Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2009, 13:09
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default stotteren, neemt geen gas aan, GTI DX 1.8

Probleem bij GTI Dx 1800;

Na een rit van een uur waar de auto prima functioneert houdt de auto na een uur te hebben stilgestaan bij opnieuw wegrijden erg in; heeft dan geen vermogen, is nauwelijks aan de praat te houden . Start wel weer maar pakt nauwelijks op. Volgende dag opnieuw gereden; niks aan de hand...loopt prima.


-brstoffilter is nieuw
-kabels en bougies ook
-ontsteking is nieuw
-plaatjes,ringetjes bij injectie zijn ook vernieuwd.

wat kan dit zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2009, 16:01
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Srry dat ik hier even bijtussen kom, maar ik had dit weekend net hetzelfde voor. En ik Rijd met hetzelfde blok als jij. Ik was een uur goed gaan doorrijden, en op het einde begon hij te stotteren in lage toeren.. zo precies niet willen.. en als ik dan meer gas gaf en hoger in toeren kwam ging hij weer even door. Heb auto toen stil gezet, na een klein uur terug gestart en het was weer over. Heb er nu geen last meer van gehad, maar ik vond het maar een raar voorval..

Hoop dat iemand hier enkele mogelijke oorzaken van kan opnoemen, dan zijn we er mss beiden snel van af

alvast bedankt!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2009, 18:22
supersprint's Avatar
supersprint supersprint is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 649
Default

temp.voeler koelvl.stof misschien? klink raar, maar heb dit probleem ook gehad, probleem was na dit onderdeel vernieuwen niet meer terug gekomen
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2009, 19:10
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Heb wel de sensor van het koelvloeistofreservoir vernieuwd omdat het lampje soms erg lang bleef flikkeren. Bedoel je de sensor die de temp. meet? (rode en blauwe?)
Reply With Quote
  #5  
Old 26-05-2009, 17:16
supersprint's Avatar
supersprint supersprint is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by silbergti
Heb wel de sensor van het koelvloeistofreservoir vernieuwd omdat het lampje soms erg lang bleef flikkeren. Bedoel je de sensor die de temp. meet? (rode en blauwe?)


Het is een blauwe temperatuur voeler.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-05-2009, 17:59
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Als de blauwe sensor stuk is loopt de auto dan bij een warme start mogelijk onregelmatig? Zou dat een verklaring voor het feit kunnen zijn dat de auto bij een koude start goed loopt en blijft lopen wanneer je de motor niet stopzet?
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2009, 10:14
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Afgelopen dagen paar lange stukken met de auto gereden; ging prima.
Alleen gister ging het weer mis; na een lange rit heeft de wagen een uur of 3 stil gestaan; daarna weer gestart; ging prima maar na een kilometer was er niet meer mee te rijden. Starten gaat wel maar gasgeven wordt gesmoord. ANWB er maar bijgeroepen; had het over een blokje met sensor en stiftjes. (bij koude motor belangrijk) wellicht dat zo'n stiftje blijft hangen en geen druk levert. Hij raadde me aan naar een specialist te gaan, gevoelig spul.

na 2 uur weer geprobeerd; was stuk afgekoeld (olie 52 gr volgens MFA)en reed daarna goed. Ben er weer mee thuis gekomen.... vreemd.

Wat kan dit zijn??
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2009, 13:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kan een storing in de warmdraairegelaar zijn
Zit een weerstand met bi-metal in en die regelt de druk [koude motor en warme motor
Gaat de plunjer van de brandstofverdeler dan wel soepel genoeg?
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2009, 14:07
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ja, die plunjer heeft de wegenwacht inderdaad ook gecheckt, ging soepel.
Als de auto warm gestart wordt, dan doet zich het probleem voor. In de koudloopfase gaat alles prima. Wellicht werkt dit anders dan als de auto "koud" wordt gestart.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2009, 14:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Daar zorgt de warmdraairegelaar voor
Die geeft koud minder druk op de plunjer,die gaat dan hoger[dus meer benzine naar de cilinders
En warm meer druk op de plunjer,die blijft dan lager[dus minder benzine
Een koude motor heeft meer brandstof nodig
Denk dan dat bij jou de regeldruk warm te hoog is

Die kan je opmeten met een manometer
Reply With Quote
  #11  
Old 01-06-2009, 18:29
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Zal eens kijken hoe dat moet. Of ga er mee naar een VW specialist. Volgens mij is dat nog niet zo heel eenvoudig..
Reply With Quote
  #12  
Old 01-06-2009, 22:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Manometer tussen de leiding en de waarden aflezen,denk als je bij de dealer bent iemand moet vinden met liefde voor z'n oud systeem
Is bij de meeste dealers moeilijk
Die doen meer met een laptop/computer
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2009, 18:41
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Kan de brandstofpomp aan het eind van zijn latijn zijn? Of wellicht het brandstofrelais? Ik hoor de pomp wel wat zoemen, zingt een beetje.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-06-2009, 18:36
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Passen relais uit een Golf 2 ook in de Golf 1?(DX 1.8)
Reply With Quote
  #15  
Old 06-06-2009, 08:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zijn de zelfde zekering kasten
Dus die passen
Komt er wel voldoende brandstof bij de pomp[vuil in de tank?]
Reply With Quote
  #16  
Old 06-06-2009, 11:45
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Zijn de zelfde zekering kasten
Dus die passen
Komt er wel voldoende brandstof bij de pomp[vuil in de tank?]


Ja, ik neem aan van wel gezien het feit dat de auto een paar dagen lang goed heeft gefunctioneerd . Bij warm zijn van de motor lijkt het probleem op een gegeven moment op te treden. Paar keer wanneer de auto warm weggezet wordt en daarna (dus motor is nog warm) weer wordt gestart.
Neemt geen gas aan, start wel, lijkt te verzuipen of juist niet.
Reply With Quote
  #17  
Old 06-06-2009, 12:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Je kan een andere pomp proberen
Die moet als die goed is best wel wat druk leveren om het systeem te laten werken
Heb je de brandstoftank al eens gecontroleerd op vuil?
Reply With Quote
  #18  
Old 06-06-2009, 17:09
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Nee, heb niet gecontroleerd op vuil. Maar het is zo typisch dat ie inhoudt/stottert als de motor warm is. Zou dat dan op vuil kunnen duiden? Je zou denken dat je het dan in koud/warm regeling moet zoeken.
Levert een pomp meer/minder druk als de motor warm is?
Reply With Quote
  #19  
Old 07-06-2009, 09:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Pomp levert koud en warm even veel druk
De warmdraairegelaar regelt de koud en warmdruk[aluminium ding naast de oliefilter steun
Reply With Quote
  #20  
Old 07-06-2009, 10:55
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

En het pomprelais? kan een storing tot andere brandstofaanvoer(druk) leiden?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum