Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2014, 20:31
hansd-golf2 hansd-golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Default 1.6 sr egr probleem

Beste Forummers…

Gisteren bezig geweest met de Golf 4 (1.6 SR AVU motor) van een vriend van me. Sinds enkele dagen motorlampje aan en "abgas werkstatt" in display.
Uitgelezen en code is P0403 (EGR circuit)

Egr-klep eruit gehaald. De klep zat aardig vast. Goed schoon en gangbaar gemaakt.
Het pijpje dat vanuit de egr retour gaat net achter de gasklep was afgedopt!?
Er zat een aluminium plaatje op de pakking gelijmd. Ik heb dat plaatje weggehaald en met klein beetje vloeibare pakking er weer opgezet. Alles weer inbouwen en rijden maar. Geen foutmelding meer.

Helaas vandaag toch dezelfde melding en code. Denk dus dat er maar een nieuwe egr op moet. Hoop dat dat de oplossing is.

Zegt het jullie iets over het hoe en waarom het afdoppen? Is dit een bekende "modificatie" voor dit motortype?

Klopt het dat de egr-klep etc met Vagcom te bedienen is zodat ik de werking kan controleren? Denken jullie dat ik een meer specifieke storingscode kan zien met "echte" Volkswagen scanner?

Heeft er iemand in de buurt een scanner met VAG software waarmee ik de auto even mag uitlezen?

Bedankt alvast!

Hans

Last edited by hansd-golf2 : 22-07-2014 at 20:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-07-2014, 06:58
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Op de site van Gerrit Speek kun je oorzaken en gevolgen van verschillende foutcodes vinden, plus dat er ergens wel een linkje is met een kaartje waarop iedereen met vagcom staat...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16787.html
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 23-07-2014, 16:44
hansd-golf2 hansd-golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Default

Beste Audi1981

Bedankt voor de link! Op die site is idd zeer veel info te vinden. Ik kan echter geen overzicht vinden met vagcom of vcds eigenaars.

Inmiddels heb ik gelezen dat een nieuwe erg-klep sowieso ingelezen moet worden dus dat moet/kan met vcds. (Uiteraard ook met vagcom)

Iemand die een werkende vcds (vagcom) setup heeft en zou willen helpen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum