Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-03-2005, 20:22
G.I._BOB's Avatar
G.I._BOB G.I._BOB is offline
VW Addict

Default koelvloeistof lampje

Mijn koelvloeistof lampje slaat op hol en mijn temperatuur loopt op als ik stil sta. Ik heb de sensor van de radiateur al vervangen..... Eerst dacht ik dat het lampje gewoon gek was maar nu zag ik dat de temperatuur ook weer oploopt als ik file rij en de verwarming niet meer heet wordt.....
Iemand enig idee?? Is er nog ergens een sensor waar ik niks van af weet?
Als ik rij is er niks aan het handje, ook al rij ik 20 km p/u.

www.vwdepartment.com
Reply With Quote
Old 25-03-2005, 20:24
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by G.I._BOB
Mijn koelvloeistof lampje slaat op hol en mijn temperatuur loopt op als ik stil sta. Ik heb de sensor van de radiateur al vervangen..... Eerst dacht ik dat het lampje gewoon gek was maar nu zag ik dat de temperatuur ook weer oploopt als ik file rij en de verwarming niet meer heet wordt.....
Iemand enig idee?? Is er nog ergens een sensor waar ik niks van af weet?
Als ik rij is er niks aan het handje, ook al rij ik 20 km p/u.

Tjek de klokkenunit eens, ik had ook zo'n probleempje in mijn mk2 bleek dat mijn printplaat achterop af en toe kortsluiting maakte
Reply With Quote
Old 25-03-2005, 20:24
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

koelvloeistof bijvullen? je thermostaat?
Old 25-03-2005, 20:27
G.I._BOB's Avatar
VW Addict

Koelvloeistof zit er genoeg in, zo blond ben ik nou ook weer niet, haha!

Klokken unit kan het niet zijn, anders loopt de temperatuur toch niet zo op??

Thermostaat zou kunnen, hoe moeilijk is dat om te vervangen en waar moet je op letten?

www.vwdepartment.com
Reply With Quote
Old 25-03-2005, 20:34
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by G.I._BOB
Koelvloeistof zit er genoeg in, zo blond ben ik nou ook weer niet, haha!

Klokken unit kan het niet zijn, anders loopt de temperatuur toch niet zo op??

Thermostaat zou kunnen, hoe moeilijk is dat om te vervangen en waar moet je op letten?

joh, niet blond?

thermostaat heb ik nog nooit vervangen
Old 25-03-2005, 20:39
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Als je thermostaat open blijft staan word je koelwater konstant door de radiateur gepompt. Het water word dus door de rijwind gekoelt en je meter zakt naar onderin. In de file heb je geen rijwind en loopt de temperatuur weer op.

Thermostaat is zo vervangen, heb het laatst op werk bij mijn Golf 1 in de middagpauze gedaan (is 30 min, OK deze keer 35). Is een 1800 dus thermostaat zit in de waterpomp.

Twee boutjes los draaien van het thermostaathuis. Let op de klvlstf gaat er uit lopen, en de boutjes kunnen vastzitten dus met beleid losdraaien zodat ze niet breken. Oude thermostaat + O-ring verwijderen, nieuwe terugplaatsen. Boel weer dicht schroeven, koelvloeistof op peil brengen. Motor warm laten lopen tot de vin aanslaat en koelvloestof weer op peil brengen (na een paar dagen nog eens controleren).
Old 25-03-2005, 20:40
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Als je thermostaat open blijft staan word je koelwater konstant door de radiateur gepompt. Het water word dus door de rijwind gekoelt en je meter zakt naar onderin. In de file heb je geen rijwind en loopt de temperatuur weer op.

Thermostaat is zo vervangen, heb het laatst op werk bij mijn Golf 1 in de middagpauze gedaan (is 30 min, OK deze keer 35). Is een 1800 dus thermostaat zit in de waterpomp.

Twee boutjes los draaien van het thermostaathuis. Let op de klvlstf gaat er uit lopen, en de boutjes kunnen vastzitten dus met beleid losdraaien zodat ze niet breken. Oude thermostaat + O-ring verwijderen, nieuwe terugplaatsen. Boel weer dicht schroeven, koelvloeistof op peil brengen. Motor warm laten lopen tot de vin aanslaat en koelvloestof weer op peil brengen (na een paar dagen nog eens controleren).

hahaha heb je dus nog een luchtkoeler erbij :p
Reply With Quote
Old 26-03-2005, 17:08
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Cabby 82 TDi

Thermostaat werkt eigenlijk om een andere reden.
Het helpt het motortje sneller warm te worden door een groot gedeelte af te sluiten. Zeker in de winter is dit fijn en beter voor de motor. Naarmate de motor warmer is gaat de thermostaat meer koelmiddel doorlaten naar de radiateur. Maar in deze dagen is het meestal nog niet nodig om je volledige radiateur te gebruiken. Dat speelt pas bij 30 graden en hoger.
Dus als je temp toch hoog op loopt komt dit door te weinig koeling.
Check voor de zekerheid je thermostaat (moet toch je koelvloeistof aftappen) door hem even open te maken dmv de 2 boutjes. Controleer of hij vrij kan bewegen. Kunt hem eventueel in warm water leggen om te kijken of hij opent.
Naast je thermostaat zit je waterpomp. Kijk of het schoepenrad nog heel is.

Zijn deze dingen allemaal goed en hij gebruikt geen koelvloeistof, moet je het in de tempgever zoeken of je printplaat.

Succes.
Reply With Quote
Old 26-03-2005, 17:43
G.I._BOB's Avatar
VW Addict

Tnx allemaal, heb vandaag ff een thermostaat gehaald en die ga ik morgen ff plaatsen.
Hoop dat het probleem dan verholpen is zo niet gaan we gewoon weer door zoeken..

www.vwdepartment.com
Reply With Quote
Reply

Posting Rules