Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2007, 00:27
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default koud stationair hoger, hoe?

Hey!

ik had een vraagje...

In mijn Golf zit een race nokkenas, het werkt allemaal perfect en hij loopt als een trein. Het enige wat mij af en toe dwars zit, is dat hij koud net niet stationair loopt.

Wanneer hij warm is loopt hij netjes 1400 toeren stationair, maar koud valt hij altijd uit. Ik snap dat ik niet hoef te verwachten dat hij loopt als een Panda, maar is er misschien iets aan de warmloopregelaar o.i.d. wat ik kan veranderen, waardoor hij wat meer benzine krijgt wanneer hij koud is?

Er zit overigens een warmloopregelaar van een 16V op... Ik heb die van de 8V ook nog, maar dit zal niet veel uitmaken lijkt mij? Standaard liep hij er toen niet anders mee in elk geval!

Alle suggesties welkom !
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2007, 08:14
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

1400 toeren stationair vind ik behoorlijk veel.
Die van mij draait 800 stationair.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2007, 09:13
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

onsteking verdraaien ik zou dat door een vakman laten doen....
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2007, 09:18
BaseMaster's Avatar
BaseMaster BaseMaster is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 119
Send a message via MSN to BaseMaster
Default

heb zelf hetzelfde probleem maar bij mij komt het door een lek in de pakking van het inlaatspruitstuk.
__________________
Broem...Broem...
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2007, 20:36
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Als je goed leest zie je dat ik een race nokkenas heb.

Je ontkomt dan niet aan een hoger toerental stationair. 1200 is ook nog mogelijk, maar dan schokt het blok veel, dus daarom heb ik bewust voor 1400 gekozen.
De onsteking is vervroegd, maar verder helemaal in orde.

Het probleem is dat hij alleen in de koud-fase wat meer brandstof moet hebben. Ik kan dus niets bij de luchtweger doen, want dan wordt ook in de warm-fase het lucht/brandstof mengsel verrijkt. Dit is niet de bedoeling, vandaar dat ik iets bij de warmloopregelaar zoek. Misschien dat een echte kenner zo'n ding van binnen en buiten kent en mij bijvoorbeeld kan vertellen dat ik hem meer brandstof(druk) kan geven in de koude-fase. Ik heb inmiddels de 8v regelaar ook weer erop gezet, maar er zit geen verschil in...daar ik gehoopt had dat de 16v meer zou geven in de koude-fase (weet ook niet waarom).

Misschien dat ik nog een andere warmloopregelaar kan proberen? Van een auto uit de VAG groep waarbij het inlaattraject langer is en er in de koude-fase dus meer brandstof condenseert (en dus meer nodig is...)?

Ik weet dat ik wel een handmatige choke kan maken, maar zou het mooist zijn als hij het 'uit zichzelf' doet!

Het is overigens een EV-blok. Wel is de vollastschakelaar op het gasklephuis defect, maar hier kan het (volgens mij!) niet aan liggen. Hij liep namelijk zowel warm als koud perfect toen het blok nog zijn oude nokkenas had!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum