Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-07-2005, 21:21
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default voorruit demonteren EN monteren golf 2

hey hallo mensen.

omdat mijn auto volgende week gespoten word, zal deze natuurlijk gestript worden nu wil ik alles zelf doen (het strippen dan) en heb alles al gedaan alleen de voorruit nog niet, dit heb ik nog niet goed gedurfd want weet de aanpak niet echt.

ik heb al wat afgezocht hier op het forum, maar vind alleen iets bruikbaars voor de golf 1, geldt dit ook voor de golf 2??? of wie heeft er tips???

ik denk zelf dat ik de oude rubber kapot snij om de voorruit te behouden, en dat ik dan een andere voorruit-rubber haal op de sloop om terug te zetten. Het gaat om een raam in rubbers, dus geen gelijmd raam.

dit had ik gevonden over de golf 1:

Quote:
Je post onder Golf / Jetta 1?

Dan kan je m zelf vervangen...

-Oude ruit eruit drukken (sneuveld gegarandeerd, dus deken over de motorkap leggen, in de auto gaan zitten, voeten tegen de ruit, (in de hoeken beginnen) en gewoon eruit stampen!)

-Troep opruimen, rubber schoonmaken, niet te hard schrikken van roest, roest behandelen etc etc etc etc..

-Ruit rubber insmeren met Dubro/Dreft what ever voor zeep (daar waar het rubber weer in het metaal moet komen staan, dus niet waar de ruit inkomt)

-Voorruit in het rubber zetten

-rubber van 'rond' touw voorzien: beetje dik, rond koord: helemaal rond het rubber in de rand leggen

-Voorruit op z'n plek leggen, met het touw aan de interieurkant. (eindjes aan de onderkant houden)

-Voorruit met de onderkant in de 'rand' zetten, zodat daar het rubber al goed zit

-langzaam het touw onder het rubber uit trekken: 1 kant vast houden, andere kant trekken, zodat het rubber langszaam om het raamframe/randje vouwt

-voorzichtig in de hoeken: daar moet je gewoon flink hard trekken

-met een schroevendraaier of duim of mesje mee helpen

-als de ruit helemaal erin ligt, met het rubber helemaal goed overal over de randjes, dan kan je de ruit op z'n plek aanduwen, stompen of wrikken.. ja echt
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 22-07-2005, 21:55
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

t zelfde verhaal voor de type 1 is gelijk aan dat voor een type 2, de ruit zal in 9 van de 10 gevallen sneuvelen, de beste oplossing zei je zelf al, rubber kapot snijden en dan nieuw rubber halen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-07-2005, 21:57
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

hoe zit het eigenlijk met dat binnensterubber/inlegrubber wat rondom zit?? dacht dat er een soort rubber in het rubber lag/zat klopt dit??? en hoe dit monteren etc??
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #4  
Old 22-07-2005, 23:36
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Rubber is een geheel.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 23-07-2005, 06:27
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,949
Send a message via MSN to vwjopie
Default

idd het rubber is 1 geheel...

ik demonteer ruiten heel erg vaak ivm me werk...

daarvoor neem ik gewoon een kunstof wig (1 die van keihard kunstof is) en dan druk ik van binnen uit het rubber om de sponning en dan kan je de ruit er zo uitpakken als je de zijkanten en de onderkant gedaan heb...

de kans dat de ruit sneuvelt is dan nog steeds aanwezig maar ruiten in rubber zijn niet duur...
heb pas nog de ruit van me vaders Golf vervangen en dat koste geen drol... (vind ik)

het rubber lossnijden is ook een goede optie maar dan moet je even een rubber halen...
__________________
T1 panel 1964
In restauratie Kever 1303 1973

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #6  
Old 23-07-2005, 13:46
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Ik haat glas in de auto. Dus ik doe het omslachtig, maar wel met resultaat!

Men neme een bak spijkers of schroeven met een wat grotere kop. Wip het rubber aan de binnenzijde een stukje terug en haak de kop van een spijker achter de rand waar het rubber omheen hoort te zitten. Doe dat om de 5 cm en je zult zien dat je ruit vanzelf los komt na een rits spijkers. Als je er de tijd voor neemt en niets forceerd overleven zowel de ruit als het rubber als je lak de hele operatie.

(Pfoe, hoe omschrijf je zoiets nu eigenlijk duidelijk?)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #7  
Old 23-07-2005, 15:22
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,949
Send a message via MSN to vwjopie
Default

hele goeie koen als je alle tijd van de wereld heb...
maar zeker een goeie oplossing...
__________________
T1 panel 1964
In restauratie Kever 1303 1973

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #8  
Old 23-07-2005, 16:17
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by vwjopie
hele goeie koen als je alle tijd van de wereld heb...
maar zeker een goeie oplossing...


Als je pech hebt ben je een dik half uur bezig. Maar hoe lang ben je bezig om een nieuw rubber of ruit te halen? Laat staan alle glas uit je auto stofzuigen?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #9  
Old 23-07-2005, 16:18
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Laat staan alle glas uit je auto stofzuigen?


Een Golf 2 heeft al een gelaagde voorruit, als die stuk gaat ben je redelijk snel klaar met stofzuigen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 23-07-2005, 17:46
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Ik haat glas in de auto. Dus ik doe het omslachtig, maar wel met resultaat!

Men neme een bak spijkers of schroeven met een wat grotere kop. Wip het rubber aan de binnenzijde een stukje terug en haak de kop van een spijker achter de rand waar het rubber omheen hoort te zitten. Doe dat om de 5 cm en je zult zien dat je ruit vanzelf los komt na een rits spijkers. Als je er de tijd voor neemt en niets forceerd overleven zowel de ruit als het rubber als je lak de hele operatie.

(Pfoe, hoe omschrijf je zoiets nu eigenlijk duidelijk?)



dat is idd een goede manier om hem eruit te halen, maarja ik denk toch dat ik het bij snijden hou, nieuw/ander rubber zal ook niet de wereld kosten.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #11  
Old 23-07-2005, 18:20
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,949
Send a message via MSN to vwjopie
Default

effe bij een autoglas zaak informeren stukken goedkoper als de dealer waarschijnlijk...
wel even navragen voor de zekerheid
__________________
T1 panel 1964
In restauratie Kever 1303 1973

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #12  
Old 03-08-2005, 06:56
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,949
Send a message via MSN to vwjopie
Default

en nog gelukt???
__________________
T1 panel 1964
In restauratie Kever 1303 1973

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #13  
Old 03-08-2005, 12:48
martijn-mk2-16v's Avatar
martijn-mk2-16v martijn-mk2-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 196
Send a message via MSN to martijn-mk2-16v
Default

let wel op zon rubber is erg duur als je die nieuw moet kopen net zo duur als een ruit
__________________
mk2 FIRE AND ICE gti G60 5 deurs

mk1 cabby FOR SALE
Reply With Quote
  #14  
Old 03-08-2005, 13:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

wat kost een nieuwe vooruit van een golfje 2 eigenlijk?
Reply With Quote
  #15  
Old 03-08-2005, 13:35
martijn-mk2-16v's Avatar
martijn-mk2-16v martijn-mk2-16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 196
Send a message via MSN to martijn-mk2-16v
Default

ik dacht iets van 80 euro maar dat weet ik niet zeker wel weet ik zeker dat een achteruit 60 kost en het rubber 65 voor achter
__________________
mk2 FIRE AND ICE gti G60 5 deurs

mk1 cabby FOR SALE
Reply With Quote
  #16  
Old 03-08-2005, 14:58
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik haal net als anderen in dit topic de rubber zoveel mogelijk los aan de bovenzijde. En dan druk ik hem meestal voorzichtig met mn voeten eruit. Klikt raar, maar als je ff iemand aan de buitenkant laat helpen de ruit tegen te houden gaat dit prima. Al verscheidende keren toegepast met resultaat.

Let wel, als je ruit al ergens gescheurd is dan is de kans ZEER groot dat deze op meerdere plaasen ook scheurt
Reply With Quote
  #17  
Old 03-08-2005, 15:21
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Ik haal net als anderen in dit topic de rubber zoveel mogelijk los aan de bovenzijde. En dan druk ik hem meestal voorzichtig met mn voeten eruit. Klikt raar, maar als je ff iemand aan de buitenkant laat helpen de ruit tegen te houden gaat dit prima. Al verscheidende keren toegepast met resultaat.

Let wel, als je ruit al ergens gescheurd is dan is de kans ZEER groot dat deze op meerdere plaasen ook scheurt


Moeten we er binnenkort nog 1tje slopen Kunnen we er meteen wat foto's van schieten.
__________________
Cabby

Last edited by Christiaan : 03-08-2005 at 15:25.
Reply With Quote
  #18  
Old 03-08-2005, 18:07
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

Quote:
Originally Posted by vwjopie
en nog gelukt???


naja laat het voor wat het is, veel bombarie dus met deze topic maar met weinig resultaat.

wilde de auto strippen om het te laten spuiten, maar ik zoek voor een andere VW en laat deze zoals ie nu erbij staat. spuiten werd me te kostbaar voor deze auto.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #19  
Old 03-08-2005, 22:16
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,949
Send a message via MSN to vwjopie
Default

ja dat kan ook he
__________________
T1 panel 1964
In restauratie Kever 1303 1973

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum