Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: Favoriete Golf IV
1.8 20V 1 4.76%
1.8 Turbo 16 76.19%
2.3 V5 4 19.05%
Voters: 21. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-01-2006, 19:52
Achtung! Achtung! is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 80
Question Aankoopadvies

Heb gezocht op het forum, maar (nog) geen bevredigend antwoord(-en) kunnen lezen.
Als voorbereiding op een aanschaf van een Golf IV graag wat meningen en/of info gevraagd.

Golf IV 1.8T en 2.3 V5, graag de + en - punten.
__________________
VW Passat 3C 2.0 TDI Variant Highline 180pk en 410Nm by JD Engineering
Reply With Quote
  #2  
Old 15-01-2006, 20:00
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

De V5 is leuk als je een "rustiger" lopende motor zoekt. Qua gewicht prestaties en verbruik kun je beter een 1.8T nemen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2006, 13:58
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Ik heb geen van de 3. Maar ben mezelf ook al een tijdje aan het orienteren. De 1.8 5v komt wat mij betreft vermogen tekort. 125 pk In een auto van 1166 kg houdt niet over. Heb zelf een BMW 318(E46) gehad en daar ergerde ik me ook aan het vermogenstekort. De 2.3V5 heeft 150 of 170 pk afhankelijk van de uitvoering. Niet verkeerd maar brandstofverbruik is riant. Ik zou gaan voor de 1.8T. Lekker vermogen, makkelijk met een chip nog wat te verbeteren en brandstofverbruik blijft enigsinds binnen de perken.

Stijn zei ooit over het verschil tussen de 1.8T en de Rallye:"Twee keer het comfort, half het karakter."
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2006, 14:15
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default



V5: minpunt = verbruik !!!!

Ik zou voor de 1.8 20VT gaan !!! Dan heb je toch ook gelijk een GTI ?? Of ligt dit blok ook gewoon in de Golf 4 zonder dat het een GTI is ??


Grtz............ LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2006, 14:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

denk jij dat die van Enrico een GTI is Fred?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2006, 14:30
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Quote:
Originally Posted by René
denk jij dat die van Enrico een GTI is Fred?


Ja, dat dacht ik wel ja..........ti's trouwens Hinriko

Hij staat trouwens als 20V 110 Kw op kenteken...........en dat is 150 Pk. Alleen staat de vermelding GTI er niet bij.

Check it: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...Mx6Q%3D%3D&df=1

Sjips..........da wis ik helemaal nie.........20VT bestaat ook zonder dat het een GTI is !!!!!

Tjonge jonge.........weer wat geleerd !!!!

Grtz........... LRR

Ps: Rene..........hoe wist jij dat ??
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)

Last edited by Little Red Rooster : 17-01-2006 at 14:40.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2006, 21:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ter info: Marin d'r GTI is een echte GTI, staat zo ook in de computer als je'm bij VW opzoekt. Staat op kenteken echter gewoon als 20V 110kw, schijnt dus zo te horen.

On topic: auto van m'n vriendin is dus sinds enkele maanden een Golf IV GTI 1.8T. Wat mij betreft een superauto, ik mis een klein beetje extra pit, maar niets wat een chip niet kan repareren. Zowel motorisch als wegliggingtechnisch een prima auto, afwerking is ook van hoge kwaliteit. Wel goed rondkijken, zelfs in dit segment is nu al veel rommel te koop!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 21-01-2006, 18:39
Achtung! Achtung! is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 80
Default

Thanks tot zover.
__________________
VW Passat 3C 2.0 TDI Variant Highline 180pk en 410Nm by JD Engineering
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2008, 13:12
vwcollector vwcollector is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 8
Smile

het verbruik ligt bij een v5 wel wat hoger maar het vermogen onderin de toeren is wel hoger dan de 1.8t heb ik gemerkt bij diverse stoplichten , dan maar een paar duppies meer tanken.....
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2008, 14:00
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Juist!

That's the spirit..
Reply With Quote
  #11  
Old 23-12-2008, 14:23
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Ik weet van een kennis van mij dat de V5 (150pk) idd errug dorstig -kan- zijn. Rij je als de spreekwoordelijke ouwelul dan redt je zelfs de 1 op 10. Maar ga je hem rijden zoals ie bedoeld is....slik!! reken op zo'n 1 op 8......

Moet wel zeggen dat de motoren heerlijk klinken en best veel power hebben. Geen duw in je rug maar wel heel 'smooth'. Gewoon DE autobahn-cruiser naar mijn idee.
Het onderhoud schijnt overigens wel een dure grap te wezen....

En met een 1.8T heb ik weinig ervaring. Alleen in een TT met 180pk. En dat loopt heel lekker. En verbruikte bij stevig doorrijden op de autobahn rond de 1 op 10/11....Motorgeluid haalde het bij lange na niet bij de V5. Maar wel veel meer vermogen uit te halen....

Ikzelf zou toch voor de V5 gaan. Is ff iets anders voor in je Golf en vooral bij het doortrekken een heerlijk geluid!! Doet me een beetje denken aan mijn Audi 90 20V destijds (ook het verbruik btw!)
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #12  
Old 23-12-2008, 14:30
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Volgens mij is dit topic bijna 3 jaar oud, dus de starter van het topic zal nog weinig hebben aan deze info.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-12-2008, 17:00
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Zag het ook een nadat ik gepost had.....
Maare misschien zijn er andere die voor dezelfde keus staan.......
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #14  
Old 08-11-2011, 09:49
lucskie lucskie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default

Heee mensen, ik ben op zoek naar een Volkswagen Golf IV 2.3 V5, -> http://volksforum.com/forum/showthr...d=1#post1204324
Ik vroeg mij af waar ik op moet letten bij aankoop van dit model, ik wil hem uit Duitsland halen.

Greeets Luccc..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum