Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-07-2008, 22:10
mzilla mzilla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 5
Default Eindelijk, een kever

Na een hele lange tijd twijfelen, zoeken kijken en vergelijken is het er dan eindelijk van gekomen. Onze kever is er. Het is een 1985 (bouwjaar Okt. 84) Mexicaanse Leliekever geworden. Wat foto's:








Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2008, 19:38
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Glimt er mooi!
Is ie nog zo goed als ie eruit ziet?!

Veel plezier ermee in ieder geval.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #3  
Old 07-07-2008, 20:52
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Wauw!! mooie auto.. leuke uitvoering ook
Reply With Quote
  #4  
Old 07-07-2008, 21:02
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

veel plezier ermee!
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2008, 15:59
mzilla mzilla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 5
Default

Op de foto's is ie net gewassen en in gewaxed, vandaar de glans. En tot nu toe is hij net zo goed als ie er uit ziet. Nergens roest, loop 140 km/h schakeld als een zonnetje en helemaal geen gekke kuren. Nu zorgen dat het zo blijft !
Reply With Quote
  #6  
Old 22-07-2008, 17:56
mzilla mzilla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 5
Default

Toch een probleempje gevonden en ik heb niet echt een idee waar ik moet zoeken voor een oplossing. De richtingaanwijzer naar links knippert heel erg snel, naar rechts daar in tegen doet het normaal. Alle richtingaanwijzers werken naar behoren. Naar mate ik meer toeren met de motor maken knipperen ze ook sneller, ik weet niet of dit normaal is?

Ook heeft onze kever achterruit verwarming, ik weet echter niet hoe deze aan moet, is er iemand die mij dit kan vertellen? Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2008, 19:42
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Voor je achetrruitverwarming: er zit een schakelaartje onder je dashboard. Links van de stuurkolom, zo uit m'n hoofd. Het relais èn de zekering van de achterruitverwarming zitten onder de achterbank.

Knipperlicht: leen eens een relais van een andere wagen, kijk eens wat 'ie dan doet.. die relais zijn behoorlijk universeel.

Jens
Reply With Quote
  #8  
Old 22-07-2008, 19:43
jappie86 jappie86 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 723
Default

dat van het knipperlicht weet ik niet maar bij mijn mexico kever zat er onder het dashbord in de buurt van de zekeringen een knopje voor de achterruit verwarming.

groeten jasper
Reply With Quote
  #9  
Old 24-07-2008, 10:15
mzilla mzilla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 5
Default

Bedankt voor de informatie, zit nu op het werk maar ga er vanavond even naar kijken!
Reply With Quote
  #10  
Old 18-08-2008, 15:03
mzilla mzilla is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 5
Default

Knopje voor de achterruit verwarming zat inderdaad onder het dashboard. Thx for the tip. Inmiddels is het beestje heen en weer naar zuid frankrijk geweest en 4000 km. verder.

Alleen gedurende vakantie is er een probleem ontstaan met de brandstofslang. De slang naar de brandstofpomp lekt benzine bij het stukje van stof. De motor loopt verder nog goed maar het is een beetje een gevaarlijke situatie. Ik weet niet of iemand dit eerder heeft gehad of hier ervaring mee heeft? Ik ga in ieder geval morgen even bij someren langs bij vwclassics want ik geloof niet dat ik dit zelf op kan lossen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum