Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-08-2005, 17:24
genderen genderen is offline
VF Adverteerder: PAT Techniek
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 18
Default porsche 356 speedster replica

Hallo,

Ik ben eigenlijk van plan om een speedster replica te gaan bouwen. Aangezien zo'n speedster op een ingekort kever chassis staat hebben er misschien mensen ervaring mee op dit forum? De bedoeling is om een speedster te bouwen met de orginele looks, hij hoeft verder echt niet 100% orgineel te lijken! Ander wordt ie nog onbetaalbaar. Als iemand er hier ervaring mee heeft, of andere info weet?? Dan hoor ik het graag!

Groeten Patrick.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2005, 19:05
Polle van Jut Polle van Jut is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 58
Default

Speedsterclub nederland,hebben links naar enkele verdelers,oa:L&b cars,Speedco,etc!
Ga zelf ook ene bouwen,heb voor het rollend gedeelt al alles liggen,en ga deze week nog eens langs bij 2 fabrikanten!!Polle
Reply With Quote
  #3  
Old 22-08-2005, 19:59
genderen genderen is offline
VF Adverteerder: PAT Techniek
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 18
Default

Hoi Polle,

Bedankt voor je reactie, ik heb al contact gehad met Vaandrager performance, L&B cars en speedco. De laastste valt af want die kan niet een mijn wensen pakket voldoen oftwel die leveren alleen een compleet pakket met alles erop en er aan. Ik wilde eigenlijk alleen een body met het hang en sluitwerk erbij. En de rest van de onderdelen zelf er bij zoeken, en door hier wat creatief mee om te gaan toch het nodige geld te besparen. Misschien is het verstandig om een donorkever te kopen en daar zoveel mogelijk van te gaan gebruiken. Ik wil eigenlijk alles zelf gaan doen. Ik ben zelf monteur dus dat moet te doen zijn. Wat de afwerking betreft, is een gelcoat afwerking genoeg of moet deze altijd gespoten worden?? Wil je even laten weten Polle wat jouw ervaringen zijn als je bij de leveranciers geweest bent?

Patrick.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-08-2005, 20:53
Polle van Jut Polle van Jut is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 58
Default

Bij L&b kun je alle kanten uit!Zeer vriendelijke en gemoedlijken tiep,de Willy!Normaal zou ik daar mijn kit bestellen.Ik zou echter ook eens wa meer willen weten wat ze bij Speedco te vertellen hebben!Die mensen heb ik vorig jaar bij Euro-vw gesproken en daar was precies toch ook iets interressants te hallen!?J e hebt ook nog Chessil in Engeland,maar da is echt wel geweldig duur.L&B heeft ook mijn chassis ingekort,en zou het klaarkrijgen om de auto als dagdagelijks voertuig in te schrijven in Belgie,als oldtimer heb je bij ons namelijk wel wat beperkingen om te kunnen en mogen rijden!Polle
Reply With Quote
  #5  
Old 18-01-2008, 23:28
arbuur arbuur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 3
Default beck speedster

Samen met mijn vader heb ik een beck speedster opnieuw opgebouwd.
Dat is nog erger (lees leerzamer) dan een nieuwe (lees foutloos gesneden en uitgelijnde) speedster.

Ik heb de nieuwe delen van een beck speedster. Deze ga ik niet meer opbouwen i.v.m. een nieuwe opleiding.

Alle polyester delen inclusief een centraal koelhuis, een subframe en bouwhandleiding.

Technisch is het kever. Geld is te besparen door een subaru blok te gebruiken. Een mooi geluid en erg betrouwbaar. De aanpassingen om een keverblok te voorzien van dubbele carburateurs zijn duur en arbeidsintensief
(aangezien het vonktijdstip, koeling, uitlaat en benzine-inspuiting veranderen).

Alleen een adapterplaat is nodig om te bevestigen op een kever versnellingsbak. De kabelboom is van een 1972 kever (12 volt en zonder allerlei toters en bellen die een speedster toch niet heeft).

Vriendelijke groeten, Marc
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2008, 22:58
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Op keversite zijn er momenteel ook wat gasten bezig, misschien is dat ook wel interresant.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2008, 00:27
hermantel hermantel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1
Default Herman

Hallo, wat moet je voor de nieuwe delen hebben
Groet, Herman

QUOTE=arbuur]Samen met mijn vader heb ik een beck speedster opnieuw opgebouwd.
Dat is nog erger (lees leerzamer) dan een nieuwe (lees foutloos gesneden en uitgelijnde) speedster.

Ik heb de nieuwe delen van een beck speedster. Deze ga ik niet meer opbouwen i.v.m. een nieuwe opleiding.

Alle polyester delen inclusief een centraal koelhuis, een subframe en bouwhandleiding.

Technisch is het kever. Geld is te besparen door een subaru blok te gebruiken. Een mooi geluid en erg betrouwbaar. De aanpassingen om een keverblok te voorzien van dubbele carburateurs zijn duur en arbeidsintensief
(aangezien het vonktijdstip, koeling, uitlaat en benzine-inspuiting veranderen).

Alleen een adapterplaat is nodig om te bevestigen op een kever versnellingsbak. De kabelboom is van een 1972 kever (12 volt en zonder allerlei toters en bellen die een speedster toch niet heeft).

Vriendelijke groeten, Marc[/QUOTE]
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum