![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja inderdaad nu begint het toch wel wat meer laswerk te zijn dan verwacht, maarja houd me van de straat zullen we maar zeggen. Heb geen rechterachterdeur meer nodig. Quote:
Ja had ook zoiets van eerst proberen en wanneet het niet lukt vraag ik wel hulp. Maar het is tot nu toe aardig goed verlopen, dus ik ben tevreden. Ik ken toevallig een spuiter die hem voor mij spuit, kan hem wel eens vragen of hij interesse heeft om nog één Golf te spuiten.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 13-11-2010 at 17:37. |
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag weer wat plaatwerk kunnen vervangen,
Ben begonnen met een klein stukje plaatwerk aan het binnenscherm. Van: ![]() Naar: ![]() Daarna aan de rechterachterhoek begonnen. Het leek mij een vrij lastig stuk maar eenmaal begonnen wiel het wel mee, Alle slechte delen weggeslepen: ![]() Toen nog wat gestraald en daarna wat plaatwerk op maat gemaakt: ![]() Daarna de binnenwielkastrand op maat gemaakt en erin gelast: ![]() Nu even nog wat plaatwerk halen voor het achterpaneel en dan afmaken. Ook de linkerkant vertoonde enige roest, dit moest natuurlijk ook weg, Dus alles uitgeslepen en beetje gestraald: ![]() ![]() Toen plaatwerk op maat gemaakt en erin gelast: ![]() En als laatste nog even een stuk dorpel eruit gehaald i.v.m. met wat opkrikschade, en wat zat eronder, lichte roest. ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 01-06-2015 at 17:11. |
|
|||
|
|||
![]() leuk bezig zo !!
|
|
||||
|
||||
![]() Danke,
Iemand die weet of het makkelijk en slim is om het sleepoog en dat ding erachter los te halen? Dit omdat er roest onder zit en je daar niet bijkomt om hem te stralen. |
|
||||
|
||||
![]() je kan het plaatdeel waar het opligt er wel uitslijpen, kan je daar een nieuw stukkie inzetten en kan je je sleepoog en krikpunt stralen en er weer opzetten.
lekker bezig verder! hoop werk he ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is inderdaad nog niet eens zoon slecht idee,
Nu kom je heel slecht bij de puntlassen waarmee het sleepoog en het krikpunt bevestigd is, en dan kun je er fijn via de onderkant bij. En wil de roest niet laten zitten want dan word de vliegroest ook wel wat meer dan alleen vliegroest. Het is inderdaad genoeg werk.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 15-11-2010 at 11:36. |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag nog een aantal stukken plaat eruit geslepen,
Alleen vond ik helaas weer wat extra roest. Dus er zit vooral bij de achteras ophanging waar heel wat extra werk in gaat zitten. Plaatje bij praatje: ![]() ![]() Hier een foto van de roest in de dorpel: ![]() Deze gaat er dus compleet uit zodat alle roest bestreden kan worden. De bevestiging van de gordel aan de tankzijde was rot, deze ook nog eruit geboord: ![]() ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 01-06-2015 at 17:15. |
|
||||
|
||||
![]() Hee Erik,
jij gaat echt als een sneltrein zeg ![]() Pak het maar goed aan, je hebt er alleen maar baat bij en je leert steeds meer! Ik ben nog aan het wachten op wat plaatwerkdelen voor de rode. Dan kan ik ook langzaam gaan beginnen. Hij is iig al wel goedgekeurd voor een jaar.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als het ijzer zo verkleurd naar blauw toe is het meestal omdat het erg dun begint te worden. Ik zou daar mee oppassen. Het is enkel om te helpen dat ik het zeg ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja kan niet echt stil zitten, Goed aanpakken doe ik het zeker, wanneer ik roest zie blijft daar niks van over. Waar heb je de plaatdelen vandaan gehaald? En proficiat met de APK van je rode. Quote:
Dit stuk plaatwerk is 1 mm dik, maar het is hier denk ik meer stukje veel warmte ingebracht, heb namelijk aan de achterkant een puntlas gelegd, en heb namelijk nog niks weggeslepen daar, dus nog niks van de 1 mm plaat eraf. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het plaatwerk ook van Kneepkens, alleen ik heb de eerste serie teruggebracht, omdat het niet aan mijn maatstaven kon voldoen. Ik heb hun toen gevraagd of ze ook Klokkerholm konden leveren. Dat heb ik dus nu in bestelling via hun. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat het waarschijnlijk morgen geleverd wordt. Ik had al een origineel NOS front weten te bemachtigen (alleen de buitenplaat) en een achterplaat onder de bumper (Klokkerholm).
|
||||
|
||||
![]() Ja bij mij vond ik de binnen wielkastrand ook aardig slechte pasvorm.
Toen Ralph hier was bevestigde hij dat de binnenwielkastranden van Kneepkes niet al te goede pasvorm hadden. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij had toen die van mij ook al gezien ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ahzo, ging het bij jouw dan ook puur om de binnenwielkastranden of was er nog meer plaatwerk van slechte pasvorm?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de rest niet gepast, maar heb het allemaal teruggegeven. Wilde toch liever Klokkerholm (was ook meteen behandeld tegen roest)
|
||||
|
||||
![]() Das dan wel mooi,
Weet ik dat ook weer voor een volgende keer. |
|
||||
|
||||
![]() kan je vermelden dat klokkerholm ook niet bepaald voorbeeld van goede pasvorm is..
maar er is ook niks beters te krijgen (behalve origineel als je t kan vinden) dus je zit er toch aan vast. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben ik met je eens. Het blijft allemaal imitatie en als de mal slecht is, heb je gewoon ook een slechte pasvorm. Maar buiten origineel is Klokkerholm een goede tweede.
|
||||
|
||||
![]() Zo na lang twijfelen toch de achterasophaning geheel los gehaald,
Dit toch besloten ondanks dat Ralph het afraden omdat anders mss de achteras er niet meer netjes onder ging hangen. Maar er zat me te veel roest om te laten zitten. Eerst de halve dorpel/wielkastrand eruit zodat ik er goed bij kon. Toen 1 zijkant eruit gehaald om zo de achteras weer netjes op de orginele plaats weer vast te kunnen maken. ![]() Daarna alle puntlassen losgeboord en daarna de beugel eruit gepakt: ![]() ![]() Hieronder zie je hoe de beugel eruit ziet nu hij eruit is: ![]() ![]() Daarna was de andere kant aan de beurt: ![]() ![]() ![]() ![]() Nu ga ik de beugels stralen, en daarna in de epoxy. Maar nu zit ik met de bouten van de beugel, als ik straal zit er nog roest tussen de bout en het plaatwerk, als ik daar roestomzetten op doe trekt het dan ook tussen de plaat en de bout? Anders begint het natuurlijk weer te roesten. Ik heb met opzet maar 1 zijkant eruit gehaald zodat ik de beugel weer netjes daar kan vastlassen op exact dezelfde plek, zodat de as er niet scheef onder gaat hangen.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 06-06-2015 at 21:16. |
|
||||
|
||||
![]() goed bezig!roestomzetter eerst even iets dunner maken dmv verwarmen dan loopt het er zo bij tussen.