#1
|
|||
|
|||
Maximaal uit een ongeblazen 1800 8v GTi?
Hallo mensen,
ik ben al druk aan het kijken en plannen wat er allemaal veranderd moet worden om een 1800 8v EV blokje sneller te krijgen. Zo ben ik nu op zoek naar een nokkenas, in de toekomst de kop en inlaat bewerken enz. De search levert weinig op als ik zoek op het maximale wat uit een 8v te krijgen is. Waar kan je op rekenen? Ik zie hem nog niet voorbij de 150 pk komen met alleen een bewerkte inlaat + kop, scherper nokkenas en uitlaatspruitstuk. Terwijl ik af en toe wel las dat 200 pk te halen is, lijkt me te hoog gegrepen, niet? Welke dingen zou je nog meer aan kunnen passen? Het K-jetronic systeem moet wel blijven en het onderblok ook, anders kan je net zo goed over gaan op een compleet nieuw blok en is de uitdaging weg ! Bedankt alvast! |
#2
|
||||
|
||||
de punten waar de meeste winst in te behalen zijn k jettronic eraf en onderblok balanceren.. kop bewerken..andere nokken etc.
goedkoper alternatief is om gewoon een ABF blokje te kopen heb je een 2.0 16v en standaard al 150pk
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
|||
|
|||
goedkoop alternatief...wat gaat dat kosten dan? En ja, het leukste vind ik om hem 8v te houden. Maar wat als je het k-jetronic vervangt door digifant, heb je dan al meteen winst...nee toch?
|
#4
|
||||
|
||||
Het K-jetronic systeem van een 1.6 GTI derop zetten die laat net ff wat meer mengsel door, 16V gasklephuis derop en dan idd kop bewerken, onderblok opboren+ honen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
|||
|
|||
Laat die meer mengsel door? Apart :|.
16V gasklephuis heeft geen zin, is net zo groot als wat er nu op zit. En opboren...ik wil de inhoud niet vergroten juist! Grotere kleppen misschien? Kan dit, zoja wat kost dit extra? (naast het bewerken van de kop) |
#6
|
||||
|
||||
vraag voor prijzen bij een revisie bedrijf.
Dan weet je waar je op uit komet met je wensen . EN wat wel en niet kan
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Niet zo zeer groter maar je kunt je kleppen wel polijsten.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
||||
|
||||
Voor kop en klepbewerking kun je het beste contact opnemen met Serge: www.spottuning.nl dacht ik.
|
#9
|
|||
|
|||
Heb ik al gedaan , is voor de zomer, kwam op 290 euro uit, complete bewerking.
|
#10
|
||||
|
||||
geen geld.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
|||
|
|||
Nee precies!
Maarja, wil ik wel maximaal van profiteren, daarom zat ik ook al met een topic over 300 graden nok ! Onderblok balanceren, iemand uit het hoofd een idee wat dat kost? |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom zouden er geen groteren kleppen geplaatst kunnen worden? (er vanuit gaande dat de ruimte er is in de kop)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
|||
|
|||
Kan wel, maar ik denk dat dan de verhouding helemaal weg is, aangezien je de inlaatspruitstukken niet groter (diameter) maakt. Dus ik denk dat je daarmee uiteindelijk wel minder winst haalt...tenzij je zelf een spruitstuk pas maakt...?
|
#14
|
||||
|
||||
De mijne heeft al 130.
Dit door: Nokkenas, sportfilter, middendempervervanger en remus eindpijp Heeeeeeeeel misschien dat ik de kop nog laat bewerken. En mogelijk een 16v gasklephuis. Vermoed dan dat ik richting de 140 pk ga. Dus 150 moet dan ook haalbaar zijn |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
k denk dat je met die aanpassingen toch ook al tegen de 250 tot 300 euro komt... dat is ongeveer de prijs die ik redelijk vind voor een KR blok... en dat heeft standaard al 139pk. dan lijkt me dat toch een makkelijker alternatief waarom zou je dan voor een 8v gaan ipv een 16v? (dit als vraag en niet als kritiek he )
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
Dan is de lol eraf!
|
#17
|
||||
|
||||
dan begint de lol toch pas???
maar eerlijk, waarom zou je de moeite en t geld in zo'n blok investeren, terwijl je voor t zelfde geld een blok kan kopen dat voor dat vermogen gemaakt is, en door zijn opbouw ook veel prettiger loopt
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
Ben nu toch wel benieuwd geworden.
Heb ook een 1800 8v blok in de golf liggen, en wil daar in de toekomst zonder al te veel gedoe wat meer paarden uithalen. Wat zijn de eerste dingen die ik kan gaan doen, wat kost bijvoorbeeld een nokkenas. En is dit een kwestie van overzetten of moet er dan ook wat aan de afstelling gedaan worden? Stomme vraag mischien, maar is hier ook een andere chip voor te krijgen ?
__________________
Instagram/AndreBusser |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja, ik rijd nog niet zo heel lang 8 klepper (gti dan). Maar heb al tegen diverse auto's wedstrijdjes gehouden. En bijna alle 16 kleppers verliezen het tot de 120 - 130. Dusja, more fun!? 8 Klepper ronkt wel leuk vind ik Harder dan 120 mag je nu eenmaal niet, hard rijden wordt steeds moeilijker. Er vallen steeds meer boetes. Dus het gaat er straks gewoon om wie het eerste bij de 120 is En ik weet wel wie dat is |
#20
|
|||
|
|||
Nouja, dan kan je weer een kortere bak voor je 16v nemen !
Bij 16v heb je hetzelfde als nu bij de 8v...je wil hem wat sneller hebben, andere nok (bij 16v dus nokKEN!), uitlaatje, kop bewerken... Voor het geld van een 16v motorblok heb ik mijn 8v redelijk getuned en ben ik dus 'klaar'. Als je dan eerst nog een 16v blok moet kopen en die gaat tunen, blijf je denk ik moeilijk onder de 750 euro?! Dat is dus de reden dat ik mijn 8v wat wil opleuken...gaat niet zozeer om de pk's maar meer om het feit: hij was zó...en nu is die zo! en dan is het leuk als je tegen de 150 pk aan zou kunnen komen, trek je menig standaard KR er ook uit ! |