Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2013, 16:41
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default scirocco GTI 1976 van marktplaats

Heeft iemand enig idee waar deze naartoe zijn gegaan?

scirocco GTI 1976

Ik was helaas net te laat, een paar minuten voor mijn telefoontje naar de eigenaar had hij hem al telefonisch aan iemand anders verkocht. Jammer want ik heb juist een '77er golf GTI van dezelfde reeks weten te bemachtigen. Het zou een héél mooi setje geweest zijn...

PS: geen idee waar ik deze thread moet plaatsen, dus dan maar hier... Ik hoop dat ´ie goed staat
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2013, 17:23
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Geen idee ! Ik ken van deze auto's zijn geweest hier heb ik mijn auto in het onderhoud , ik heb het ook als advertentie hier neer gezet , ze waren binnen paar dagen verkocht de hele collectie , volgens mij voor niet eens veel geld.
Ze stonden er al jaren , en waren toen bestemd voor de cross geloof ik.

Hij is zelf ook gek van audi 80 type 1 , heeft ook nog een unieke Audi 80 GT staan waar nog 3 van in Nederland zijn.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2013, 19:21
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Toen ik hem belde moest hij er 3750 - als ik me niet vergis - voor hebben wanneer de koop die hij al had gesloten niet door mocht komen te gaan. Da's niet 'gratis' maar zeker wel echt een koopje.

Hij vertelde mij door de telefoon dat hij de GTI van iemand had gekocht die ermee zou gaan crossen. Het kenteken was daarom ook al ingeleverd, maar hij had de platen nog. Herinschrijving moet dus niet zo´n probleem zijn.

Nu hoop ik niet dat hij in onderdelen zal worden verkocht. Dat zou echt enorm zonde zijn. Bij de vorige scirocco GTI waarnaar ik ben wezen kijken (ook een originele Hollander maar dan uit ´77 en al volledig gedemonteerd) is dat wel gebeurd. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem toen niet heb gekocht. De onderdelen zijn verspreid geraakt door heel Nederland en de kas heeft in de cross zijn waterloo gevonden...

Oh, en mocht de nieuwe eigenaar dit lezen, ik wil hem nog steeds heel graag hebben. Dus als je snel een leuke winst wilt maken , ik hoor het heel graag!!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-01-2013, 19:56
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Dat is zeker niet duur , ik heb gezien wat er ook aan onderdelen bij zat dat was een compleet magazijn ,

Wat hij mij vertelde dat hij vroeger ook met Scirocco type 1 cross-te ,
De beste onderdelen haalde hij eraf en die gingen op zolder , toen Scirocco's type 1 nog niet zeldzaam waren.
De de rode is de oudste Scirocco GTI in Nederland uit dezelfde maand dat die net uitkwam , en de 2e is bijna gerestaureerd en bijna af.

Die rode zou inderdaad de cross in , maar omdat dit injectie was mocht die de cross niet in geloof ik , omdat alleen carbarateur toegestaan was toen.

Maar Scirocco's 1 en ook 2 zijn nog bijzonder populair voor in cross , elke cross gaan er 1 of 2 wel in , doodzonde maar de meeste mensen zien de waarde er niet in.
Tijdje geleden ook nog bij iemand geweest voor onderdelen, die had een Scirocco in zeer gave staat een 1977er die kocht die van de 1e eigenaar , voor 300 euro , dus die moest de cross omdat ie goedkoop was , ik snap het niet maarja 8 van de 10 Scirocco's belanden nog steeds de cross in
Eigelijk vind ik dat nu wel afgelopen moet zijn
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2013, 20:28
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Dat moet zeker klaar zijn, dat had al lang klaar moeten zijn!!!!

Ik wordt daar echt pislink om, je ziet toch aan zo´n wagentje dat het niet 'zomaar een ouwe kar' is?! Je moet wel echt een extreme oetlul zijn om dan met zo'n nieuwstaat ding te gaan lopen beuken op nog meer van dezelfde!! En dan hoeft het echt niet een wagen in goede staat te zijn om toch sonde te zijn!! "Ach niet zeiken", zeggen ze dan, "Wordt die van jou weer zeldzamer". HOUD-GEWOON-JE-BEK, ze zijn al zeldzaam genoeg!!!

Laatst ook iemand die had een 76er golfje, knalgeel in LS uitvoering van de nabestaande van de eerste eigenaar in een toestand waarvan ik nog steeds droom ze te vinden gekocht voor iets van 25 piek geloof ik. Daar zat hij toen heel stoer en trots over te vertellen hoe hij het ding uit elkaar heeft gesloopt voor wat kleine waardeloze rotzooi die je bij wijze van spreken nog op straat kan vinden en de rest naar de scrapper heeft gedaan.

Hier in de buurt zit een autosloper [Den Bliek in Wintelree] die ook aan cross doet, met óf golfjes 1, óf kevers. "Want die zijn zo lekker stevig" AARRRRRRRGGGGGGGGGGGG Ik kom dan geregeld om te kijken of er nog een golfje ligt waar iets fatsoenlijks af te halen valt (meestal wel een cabriotje, want dat crosset niet handig...) en dan komt hij weer af met een verhaal over hoe hij een prachtige golf 1 gl een tijd geleden helemaal heeft plat gereden. Ik kan z'n nek op zo'n moment wel omdraaien.
Een illustratie van zijn werkwijze: blokken schroef je niet los, nee, je snijdt met een snijbrander o.i.d. de motorsteunen van de kas. De stekkertjes van de kabelboom trek je er ook niet gewoon even af, maar knip je allemaal door. Je haalt de ramen niet uit een wagen maar slaat ze er gewoon uit met een vuisthamer. Getint glas? Dat is toch geen verschil?!, zal hij antwoorden. Als een wagen verplaatst moet worden pak je hem altijd (standaard procedure) met je heftruck bij het dak zodat alle vensters al stuk zijn - mochten ze er nog in zitten - en een eventueel schuifdak volledig onbruikbaar geworden is. Om dan zeker te zijn dat je met het arme ding echt niks meer aan kunt, worden ze minimaal met drie op elkaar gestapeld, bij voorkeur de schuifdaken onderop. [Keijzer sloperij in Helmond heeft hier ook wel een handje van weg trouwens]

En dat is ook weer zo iets, die ratten lijken wel een aantrekkingskracht te hebben op de mooiste wagens. Op een of andere manier krijgen zij altijd de mooiste karren. Ik kan ze van dat arsenaal maar met veel moeite vinden, maar bij hen komen ze vanzelf naar ze toe, lijkt wel...

Last edited by Barn171 : 26-01-2013 at 20:31.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2013, 19:56
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

T valt me eerder op dat de waarde er niet in echt in gezien word , ach het is maar golf1 of scirocco , het is geen jaguar e type ofzo denken de meesten

wij knappen zelf op werk ook oude landcruisers op die zijn stok en stokverrot , maar vaak als golfje1 of scirocco1 dan worden ze gelijk gesloopt want dat is de auto niet waard denken veel.

Als ik het geld had , had ik ze allemaal bewaard en opgeknapt maarja helaas is dat niet zo , en zo bij meederen. Kijk maar op internet hoeveel gestrande projecten weggaan.
Ik heb een tijdje geleden ook achter een Passat type 1 aangezeten uit 1973 dit was de alleroudste (rondrijdende) passat in NL , was een gave auto , maar niemand zag hier de waarde in zelfs voor 250 euro kon ie hem niet aan de straatstenen kwijt toen is de auto uiteindelijk op de sloop beland , ik wou hem graag hebben maar helaas had ik geen ruimte toen voor de auto

We hebben wel wat dezelfde denkwijze hierover maarja toch , deze groep liefhebbers zijn klein , ik probeer juist altijd alles te redden , ik zie de waarde ervoor in , maar volgens zijn jij en ik , zeldzaam hierin

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

Hier ook weer , een 1976er Golf1 , even zeldzaam als een 1974 en 1975er , een ook vooral in deze kleur zeldzaam! Maarja zal wel weer teveel werk aan hebben gezeten

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

Ook weer in onderdelen , ook weer een 1976er , helaas , zit wel laswerk aan maarja het is te doen

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
deze is de cross ook ingegaan ook 1976er , ondanks dit mij niet echt een geweldige basis leek om deze te gaan restaureren

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Zonde deze auto heeft hier ook op forum gestaan en was bijna lasklaar maarja het spuiten zal wel weer te duur zijn geweest dus ook maar in onderdelen!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
deze man sloopt ook alles golf1 golf2 corrado scirocco alles moet gesloopt worden want dat leveren ze meeste geld op hij is hierdoor nu demontage bedrijf begonnen (ondanks zijn er niet allemaal mooie exemplaren bij , maar toch wel hoop die in echt goede staat of soms nieuwstaat zijn) en die makkelijk op te knappen zijn.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2013, 20:16
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
.......................We hebben wel wat dezelfde denkwijze hierover maarja toch , deze groep liefhebbers zijn klein , ik probeer juist altijd alles te redden , ik zie de waarde ervoor in , maar volgens zijn jij en ik , zeldzaam hierin ......................


Ik denk dat er meer mensen zijn die zo denken, maar ook ik heb de plaats én het geld helaas niet om ieder object te redden
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2013, 22:37
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Klopt! helemaal , al achter gekomen waar ze naar toe zijn gegaan?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #9  
Old 13-02-2013, 16:48
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Wel daar krijg ik nu echt het *** van

Ik zou maar al te graag nog een deftige golf 1 gti 78-81 bijhebben
om in ere te zetten.
En dan lees ik dat ze hier deftige exemplaren gebruiken voor cross.
Of helemaal demonteren voor wat winst te maken op occasie stukken

Ik vraag mij ook af waar ze ze gaan halen, zo van die eerste eigenaren enzo... Want ik zoek wel wat rond. Maar
op interessante exemplaren val ik niet echt.

Iemand die nog een beetje een deftige mk1 gti van 76-81 staan heeft
Ik luister altijd.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2013, 17:55
sciroccofiel's Avatar
sciroccofiel sciroccofiel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 181
Default

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Dat is zeker niet duur , ik heb gezien wat er ook aan onderdelen bij zat dat was een compleet magazijn ,

Wat hij mij vertelde dat hij vroeger ook met Scirocco type 1 cross-te ,
De beste onderdelen haalde hij eraf en die gingen op zolder , toen Scirocco's type 1 nog niet zeldzaam waren.
De de rode is de oudste Scirocco GTI in Nederland uit dezelfde maand dat die net uitkwam , en de 2e is bijna gerestaureerd en bijna af.

Die rode zou inderdaad de cross in , maar omdat dit injectie was mocht die de cross niet in geloof ik , omdat alleen carbarateur toegestaan was toen.

Maar Scirocco's 1 en ook 2 zijn nog bijzonder populair voor in cross , elke cross gaan er 1 of 2 wel in , doodzonde maar de meeste mensen zien de waarde er niet in.
Tijdje geleden ook nog bij iemand geweest voor onderdelen, die had een Scirocco in zeer gave staat een 1977er die kocht die van de 1e eigenaar , voor 300 euro , dus die moest de cross omdat ie goedkoop was , ik snap het niet maarja 8 van de 10 Scirocco's belanden nog steeds de cross in
Eigelijk vind ik dat nu wel afgelopen moet zijn


Helemaal mee eens!!
Het zijn cultuurbarbaren.
Er zijn er nog maar iets van 550 geregistreerd in Nederland.
En dan praat ik over type 1 EN type 2 bij elkaar.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2013, 21:45
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Nou nou dat valt ook wel mee, ik ben in het bezit van een in nieuwstaat verkerende rocco type 2 en een daily golf1 GTI, cross met een scirocco type 1 en dan ben ik gelijk een cultuurbarbaar? Deze scirocco heeft meer als 3 jaar te koop gestaan was een gestaakt project, niemand wou m. Denk dat deze auto meer techniek huisbergt dan de gemiddelde auto. En ja er worden zeker gave casco`s gebruikt omdat een verotte eenmaal niet stevig genoeg is. Tijd van simpel autocross is wel een beetje voorbij mensen. Ik ben een zeer groot scirocco liefhebber, waarom dan er wel mee crossen? Scirocco`s zijn er in principe als enigste geschikt voor evenals golf 1. Qua wegligging en gewicht. Type 2 rocco is de neus te lang voor en dus te slap. Golf 2 etc.. zijn in principe te zwaar maar worden steeds vaker gebruikt omdat de andere schaars worden. Doordat er vele in de cross zijn gegaan zijn er wel onderdelen vrij gekomen om die van jullie (en die van mij) rijdend te houden. Dus maakt het mij gelijk een cultuurbarbaar?? Dacht het niet. Wil zelf graag nog een rocco 1 bezitten voor op de weg, maar enkelt van 76. Deze was van 78 en dus met de knipperlichten om de hoek. Dus om het eens van een ander daglicht te bekijken.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #12  
Old 13-02-2013, 23:01
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Ik vind dat anno 2013 wel.afgelopen moet zijn zeldzame auto's moeten niet meer de cross in , en ik blijf het zonde vinden , het is klassieker die schaars zijn en gebeurd nog steeds. Maarja te lang te koop of niet ik zou nooit overwegen om zzeldzame auto de cross in te duwen . Tenzij er 1 zo.rot is dat ie niet meer te redden is dan komen er ook onderdelen vrij
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #13  
Old 13-02-2013, 23:04
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default


__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2013, 07:28
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

alles word alleen maar zeldzamer en straks is er nergens meer wat te krijgen idd,maar ja een type 1 scirocco is zeldzaam en nog wel te vinden maar in nederland niet echt meer,je moet er ook maar zin in hebben en geldd en plaats om zo een te restaureren,het voordeel als ze gesloopt zijn zijn er weer genoeg onderdelen dan,maar ja iedereen die wat heeft verkoopt ook niks meer want het is zeldzaam aant worden of het is belachelijk duur aangeboden,ik heb zelf ook 2 scirocco type 1 gehad en een stuk of 5 type 2,maar das al een tijd terug en ook heb ik met mijn neef eens een type 1 eerste model willen restaureren maar dat werd toen al duur en ook omdat de delen bijna niet te krijgen waren,verkocht en die jongen heeft m wel gerestaureerd toen..ma ja dat slopen hou je toch niet tegen helaas
Reply With Quote
  #15  
Old 21-08-2013, 22:07
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Wie weet waar ze zijn beland , ik neem aan dat de rode wel gerestraureerd ik kan mij heugen het kenteken was

-NG- in het midden , dus echt 1 van de allereerste Scirocco GTI's!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #16  
Old 21-08-2013, 22:08
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Helemaal mee eens , er gaat ook enorm veel Scirocco'1 en Golfjes1 vooral de swallowtails en ook bijna allemaal met kleine achterlichten allemaal naar Belgie en England die hechten daar meer waarde aan dan hier. En die hebben er ook geld voorover en zien de waarde ook hierin.
Straks hebben we hier geen keus meer en is alles opgeruimd.

Wie weet waar ze zijn beland , ik neem aan dat de rode wel gerestraureerd ik kan mij heugen het kenteken was , neem aan dat deze niet de cross in gaat opzich voor dit geld wat hij er voor vroeg lijkt mij dat niet.

-NG- in het midden , dus echt 1 van de allereerste Scirocco GTI's![/QUOTE]
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 21-08-2013 at 22:13.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-09-2013, 18:26
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Ben benieuwd wat ermee gebeurd , ze zijn naar Amersfoort gegaan de onderdelen worden verkocht , maar de beide Scirocco's gaan waarschijnlijk in de cross..... maar hij heeft er wel goed bod gedaan.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #18  
Old 12-09-2013, 18:34
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

vanwaar weet je dat?
Reply With Quote
  #19  
Old 12-09-2013, 19:20
henri3's Avatar
henri3 henri3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 333
Default

Weer 2 minder dan .

Ben benieuwd waar de 2 zijn die ik verkocht heb. De zwarte gt 1977 zou opgemaakt worden, maar ik krijg geen kontakt meer met de koper. Zou ergens in 't noorden staan bij een zekere Jeroen K als ik me niet vergis.
Reply With Quote
  #20  
Old 12-09-2013, 20:22
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Ja dat is het gedoe met verkopen. Het risico dat deze de cross in verdwijnt. Ik heb nog een mk1 die de deur uit moet, maar ik durf niet zo.
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum