Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-01-2013, 14:06
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
  #42  
Old 29-01-2013, 16:17
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default



Grootste verschil tussen een competition en een gewone Quattro, is dat de competition verbrede wielkasten heeft en voorzien is van andere bumpers wat deze auto veel mooier maakt.
Gek genoeg zag ik wel een 80 Quattro met de bredere wielkasten wat ik wat vreemd vind of het moet gezichtsbedrog zijn, maar lijkt echt zo te zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr
  #43  
Old 29-01-2013, 19:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zou voor die rooie gaan
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
  #44  
Old 30-01-2013, 07:32
jansiebe's Avatar
jansiebe jansiebe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 49
Default

een audi 80 b4 2.0 quattro niks?
  #45  
Old 31-01-2013, 00:05
thefugitive's Avatar
thefugitive thefugitive is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 36
Default

mail met de jongens van briljantcarcenter.

deze hebben youngtimers en hebben van mij een jajaa 1996 (winkeldochter) competition gekocht. 54000km op de teller. altijd dealer onderhouden en van ELK jaar apk papieren erbij. nwe distributie erop.

2maanden geleden verkocht aan ze. vanbinnen en ook onder echt nieuw!

ze hebben hem nog niet geadverteerd. dus je kan het proberen?
__________________
No better thrill, Then overkill

http://www.youtube.com/watch?v=Rah5jxyNkf0
  #46  
Old 31-01-2013, 07:43
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by thefugitive
mail met de jongens van briljantcarcenter.

deze hebben youngtimers en hebben van mij een jajaa 1996 (winkeldochter) competition gekocht. 54000km op de teller. altijd dealer onderhouden en van ELK jaar apk papieren erbij. nwe distributie erop.

2maanden geleden verkocht aan ze. vanbinnen en ook onder echt nieuw!

ze hebben hem nog niet geadverteerd. dus je kan het proberen?

op hun site staat hij als recent verkocht helaas,zijn blijkbaar toch wel populair
  #47  
Old 31-01-2013, 14:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Balen zeg, Was echt wat voor mij geweest, maar helaas

We zijn bij de rode Competition in Woerden wezen kijken en viel erg tegen.
Aan de linker zijde heeft hij schade gehad, want bijde deuren zijn bijgesteld en was de lak van de boueten af. Het linker voorscherm zat scheef gemonteerd, er zit een bobbel op de achterbumper en rechterzijde is slecht overgespoten met lelijke afplakranden en is zelfs nog grondverf zichtbaar. Onder de kap en technische staat is slecht helaas. Van een afstandje echt wel mooi, maar bij een betere blik, nee helaas

Ik ga nu even achter de zilvergrijze aan om te kijken of dit wat is. Hij ziet er zo op de foto's uit alsof hij al een poos stil staat, maar lijkt mij wel een eerlijke auto met wat leuke opties als airco en en elektrische ramen.

Ik ben erg blij met jullie hulp, want ik was anders allang vast gelopen.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven, want elke keer als ik een Competition zie, word ik daar erg vrolijk van

Last edited by DutchBuild : 31-01-2013 at 14:04.
  #48  
Old 31-01-2013, 14:32
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Het geluk is helaas niet aan mijn zijde

Heb net de eigenaar van de Grijze Competition die in Belgie staat gesproken.
Deze auto heeft achterschade gehad waarbij de trekhaak het plaatwerk naar binnen gedrukt heeft. Deze man heeft deze auto weer helemaal over laten spuiten, maar er zaten nog wel een paar deuken in de achterklep die hij wel wilde repareren.
Dit is gewoon niet wat ik zoek en wil. Ik ben op zoek naar een auto die gewoon klopt en waar ik nog heel lang plezier van kan hebben, maar mijn geduld word behoorlijk op de proef gesteld

Last edited by DutchBuild : 06-02-2013 at 08:58.
  #49  
Old 31-01-2013, 15:20
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

  #50  
Old 31-01-2013, 21:48
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

  #51  
Old 01-02-2013, 08:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik had ze gezien, maar het is niet echt wat als je kijkt waar ze staan (ver weg), wat ze kosten en de staat waar ze in verkeren. Ik heb er over nagedacht en wil wachten tot er weer 1 in Nederland opduikt. Ik heb er geen haast mee en ik hoop dat geduld wel zal lonen dit keer.
  #52  
Old 01-02-2013, 10:47
gerritvonk gerritvonk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1
Default

de ln -dd-91 is nu inderdaad de deuk uitgehaald en 3 deuren vervangen en helemaal laten polijsten en poetsen , leuk om die zoektocht hier zo te volgen en zie zo ineens mn eigen kenteken er tussen staan succes met je zoektocht
  #53  
Old 06-02-2013, 09:07
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb een afspraak deze middag om toch even bij deze Competition van Gerrit te kijken.
Ik weet dat deze in zijn geheel overgespoten moet worden omdat er 3 deuren zijn vervangen met een lichte kleurverschil ondanks dat deze de zelfde kleurcode hebben. Als ik hem zelf over laat spuiten weet ik wel wat er onder zit en een Audi uit 94 met een nog nette eerste lak is niet vindbaar en zo heb ik hem straks wel weer helemaal netjes naar mijn zin. Deze man heeft alles nagekeken voor mij of eventuele oude schades etc, maar kan niks vinden waardoor dit een prima auto kan zijn voor wat ik er mee wil. Hij is ook nog eens origineel Nederlands wat ook wel wat waard is voor mij.
Ik snap alleen niet waarom ik voor elk bezoek weer helemaal naar achterin Friesland moet, maar ik laat het wel even weten als ik weer terug ben vanavond
  #54  
Old 07-02-2013, 13:44
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

En?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
  #55  
Old 07-02-2013, 16:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
En?



Heb em van Gerrit gekocht

Toen ik daar kwam had ik er wel mijn twijfels over omdat hij best wel het 1 en ander aan schoonheidsfoutjes heeft zoals een voorbumper die stuk is, achterbumper zat ook een raar gaatje in, maar moest toch vervangen worden omdat de trekhaak er onder uit gaat, linker voorscherm heeft een deuk in gezeten, maar moet echt vervangen worden enz.

Na er wat beter naar te hebben gekeken is hij hier onder wel in hele goede staat en met de opties of het ontbreken hier van zoals ik hem graag wil hebben.
Dit is wel de eerste die ik heb gezien waar geen antenne-gat in is geboord. Hij is origineel NL zonder duplicaatcode maar er zitten helaas geen boekjes meer bij. Hij heeft nooit echte grote klappers gemaakt, maar heeft wel rondom van alles wat.
Ik ga de delen vervangen zoals de bumpers en voorschermen om hem dan vervolgens helemaal over te laten spuiten.
Ik ga de motor vervangen, maar ik twijfel alleen erg over wat ik er nu in wil hebben. Ik bouw hem in de oude BTCC-style met 18 inch velgen etc. Ik denk dat ik voor een admosferische 2.0L 20V motor ga met een setje throttle bodies enz.
  #56  
Old 07-02-2013, 17:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Gaaf
  #57  
Old 07-02-2013, 19:07
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Fijn dat jouw zoektocht geslaagd is
__________________
Bmw e61 530d touring
  #58  
Old 07-02-2013, 19:43
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Wat mag een 20. 16v competition quatro dan opleveren?
Mn buurjongen heeft een zwarte.
Ook een hele nette in originele staat nog.
  #59  
Old 07-02-2013, 19:46
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

leuke zoektocht, jammer dat je er zo gauw 1 hebt gevonden.
had deze topic graag wat langer gehad.



maar goed.... goed dat je er 1 hebt gevonden.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
  #60  
Old 07-02-2013, 23:45
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Wat mag een 20. 16v competition quatro dan opleveren?
Mn buurjongen heeft een zwarte.
Ook een hele nette in originele staat nog.


Op zich zijn ze niet zo veel waard helaas omdat de meeste zich helemaal blind staren op de 5-cilinder

Het is een hele bijzondere auto voor wie hem ziet waarvoor hij bedoeld is, racen
Er zijn er maar 2500 van gemaakt wat de helft minder is dan bijvoorbeeld een Golf Rallye, maar erg ondergewaardeerd wordt door zijn gewicht/vermogen verhouding en de 4 ipv de 5-cilinder die iedereen wil. Mooi geluid zo'n 5-cilinder, maar de 4-cil is gewoon sneller op het circuit. Er zijn mensen die dan zeggen dat deze klassens maar t/m 2.0L was en dat ze daarom voor de 4-cil hebben gekozen, maar is niet waar. Ook Audi had gewoon met een 2.0L 5-cil kunnen rijden net als wat Volvo deed in deze zelfde tijd, maar het extra gewicht van de 5-cilinder heeft een slechte invloed op de wegliggen en weegt niet op tegen de 1e extra cilinder. Als je een kijkje neemt op de snelste rondentijden die op Zandvoort zijn gereden staat de Audi 80 Competition nog steeds op de 16e plaats met een 285pk sterke 4-cilinder met een tijd van 1.45259 en dat te vergelijken dat de snelste time-attack auto's met 700+pk in de 1.50 rijden. Dit zegt wel wat over de bochtensnelheid etc van deze auto's die maar liefst 400.000DM koste in 92, reken het maar eens om naar deze tijd
http://cms.cpz.nl/autosport/lap_records/

Het is zo dat de verkopers er niet vanaf komen tenzij hij maar extreem weinig heeft gelopen enz. Ik heb de mijne nu gekocht voor 2500 en de prijzen liggen nu tussen de 1500 en de 4000 voor een nette auto. Er staan er voor meer geld, maar komen er niet vanaf. Alleen een liefhebber zal voor deze auto kiezen omdat je voor dit geld al beter een A4 kan kopen waarbij je veel meer waar krijgt voor je geld en met een sterkere en zuinigere motor enz.

Heeft jouw buurjongen deze te koop toevallig ?

Last edited by DutchBuild : 07-02-2013 at 23:52.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum