, kwam op 290 euro uit, complete bewerking.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2006, 12:41
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

geen geld.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #11  
Old 11-04-2006, 15:27
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nee precies!

Maarja, wil ik wel maximaal van profiteren, daarom zat ik ook al met een topic over 300 graden nok !

Onderblok balanceren, iemand uit het hoofd een idee wat dat kost?
Reply With Quote
  #12  
Old 11-04-2006, 16:21
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
Niet zo zeer groter maar je kunt je kleppen wel polijsten.


Waarom zouden er geen groteren kleppen geplaatst kunnen worden?
(er vanuit gaande dat de ruimte er is in de kop)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2006, 16:45
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Kan wel, maar ik denk dat dan de verhouding helemaal weg is, aangezien je de inlaatspruitstukken niet groter (diameter) maakt. Dus ik denk dat je daarmee uiteindelijk wel minder winst haalt...tenzij je zelf een spruitstuk pas maakt...?
Reply With Quote
  #14  
Old 13-04-2006, 07:20
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

De mijne heeft al 130.

Dit door: Nokkenas, sportfilter, middendempervervanger en remus eindpijp

Heeeeeeeeel misschien dat ik de kop nog laat bewerken. En mogelijk een 16v gasklephuis.

Vermoed dan dat ik richting de 140 pk ga. Dus 150 moet dan ook haalbaar zijn
Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2006, 07:51
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
De mijne heeft al 130.

Dit door: Nokkenas, sportfilter, middendempervervanger en remus eindpijp

Heeeeeeeeel misschien dat ik de kop nog laat bewerken. En mogelijk een 16v gasklephuis.

Vermoed dan dat ik richting de 140 pk ga. Dus 150 moet dan ook haalbaar zijn


k denk dat je met die aanpassingen toch ook al tegen de 250 tot 300 euro komt...
dat is ongeveer de prijs die ik redelijk vind voor een KR blok... en dat heeft standaard al 139pk. dan lijkt me dat toch een makkelijker alternatief

waarom zou je dan voor een 8v gaan ipv een 16v? (dit als vraag en niet als kritiek he )
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 13-04-2006, 08:42
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Dan is de lol eraf!
Reply With Quote
  #17  
Old 13-04-2006, 09:06
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

dan begint de lol toch pas???

maar eerlijk, waarom zou je de moeite en t geld in zo'n blok investeren, terwijl je voor t zelfde geld een blok kan kopen dat voor dat vermogen gemaakt is, en door zijn opbouw ook veel prettiger loopt
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #18  
Old 13-04-2006, 09:06
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Ben nu toch wel benieuwd geworden.
Heb ook een 1800 8v blok in de golf liggen, en wil daar in de toekomst zonder al te veel gedoe wat meer paarden uithalen.
Wat zijn de eerste dingen die ik kan gaan doen, wat kost bijvoorbeeld een nokkenas. En is dit een kwestie van overzetten of moet er dan ook wat aan de afstelling gedaan worden?
Stomme vraag mischien, maar is hier ook een andere chip voor te krijgen ?
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #19  
Old 13-04-2006, 13:06
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
k denk dat je met die aanpassingen toch ook al tegen de 250 tot 300 euro komt...
dat is ongeveer de prijs die ik redelijk vind voor een KR blok... en dat heeft standaard al 139pk. dan lijkt me dat toch een makkelijker alternatief

waarom zou je dan voor een 8v gaan ipv een 16v? (dit als vraag en niet als kritiek he )


Tsja, ik rijd nog niet zo heel lang 8 klepper (gti dan). Maar heb al tegen diverse auto's wedstrijdjes gehouden. En bijna alle 16 kleppers verliezen het tot de 120 - 130.

Dusja, more fun!? 8 Klepper ronkt wel leuk vind ik

Harder dan 120 mag je nu eenmaal niet, hard rijden wordt steeds moeilijker. Er vallen steeds meer boetes. Dus het gaat er straks gewoon om wie het eerste bij de 120 is

En ik weet wel wie dat is
Reply With Quote
  #20  
Old 13-04-2006, 13:58
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nouja, dan kan je weer een kortere bak voor je 16v nemen !

Bij 16v heb je hetzelfde als nu bij de 8v...je wil hem wat sneller hebben, andere nok (bij 16v dus nokKEN!), uitlaatje, kop bewerken...

Voor het geld van een 16v motorblok heb ik mijn 8v redelijk getuned en ben ik dus 'klaar'. Als je dan eerst nog een 16v blok moet kopen en die gaat tunen, blijf je denk ik moeilijk onder de 750 euro?!

Dat is dus de reden dat ik mijn 8v wat wil opleuken...gaat niet zozeer om de pk's maar meer om het feit: hij was zó...en nu is die zo! en dan is het leuk als je tegen de 150 pk aan zou kunnen komen, trek je menig standaard KR er ook uit !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum