#1
|
|||
|
|||
ABF blijft even in toeren hangen bij overschakelen
Ik heb in m'n mk1 Jetta een ABF motor hangen.
Hij is alleen met overschakelen heel traag met in toeren zakken, hij wil altijd eerst nog even klimmen, dan blijft ie hangen en dan zakt ie rustig. Ook als je in z'n vrij gas geeft reageert ie hier bij minder dan half gas en bij toerentallen onder de 3krpm ook zeer traag op. Iemand een idee waar dit aan kan liggen, of is dit 'normaal'? Heb laatst al m'n stappenmotor schoon gemaakt omdat het stationair toerental schommelde, maar het probleem met schakelen ging hierdoor helaas niet weg. Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Dit probleem heb ik al vaker bij ABF motoren gezien.
Kan veroorzaakt worden door valse lucht of de stationairregelklep. Zelf ook dit probleem gehad, ik heb die hele stationairregelklep weggehaald Bij alle ABF's waar ik aan heb gewerkt was vrijwel altijd de stationairregelklep de boosdoener.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
|||
|
|||
Loopt ie dan stationair nog wel een beetje degelijk?
|
#4
|
||||
|
||||
Hier moet ik ook naar kijken, heb jij als voorbeeld dat je schakelt op 3000rpm, je motor toerental zakt naar 2000rpm ongeveer en daar even blijft hangen?
Tegen de tijd dat ie lager gaat lopen, heb je vaak al geschakeld wat vaak met bonken gepaard gaat? (Ik heb een G60 maar die heeft ook zo'n stationairklep) |
#5
|
||||
|
||||
Heb een g60 gasklep nu, daar zit nog lekker ouderwets een stationair schroef op
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
|||
|
|||
Jij hebt ook G60 mms zeker?
Mijn wagen doet het niet zonder de stationairklep. Vervangingsweerstandje zal het wel doen al denk ik? Als ik de slang afknijp loopt ie wel een stuk beter idd. @Etino, meestal blijft ie op het toerental hangen waarop ik de koppeling indruk. Schakelen duurt dan idd erg lang als je dat een beetje soepel wil doen. |
#7
|
||||
|
||||
Als je die klep eraf haalt (en het spruitstuk uiteraard even afdopt daar ) loopt de auto dan wel goed? dus wel het stekkertje op de klep laten zitten.
Ik heb eventueel nog een goede stationairregelklep liggen van een ABF mocht je interesse hebben.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is nog vervelender inderdaad, ik heb gister mijn STK schoongemaakt, maar ik heb het nog niet kunnen testen want mijn brandstofleiding lekt. Wel was ie behoorlijk smerig en heb gelijk drie STK's gereinigd en momenteel de schoonst uitziende gemonteerd. Ik ben benieuwd wat bij jou het probleem is. |
#9
|
|||
|
|||
Ben zondag weer bij de wagen dus zal dan weer eens wat knutselen
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee wat je met g60 mms bedoelt? Edit: mms = motor management systeem? Dan is het antwoord nee, mijn auto loopt gewoon op Digifant 3.2
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM Last edited by Sven-GTI : 16-05-2015 at 17:10. |
#11
|
||||
|
||||
Sven gti , heb je daar meer info / foto over ? Heb namelijk ook prob met men regelklep en word er gek van :p
__________________
'96 Golf 3 GTI 16v |
#12
|
||||
|
||||
Na het schoonmaken met remmenreiniger even WD40 of een ander smeermiddel er in spuiten. Dit om hem gangbaar te maken en te houden. Werkt bij de G60 STK's ook perfect
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn ABF heb ik omgebouwd naar compressor. Maar met een normale atmosferische motor moet het ook wel lukken neem ik aan. Heb die STK weggelaten, regel de stationair gewoon ouderwets met de schroef op mijn G60 gasklep, werkt perfect! Heb echt nooit problemen met stationair. Maar voor de liefhebber: ik heb m'n originele ABF stationairregelklep nog liggen voor een leuk bod.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#14
|
|||
|
|||
Ik ben er wat mee aan het spelen geweest en heb nu door een slang van inwendig 10 of 12 in de stappenmotor aan de kant van het inlaatspruitstuk gedaan de doorgang vernauwt.
Hierdoor is de gasreactie een stuk normaler, alleen stationair af en toe wat onregelmatig. Maar dat klinkt wel racy dus vind ik niet erg |