Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: Beige is een stoere kleur!!
Ja, toppie, mee eens! 55 83.33%
Mwah, ach, als jij dat zegt... 11 16.67%
Voters: 66. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 27-11-2005, 20:52
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Het interieur van de Golf is er helemaal uit, vloerbekleding is ook wieberen. Alleen nog een paar kleine dingen verwijderen én de portierbekleding, dan is ie helemaal kaal. Ramen zijn er ook allemaal al uit....helaas is het voorraam gesneuveld maar ach, daar zat toch al een sterretje in. Hopelijk is de auto eind van deze week helemaal gestript en kan ik afspraken maken om te lassen, er zijn naast de huidige gaten uiteraard nog meer vervelende plekken gevonden

Als ie helemaal leeg is dan komen er weer foto's.
Reply With Quote
  #42  
Old 27-11-2005, 22:58
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
Wel kleur, geen kleur, top kleur, flop kleur.....ik vind 'm een echte kleur en dan ook nog eens een mooie cult kleur! Maar goed, meningen verschillen.

Er zijn weer wat fotootjes om te bekoekeloeren. Namelijk die van de bodem....en dat zijn géén leuke foto's!

Roestige plek r.a.



Beetje werk rechtsonder



Links achter onder



En hier nog twee hele en één halve



Dat waren de gaten voor zover. Deze week (denk ik) gaat de binnenbekleding er uit om te zien hoe de binnenkant van de bodem er uit ziet en dan kan er geslepen worden. Ik ga complete bodemplaat-delen kopen omdat dat het makkelijkst is en het mooist!

Verder heb ik nog een foto van de huidige uitlaat en de toekomstige:

De huidige standaard incl. alle dempers en kat.



En hier de toekomstige, een héérlijke onvervalste originele VR6 demper (ben ik helemaal nat van ) De kat + tussendemper zullen plaatsmaken voor één enkele pijp




Had je niet beter een harde nette zilvere of zwarte of wat voor een kleur dan ook kunnen kopen,je gaat deze toch ook overspuiten dus ik snap het nu niet helemaal meer,het zou dan alleen nog maar gaan om de motorruimte die je niet hoeft te spuiten????Maar mischien denk ik te makkelijk als autospuiter??
Reply With Quote
  #43  
Old 27-11-2005, 23:05
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Had je niet beter een harde nette zilvere of zwarte of wat voor een kleur dan ook kunnen kopen,je gaat deze toch ook overspuiten dus ik snap het nu niet helemaal meer,het zou dan alleen nog maar gaan om de motorruimte die je niet hoeft te spuiten????Maar mischien denk ik te makkelijk als autospuiter??


Deze is goedkoper te verzekeren en eerder wegenbelasting vrij
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #44  
Old 28-11-2005, 08:58
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

@ M.I.V.W.
Dat had eventueel wel gekund maar wij (vriendin en ik) zijn helemaal gek op deze kleur dus vandaar viel ons oog op deze auto....bij het slopen bleek het allemaal tegen te vallen. Maar ja, dan heb je er al een heleboel werk in zitten en maakt het ook niet uit of je 4 of 6 gaten moet lassen. By the way, ik ben nog opzoek naar een goede spuiter...

@ Jurgen Santana
Inderdaad, hij is eerder wegenbelastingvrij en is goedkoper in de verzekering maar dat zijn voor mij niet echt de redenen hoor, wij vinden het gewoon een hele stoere bak!

Daarnaast is de rest van de auto wel gewoon keihard. Klinkt raar als je al die gaten ziet maar het is geen vieze oude schadebak ofzo, en dát is nou juist hoe we het hebben willen.

Als ie af is, over een poosje, dan staat er gewoon een hele verse, schadevrije Golf II die in eere is hersteld.
Reply With Quote
  #45  
Old 28-11-2005, 09:33
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
@ M.I.V.W.
Dat had eventueel wel gekund maar wij (vriendin en ik) zijn helemaal gek op deze kleur dus vandaar viel ons oog op deze auto....bij het slopen bleek het allemaal tegen te vallen. Maar ja, dan heb je er al een heleboel werk in zitten en maakt het ook niet uit of je 4 of 6 gaten moet lassen. By the way, ik ben nog opzoek naar een goede spuiter...

@ Jurgen Santana
Inderdaad, hij is eerder wegenbelastingvrij en is goedkoper in de verzekering maar dat zijn voor mij niet echt de redenen hoor, wij vinden het gewoon een hele stoere bak!

Daarnaast is de rest van de auto wel gewoon keihard. Klinkt raar als je al die gaten ziet maar het is geen vieze oude schadebak ofzo, en dát is nou juist hoe we het hebben willen.

Als ie af is, over een poosje, dan staat er gewoon een hele verse, schadevrije Golf II die in eere is hersteld.


Gewoon je eigen ding doen er zijn hier zoveel verschillende meningen.
Hiervoor is het forum natuurlijk ook bedoeld.
Ik ben alleen van mening dat je een auto voor jezelf moet bouwen en niet voor meetings en of voor wat anderen er van vinden.
Je zal nl nooit een auto kunnen bouwen die iedereen mooi vind.

Ik vind het wel een mooie kleur en blijf het project volgen.

suc6

Marco
Reply With Quote
  #46  
Old 14-12-2005, 21:57
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Unhappy Probleem, dilemma en enige uitweg!

Het is alweer ff geleden dat ik jullie een up date bezogde. De golf is ondertussen echt helemaal gestript, er zit niets meer op of aan.

Het volgende is er momenteel gaande:

Het probleem is dat de Golf II voor het karakter "goede basis" wel heel erg veel roest heeft. Nadat de Golf compleet gestript is kwamen er steeds meer kwalijke bruine spots te voorschijn.

Dan kom je vanzelf voor een dilemma te staan. Moet je doorgaan of stoppen en een andere basis zoeken. Ik heb het niet makkelijk opgegeven ofzo maar uiteindelijk bleek de boel wel heel erg er aan toe te zijn...

Vervolgens is er dus maar één uitweg, als de donder opzoek naar een harde basis om het project te hervatten.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Reply With Quote
  #47  
Old 14-12-2005, 22:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

een harde golf 2 is toch wel voor weinig te vinden??
Reply With Quote
  #48  
Old 14-12-2005, 22:12
kenny87's Avatar
kenny87 kenny87 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 82
Default

keep up the good work! vind het een mooie kleur voor een golf II alleen moet ie idd met zn gat tegen de grond. enne goed te zien dat er weer een golf gered word! enne ik kan uit ervaring meepraten dat een 1.6 best vooruit wil! voor een 1.6 dan.... wasthermostaat en pulldown doos van carb zijn nog goed??

adios gary
Reply With Quote
  #49  
Old 14-12-2005, 22:17
superschut's Avatar
superschut superschut is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 99
Default

Dat is misschien nog minder werk als al dat laswerk!
Goed bezig......
__________________
As a final touch, GOD made the Dutch!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #50  
Old 15-12-2005, 12:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Dus dit project is een doodlopend spoor?
Reply With Quote
  #51  
Old 15-12-2005, 12:47
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Het project blijft maar de auto moet ruim baan maken voor een betere carrosserie. De vraag is alleen of het dan nog steeds project beige is... Ik wil dat wel graag maar weet het nog niet helemaal zeker.
Reply With Quote
  #52  
Old 15-12-2005, 12:49
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

dat is wel balen...maar ongetwijfeld staan er nnog beige golfjes tekoop die wel onderhuids in goede staat zijn!
Reply With Quote
  #53  
Old 15-12-2005, 12:50
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
een harde golf 2 is toch wel voor weinig te vinden??


Yep, heb die van Cor gekocht, 2 weken terug zonder problemen door de APK en rij er nog bijna daily in! (Ook beige btw, maar die wordt waarschijnlijk dessert camo, ivm wat kleurverschillen...)
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #54  
Old 15-12-2005, 12:50
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Het is wel jammer ja, vooral vanwege het werk en klein beetje geld wat er al in zit... Als je er één ziet, laat het dan ff weten svp want tot nu toe heb ik d'r nog geen één gespot.
Reply With Quote
  #55  
Old 15-12-2005, 12:53
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Je gaat hem toch overspuiten?
Reply With Quote
  #56  
Old 15-12-2005, 12:57
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Ja dat is wel zo maar dat was ik met deze Golf van plan omdat de lak niet helemaal top meer was, als ik nu een auto tref waarvan de lak goed is dan spuit ik 'm niet helemaal over.

Ik kom net trouwens op marktplaats een Golf II tegen met bruin interieur...GAAF!!!!!
Reply With Quote
  #57  
Old 22-12-2005, 00:17
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Verkoop je toevallig die einddemper?
Reply With Quote
  #58  
Old 22-12-2005, 08:43
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Verkoop je toevallig die einddemper?


NEEEEEEEEEEEEEE pedaalemmer.....zéker niet!!!!!!!!!!
Ik ben natuurlijk wel goed maar niet GEK!
Om in jargon te spreken: Die demper is geil en onbetaalbaar
Reply With Quote
  #59  
Old 22-12-2005, 09:39
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
NEEEEEEEEEEEEEE pedaalemmer.....zéker niet!!!!!!!!!!
Ik ben natuurlijk wel goed maar niet GEK!
Om in jargon te spreken: Die demper is geil en onbetaalbaar


SHIT!...anyway mocht je hem toch nog kwijt willen
Reply With Quote
  #60  
Old 27-12-2005, 00:26
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIII
Wel kleur, geen kleur, top kleur, flop kleur.....ik vind 'm een echte kleur en dan ook nog eens een mooie cult kleur! Maar goed, meningen verschillen.

Er zijn weer wat fotootjes om te bekoekeloeren. Namelijk die van de bodem....en dat zijn géén leuke foto's!

Roestige plek r.a.



Beetje werk rechtsonder



Links achter onder



En hier nog twee hele en één halve



Dat waren de gaten voor zover. Deze week (denk ik) gaat de binnenbekleding er uit om te zien hoe de binnenkant van de bodem er uit ziet en dan kan er geslepen worden. Ik ga complete bodemplaat-delen kopen omdat dat het makkelijkst is en het mooist!

Verder heb ik nog een foto van de huidige uitlaat en de toekomstige:

De huidige standaard incl. alle dempers en kat.



En hier de toekomstige, een héérlijke onvervalste originele VR6 demper (ben ik helemaal nat van ) De kat + tussendemper zullen plaatsmaken voor één enkele pijp



ik had nooit gedacht dat een Golf 2 zo zou kunnen roesten en op zulke kritische plaatsen, van een Golf 1 waren we dat gewend, maar van een 2..... ik dacht altijd dat een Golf 2 qua karosserie praktisch et eeuwige leven zou hebben, maar nu weet ik beter, helaas dankzij jou negatieve ervaringen. Wat voor een bouwjaar is de auto trouwens?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum