Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2006, 10:36
ermelo ermelo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 3
Default ontluchtingsklep brandstoftank..wie weet het?

het betreft mijn golf gti type 1 bj. 1978
waar ik heel trots op ben...maar heb het volgende probleem..

tussen de ontluchtings-slang van de brandstoftank zit een koppelstuk met daaraan 3 dunnere ontluchtingsslangetjes...2 daarvan gaan naar de bovenkant van de tank, tussen het derde slangetje zit ..(zat)..een ontluchtingsklepje maar deze is er van tussen gevallen, ik heb nu een andere maar weet niet welke richting de lucht moet gaan, weet ook niet waar deze slang naar toe gaat....is de lucht-richting vanaf de benzine-vulpijp of naar de benzine-vulpijp ?
waar dient deze ontluchtinsklep voor..? en wat is de reden dat de lucht maar 1 richting op moet..?
bij de dealer kunnen ze er geen antwoord op geven..misschien dat jullie het weten...alvast mijn dank...groet Wim
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2006, 18:23
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Ook welkom

Hier de tekening v.d. tank bj '78/'79, misschien heb je er wat aan of kan je aangeven welk onderdeel je bedoeld. Is misschien wat duidelijker


__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2006, 19:35
ermelo ermelo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 3
Default

g60ray, bedankt voor je reactie...helaas staat het op de tekening niet afgebeeld..
waarschijnlijk is deze afbeelding niet van een GTI..
het zit tussen ontluchtings-slang nr.16 ter hoogte van de 3weg koppelstuk..
zelf heb ik wel een afbeelding waar de ontluchtingsklep op staat....maar ik heb geen idee hoe ik deze op het forum kan plaatsen... groeten Wim
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2006, 20:06
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

ontluchtrichting is naar de vulpijp,
omdat de lucht bij het tanken uit de tank moet kunnen.
ook zit er een veer in de dikke slang
zodat hij niet dicht gaat zitten in de scherpe knik.

als het goed is heb je een overloop slangetje oon de tank hangen.
dat is slangetje 3.

gr ruud
Reply With Quote
  #5  
Old 20-05-2006, 13:08
ermelo ermelo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 3
Default

dak je wel, zal em zo plaatsen...begrijp alleen niet zo goed waarom de ontluchting maar 1 richting op kan ?...vanwege dit ontluchtinsklepje..

inderdaad Ruud..er hangt ook een slangetje los onder aan de tank...deze is welliswaar afgesloten met een afneembaar...soort van rubberen hoedje...

groet...Wim
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2006, 19:41
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Angry

Quote:
Originally Posted by ermelo
dak je wel, zal em zo plaatsen...begrijp alleen niet zo goed waarom de ontluchting maar 1 richting op kan ?...vanwege dit ontluchtinsklepje..

inderdaad Ruud..er hangt ook een slangetje los onder aan de tank...deze is welliswaar afgesloten met een afneembaar...soort van rubberen hoedje...

groet...Wim



Dat losse slangetje is niet afgesloten, dat "hoedje" is gewoon open aan de onderkant. Mijn 83 er GTI gooit af en toe als ie vol getankt is daar wat benzine uit , balen zeker met de huidige brandstofprijzen.

De klep is volgens mij een zwaartekracht klep, als je over de kop gaat dan loopt je tank niet leeg.

grtn yal
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum