![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hey hallo mensen.
omdat mijn auto volgende week gespoten word, zal deze natuurlijk ![]() ![]() ik heb al wat afgezocht hier op het forum, maar vind alleen iets bruikbaars voor de golf 1, geldt dit ook voor de golf 2??? of wie heeft er tips??? ik denk zelf dat ik de oude rubber kapot snij om de voorruit te behouden, en dat ik dan een andere voorruit-rubber haal op de sloop om terug te zetten. Het gaat om een raam in rubbers, dus geen gelijmd raam. dit had ik gevonden over de golf 1: Quote:
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
![]() t zelfde verhaal voor de type 1 is gelijk aan dat voor een type 2, de ruit zal in 9 van de 10 gevallen sneuvelen, de beste oplossing zei je zelf al, rubber kapot snijden en dan nieuw rubber halen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#3
|
||||
|
||||
![]() hoe zit het eigenlijk met dat binnensterubber/inlegrubber wat rondom zit?? dacht dat er een soort rubber in het rubber lag/zat klopt dit??? en hoe dit monteren etc??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Rubber is een geheel.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
![]() idd het rubber is 1 geheel...
ik demonteer ruiten heel erg vaak ivm me werk... daarvoor neem ik gewoon een kunstof wig (1 die van keihard kunstof is) en dan druk ik van binnen uit het rubber om de sponning en dan kan je de ruit er zo uitpakken als je de zijkanten en de onderkant gedaan heb... de kans dat de ruit sneuvelt is dan nog steeds aanwezig maar ruiten in rubber zijn niet duur... heb pas nog de ruit van me vaders Golf vervangen en dat koste geen drol... (vind ik) het rubber lossnijden is ook een goede optie maar dan moet je even een rubber halen...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik haat glas in de auto. Dus ik doe het omslachtig, maar wel met resultaat!
Men neme een bak spijkers of schroeven met een wat grotere kop. Wip het rubber aan de binnenzijde een stukje terug en haak de kop van een spijker achter de rand waar het rubber omheen hoort te zitten. Doe dat om de 5 cm en je zult zien dat je ruit vanzelf los komt na een rits spijkers. Als je er de tijd voor neemt en niets forceerd overleven zowel de ruit als het rubber als je lak de hele operatie. (Pfoe, hoe omschrijf je zoiets nu eigenlijk duidelijk?)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() hele goeie koen als je alle tijd van de wereld heb...
maar zeker een goeie oplossing...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je pech hebt ben je een dik half uur bezig. Maar hoe lang ben je bezig om een nieuw rubber of ruit te halen? Laat staan alle glas uit je auto stofzuigen?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een Golf 2 heeft al een gelaagde voorruit, als die stuk gaat ben je redelijk snel klaar met stofzuigen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is idd een goede manier om hem eruit te halen, maarja ik denk toch dat ik het bij snijden hou, nieuw/ander rubber zal ook niet de wereld kosten.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#11
|
||||
|
||||
![]() effe bij een autoglas zaak informeren stukken goedkoper als de dealer waarschijnlijk...
wel even navragen voor de zekerheid ![]()
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#12
|
||||
|
||||
![]() en nog gelukt???
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#13
|
||||
|
||||
![]() let wel op zon rubber is erg duur als je die nieuw moet kopen net zo duur als een ruit
__________________
mk2 FIRE AND ICE gti G60 5 deurs mk1 cabby FOR SALE |
#14
|
||||
|
||||
![]() wat kost een nieuwe vooruit van een golfje 2 eigenlijk?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() ik dacht iets van 80 euro maar dat weet ik niet zeker wel weet ik zeker dat een achteruit 60 kost en het rubber 65 voor achter
__________________
mk2 FIRE AND ICE gti G60 5 deurs mk1 cabby FOR SALE |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik haal net als anderen in dit topic de rubber zoveel mogelijk los aan de bovenzijde. En dan druk ik hem meestal voorzichtig met mn voeten eruit. Klikt raar, maar als je ff iemand aan de buitenkant laat helpen de ruit tegen te houden gaat dit prima. Al verscheidende keren toegepast met resultaat.
Let wel, als je ruit al ergens gescheurd is dan is de kans ZEER groot dat deze op meerdere plaasen ook scheurt |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Moeten we er binnenkort nog 1tje slopen ![]()
__________________
Cabby Last edited by Christiaan : 03-08-2005 at 15:25. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
naja laat het voor wat het is, veel bombarie dus met deze topic maar met weinig resultaat. wilde de auto strippen om het te laten spuiten, maar ik zoek voor een andere VW en laat deze zoals ie nu erbij staat. spuiten werd me te kostbaar voor deze auto.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#19
|
||||
|
||||
![]() ja dat kan ook he
![]()
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |