Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 07-02-2013, 12:42
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Kleine update!

2N bak opengesleuteld, de goede secundaire as is gevonden!!

Moet nu dus weer tijd gaan zoeken om de bak eruit te halen, bakjes inleveren, ophalen en weer inbouwen. Intussen de koppeling bestuderen, daarna binnenbrengen voor een RVS uitlaat.

En dan is ie echt een beetje af, maarja, hij rijdt nu redelijk lekker (op koppeling en bak na ) dus ik voel de druk niet meer...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #102  
Old 13-02-2013, 01:56
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

Goed bezig!
Reply With Quote
  #103  
Old 19-02-2013, 15:09
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Toch maar eerst de uitlaat! Dat loshalen en weer monteren van m'n beun-uitlaat, bij het wisselen van de bak, doet m toch geen goed.
Vrijdagmiddag rijd ik met een gloednieuwe 60mm RVS uitlaat van turbo tot kont! Daarna halen we de bak los en kan die binnen.

Ben wel benieuwd wat 60mm tov 52mm doet toch een toename van 33% in het doorstroomoppervlak van de pijp

Van het verbruik snap ik ook niets, een keer bij gewone vlotte rijstijl had ik 1:15 (wel veel korte stukken). Had ik laatst mij een hele tank lang ongehouden, max 120 op de teller, deed ie 1:17. Best ok, maar de laatste tank heb ik flink doorgereden, de A7 van Amsterdam tot Slootdorp op 170 gezeten, flink wat 140 gereden, en wat denk je? Precies, 1:17,2! Ik snap t niet meer

Denk dat de nieuwe uitlaat wel chill is voor vermogen en verbruik, door de lage tegendruk gaat er natuurlijk ook minder vermogen zitten in het op druk houden van de turbo, ofwel de inlaatdruk wordt beter! We gaan t zien!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #104  
Old 19-02-2013, 15:42
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik ben benieuwd, laat het ons weten
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #105  
Old 19-02-2013, 15:57
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Zoltan, dat is best een hoog verbruik voor een TDI, staat jouw pomptiming wel goed?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #106  
Old 19-02-2013, 15:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Zoltan, dat is best een hoog verbruik voor een TDI, staat jouw pomptiming wel goed?


Dat is inderdaad de volgende stap! Toch maar eens op zoek naar iemand met een fatsoenlijke VAG-COM om die timing te laten bekijken. Misschien heeft die jongen van de uitlaat dat wel, zal het gelijk vragen.

Anders, waar in Noord-Holland of Utrecht kan je dat laten doen (bij een hobbyist bij voorkeur!)
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #107  
Old 22-02-2013, 18:35
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Dag oude uitlaat:



Hallo nieuwe!






En was ff op de sloop zoeken voor een nieuw gaspotje, mijne heeft minimale waarde rond 4%, moet 0% zijn... Niet gevonden. Kwam ik thuis met een AHU blok!
Aardige gasten daar, wilde liever mij dat blok aansmeren dan de afrikanen die wekelijks een lading blokken inladen.
Blokje ziet er fris uit, riemen ogen kakelvers. Sticker op de kap zegt AHU, maar zegt ook dat de riem gewisseld is bij 74.### kilometer in 2011. Ze hebben de sticker wel vreemd ingevuld, begonnen bij eerste van 6 hokjes, dus laatste leeg. Of het is 7 ton en laatste vergeten, of ik heb enorme mazzel! De Golf waar ie uit kwam was al plat en weg, en hij wist ook niet meer of het een net wagentje was of een uitgewoond hok.

Dit blokje rustig opknappen, keerringen pakkingen etc. Evt heb ik nog een setje zuigers met 170.000 erop, maar toch hoop ik dat t werkelijk 74000 is wat ie heeft gelopen
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #108  
Old 15-04-2013, 19:13
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Zo, eindelijk zit de goede bak eronder, en het rijdt heerlijk!
Ook een nieuwe Sachs 210mm ertussen, en die krijg je slecht in de slip gelukkig!

Alweer een km of 500 erop zitten en t is genieten. Bij een kleine test gisteren klapte de ECU in storing na een tijdje 185 te rijden... Geen idee waarom precies, maar gelukkig is dit niet mijn gewone rijstijl, dus ik maak me niet zo'n zorgen!

Wat moet ik een beetje verwachten eigenlijk? T is mijn eerste TDI, ligt in een wagen van 1100kg ofzo. De 180 bereikte hij redelijk makkelijk, maar daarna ging t langzaam. Is dat een beetje wat je mag verwachten?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #109  
Old 15-04-2013, 23:01
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Hoi Zollie,
volgens mij klopt het wel een beetje hoor. Dat laatste stukje is altijd even aanduwen lijkt wel. Maar daar kan je uiteraard wel wat aan doen.

Is het nog gelukt met kijken naar het verbruik?
Reply With Quote
  #110  
Old 16-04-2013, 06:36
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Fijn dat je het zover hebt opgelost!

Koppeling slip vrij?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #111  
Old 16-04-2013, 15:12
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Fijn dat je het zover hebt opgelost!

Koppeling slip vrij?


Niet 100%. als je in zn 5 vanuit lage snelheid volgas weg wil rijden dan krijg je m wel geslipt. Bij gewoon gebruik krijg je m niet in de slip, ook niet met het pedaal op de bodem!


Verbruik weet ik nu nog niet, eerste stuk geen km-kabel erop... Had ik een andere telleraandrijving geregeld (want hij paste niet), bleek de aandrijving ondersteboven gemonteerd te zitten!! Schroefdraad kabel is exact hetzelfde als waarmee hij in de bak zit gedraaid, slim
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius

Last edited by Zollie : 16-04-2013 at 15:14.
Reply With Quote
  #112  
Old 02-09-2013, 21:41
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Zo... 217.500km ongeveer toen ik ermee begon, nu bijna 250k!

Dus alweer 33000 gereden met deze dame, fantastisch! Vakantie door oost-europa moeiteloos, verbruik rond 1:18.5!

Alleen een gebroken bout van m'n subframe gehad, die is net vervangen. Verder is de 210mm koppeling toch weer gedegradeerd tot een waardeloos ding. Dus van de firma Clutchnet is nu een stage3 koppeling onderweg die volgens de verkoper ruim 300Nm kan hebben, nu kan er niets meer misgaan toch?

Nieuwe koppakking voor de AHU is binnen, en nog meer pakkingen en schroefjes om het blokje nagelopen netjes weer in elkaar te draaien, volgende week lekker mee bezig. Dan kan het blok met verse koppeling in ene gewisseld worden!


Vraagjes over blok, misschien ook nog even de zuigers demonteren/inspecteren. (en heb nog een setje waarvan ik zeker ben dat ze 170k hebben)
-Horen de lagerschalen bij de kruk of bij de drijfstangen? Als ik wissel, de 170k schalen pakken?
-Of zeker voor onzeker een nieuw setje AFN-lagers? (chip erin, evt AFN verstuivers ooit)
-Hoe demonteer/monteer ik het lager van de tussenas?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #113  
Old 03-09-2013, 07:53
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Dat heb je weer mooi gedaan Zoltan!

Ik heb voor de Polo toen ook bij Clutchnet een koppeling laten maken. Goed vastleggen wat je wil hebben, want ik heb uiteindelijk alles terug moeten sturen, omdat ik geen start hart wou voor straat gebruik (aan/uit koppeling )

Als ze het over lagerschalen hebben kunnen ze zowel over drijfstanglagers als ook krukas lagers hebben.

Als je de zuigers wilt controleren kan je nu beter een compressie en cilinder lektest gaan doen voor je demonteert. Dan daarna demonteren indien noodzakelijk. Je hebt sowieso nieuwe bouten bij de hoofdlagerkappen en de drijfstanglagerkappen nodig aangezien het trekbouten zijn. Vliegwiel zit ook vast met trekbouten en deze moeten ook vervangen worden (weet niet of ze het allemaal hebben)

Lager tussenas demonteren daar hebben ze trek tooltjes voor. Een kameraad heeft daar iets voor gemaakt van een lange draadeinde met een paar op maat gedraaide busjes tussen. Misschien kan je het kale onderblok meenemen naar een revisie bedrijf en ze daar laten vervangen?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #114  
Old 03-09-2013, 11:37
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Bert, inderdaad gaat het om de drijfstanglagers, die moeten los voor zuigerinspectie. Lektest is een goed plan, alleen mn kop ligt er al naast... Die was zo vies in de kanalen dat ik de 170k kop erbij heb gepakt, die is mooi schoon.

Nieuwe boutjes vliegwiel heb ik liggen, eerste keer van mn leven dat ik daar nieuwe voor pak, en al veel vliegwielen losgehad... pompidom...

Voor de tussenas zal ik kijken of er een revisiebedrijf in de buurt zit, is inderdaad wel een plan. Zelf daar tooltje voor maken is wat gedoe voor een eenmalige klus.


Sja, met clutchnet is het bidden. Ik heb overal expliciet vermeld wat mn wensen zijn, dus je zou zeggen dat het niet mis kan. Koppeling besteld voor Audi80b2/Quantum 4cilinder, 210mm diameter, stage 3, minstens 300Nm. Dan moeten ze weten wat ik wil toch? Heb bakken en vliegwielen los liggen, dus ben er gauw genoeg achter of het past!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #115  
Old 03-09-2013, 14:58
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Heb je gemeld dat het voor een diesel is? Bleek een kameraad van mij problemen mee te hebben en het achteraf melde
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #116  
Old 03-09-2013, 17:49
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Heb je gemeld dat het voor een diesel is? Bleek een kameraad van mij problemen mee te hebben en het achteraf melde


Koppel is koppel toch? Volgens mij staat er in mijn mail wel dat de reden is dat mn TDI door de standaard koppeling heentrekt.
Maar vliegwiel en bakhuis zijn 100% gelijk, daar kan het niet aan liggen.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #117  
Old 05-09-2013, 14:19
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Wat ik begreep is de impact van hoe de koppel opkomt wel belangrijk om te weten.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #118  
Old 22-10-2013, 11:25
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Kleine update:

Er ligt nu een AHU motor in, nadat de 1Z was overleden... Motortje draait lekker, nieuwe koppakking en keerringen etc.
De clutchnet-koppeling zit op zn plek en doet zijn werk uitstekend! Niet in de slip te krijgen, lekker licht pedaaltje, en komt mooi op! Beschikking over vol koppel is echt lekker in zijn 3 en 4, had ik nog nooit meegemaakt

Nu moet ik weer volgende plannen gaan maken, anders ga ik me vervelen... Denk dat ik in april mn ATS type 5 wielen ga afstoffen en van knap rubber ga voorzien, dat wordt een mooi plaatje.
Ook nog eens de draagarmrubbers verversen, heb t idee dat ze wat wiebelig zijn soms.

Eerst maar eens werken, over 2 weken vertrek ik voor 5 maanden, daarna hebben we weer tijd en centjes om leuk te spelen
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #119  
Old 22-10-2013, 12:18
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Leuk om te lezen dat het goed gaat met koppeling en motor.

Succes op het werk!
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #120  
Old 05-05-2014, 16:31
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default







Mooi zomers gebakje!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum