![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Probleem bij GTI Dx 1800;
Na een rit van een uur waar de auto prima functioneert houdt de auto na een uur te hebben stilgestaan bij opnieuw wegrijden erg in; heeft dan geen vermogen, is nauwelijks aan de praat te houden ![]() ![]() -brstoffilter is nieuw -kabels en bougies ook -ontsteking is nieuw -plaatjes,ringetjes bij injectie zijn ook vernieuwd. wat kan dit zijn? ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Srry dat ik hier even bijtussen kom, maar ik had dit weekend net hetzelfde voor. En ik Rijd met hetzelfde blok als jij. Ik was een uur goed gaan doorrijden, en op het einde begon hij te stotteren in lage toeren.. zo precies niet willen.. en als ik dan meer gas gaf en hoger in toeren kwam ging hij weer even door. Heb auto toen stil gezet, na een klein uur terug gestart en het was weer over. Heb er nu geen last meer van gehad, maar ik vond het maar een raar voorval..
Hoop dat iemand hier enkele mogelijke oorzaken van kan opnoemen, dan zijn we er mss beiden snel van af ![]() alvast bedankt! |
#3
|
||||
|
||||
![]() temp.voeler koelvl.stof misschien? klink raar, maar heb dit probleem ook gehad, probleem was na dit onderdeel vernieuwen niet meer terug gekomen
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb wel de sensor van het koelvloeistofreservoir vernieuwd omdat het lampje soms erg lang bleef flikkeren. Bedoel je de sensor die de temp. meet? (rode en blauwe?)
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is een blauwe temperatuur voeler. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Als de blauwe sensor stuk is loopt de auto dan bij een warme start mogelijk onregelmatig?
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Afgelopen dagen paar lange stukken met de auto gereden; ging prima.
Alleen gister ging het weer mis; na een lange rit heeft de wagen een uur of 3 stil gestaan; daarna weer gestart; ging prima maar na een kilometer was er niet meer mee te rijden. Starten gaat wel maar gasgeven wordt gesmoord. ANWB er maar bijgeroepen; had het over een blokje met sensor en stiftjes. (bij koude motor belangrijk) wellicht dat zo'n stiftje blijft hangen en geen druk levert. Hij raadde me aan naar een specialist te gaan, gevoelig spul. na 2 uur weer geprobeerd; was stuk afgekoeld (olie 52 gr volgens MFA)en reed daarna goed. Ben er weer mee thuis gekomen.... vreemd. Wat kan dit zijn?? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Kan een storing in de warmdraairegelaar zijn
Zit een weerstand met bi-metal in en die regelt de druk [koude motor en warme motor Gaat de plunjer van de brandstofverdeler dan wel soepel genoeg? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ja, die plunjer heeft de wegenwacht inderdaad ook gecheckt, ging soepel.
Als de auto warm gestart wordt, dan doet zich het probleem voor. In de koudloopfase gaat alles prima. Wellicht werkt dit anders dan als de auto "koud" wordt gestart. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Daar zorgt de warmdraairegelaar voor
Die geeft koud minder druk op de plunjer,die gaat dan hoger[dus meer benzine naar de cilinders En warm meer druk op de plunjer,die blijft dan lager[dus minder benzine Een koude motor heeft meer brandstof nodig Denk dan dat bij jou de regeldruk warm te hoog is Die kan je opmeten met een manometer |
#11
|
|||
|
|||
![]() Zal eens kijken hoe dat moet. Of ga er mee naar een VW specialist. Volgens mij is dat nog niet zo heel eenvoudig..
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Manometer tussen de leiding en de waarden aflezen,denk als je bij de dealer bent iemand moet vinden met liefde voor z'n oud systeem
Is bij de meeste dealers moeilijk ![]() Die doen meer met een laptop/computer |
#13
|
|||
|
|||
![]() Kan de brandstofpomp aan het eind van zijn latijn zijn? Of wellicht het brandstofrelais? Ik hoor de pomp wel wat zoemen, zingt een beetje.
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Passen relais uit een Golf 2 ook in de Golf 1?(DX 1.8)
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Zijn de zelfde zekering kasten
Dus die passen Komt er wel voldoende brandstof bij de pomp[vuil in de tank?] |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, ik neem aan van wel gezien het feit dat de auto een paar dagen lang goed heeft gefunctioneerd ![]() Neemt geen gas aan, start wel, lijkt te verzuipen of juist niet. ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Je kan een andere pomp proberen
Die moet als die goed is best wel wat druk leveren om het systeem te laten werken Heb je de brandstoftank al eens gecontroleerd op vuil? |
#18
|
|||
|
|||
![]() Nee, heb niet gecontroleerd op vuil. Maar het is zo typisch dat ie inhoudt/stottert als de motor warm is. Zou dat dan op vuil kunnen duiden? Je zou denken dat je het dan in koud/warm regeling moet zoeken.
Levert een pomp meer/minder druk als de motor warm is? |
#19
|
|||
|
|||
![]() Pomp levert koud en warm even veel druk
De warmdraairegelaar regelt de koud en warmdruk[aluminium ding naast de oliefilter steun |
#20
|
|||
|
|||
![]() En het pomprelais? kan een storing tot andere brandstofaanvoer(druk) leiden?
|