Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-04-2013, 19:16
B-Rabbit-Simon's Avatar
B-Rabbit-Simon B-Rabbit-Simon is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 88
Default 45 DCOE webers gevoeligheid voor weersinvloeden?

Heb vanmiddag gekeken voor een andere auto met een kr-motor met daarop 45er webers, standaard nokkenas, leuke motor en liep onbelast ook goed echter zodra ik ging rijden inhouden vanaf ongeveer 4k rpm en stationair eerst koud niet heel goed lopen, zit een afgedraaid vliegwiel op dus oké, dat is ook nog niet zo raar.
Er zaten uitdraaien bij de motor van juni 2012 bij bccp in gramsbergen, goed bedrijf om webers af te laten stellen als ik me niet vergis dus dat zou goed moeten zijn (nog geen contact gehad met bccp, ga ik morgen proberen)
Op de uitdraai is trouwens redelijk vlak verloop van koppelkromme te zien en vermogen stijgt dan ook geleidelijk mee, niet echt een dip te zien bij die 4000 rpm.

Op de webers zaten kelkjes en na een paar telefoontjes zou het dan volgens de vorige eigenaar komen omdat met kelkjes de carburateurs nogal gevoelig zijn voor hoge luchtvochtigheid en lage temperaturen? (dit was vanmiddag hier het geval) Volgens de persoon die dit vertelde zou het 'over' zijn als ik er gewoon filters op zou zetten. in hoeverre kan ik hier vanuit gaan?

Nog een puntje wat ik begon te merken toen de motor wat warmer werd, als je onbelast een beetje gas gaf klimt hij wel vrij vlot in toeren en zakt ook bij gas los direct weer terug maar niet direct naar stationair, dit duurde toch zeker tussen 5 en 10 seconden voor hij van +/- 1500 naar net onder 1000 zakte toch misschien iets in de afstelling wat niet helemaal lekker is?

Ik weet dat webers nogal gevoelig zijn voor een goede afstelling maar dus belangrijkste vraag, hoe gevoelig zijn ze (met kelkjes dan) als het weer dus zo verandert?

Hoop op snelle reacties want als het nu mee lijkt te vallen en ik krijg morgen positief bericht van bccp en de mensen hier denk ik dat ik de auto morgen gewoon op ga halen
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun>
Kever 1300s <funcruizer>
Caddy mk1 1500
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2013, 19:20
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

webers zijn zeer gevoelig ( ik weet dat ze bij winter en zomer weer een hele andere reactie hebben ) maar of de kelken luchtvochtigheid aanvoelen kan ik niet zeggen .

wat u probleem zal zijn is dat ze gewoon weer gesynchroniseerd moeten worden , dan denk ik dat je al een heel eind ver komt , mij werd verteld dat na elke winter de motor opnieuw moest afgesteld worden .
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2013, 11:43
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Het scheelt inderdaad nogal of het buiten warm/koud/droog/nat weer is.
Je stelt ze af op een mengsel verhouding lucht/brandstof natuurlijk en als het buiten kouder is bevat het wat meer zuurstof om te verbranden. Net zoals als je hoog de bergen in zou gaan rijden dat je minder vermogen krijgt omdat de lucht daar ook minder zuurstof bevat om te verbranden.
Eigenlijk iets vrij simpels, ik had op me golf een 2 traps ford carburateur en die moest ik ook eens in de 2 weken wel weer iets bijstellen met de lucht stel schroef en dan liep ie weer prima.
Dus het verhaaltje klopt wel redelijk.
Vroeger met auto races scheelde het ook of ze vergeten waren met ander soort weer om de auto daarop af te stellen, zijn opzich kleine aanpassingen maar uiteindelijk wel merkbaar.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2013, 13:57
B-Rabbit-Simon's Avatar
B-Rabbit-Simon B-Rabbit-Simon is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Het scheelt inderdaad nogal of het buiten warm/koud/droog/nat weer is.
Je stelt ze af op een mengsel verhouding lucht/brandstof natuurlijk en als het buiten kouder is bevat het wat meer zuurstof om te verbranden. Net zoals als je hoog de bergen in zou gaan rijden dat je minder vermogen krijgt omdat de lucht daar ook minder zuurstof bevat om te verbranden.
Eigenlijk iets vrij simpels, ik had op me golf een 2 traps ford carburateur en die moest ik ook eens in de 2 weken wel weer iets bijstellen met de lucht stel schroef en dan liep ie weer prima.
Dus het verhaaltje klopt wel redelijk.
Vroeger met auto races scheelde het ook of ze vergeten waren met ander soort weer om de auto daarop af te stellen, zijn opzich kleine aanpassingen maar uiteindelijk wel merkbaar.


Oke, van het blijven afstellen snap ik, hoor ook wel van mensen dat ze al 2 jaar met webers rijden en tussendoor nog nooit hebben afgesteld, dus mijn vraag was meer in hoeverre het echt zo erg kan zijn dat het vermogen gewoon weg is.
Ik had het idee met deze auto dat hij veel te arm stond namelijk, kan ook zijn dat er vuil in heeft gezeten ofzo.

Voorlopig gaat de koop van de genoemde auto niet door omdat ik een auto wil hebben die een beetje betrouwbaarder is, had bij deze auto op steeds meer punten het idee dat het een onafgemaakt project was..
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun>
Kever 1300s <funcruizer>
Caddy mk1 1500
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum