Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-06-2012, 15:57
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default waterpomp poelie

Hallo,

De onderste poelie vooraan (dit is volgens mij de waterpomp poelie toch?) lijkt wel scheef te zijn bij mij en zwabbert dus als een gek en je hoort hem ook. nou ben ik al een tijdje aant zoeken of ik ergens een nieuwe kan bestellen maar kom er niet uit.

Weet iemand waar ik een orginele poelie (die bij de waterpomp) nieuw kan krijgen of hoe dit zit.

Ben namelijk bang dat als het zo doorgaat mijn waterpomp keer kapot word geslingerd en wil graag van het geluid af.

Mijn auto: mk2 gti 8v uit 89.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-06-2012, 16:39
ab21662 ab21662 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

De onderste poelie is de krukaspoelie. Het zou kunnen dat er eentje nog lager zit, maar dan is het de poelie van je stuurpomp. Als je het onderdeelnummer kan achterhalen (staat erop) dan kijk ik even of ik er nog eentje voor je heb.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2012, 16:48
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Heeft de GTI stuurbekrachtiging, mijn auto had dit niet ( een 1.8 I 8V ) , ik heb de poelie, maar niet bij de waterpomp, vervangen door een originele gekocht bij de VW dealer, als je het onderdeel nummer weet kun je navragen of dit noch te krijgen is.

Ik heb wel rond de 50 euro betaald bij de dealer voor de poelie die de V-snaar aandrijft. Was doorgeroest en afgebroken, leuk om zo aan de kant van de weg te staan, maar gelukkig heeft iemand mij kunnen wegslepen.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2012, 18:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zijn de boutjes niet gewoon losgelopen?
Reply With Quote
  #5  
Old 03-06-2012, 20:20
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Sorry misschien is mijn uitleg niet duidelijk geweest:p het is de poelie die hét meest verre aan de voorkant zit. Hij heeft geen stuurbekrachteging. De boutjes zitten nog gewoon vast alleen hij zwabbert gewoon denk dat hij scheef is of iets daar lijkt hét iig op. Ik zal morgen even kijken of ik ergens een nummer of code kan ontdekken.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-06-2012, 20:50
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
Sorry misschien is mijn uitleg niet duidelijk geweest:p het is de poelie die hét meest verre aan de voorkant zit. Hij heeft geen stuurbekrachteging. De boutjes zitten nog gewoon vast alleen hij zwabbert gewoon denk dat hij scheef is of iets daar lijkt hét iig op. Ik zal morgen even kijken of ik ergens een nummer of code kan ontdekken.


De V-riem is toch genoeg aangespannen ?
Als dit niet 't geval is kan dit wel eens rare geluiden veroorzaken en kan het LIJKEN alsof de poulie scheefloopt, maar is het eigenlijk de riem...
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #7  
Old 03-06-2012, 20:54
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

even voelen of je speling op as hebt ..
anders even je 3 inbusje losmaken poeli er goed opdruken en vast .
ze klemmen meestal beetje..dan is er 1 vaster gezet met montage ,
proberen succes
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2012, 20:54
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
Sorry misschien is mijn uitleg niet duidelijk geweest:p het is de poelie die hét meest verre aan de voorkant zit. Hij heeft geen stuurbekrachteging. De boutjes zitten nog gewoon vast alleen hij zwabbert gewoon denk dat hij scheef is of iets daar lijkt hét iig op. Ik zal morgen even kijken of ik ergens een nummer of code kan ontdekken.


Maak anders is ff een foto en maak met paint een pijltje om welke poelie het gaat, als het de waterpomp poelie is zou het ook de waterpomp zelf kunnen zijn!
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 04-06-2012, 12:49
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default



Dat is een foto ervan het is degene links onder in hét plaatje de zwarte. Ik heb grondig gekeken maar ik kan nergens een nummer of code op dat ding vinden.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-06-2012, 13:20
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Haal de v-riem er ff af en voel of er spelling op zit (zal haast wel), waarschijnlijk zit er speling op je waterpomp poelie zal wel goed zijn
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 04-06-2012, 19:27
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Heb hem er zostraks afgehaald boutjes goed schoongemaakt en er weer op gezet en de boutjes weer vast gezet met gelijke kracht. Het is nou al heel wat minder en hij maakt geen gek geluid meer. Ik denk dat hét is geweest wat gooigolf zei,. Dat wss een van de boutjes vaster is gezet als de andere. Bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Grt Nels
Reply With Quote
  #12  
Old 04-06-2012, 21:35
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
Heb hem er zostraks afgehaald boutjes goed schoongemaakt en er weer op gezet en de boutjes weer vast gezet met gelijke kracht. Het is nou al heel wat minder en hij maakt geen gek geluid meer. Ik denk dat hét is geweest wat gooigolf zei,. Dat wss een van de boutjes vaster is gezet als de andere. Bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Grt Nels

toppie .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum