![]() |
|
||||
|
||||
![]() Die goudkleurige is ook in ieder geval een omgekatte.
Er is ook niets aan die auto wat het een swallowtail maakt. Of hij moet wel zo enorm omgebouwd zijn maar dat lijkt me sterk.
|
|||
|
|||
![]() Waarschijnlijk omgekat denk ik ook , maarja dat is ook wel logisch , want te bedenken hoe slecht de eerste Golfjes waren in begin bouwjaren , rijden er niet veel meer van (origineel), na de facelift in '78 werden ze wel iets beter en de laasten kregen veel betere behandeling en ook binnenschermen , en daarom denk ik ook veel omgekat alleen om het kenteken heb er nu al meedere Golf1's gezien die omgekat zijn , of begonnen met een restauratie en maar andere carroserie voor gekocht of op een nieuwer type te laten lijken ? Geen idee
|
||||
|
||||
![]() jup, of als ze een ongeval hadden werd er ook soms een jongere kont in gelast ipv het oude te herstellen om dan jonger te lijken en beter te verkopen op de 2dehands markt vroeger,
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gefeliciteerd met je auto, is ook al een aardige forum hoer
![]() Wat ik begrepen heb van vorige eigenaren zit daar ook nog aardig wat werk aan of niet?
|
||||
|
||||
![]() schoon kleur eigenlijk, mijne 75er komt in dat kleur ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Deze auto heb ik een jaar of 6,7 terug een aantal keren goed bekeken op meetings. Als je die uit elkaar trekt voor restauratie ga je vrij veel werk tegenkomen. Veel roestblaasjes rondom heel de auto. Zo'n beetje alle bekende plekken zijn wel aangetast. Zolang deze steeds door de APK komt zou ik er gewoon mee blijven rijden. Technisch goed blijven onderhouden/vernieuwen en beetje bij beetje opknappen, vooral als je kennis en financien beperkt zijn, is dat de manier om gemotiveerd te blijven.
|
||||
|
||||
![]() @Branko
Dankje, zit inderdaad genoeg werk aan maar de basis is goed. @Durneet: Word een resto met de tijd, mijn huidige plan is een 16v op dubbele solex erin. @M1974: Voor nu inderdaad apk en gaan. Ik denk dat zo'n beetje elke auto van deze leeftijd, origineel Hollander, die vrijwel altijd dienst gedaan heeft en nog nooit helemaal uit elkaar gehaald is voor resto of onderhoud, aangetast is op de wel bekende plekken, uitzonderingen daargelaten. Je kan niet altijd maar "pleisters" blijft plakken, je moet er toch een keer aan geloven. Ik heb geen haast, doe alles op z'n elf en dertigst. |
|
|||
|
|||
![]() @swallowtail1975
Een totale resto kom je op den duur niet onderuit nee, maar ik bedoel eigenlijk meer dat je de auto nu niet uit elkaar moet gooien voor het idee van een totale resto. Blijf ermee rijden, geniet ervan, paar meetings meepakken, lekker cruizen. Verzamel ondertussen de plaatwerkdelen, rubbers, etc die je benodigd bent. Bouw ondertussen je 16V motor lekker op, zodat die al klaar staat om erin te gaan. Restaureer alvast een paar deurtjes, kofferklepje, etc. Maak je interieur in topstaat. Allemaal dingen die je kunt doen voordat je de auto van de weg haalt en uit elkaar trekt. Ik zie het maar al te vaak en heb zelf ook in mijn jonge jaren al eens de fout gemaakt om wild enthausiast alles uit elkaar te gooien. Vervolgens staat het twee jaar in de schuur, geniet je er niet van, je raakt gedemotiveerd en uiteindelijk verkoop je alles. (en als je niet oppast met dik verlies). Ik wil ook graag dat anderen leren van mijn fouten. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik snap precies wat je bedoeld, dat is ook mijn insteek, ik wil nog niks uit elkaar halen voordat alles klaar staat om ingebouwd te worden.
Jullie horen nog van mij ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klokt keihard, ik heb hier ook en 75er staan, niet gedemotiveerd om verder te doen maar tijd is hier een groot monster, zelf heb ik ook een golfje bijgekocht om nog te kunnen genieten van een mk1, ooit komt mijne wel af maar ik doen hem niet weg, want het geld die ik er al in heb gestoken krijg ik toch niet terug van hoe hij er nu bijstaat, plaat leggen en nog een tijdje rond bollen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor jullie meedenken, als ik wat vorderingen aan het maken ben zal ik ook een topic aanmaken, zal denk ik ergens begin volgend jaar worden.
Voor nu blijf ik genieten van projecten als die van durneet en branko e.d., gasten wat zijn jullie goed bezig. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik doe er niets aan ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Thanx voor je compliment, ik zal binnenkort weer updates posten.
Heb afgelopen twee weken niet veel gedaan omdat het mooi weer is en omdat ik nog een 77er golf 1 LD heb die wat aandacht nodig is.
|
||||
|
||||
![]() Kalmte kan je redden durneet
![]() En die 77'er diesel is ook een toffe machine branko, in goede handen bij jou. Heb er ook 1 gehad, 39-TK-40, kuisverrot toen, stond toen ik hem kocht krokant te worden in een vochtige zeecontainer, kijk net even naar het kenteken maar hobbelt nog steeds rond. |
|
||||
|
||||
![]() leeft mijn oude nog? hier al van de destijds nieuwe eigenaar l-win,
daarna nog van een andere maat geweest, en toen uit het oog verloren, ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @ swallowtail1975: Wel leuk ja zo'n 77er diesel maar denk wel dat ik hem toch weer ga verkopen.
Moet nog een paar puntjes op de i zetten zodat ie er weer netjes bij staat. Heb inmiddels mijn zinnen al weer op iets anders gezet ![]() @Hajee volgens mij rijd die nog rond want voor een tijdje geleden heeft zich nog iemand hier aangemeld, speciaal om te zeggen dat die auto van hem was. Volgens mij was dat in de verkoop thread van levis hier op het forum waarin hij zijn 74er swallow verkocht.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
even nagezocht, een lid genaamd swallowtail75. dus die hierboven ook reageerd op dit topic ![]()
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" Last edited by levis : 07-08-2012 at 20:25. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ok, da's mooi dat deze toch weer hier is! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bovenstaande in hellas metallic is niet van mij geweest ![]() |